NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 077
  • 1 202

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Mitenkäs tuo maalibiisien ynnääminen onnistuu? Tikulle...konsoliin & sitten jonnekin äänivalikkoon?

Lainaan itseäni sivulta 20:

Kyllä niin. Laitoin peliin n. 100 biisiä, sekä nimimerkki raatajan tähän ketjuun aikaisemmin postaaman valmiin musiikkipaketin. Biisit ulkoiselle kovalevylle tai usb-tikulle, kytke pleikkariin, kopioi biisit pleikan kovolle, tee soittolista, käynnistä NHL10 ja vaihda oletuksena olevan soittolistan tilalle oma listasi.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
näköistä. Lisäksi kiekko tuntuu elävän liian vähän, ja esim. pelaajan (epäonnistuneen) syötön mennessä maalin takarautaan, takertuu kiekko siihen rautaan paikalleen, eikä kimpoa senttiäkään.

Pakko tarttua yhden viestin verran tähän. Tuo on naurettava väite, 2k vie todella selvästi kiekonfysiikassa, en olisi uskonut että joku edes kehtaa väittää tuollaista. 2k8:kin kiekko elää paljon aidommin kuin ea:n 10:ssä ja 2k10:ssä kiekonfysiikka saa ea:n fysiikan näyttämään todella kömpelöltä. Molempia pelejä pelanneena tämä ero on todella suuri, vaikka ea on yrittänyt tuota parantaa, on se silti todella paljon perässä 2k sarjaan verrattuna.

Tässä joitain esimerkkejä kiekonfysiikasta pelistä



http://community.2ksports.com/community/media/viewer.cfm?mediaid=56215

http://community.2ksports.com/community/media/viewer.cfm?mediaid=57247

http://community.2ksports.com/community/media/viewer.cfm?mediaid=56338
 
Viimeksi muokattu:

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Pakko tarttua yhden viestin verran tähän.]

Ekan linkin jaksoin katsoa ja sitten riitti. Kiekko pysyi hyökkääjän lavassa vaikka vastustajan luistin oli edessä ja kiekko taisi mennä siitä läpi. Tuuletuskaan ei olisi paljon tönkömpi voinut olla.

Toki kiekko eli ihan aidosti ja vaihtopenkki reagoi maaliin kivasti.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Ekan linkin jaksoin katsoa ja sitten riitti. Kiekko pysyi hyökkääjän lavassa vaikka vastustajan luistin oli edessä ja kiekko taisi mennä siitä läpi. Tuuletuskaan ei olisi paljon tönkömpi voinut olla.

Toki kiekko eli ihan aidosti ja vaihtopenkki reagoi maaliin kivasti.

Piti juuri tulla kirjoittamaan lähes sama viesti. Ekan katsoin ja kyllä, hienosti kiekko elää ja liikkuu kun hyökkääjäää nappaa sen mukaansa. Melko tahmeaa erkkaa taitaa olla lavassa?
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

Tämä toinen video paljastaa viimeistään karusti, ettei tämä paljon hehkutettu 2K-sarjankaan kiekkofysiikka oikein kestä hidastuksia. Aloituksen jälkeen Nikolai Kulemin ei saa kiekkoa haltuun, mutta kun pelaaja päättääkin laukoa, niin kiekko maagisesti teleporttautuu vaadittavat 30 senttiä Kuleminin lapaan ja veto lähtee.

Tuo aloittaminen on kyllä 2K-sarjassa ollut jo muutaman kauden todella upeaa (hyvä esimerkki videon muodossa), jospa EA:kin joskus tajuaisi vaihtaa sen rasittavan lottoarvonta-aloituksensa johonkin järkevämpään ratkaisuun.
 

Hexagon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ongelma nhl10 Ps3

Moi!

Onko kenelläkään muulla ongelmaa online kaksinpelin kanssa? Minulla se toimii ainoastaan satunnaisesti. Yleensä yhteyteni katkeaa siinä vaiheessa kun peli siirtyy kaukalon puolelle. Pystyn siis valitsemaan joukkueen, muokkaamaan ketjuja mutta latauksen jälkeen, kun kuva siirtyy itse peliin niin yhteyteni katkeaa. Rankkarit ja online joukkuepeli toimivat hyvin mutta kaksinpelissä on suuria ongelmia. Pääsen pelaamaan ainoastaan satunnaisesti (noin 1/15).

Lievästi sanottuna alkaa kyrsimään tämä ongelma. Olen vaihdellut nettiasetuksia, konffannut routteria ja koittanut ilman routteria mutta mikään ei auta. Voisiko vika olla itse kaapeliboksissa? Tuntuu kyllä omituiselta ajatella, että se voisi estää kaksinpelini. Osaako joku auttaa tai löytyykö muita joilla on ollut tai on saman tyylinen ongelma?
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Äsken huomasin sellaisen bugin (?), että pelatessani 5-3 yv:tä vastustajalle oli tulossa kolmas jäähy. Sitten pyörittelin siinä kuudella pelaajalla kolmea vastaan ja lauoin ylärimaan, josta kiekko kimposi katsomoon. Tämän jälkeen jatkettiin puhtaasti keskialueelta ja tuota jäähyä ei siis vastustajalle tullut.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Alkaa mennä hermot kiekottoman miehen estämisien kanssa. Ei ole mitään syytä vältellä sitä, koska jäähy on enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Jopa Osku Grönmania vituttaisi näin suuri estely.

NHL09 PC -versio oli siitä loistava, että jokaisesta estämisestä tuli jäähy. Siinä ei voinut käyttää sitä kuin pakkotilanteessa.
 

Fiiu

Jäsen
Alkaa mennä hermot kiekottoman miehen estämisien kanssa. Ei ole mitään syytä vältellä sitä, koska jäähy on enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Jopa Osku Grönmania vituttaisi näin suuri estely.

NHL09 PC -versio oli siitä loistava, että jokaisesta estämisestä tuli jäähy. Siinä ei voinut käyttää sitä kuin pakkotilanteessa.

Kyllä, samaa mieltä. Eiköhän ensimmäisessä päivityksessä korjata myös tuo epäkohta. Ei se kuitenkaan ainoa ole. :) (Toivotaan, toivotaan...)
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Alkaa mennä hermot kiekottoman miehen estämisien kanssa. Ei ole mitään syytä vältellä sitä, koska jäähy on enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Jopa Osku Grönmania vituttaisi näin suuri estely.

NHL09 PC -versio oli siitä loistava, että jokaisesta estämisestä tuli jäähy. Siinä ei voinut käyttää sitä kuin pakkotilanteessa.

Millä koneella pelaat? Itse pelaan boxilla, ja yhdeksässä kymmenestä kiekottoman estämisestä tulee kakkonen.
 

Fiiu

Jäsen
Millä koneella pelaat? Itse pelaan boxilla, ja yhdeksässä kymmenestä kiekottoman estämisestä tulee kakkonen.

360:lla EASHL-peleissä ainakin saa aika vapaasti taklailla "missä sattuu" vaikka linja ei ole aivan yhtä salliva kuin 09:ssä ennen toista päivitystä. Päivityksen jälkeen melkeinpä jokaisesta tuuppaisusta tulikin penaa pl. maalinedusta.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Millä koneella pelaat? Itse pelaan boxilla, ja yhdeksässä kymmenestä kiekottoman estämisestä tulee kakkonen.

Xbox 360 netissä tulee pelailtua. Mitä itse olen pelaillut niin ei todellakaan noin hyvin tulee jäähyjä. Jos vahingossa taklaa pelin ulkopuolella kiekollisen niin "Japa antaa poikien pelata". Välillä näin on, kun on kahdella yhtä vastaan hyökkäys, ja puolustaja ajelee viereisen hyökkääjän - ei jäähyä.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Mulla tulee lähes poikkeuksetta jäähy jokaisesta kiekottoman tönäisystä. En kyllä pelaa netissä ja jäähyt on asetettu täysille.

Voisiko sitten johtua siitä, että nettipelissä jäähyherkkyys on laitettu pienemmälle automaattisesti?

Toinen juttu mikä vituttaa on pelaajien lähteminen kesken pelin. Ymmärrän, että harmittaa jos 6-0 on taulussa kolmannessa erässä, mutta kyllä silti pitäisi loppuun asti pelata. Itse kun en lähde ikinä kesken pelin, oli taululla mitkä lukemat tahansa.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Mattg123's NHL PS3 Roster Update Site - linkin takana netin parhaimmat rosteripäivitykset. Rosterien lisäksi myös palkat, varusteet, pelaajien arvot yms. on viilattu lähemmäs oikeita vastaavia.

Juuri tässä tarkastan tuota tänä päivänä tullutta NHL 10 Ultimate Roster Update 5:sta ja hyvältä vaikuttaa. Mitä nyt muutama jo takaisin junnuihin lähetetty pelaaja on unohtunut NHL/AHL-joukkueisiin, eli ei mitään vakavaa. Suosittelen kaikille kaltaisilleni pilkunnussijoille.

EDIT: Kyllä tästä sittenkin löytyi jonkun verran vielä viilattavaa, mutta kyllä tämä EA:n omat päivitykset voittaa.
 
Viimeksi muokattu:

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Alkaa mennä hermot kiekottoman miehen estämisien kanssa. Ei ole mitään syytä vältellä sitä, koska jäähy on enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Jopa Osku Grönmania vituttaisi näin suuri estely.

NHL09 PC -versio oli siitä loistava, että jokaisesta estämisestä tuli jäähy. Siinä ei voinut käyttää sitä kuin pakkotilanteessa.

Itse pelaan vain tietokonetta vastaan Boxilla. Ja todella herkästi tulee jäähyjä, kun kiekotonta miestä ajelee. Myös huitominen otetaan pois noissa tilanteissa. Tämä oli yksi positiivisimpia yllätyksiä, kun ekoja pelejä pelailin.

Sliderit olen laittanut Flyermanian säätöihin, jotka tuntuvat toimivan ihan kivasti. Muita en kyllä ole kokeillutkaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1vs1-ottelut

1vs1-matseja nyt tahkottuna noin 30 onlinessä. Aikamoista puurtamistahan noi matsit välillä ovat. Laitetaan hivenen plussia ja miinuksia:

+ Tasaisempaa kuin viime versiossa.
+ Yhtään bugimaalia ei ole tullut vastaan (ainakaan vielä).
+ Syöttöjen vaikeustaso.
+ Maalivahdit parempia kuin ennen.

- Laitaväännöt. Aluksi se oli mukavaa, koska oli uutta. Nyt vituttaa kun ei laitojen lähellä voi pelata hetkeäkään. Heti vastustaja imaisee laitaan kiinni, ja sen pystyy tekemään aika kaukaa ja helposti. Vituttaa välillä suunnattomasti.
- Liikaa jäähyjä mailannostosta.
- Mailannosto ja koukku samasta napista. Välillä koukkaamisesta boxiin kun yrität nostaa mailaa.
- Pelinopeus. Liian hidasta. Voisi hyvin nostaa parilla pykälällä. Nyt tuntuu kuin tervassa luistelisi.
- Tekoälypelaajat ottavat ihan saatanasti turhia jäähyjä.
- Rebound-maaleja tulee ihan solkenaan. Vetoa vaan viivalta maalille, ja joka toisella kertaa joku tietokonepelaaja iskee riparin sisään. Jos noita tulisi vähemmän olisi ok.
- Rankkaribugi. Eli se kamerakulma mikä on toisesta päädystä rankkarissa.

Tulipas miinuksia paljon. No silti kivahan noita on pelata, etenkin kun noita varmoja bugimaaleja ei ole ainakaan vielä tullut vastaan.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
1vs1-matseja nyt tahkottuna noin 30 onlinessä. Aikamoista puurtamistahan noi matsit välillä ovat. Laitetaan hivenen plussia ja miinuksia:


- Rankkaribugi. Eli se kamerakulma mikä on toisesta päädystä rankkarissa.

Tuo bugi muuten "korjaantuu" silla ettei pelaa kokoajan kamerakulma ylöspäin. Eli tuo bugi tulee aina jos normaalisti pelaisit alaspäin ja olet muuttanut hyökkäyssuunnan ylöspäin.
Vittumainenhan tuo on tosiaan, mutta itse olen nyt opetellut myös pelaamaan alaspäin joka muuten kieltämättä tuo uusia ulottuvuuksia hyökkäyspeliin. Ei tule mentyä "raiteilla" kokoajan. Siinä on huomattu, että pari nettivastustajaakin on aika paineessa silloin kun alaspäin itse hyökkäät.

Niin ja hyviä pointteja Kotkan tiedät kyllä miltä! :D
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onkos nyt odotettavissa kohta uudet rosteripäivitykset kun runkosarja starttaa?

Näin muistelin että kun ensimmäinen virallinen ottelu on pelattu, niin voidaan Tavares, Hedman, Benn, Duchene ja muut lisätä rostereihin. Vain muistelenko ihan omiani?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo bugi muuten "korjaantuu" silla ettei pelaa kokoajan kamerakulma ylöspäin.
En mä kyllä pelaa koskaan kamerakulma koko ajan ylöspäin. Aina on se "alternate", eli kotijoukkueena kaksi kertaa ylös, ja kerran alas. Silti sitä bugia esiintyy, ei aina, mutta suhteellisen usein kyllä. Tosin tuntuu siltä, että torjun enemmän niitä rankkareita aina tuon bugin aikana...
 

ipaz

Jäsen
Onkos nyt odotettavissa kohta uudet rosteripäivitykset kun runkosarja starttaa?

Näin muistelin että kun ensimmäinen virallinen ottelu on pelattu, niin voidaan Tavares, Hedman, Benn, Duchene ja muut lisätä rostereihin. Vain muistelenko ihan omiani?

PS3:lle on saatavilla alla olevasta linkistä epäviralliset, PetrPuckin tekemät rosterit. Pitävät aika hyvin paikkansa NHL:n ja AHL:n osalta.

http://petrpuck.blogspot.com/2009/10/petrpucks-ps3-roster-download-is-here.html
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins

ipaz

Jäsen
Taisinpa olla liian nopea kehuissani tuota PetrPuckin rosteria, kun en saa sitä asennettua. Latasin USB:lle, mutta PS3 ei tikulta tuollaista tiedostoa löydä. Poistin kaiken muun, alustin tikun ja kopion tuon tiedoston siihen, mutta ei.

Vai mistä kautta pleikkarissa voi yleensäkin vapaasti siirtää tiedostoja esim. tikulta kovolle? Ei ainakaan noiden musiikkin, video, kuvat kansioiden alta... Prkl kun ärsyttää.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Taisinpa olla liian nopea kehuissani tuota PetrPuckin rosteria, kun en saa sitä asennettua. Latasin USB:lle, mutta PS3 ei tikulta tuollaista tiedostoa löydä. Poistin kaiken muun, alustin tikun ja kopion tuon tiedoston siihen, mutta ei.

Vai mistä kautta pleikkarissa voi yleensäkin vapaasti siirtää tiedostoja esim. tikulta kovolle? Ei ainakaan noiden musiikkin, video, kuvat kansioiden alta... Prkl kun ärsyttää.

1. Mene peliin ja tallenna kokoonpanot esim. nimellä NHL
2. Pois pelistä ja siirrä tämä luomasi kokoonpanofilu muistitikulle.
3. Tietokoneella pura tämä nettirosterin paketti ja kopioi SYS-DATA niminen tiedosto luomasi rosterin vastaavannimisen tiedoston päälle. (Tulee vastaan kun avaat kansioita luomasi kokoonpanon filessä).
4. Tikku pleikkariin ja kopioit pleikkarille. Kysyy muistaakseni korvataanko vastaava tiedosto niin kyllä.

Noin se muistaakseni meni. Kokoonpano pitää vaan taitaa aina muistaa ladata pelatessa peliä, että se olisi se käytössä oleva kokoonpano.

Vittu minkälainen viesti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Nyt kyllä hiukan vituttaa, otin tuon live gold-jäsenyyde xboxille, mutta en saa yhteyttä EA:n serveriin...mistä mahtaa johtua? Olen luonut pelitilit etc.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös