Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 996
  • 47 167

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kertokaapas kotikokit amatöörille, kuinka ehkäisen paakkuuntumisen lisätessäni vehnäjauhoja sulatettuun rasvaan? Yritin tässä pinaattikeiton väsäillä, mutta alku muistutti enemmän oksennusta ja tuskinpa ne venhäjauhopallerot keitossa hirveän hyvältä maistuvat. Hjälp!
Siivilän läpi tasaisesti sekoittaen.
Hmm.. Ihan kokeilemisen arvoinen keino, mutta ei löydy siivilää tästä poikamiesboksista. :) Muita taikatemppuja?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muita taikatemppuja?

Sulata se rasva paistinpannulla ja huimi lastalla samalla kun sirottelet sen vehnäjauhon? Laita alkuun vaan pieni osa rasvasta pannulle, linjalla 100g rasvaa per desi vehnäjauhoja. Tässä on vaan sellainen pikku dilemma, että se soosi tuppaa ruskistumaan, en sitten tiedä onko siitä haittaa.
Kaikki mahdollisuudet vituiksmenemiseen on tällä metodilla olemassa varmuudella.
 

Matsku

Jäsen
Huomenna ois tarkotus lähteä jätkien kanssa reissuun Tallinnaan. Onko kellään mitään tietoa kauppojen pääsiäisaukioloajoista? Lähinnä viinakaupat kiinnostaa. :)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hmm.. Ihan kokeilemisen arvoinen keino, mutta ei löydy siivilää tästä poikamiesboksista. :) Muita taikatemppuja?

Sulla on joko liian vähän rasvaa pannulla tai sitten pannu liian kuuma. Jauhot paakkuntuvat yleensä siinä vaiheessa kun lisää nestettä jauhojen sekaan pannulle. Tähän auttaa taas se, ettei se lisättävä neste ole kylmää eli pitää lämmittää vaikka mikrossa. Jos neste on vettä niin hanasta niin kuumaa kuin tulee.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Muita taikatemppuja?

En tiedä voiko näin tehdä keittoa valmistaessa, mutta ainakin kastikkeen saostaminen onnistuu seuraavalla tavalla.

Eli sekoitat rasvan ja jauhot jo ennen rasvan sulattamista. Käden lämpöisen rasvan joukkoon sekoitat jauhot, näin ainakin olen saanut paakuttomia kastikkeita.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha Len ja Fox eivät tainneet huomata, että Delter ratkaisi asian jo klo 17.41. Ratkaisu löytyy vitutusketjusta.
Voi jumalauta saatananvittu. Kämpässä käryää, jauhoja joka paikassa, maito palanut lieteen kiinni. Ruuanalku toistamiseen pöntöstä alas. Ei syödä pinaattikeittoa tänään. Meikäläinen ei kokkaa vittu enää ikinä!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sellaista kyselisin, että onko joku hommannut sellaista liukuovi-kaapistoa esim. eteiseen tai jonnekin muualle, johon on ovien lasin sisään on laitettu itse valitsema/otettu kuva?

Olen yrittänyt jo hetken "googlata" jotain firmaa, joka tuollaisia juttuja tekisi, mutta ei ole löytynyt. Onko kenelläkään kokemuksia tai parempaa tietoa?
 

J.Petke

Jäsen
Sellaista kyselisin, että onko joku hommannut sellaista liukuovi-kaapistoa esim. eteiseen tai jonnekin muualle, johon on ovien lasin sisään on laitettu itse valitsema/otettu kuva?

Olen yrittänyt jo hetken "googlata" jotain firmaa, joka tuollaisia juttuja tekisi, mutta ei ole löytynyt. Onko kenelläkään kokemuksia tai parempaa tietoa?

Kysypä sellainen kuin Juliska Kaluste Oy. Itse ainakin luulisin, että tuolla moinen juttu onnistuu. Kannattaa samalla hommata sellainen juttu minne sen kuvion voi vaihtaakin kun on kyllästynyt ensimmäiseen.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kaveri jutteli sellaisesta tapauksesta, että Tami oli joskus vieraana Joonas Hytösen talk show'ssa ja siellä oli kaivettu jostain arkistojen kätköistä joku Tamin vanha todella vaikeaselkoinen lausunto, joka Tamia pyydettiin selittämään.

Kenelläkään mitään hajua mikä tuo lausunto voisi olla? Tai löytyisikö jopa tuota talk show-pätkää jostain?
 

Aksu

Jäsen
Takavuosien Jippiin ja Julmahuvin neronleimauksista kateissa on se jalkapallon MM-kisoihin liittynyt JVC-kisastudio (2002?). Mistähän moisen voisi bongata? Lätkät on hallussa ja moneen kertaan ulkoa opeteltu.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mitäs halpoja ruokapaikkoja osaatte Tallinnasta suositella?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mitäs halpoja ruokapaikkoja osaatte Tallinnasta suositella?

Mikä vaan mikä on vähintään parin sadan metrin päässä torista ja turistikaduista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pölynimuri lattiasuuttimen "pehmiketarrat" ovat niin heikossa hapessa, että imuroidessa lattia naarmuuntuu.

Ensimmäinen kysymys kuuluukin, mahtaako n. yhden vuoden ikäisen pölynimurin takuuseen kuulua moisen korjaaminen? Kai sen nyt pitäisi vähän pidempään kestää kulutusta kuin ensimmäisen vuoden.

Toinen kysymys on se, että tietääkö joku, mistä sellaista teippiä saisi ostaa? Kerran kysyin jostain OnOffista, mistä taisin itse kapistuksenkin ostaa, mutta heidän valikoimassaan sitä ei ollut. Tosin henkilökunnan oli aluksi vaikea käsittää, mistä edes puhuin, vaikka näytin suutinta esittelykappaleesta. Eli voi toki olla, että jonkun toisen liikkeen valikoimasta sitä saattaisi löytyäkin...

Luulisi nyt, että ko. pehmikettä saisi ostaa vaikka metritavarana, koska sehän kuluu, vaikka muuten pölynimuri wörkkisi loistavasti.
 

Rocco

Jäsen
Kertokaapas kotikokit amatöörille, kuinka ehkäisen paakkuuntumisen lisätessäni vehnäjauhoja sulatettuun rasvaan? Yritin tässä pinaattikeiton väsäillä, mutta alku muistutti enemmän oksennusta ja tuskinpa ne venhäjauhopallerot keitossa hirveän hyvältä maistuvat. Hjälp!

Laittaa vähän lisää rasvaa niin jauhot ei paakkuunnu.

Toinen vaihtoehto on lisätä ensin vain vähän nestettä ja pistää se tasaiseksi, sitten lisätä hiljalleen nestettä loppuun asti.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuinka monta kertaa mahdetaan amerikkalaisen golf-majorin aikana huutaa "get in the hole"? Kyllä se varmaan monta tuhatta kertaa kajahtaa yhden viikonlopun aikana.

Ja koska Phil Mickelson alkoi käyttämään tarpeeksi pitkiä housuja? Pari vuotta sitten jätkä meni melkein polvishortseissa.

MACK
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Osaako jatkoajan "amisautoilijat" vähän valottaa meikäläiselle autostereoiden asentamista tai ainakin sitä mitä kaikkea tarvitaan? Homman nimihän on se että omistan vuoden -82 Ford Sierran ja stereoita ei ole vielä autossa kiinni. Minulle tarjottiin ilmaista vahvistinta ja sanottiin että siihen subbari niin avot. Riittääkö subbarin hankinta? Mitä se suunnilleen maksaa? Onko mulla mitään toivoa laittaa tää paketti itse kasaan?
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
lahjaksi

Frendi täyttää lauantaina maagisen aikuisiän rajan, elikkä 30 v. Tarkoitus olisi lahjaksi ostaa, pelimies kun on, niin sellainen pokerisetti salkkuineen päivineen. Kyselenkin, kun varmasti Jatkoajassakin on pokeriharrastajia, niin mistä moinen kannattaa hommata?

Googlettelemalla löytyi kaikenlaisia nettikauppoja, mutta moiseen ei nyt ole aikaa, joten onko se ihan prisman lelu(heh)osasto, sokkari, stocka tms? Ja onko noissa hinta/laatueroja ja onko ihan harrastekäytössä mitään väliä millaisilla pelaillaan....? Kunhan on pakka ja tsipit ja ne vaihtavat omistajiaan tarpeeksi??
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Niistä chipeistä nyt niin tiedä(niihin saa kyllä huommattavastikin erilaisia rahasummia kulumaan), mutta älä ainakaan vie mukana mitään claesohlssonin(tai vastaavan) setin mukana tulleita kortteja, vaan osta muutama kortteja, jotka kestävät.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kortteihin kannattaa tosiaan panostaa ja tietysti lastuihinkin. Jos kerran lahjaksi menee koittaisin etsiä keraamisia, muoviset tuntuu turhan hempuloilta. Ääniefektit lastuja pinotessa on kohdillaan keraamisilla.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sellainen juttu, kun torstaina on elämäni ensimmäinen yhtiökokous edessä niin tarvitsenko valtakirjan puolisoltani, että voin käyttää hänenkin puolestaan ääntä siellä, kun itse ei pääse paikalle? Osakkeet ovat siis yhdessä ostettu ja näin ollen molempien nimissä.

Asunto-osakeyhtiö siis kyseessä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Frendi täyttää lauantaina maagisen aikuisiän rajan, elikkä 30 v. Tarkoitus olisi lahjaksi ostaa, pelimies kun on, niin sellainen pokerisetti salkkuineen päivineen. Kyselenkin, kun varmasti Jatkoajassakin on pokeriharrastajia, niin mistä moinen kannattaa hommata?

Googlettelemalla löytyi kaikenlaisia nettikauppoja, mutta moiseen ei nyt ole aikaa, joten onko se ihan prisman lelu(heh)osasto, sokkari, stocka tms? Ja onko noissa hinta/laatueroja ja onko ihan harrastekäytössä mitään väliä millaisilla pelaillaan....? Kunhan on pakka ja tsipit ja ne vaihtavat omistajiaan tarpeeksi??

Copag-pelikortit ovat hyviä, tosin omaan makuuni hieman liian "löysät". Toinen vaihtoehto (oma suosikkini) on Dal Negro Torcello kortit ja nämä ovat tosiaan vähän jäykemmät.

Tuossa voisi olla edullinen vaihtoehto "vähän paremmiksi" merkeiksi jos ei halua maksaa n. 1€/pelimerkki.
http://www.pokershop.fi/pokerisetti-vegas-135g-laser-p-213.html
Samalla liikkeellä on myös noita yllämainittuja kortteja.
Tämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen.
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Sellainen juttu, kun torstaina on elämäni ensimmäinen yhtiökokous edessä niin tarvitsenko valtakirjan puolisoltani, että voin käyttää hänenkin puolestaan ääntä siellä, kun itse ei pääse paikalle?

Tsekkaa ihmeessä isännöitsijältä, mutta ainakin meidän yhtiössä avopuolisolta tarvitsee, mutta aviopuolisolta ei.

-Maila
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös