Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 996
  • 47 167

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
Kanada 1,85
Venäjä 4,25
Ruotsi 4,50
USA 9,00
Tsekin Tasavalta 12,00
Suomi 18,00
Slovakia 30,00
Sveitsi 125,00
Saksa 400,00
Valko-Venäjä 600,00
Latvia 1000,00
Norja 2000,00

Samalla sait kaupan päälle Unibetin antamat kertoimet. Veikkauksena siis olympialaisten mestari.

Vaikka et kysynytkään, niin noilla kertoimilla pelaisin Venäjää ja Suomea. Venäjällä varsinkin älytön kerroin verrattuna esim. Kanadaan.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Uskaltaako syödä suomalaista nauta-sian paistijauhelihaa? Tai ylipäätäänsä suomalaisia lihatuotteita? eihän ole influenssa vaaraa?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskaltaako syödä suomalaista nauta-sian paistijauhelihaa? Tai ylipäätäänsä suomalaisia lihatuotteita? eihän ole influenssa vaaraa?
Ei todellakaan kannata riskeerata. Sikainfluenssa on eläintauti, joka luultavimmin siirtyi ihmiseen suomalaisesta sika-nauta paistijauhelihasta, jota on dumpattu Meksikoon, kun täällä on ylituotantoa. Näinä aikoina kannattaa olla vege.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kiitos AnFa tästä. Vaikken myöntänytkään mahdollista virhettäni, on kiva kun joku jeesaa välillä. Olin siis oikeassa koko ajan, olen siis jumala, nero ja galaktinen viisauden bensapumppu.
Taas tuli todistettua, että ei kannata myöntää mitään liian aikaisin. Taas nähtiin, että sieltähän löytyi todistusaineistoa.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Eihän kukaan satu tietämään, mikä biisi soi tällä sivulla olevan videon taustalla? En googlettamalla muka löytänyt lyriikoita / kappaletta. Liekkö sitten pelkästään ko. videota varten tehty kappale, tiedä häntä..
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko se varsinaisesti piratismia jos omistaa Windowsin aitona, sekä kopioituna, mutta kopioidussa on valmiina SP:t ja asentaa sen siitä konelle, mutta käyttää alkuperäisen keytä?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Katselin kaupan ikkunasta West Coast merkkisiä kenkiä, onko niistä mihinkään? Hyvinkö kestää? Tarkempi kuvaus että kyseessä on nämä oman joukkueen fanikengät, ihan kuin joukkueen logo olisi ollut joku rupuinen tarra mutta onhan niissä joukkueen värit sentään.

Minä ostin nämä. Ei mitään logoja, mutta värit ovat oikeat ja muutenkin todella hyvät kengät. Kolme kuukautta olen noita pitänyt päivittäin, eikä mitään kulumista havaittavissa. Toki sain henkilökuntahintaan. Punainen, musta, valkoinen...
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt tulee vappuaiheinen kysymys: Vaihdoin tuossa työpaikkaa ja samalla alaa.

Ammattiliittoon olen vanhana kommunistina kuulunut "aina", mutta nyt näin talouslama kun on, niin tuli mieleen, että mites jos sattuukin tulemaan kenkää uuden duunin neljän kuukauden koeajan puitteissa, niin kuka maksaa vai maksaako kukaan mulle ansiosidonnaista?

Entisen duunin ammattiliittoon maksan jäsenmaksua vielä tulematta olevasta lopputilistäkin, mutta uuden duunin liittoon en ole vielä ehtinyt liittyä. Vaikuttaako tämä mihinkään?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Yleinen käytäntö (vai jopa laki?) menee niin, että työttömyysturva siirtyy sellaisenaan liitosta liittoon, kunhan jäsenyydessä mihinkään liittoon ei ole yli 30 päivän katkoa. Kahteen liittoon ei voi kuulua, joten vaihtaminen kannattaa tehdä niin, että ensin yhteyttä uuteen liittoon ja sopii jäsenyyden alkamispäivän ja sitten ilmoittaa vaihtopäivän vanhaan liittoon.

edit ... tai ehkä kannattaakin ensin kysyä vanhasta liitosta, että kuinka pitkälle jäsenyys on maksettu ja sopii sitten uuden liiton kanssa sen mukaan. Mutta kuten sanottu, ei se niin tarkkaa ole kun 30 päivää saa olla tyhjänkin päällä.
 
Viimeksi muokattu:

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Eilen aika meilenkiintoinen mainos telkkarissa, omasta siivojasta. Mitäs olette mieltä. Käykää tsekkaamas..

www.omasiivoja.info

Ei sitä jaksa enää itte nykyään siivota ees, jos joku tekee se sun puolesta muutamalla kympillä ja varmaan paremmin.

Hyvää Wapun jatkoa... skumppa virtaamaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Joskus mietittiin naisporukassa seuraavaa: Eukot olivat menossa johonkin polttareihin tms. kesäkuumalla. Hakusessa oli joku juoma joka olisi hyvää lämpimänäkin - siiderit, bisset, valkkarit eivät oiken lämpimänä pudonneet. Mun ehdotus oli Gin Tonic termarissa (kuulostaa kreisiltä mutta toimii). Mutta misut eivät halunneet teräviä hankalia kun ovat. Onko ehdotuksia?

Toinen alkoholiaiheinen kysymys, kuinka vahvaa paukku on? Vaikkapa GT kun sen tilaa ravintolassa? Kuinka paljon siinä on alkoholiprosentit? 20?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sana: käyttöikä. Monikon inessiivi? Käyttöijissä? Mit vit?
 

Rocco

Jäsen
Toinen alkoholiaiheinen kysymys, kuinka vahvaa paukku on? Vaikkapa GT kun sen tilaa ravintolassa? Kuinka paljon siinä on alkoholiprosentit? 20?

Perus GT on tehty suhteessa 1/4. Eli 1 osa giniä, 4 osaa tonicia. 40% gin, se tekee 8% valmiin drinkin prosenteiksi. Toki kaikkihan riippuu baarista ja lasin koosta.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Perus GT on tehty suhteessa 1/4. Eli 1 osa giniä, 4 osaa tonicia. 40% gin, se tekee 8% valmiin drinkin prosenteiksi. Toki kaikkihan riippuu baarista ja lasin koosta.
Hups! Oli pikku lyöntivirhe mulla tuossa edellä, ei todella ollut tarkoitus laittaa 20 vaan 12...
20-volttiset GT:t, niitä tulee sitten joskus askarreltua itse pikkutunneilla. Seuraukset ovat usein kaoottiset.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Olen yrittänyt tätä seuraavaa selvittää muuta kautta, mutta toistaiseksi en ole vielä onnistunut ongelmaa ratkaisemaan. Kyselläänpäs siis vielä täältä saisiko tähän asiaan jotain selvyyttä. Käytössäni on digikamera (Canon Digital IXUS 80 IS) ja ongelmani on seuraava:

Olen kuvannut kameralla reilut kolme minuuttia kestävän videopätkän ja haluaisin siirtää sen kamerasta tietokoneelle. Jostain syystä tämä ei kuitenkaan onnistu. Kun kone näyttää että tiedosto on "siirretty", ilmoittaa Media Player videota käynnistäessä "Cannot render the file". Samaten tiedoston ominaisuuksia katsottaessa videopätkän koko on 0 tavua. Tämän videopätkän kuvaamisen jälkeen olen kuvannut uusia videoita ja siirtänyt niitä onnistuneesti tietokoneelle. Jokin tässä siis mättää (onko syynä tiedoston iso koko?), liekköhän tiedoston "talteen" saaminen on enää mahdollista?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko jollain tietoa onko mahdollista saada tekstitykset käyttöön kun katsoo .avi-muotoisia leffoja PS3:lla? Eli onko mitään kikkaa millä saisi tekstitystiedostot toimimaan? Muistitikun kautta olen katsellut.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Koita avata vlc-mediaplayerila. Sillä aukee yleensä kaikki tiedostot windowsin media playerin vittuillessa.

Ei ollut tuosta ainakaan vielä ratkaisua ongelmaan. Siirsin taas videotiedoston koneelle ja tiedostokoko näkyy edelleen olevan 0 tavua. Kamerassa video toki näkyy normaalisti.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
"Cannot render the file" - - - (onko syynä tiedoston iso koko?), liekköhän tiedoston "talteen" saaminen on enää mahdollista?

Meillä audio- ja videopiireissä puhutaan rendaamisesta, joka tarkoittaa jonkinlaista "viimeistelyä" tai tietojenkäsittelyllistä "kääntämistä, tulkintaa" tms. Esimerkiksi tekstityksen polttaminen kuvaan vaatii rendaamisen (vitun ärsyttävä sana).

Jostakin syystä Windows ei onnistu kääntämään videoleikettäsi esitettävään muotoon. Syynä voi olla joko liian iso tiedostokoko tai sitten jokin bitti on tiedostossa kerta kaikkiaan niin vinossa, ettei videoleikettä yksinkertaisesti saa ladattua koneelle.

Kokeile leikata videoleike kamerassa vaikkapa kahteen osaan ja kokeile sitten.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Onko se varsinaisesti piratismia jos omistaa Windowsin aitona, sekä kopioituna, mutta kopioidussa on valmiina SP:t ja asentaa sen siitä konelle, mutta käyttää alkuperäisen keytä?

Ei ole. Medialla ei ole väliä, key /sarjanumero on se ratkaiseva juttu
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kokeile leikata videoleike kamerassa vaikkapa kahteen osaan ja kokeile sitten.

Tämä tepsi!! Onnistuin siis leikkaamaan videopätkän kamerassa kahteen osaan ja nyt se on siis kahtena tiedostona koneella. Onkos sitten olemassa jotain ohjelmaa millä pystyn "liittämään" tiedostot toisiinsa ja muodostamaan yhden kokonaisuuden niistä? Itse kun olen näiden hommien suhteen noviisi, niin varsinaista asiantuntemusta / tietoa ei asian suhteen ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös