Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 684
  • 47 167

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sellainen juttu, kun torstaina on elämäni ensimmäinen yhtiökokous edessä niin tarvitsenko valtakirjan puolisoltani, että voin käyttää hänenkin puolestaan ääntä siellä, kun itse ei pääse paikalle? Osakkeet ovat siis yhdessä ostettu ja näin ollen molempien nimissä.

Asunto-osakeyhtiö siis kyseessä.

Oletteko avioliitossa? Jos olette ja asutte yhtiössä, ei valtakirjaa tarvita. Jos taas ette asu, tarvitaan. Jos taas olette avopari ja asutte yhtiössä, voi tiukkapipo hallitus&isännöitsijä periaatteessa vaatia jonkinlaisen suullisen etukäteisselvityksen (esim. puhelinsoitto "en pääse, mut äijä tulee") jos ei ole valtakirjaa. Yleensä kuitenkin pärjätään ilman mitään selvityksiä, riittää että olette molemmat merkitty osakas- ja asukasluetteloon. Yllättävän yleinen itkupotkuraivarin aihe muuten yhtiökokouksissa, kun ei se valtakirja ihmeitä vaatisi, vaikka tupakka-askiin rustaat vaan.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Yllättävän yleinen itkupotkuraivarin aihe muuten yhtiökokouksissa, kun ei se valtakirja ihmeitä vaatisi, vaikka tupakka-askiin rustaat vaan.

Samaa itsekin olen ihmetellyt. Mille tahansa palaselle: "Valtuutan xxx:n käyttämään äänioikeuttani 16.4.2009 xxx:n yhtiökokouksessa" ja allekirjoitus. Eipä siinä paljon turhaa työtä ole, vaikkei sitä sitten tarvitsisikaan. Ellei valtakirjaa tarvitse jostain kauempaa lähteä hakemaan.

Tietysti tällaisissa tapauksissa monesti katsotaan läpi sormien, jos ei ole asiaa tiedetty ja pariskunta tunnetaan, jolloin unohtuneen valtakirjan voi käydä tuomassa jälkikäteen.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietääkö kukaan onko pankeilta mahdollisesti saatavilla tieto onko oma tilisiirto mennyt perille toisen henkilön tilille? Omassa tapauksessa haluaisin tietää, onko maksamani tilisiirto jo näkyvissä vastaanottajan tilillä, koska mitään ei ole tänään kuulunut, vaikka henkilön piti ottaa yhteyttä siirron näkyessä. Viime keskiviikkona maksoin ja nyt välissä on ollut pankkipäiviä torstai ja tiistai eli nyt keskiviikkona luulisi jo viimeistään ilmestyvän sinne tilille.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Frendi täyttää lauantaina maagisen aikuisiän rajan, elikkä 30 v. Tarkoitus olisi lahjaksi ostaa, pelimies kun on, niin sellainen pokerisetti salkkuineen päivineen. Kyselenkin, kun varmasti Jatkoajassakin on pokeriharrastajia, niin mistä moinen kannattaa hommata?
Marketeista saatavat keraamiset World Series of Poker-setit ovat riittävän hyvät kotipeleihin. Ovat kumminkin 30€ kalliimpia kuin ilman kyseistä logoa myytävät setit. Itse säästin hinnassa, mutta sain huomata että logottomat keraamiset ovat melko "kulmikkaita" ja huomattavasti huonolaatuisimpia. 500-merkin setti taitaa maksaa noin 60€. Jos taas haluat tehdä ystäväsi ikionnelliseksi, tilaa aikaisemmassa viestissä mainitusta verkkokaupasta esim. Nevada Jacks-sarja. Siinä todella laadukas setti, tosin myös kallis.
 

TML

Jäsen
Sellainen seppähän on amerikoissa olemassa kuin Stanley Cup (muutti kai nimensä vai miten se oli?). Nyt tarvittaisiin jotain infoa tästä sällistä. Ihan mitä vain. Pelkkä todiste siitä että sälli elää vielä riittää.
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis

tutzba

Jäsen
Sellainen seppähän on amerikoissa olemassa kuin Stanley Cup (muutti kai nimensä vai miten se oli?). Nyt tarvittaisiin jotain infoa tästä sällistä.

Joskus tuli haastattelu jollakin kanavalla ko. herrasta. Aika moni joukkue soittaa ennen playoffeja ja pyytää herra Cupia käymään kopissa, liittyy kuulemma taikauskoon.
 

d2uce

Jäsen
Joskus tuli haastattelu jollakin kanavalla ko. herrasta. Aika moni joukkue soittaa ennen playoffeja ja pyytää herra Cupia käymään kopissa, liittyy kuulemma taikauskoon.

Saako häntä koskettaa, jos ei ole vielä voittanut kannua?
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Nyt tarvitsisi opiskeleve poikamies apua. Eli, olen asunut tässä luukussa nyt n. 6kk. Eilen huomasin auringon paisteessa miten likaisia ikkunani ovat. Eli, kannattaako ikkunat pestä keväällä, ennen kesää? Ja miten minun kannattaa varustautua ko. tehtävää varten? Itse en ole ikinä ikkunoita pessyt. Vähän vaan pyörinyt mukana kun naiset ovat ne pesseet. Eli otanko härkää sarvista ja lähden itse hommiin, vai pyydänkö samantien jtn. suvun naisihmistä apuun?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Eli otanko härkää sarvista ja lähden itse hommiin, vai pyydänkö samantien jtn. suvun naisihmistä apuun?

Tilaa naiset paikalle ja varustaudu tarpeeksi isolla määrällä olutta ko. operaation seuraamiseen. Sillä, jos...

A. Jos teet sen itse ja joku nainen näkee jäljet, niin sulle auotaan päätä, että ikkunoihin jäi viiruja. Niinpä tämä nainen haluaa opettaa sua, että kuinka se tehdään oikein ja olut auttaa selviämään siitä operaatiosta.
Tässä tapauksessa ikkunat pestään kahteen kertaan.

B. Jos soitat jonkun tekemään sen, niin sulle auotaan päätä, että olet saamaton, mutta samalla sua opetetaan tekemään se itse ja olut auttaa selviämään siitä. Tässä tapauksessa ikkunat pestään naisten toimesta kertaalleen ja tulos kelpaa kaikille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt tarvitsisi opiskeleve poikamies apua. Eli, olen asunut tässä luukussa nyt n. 6kk. Eilen huomasin auringon paisteessa miten likaisia ikkunani ovat. Eli, kannattaako ikkunat pestä keväällä, ennen kesää? Ja miten minun kannattaa varustautua ko. tehtävää varten? Itse en ole ikinä ikkunoita pessyt. Vähän vaan pyörinyt mukana kun naiset ovat ne pesseet. Eli otanko härkää sarvista ja lähden itse hommiin, vai pyydänkö samantien jtn. suvun naisihmistä apuun?

Kannattaisko kilauttaa äidille?

Vaikka et tohtisi häntä pestata ikkunoitasi pesemään niin sieltä varmasti saattaisi saada ilman vittuiluakin ohjeita ja neuvoja siitä miten ne ikkunat pestään.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kannattaisko kilauttaa äidille?

Vaikka et tohtisi häntä pestata ikkunoitasi pesemään niin sieltä varmasti saattaisi saada ilman vittuiluakin ohjeita ja neuvoja siitä miten ne ikkunat pestään.

No sehän siinä on. Kun kerta omia siipiään lähti kokeilemaan, niin ei kehtaisi pyytää apua. Toisaalta, vinkkejä varmasti tarvitsen. Pitäisiköhän kysyä jos kaveri tulisi mun kanssa ottamaan sitä olutta, ottaisi kuitenkin muijansa mukaan joka pesisi ikkunat? Muuten, minkälaisen arsenaalin tarvitsen erilaisia välineitä?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ihan helppo homma, oon kerran ainakin kokeillu. Osta marketista sellainen ikkunanpesuainetruuttapullo, sitten tarttet jonkinlaisen kaapimislastan, pesusienen ja rätin. Tai vaihtoehtoisesti voit ostaa sellaisen lastan jossa on ns. integroituna myös sellainen rätti. Sillä siisti-ohjelmassa näin.

Sitten ruiskit sen klasin märäksi sillä aineella, peset sienellä ja vetelet poikittaisvedoin ylhäältä alaspäin lasit puhtaaksi sisä- ja ulkopuolelta. Ja aina vetäsyn jälkeen pyyhkäset kuivaksi. (Siis sen lastan!)

Tossa ohje: Näin peset ikkunat
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No sehän siinä on. Kun kerta omia siipiään lähti kokeilemaan, niin ei kehtaisi pyytää apua. Toisaalta, vinkkejä varmasti tarvitsen.

Niin minäkin olen pärjännyt omatoimisesti ja itsenäisesti, mutta silloin tällöin aina pyydellyt apuja ja neuvoja porukoilta. Ei siinä mielestäni mitään häpeällistä ole, jos porukoiltaan apua saa ja pyytää. Ei sitä liian omatoiminen kannata olla. Ainakin itse olen tottunut siihen, että omassa "lähiverkostossa" autetaan toinen toisiamme. Lähiverkostoon kuuluu minun lisäksi siskoni perheineen, veljeni ja vanhemmat. Sellaista se elämä vain on. Tulevaisuudessa tulee varmasti vielä hetkiä ja tilanteita kun vanhempasi tarvitsevat sinun apuasi. Ainakin siinä vaiheessa kun ikä alkaa painamaan.

Ymmärrän kyllä tuon sinun pointtisi, mutta mielestäni kannattaa erottaa kaksi asiaa. Avun pyyntö ja sitten se tilanne, että muutat takaisin kotiisi. Itse olen valitettavasti kyllä välaikaisesti joutunut tuohon jälkimmäiseenkin tilanteeseen opiskelujen jälkeen, mutta eiköhän se tästä taas palaudu takaisin itsenäiseen elämään kun töitä saa... =)

No se siitä, mutta sitten oma kysymys...

Mistä näkisi tämän kauden eri EHT-turnausten maiden kokoonpanot?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yhden vinkin ikkunanpesuun voisi vielä antaa, jos ikkunaan lastalla vetämisen jälkeen vielä rantuja jää niin niistä pääsee eroon helposti pyyhkimällä rypistetyllä sanomalehdellä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Yhden vinkin ikkunanpesuun voisi vielä antaa, jos ikkunaan lastalla vetämisen jälkeen vielä rantuja jää niin niistä pääsee eroon helposti pyyhkimällä rypistetyllä sanomalehdellä.

Sanomalehti, luonnon oma mikrokuituliina. Se toimii aika mainiosti, tiettävästi auton ikkuna puhdistuu vallan mainiosti pesun jälkeen rannuista samalla konstilla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muutama vuosi sitten tuli töllöstä joku siivousohjelma, jossa tanttapartio ratsasi ihmisten sikamaisia kämppiä ja pakotti siivoamaan. Katsoin sellaisen jakson, jossa ämmät simputtivat joitakin nuoria, kimppakämpässä asuvia jätkiä joilla asunto oli todellinen läävä.

Asiaan: ikkunoista tyyppien kämpässä tuskin näki läpi, ja ne oli saatava puhtaaksi vaikka oli talvipakkanen. Ämmät sitten, vissiinkin Lasolin puutteesta johtuen, kaatoivat ikkunanpesuveteen kossua ihan reippaalla kädellä ja eikun vaan vetelemään fönsteriä puhtaaksi. Ei jäätynyt vesi, ei.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan tavallinen astianpesuaine toimii muuten tuossa ikkunoiden pesussa oikein hyvin, jotkut jättävät jopa senkin pois ja pesevät pelkällä vedellä. Itse olen suosinut paria tippaa astianpesuainetta / ämpärillinen (helpottaa sormen- ja muiden jälkien irrotusta), tuntuu riittävän.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mistähän Jyväskylästä saisi vuokrattua auton mahdollisimman halvalla? Koolla ja autolla ei mitään väliä. Vapaat kilometrit lähinnä ratkaisee.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä heivaan ikkunanpesuveteen aina vielä etikkaa. Tosin en ole ihan varma, pitäisikö se laittaa "huuhteluveteen", mutta koska en huuhtele, kaadan etikan ämpäriin astianpesuaineen ja veden kanssa. Ja hyvin on toiminut.

Mä pesen ikkunat aina em. liuoksella, mutta pesun jälkeen suihkutan vielä ikkunan pintaan kaupassa myytäviä ikkunanpesuliuoksia ja pyyhin mikrokuituliinalla pois. Jättää mielestäni pienen suojakalvon ikkunan pintaan ja ainakin itselläni on sellainen fiilis, että ikkunat pysyvät vähän pidempään puhtaampina. Pelkällä suihkupulloliuoksella en lähtisi pesemään ikkunoita kunnolla. Elvytykseen ja loppusilaukseen toimivat kyllä erinomaisesti.

Ja muistettehan, että kaiken a ja o ikkunanpesussa on oikeanlainen sää. Paras ikkunanpesuilma on pilvinen, muttei kovinkaan kostea. Aurinkoisella säällä ei saa aikaan kuin enemmän sotkua ja hirveän vitutuksen. Kokeiltu on pakkoraossa joskus.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onko mitään laillista keinoa saada omalle koneelle, omaan käyttöön totta kai, näitä nelosen videoita tai Keskisuomalaisen videoita? Ajattelin työstää itselleni näistä videon pätkistä oman kausi koosteen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nyt tarvitsisi opiskeleve poikamies apua.
- - -

Näin vanhempana valtiomiehenä ihmetyttää nykyinen uusavuttomuus.

Kun minä olin nuori, mentiin baariin istumaan mukavanoloisen mimmin viereen ja sitten pikkuhiljaa kyselemään, että mitähän kaikkea pitäisi ostaa että saisi ikkunat pestyä. Liian pyntättyä blondia ei kannata kokeillakaan, sillä eihän ne edes ymmärrä miksi ikkunat pitäisi pestä. Sellaisissa norminaisissa on kuitenkin sen verran paljon sitä "äidinvaistoa", että huomaamatta jo sovitte seuraavalle päivälle ikkunanpesutapaamista. Mimmi kertoo kaupassa mitä ostat ja auttaa alkuun. Usein ihan kädestä pitäen.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Lasketaanko IT-alan työ (lähinnä tukea ja ylläpitoa) tekniikka- ja liikenne-alan työksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös