Suuri pelipaitakeskustelu

  • 53 329
  • 214

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos sitä pelipaitaa päivitetään ensi kaudelle, niin jokohan sen oranssin saisi pääväriksi ykköspaitoihin? Kyllä ne mainokset siihen paitaan saa siististi, jos vaan kysytään neuvoa asiantuntijalta (ei, itse en ole sellainen). Taannoisen Venäjän reissun ykköspaitaa voisi käyttää oikein hyvänä lähtökohtana.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Jos sitä pelipaitaa päivitetään ensi kaudelle, niin jokohan sen oranssin saisi pääväriksi ykköspaitoihin? Kyllä ne mainokset siihen paitaan saa siististi, jos vaan kysytään neuvoa asiantuntijalta (ei, itse en ole sellainen). Taannoisen Venäjän reissun ykköspaitaa voisi käyttää oikein hyvänä lähtökohtana.
Kappas vain, joku kirjoittaa tässä ketjussa muusta kuin Anderssonin tehoista. Puollan Designerin esitystä oransseista paidoista. Lisäksi haluaisin logoa uudistettavan jollain aikavälillä. Lottopalloa en halua takaisin. Ritariteemassa tulisi mielestäni pysyä, mutta logoa pitäisi yksinkertaistaa. Kunnon logon tulee olla kaksiulotteinen, ei nykyisen kaltainen sarjakuvamainen piirros. Lisäksi ei kiilusilmiä, eikä vanhaa logoa otsaan kiitos. Alla olevista linkeistä jotain pohjaa ideoinnille.

http://www.londonknights.com/default.asp
http://www.castlefootball.com/
http://ucfathletics.cstv.com/genrel/050407abn.html
 

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Kappas vain, joku kirjoittaa tässä ketjussa muusta kuin Anderssonin tehoista. Puollan Designerin esitystä oransseista paidoista. Lisäksi haluaisin logoa uudistettavan jollain aikavälillä. Lottopalloa en halua takaisin. Ritariteemassa tulisi mielestäni pysyä, mutta logoa pitäisi yksinkertaistaa. Kunnon logon tulee olla kaksiulotteinen, ei nykyisen kaltainen sarjakuvamainen piirros. Lisäksi ei kiilusilmiä, eikä vanhaa logoa otsaan kiitos.

Oranssille kyllä, uudelle logolle ei. Olen samaa mieltä noista nykyisen logon puutteista, mutta logon jatkuva modaaminen ei ole tyylikästä. Ehdotankin oranssia paitaa, jonka rinnassa lukee KERHO valkoisella, mustin varjostuksin. Eli rangers-tyyliin. HPK:lla on joskus ollutkin sellaiset paidat (1970-luvulla?), muistan nähneeni v.1989 ilmestyneessä juhlakirjassa kuvan. Voi olla, että värit saattoi mennä toisinpäinkin, en ole varma.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Innostuin tuunaamaan tuota ECC paitaa ja pakko sanoa että aivan tajuttoman hyvännäköisen siitä saisi jos oikein yrittäisi. Mainosten sijoitteluun ja värimaailmaan hiukan panostamalla ja näkemällä vaivaa, mainokset taatusti erottuvat myös oranssista ja tulevat esille.

Annan luvan käyttää malli töherröstä inpiraationlähteenä tai vaikka sellaisenaan jos tuntuu seurajohdosta hyvältä. itselle toimii kyllä erittäin hyvin.

Edit. Lisätään vielä sen verran että mielestäni kun kaksi seuraavaa kautta ovat ilmeisesti vuosia kun joukkueeseen satsataan ja juhla-vuosi on tulossa, olisi todella hieno asia jos myös juhlan kunniaksi palattaisiin tähän vanhaan tyyliin ja vanhoihin väreihin. Kaikki Toket ja Tuulolat ovat luultavasti aloittaneet HPK uransa junnuissa oranssi-musta-valkoinen paidassa ja ainakin itse haluaisin että saavat sen myös sellaisessa päättää.
 

Liitteet

  • oranssi.JPG
    oranssi.JPG
    38,3 KB · kertaa luettu: 1 748
Viimeksi muokattu:

TheRealMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Innostuin tuunaamaan tuota ECC paitaa ja pakko sanoa että aivan tajuttoman hyvännäköisen siitä saisi jos oikein yrittäisi. Mainosten sijoitteluun ja värimaailmaan hiukan panostamalla ja näkemällä vaivaa, mainokset taatusti erottuvat myös oranssista ja tulevat esille.

Annan luvan käyttää malli töherröstä inpiraationlähteenä tai vaikka sellaisenaan jos tuntuu seurajohdosta hyvältä. itselle toimii kyllä erittäin hyvin.

Edit. Lisätään vielä sen verran että mielestäni kun kaksi seuraavaa kautta ovat ilmeisesti vuosia kun joukkueeseen satsataan ja juhla-vuosi on tulossa, olisi todella hieno asia jos myös juhlan kunniaksi palattaisiin tähän vanhaan tyyliin ja vanhoihin väreihin. Kaikki Toket ja Tuulolat ovat luultavasti aloittaneet HPK uransa junnuissa oranssi-musta-valkoinen paidassa ja ainakin itse haluaisin että saavat sen myös sellaisessa päättää.

Todella hieno vaihtoehto. Jos ei muuten niin ei muuta kuin 3. paidaksi lauantai illan otteluihin. Kyllä Fanitkin erottuisivat paljon paremmin joukosta oranssissa fanipaidass.

Tuntuu vaan aika mahdottomalta että kerhon sikariporras moisiin uudistuksiin suostuisi. Kuitenkin nykypäivänä moni joukkue panostaa paitansa näyttävyyteen. Ajat ovat muuttuneet siitä kun pelattiin verkkomateriaalista tehdylla painetulla paidalla.

Taitaa vieläkin olla mahdoton ostaa aito pelipaita itselleen joko uusi tai käytetty.
 

mr.Zou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota, Florida
Jakubin luonnos on totta tosiaan potentiaalinen... Tähän lisäisin vielä sen, että se valkoinen Pietarissa käytetty vieraspaidaksi! On ehkä upein paita ikinä...
 

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Oma ajatukseni oli laittaa nimenomaan tekstiksi KERHO ei HPK eli jotenkuten näin: kerho.jpg
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
On kyllä todella komea malli tuossa. Jättäisi muut suhteellisen kauas taakse tällä hetkellä. Toisaalta, kuitenkin tuossa on oltava mainoksia paljon ja miltä tuo silloin näyttäisi? Sikäli olen tavallaan tyytyväinen nykyiseen paitaan, vaikka siinä on mainoksia ja vaikka mitä ketsuppi- ja nurmitahroja.
 

Myrrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikki Toket ja Tuulolat ovat luultavasti aloittaneet HPK uransa junnuissa oranssi-musta-valkoinen paidassa ja ainakin itse haluaisin että saavat sen myös sellaisessa päättää.

Tuuski aloitti kyllä uransa Tiikerien punaisessa paidassa. Viime kesänä piti keksiä kesätyöntekijälle tekemistä ja pyysin tekemään pari versiota Kerhon ECC-paidasta sillä ainoalla oikealla logolla, tuon roskasankoritarilogon voisi upottaa Vanajaan. Tälläiset versiot kesätyttö sai aikaiseksi:
 

Liitteet

  • uusi_hpk.jpg
    uusi_hpk.jpg
    69,4 KB · kertaa luettu: 1 621
  • uusi_hpk2.jpg
    uusi_hpk2.jpg
    70,8 KB · kertaa luettu: 1 595

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Olen samaa mieltä noista nykyisen logon puutteista, mutta logon jatkuva modaaminen ei ole tyylikästä.
Ihan vain pikaisesti otan vielä kiinni tähän. Sinänsä olen tuon lauseen jälkimmäisestä osasta samaa mieltä. Se kuitenkin tulisi ymmärtää niin, että asiat tehtäisiin siten, että tarvetta modaamiseen ei ole. Todettujen virheiden korjaamista se ei saisi estää.

Toisin sanoen lause tulisi mieltää näin:
"Suunnittele kerralla hyvä, niin ei tarvitse muutaman vuoden päästä korvat punottaen korjailla."

Eikä näin:
"Huonohan tää on, mutta ei tätä korjatakaan voi, kun se olisi noloa."

Korrrostan silti edelleen, että ei tämä nykyinen logo minulle mikään ongelma ole, enkä pidä sen uusimista minään päivän polttavana juttuna. Jossain vaiheessa (2-3 vuoden sisällä?) näkisin mielelläni asialle tehtävän jotain.

Noista esitetyistä paitaluonnoksista Jakubin on mielestäni edelleen paras. Tuon tyyppisessä paidassa olisi sitä paitsi se etu, että joukkueen logo ei olisi kovin suuressa roolissa.

Ja lottopalloa ei ole tippaakaan ikävä.
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuuski aloitti kyllä uransa Tiikerien punaisessa paidassa. Viime kesänä piti keksiä kesätyöntekijälle tekemistä ja pyysin tekemään pari versiota Kerhon ECC-paidasta sillä ainoalla oikealla logolla, tuon roskasankoritarilogon voisi upottaa Vanajaan. Tälläiset versiot kesätyttö sai aikaiseksi:

Olisi kyllä kerholla tyylikkäät paidat, jos tuollaiset tulisi. Ja tuo logo on 100 kertaa tyylikkäämpi kuin tämä teidän roskasanko. Miksi ihmeessä kerho on tuon ottanut joskus käyttöön? Kaikella kunnioituksella, mutta on kyllä karsein logo koko liigassa.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Laitetaanpas tähän omatkin kyhäelmät tarjolle. Siis perinteet kunniaan. Toivottavasti remontissa päästään samalla kerralla eroon "Ritarihallista" ja palataan "Rinkelinmäelle".
 

Liitteet

  • hpk.jpg
    hpk.jpg
    15,4 KB · kertaa luettu: 1 465
  • hpk2.jpg
    hpk2.jpg
    31,2 KB · kertaa luettu: 1 416
  • kerho.jpg
    kerho.jpg
    32,6 KB · kertaa luettu: 1 451

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Laitetaanpas tähän omatkin kyhäelmät tarjolle. Siis perinteet kunniaan. Toivottavasti remontissa päästään samalla kerralla eroon "Ritarihallista" ja palataan "Rinkelinmäelle".

Tuskin päästään, kun siitä kuitenkin tulee jonkinlainen "K-lähikauppa Käikälä" -areena. Taisi olla Hassinen, joka tokaisi, että nimi olisi myynnissä.

Että silleen...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Myrrän versioille varaukseton kyllä. Melkein joutuu jo kaivamaan nenäliinaa nostalgia-aallon takia. Kuten edelläkin todettiin, tehdyt virheet voidaan ja täytyy korjata.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyhäsin vielä yhden tämän kautisilla mainoksilla varustetun paidan ihan vaan paintshopilla tuunaten eli siitä saa vielä paljon paremman kun ammatilaiset on asilla. Lisäksi uskon että monen mainostajan kohdalla voidaan päästä sopuun paidan väreihin soveltumasta värityksestä, sillä onhan näitä muillakin joukkueilla nähty. Perusidea mielestäni mainoksissa tarvitsisi olla se että niissä ei ole niitä valkoisia laatikoita taustalla.
 

Liitteet

  • oranssi mainoksilla.JPG
    oranssi mainoksilla.JPG
    40,2 KB · kertaa luettu: 1 449

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Toisin sanoen lause tulisi mieltää näin:
"Suunnittele kerralla hyvä, niin ei tarvitse muutaman vuoden päästä korvat punottaen korjailla."

Eikä näin:
"Huonohan tää on, mutta ei tätä korjatakaan voi, kun se olisi noloa."

Korrrostan silti edelleen, että ei tämä nykyinen logo minulle mikään ongelma ole, enkä pidä sen uusimista minään päivän polttavana juttuna. Jossain vaiheessa (2-3 vuoden sisällä?) näkisin mielelläni asialle tehtävän jotain.

Helpoin ratkaisu olisi luopua kokonaan siitä kymmenen vuoden takaisesta virheestä ottaa ritari-teema käyttöön. Samalla voisi hiljaisesti raaputtaa sen Ritarihalli-tekstin helvettiin. Siihen tuskin lähdetään. Lottopallo on perinteikäs logo ja toimii mielestäni valkoisella pohjalla parhaiten. Nykyinen toimii parhaiten mustalla. Ehdotankin kompromissiratkaisua: 3 pelipaitaa, valkoinen vanhalla logolla, musta nykyisellä sekä oranssi HPK/KERHO tekstillä. Joku niistä olisi kolmospaita, jota käytettäisiin vähemmän.
 

TheRealMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Noi kaikki Oranssit paidat ovat oikein näyttävän näköisiä ja kyllä aika moista graafista taitoa tämänkin sivuston lukijoilta löytyy. Nyt ei muuta kuin kaikki paidat yhteen ja sähköpostilla ehdotukseksi suoraan toimistolle. Tällä oranssilla värillä saataisiin hyvin uusi sivu käännettyä auki ja unohdettua menneet.

Mitä hallin nimeen tulee niin aina se ainakin minulle Rinkelinmäki on. Sen toki ymmärrän että nimen myymisestä saadaan rahaa mutta tuskin kukaan hullu on valmis sijoittamassa aivan järjettömiä summia. Joten eiköhän tämänkin summan saisi kasaan jotenkin muuten.
 

Taklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy kyllä nostaa hattua kaikille näille ehdotuksille, etenkin Jakubin viimeisin ja Tolpan Kerho-paita miellyttivät silmää. Jostakin syystä olen niin pessimistinen, etten usko niiden kuitenkaan ykköspaidaksi päätyvän. Tämä jo Pelicansilla käytössä oleva Rangers -teema lauantaimatseissa sopisi vallan mainiosti myös tänne Hämeenlinnaan. Seura huomioisi kannattajat ja vaalisi samalla perinteitä. Mainossopimuksista en ole riittävästi selvillä, mutta voisin kuvitella ettei kolmospaita tuottaisi suuria ongelmia myöskään markkinapuolella. Uskon myös, ettei Kerholla olisi kauden jälkeen ongelmia saada kolmospaitoja kaupaksi fanien suuntaan.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Antakaa määkin leikin

Nyt on nimet ja kaikki selässä, buahhah. Heti tilaan itse yhden
 

Liitteet

  • orange.jpg
    orange.jpg
    71,7 KB · kertaa luettu: 1 414
  • orange back.jpg
    orange back.jpg
    73,7 KB · kertaa luettu: 1 377

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse en kyllä luopuisi tuosta patapäästä vielä, esim. Jakubin ehdotuksessa kypärät ovat ihan mukavasti esillä sopivan pieninä. Toinen vaihtoehto sijoittelussa on Maple Leafs -tyyliin olkapäässä. En väitä, että pitäisin logosta hirvittävästi, mutta perinteiseen yritystyyliin häivytetään sitä pikkuhiljaa, kun kuitenkin tuon varaan on fanituotemyyntiä rakennettu ym. mukavaa.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Nyt on nimet ja kaikki selässä, buahhah. Heti tilaan itse yhden

Vaikka ei tuo Knights mikään tyyliksä juttu suomalaisessa paidassa loppuviimein ehkä olisikaan(enemmän echl-kuuloinen), niin täytyy sanoa että makeammin tuo teksti toimii kun kirjaimia on enemmän. Omaa ehdotusta en nyt ala piirtelemään, mutta tekstiksi ehdottaisin jompaa kumpaa:

A. HÄMEENLINNA
B. PALLOKERHO

B-vaihtoehto on oma suosikkini, siitä tulee mukavan vintage-fiilis. Hämeenlinnakin toimisi, mutta Ääkköset nyt tietty on aina vähän niin ja näin isolla kirjoitettuna...

Ja sitten riita poikki logojen suhteen, toiseen olkapäähän toinen ja toiseen toinen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hienoja vaihtoehtoja on tarjottu. Minä ihan oikeasti toivon, että seurajohto saa nämä kannattajien toiveet tietoonsa ja ihan tosissaan tutkisi mahdollisuuden vaihtaa paidan pääväri oranssiksi. Samalla tyylin voisi muuttaa joko puhtaan vintageksi, tai sitten pitää melko pelkistettynä. Itse olen tykästynyt noihin vinoviivoihin joita nykyisessä paidassa on, mutta ehkä muutos olisi tervetullut.

Kerholla olisi tässä nyt hieno tilaisuus lähteä ikäänkuin omille poluilleen pelipaidan kanssa ja erottua siinäkin suhteessa joukosta.

Ohessa muutama oma hahmotelmani. Työkaluina käytetty netistä löytynyttä jersey builderia ja Paintia. Ihan hauskahan noita on pyöritellä.
 

Liitteet

  • HPK_paita1.png
    HPK_paita1.png
    48,3 KB · kertaa luettu: 1 395
  • HPK_paita2.png
    HPK_paita2.png
    48,5 KB · kertaa luettu: 1 389
  • HPK_paita3.png
    HPK_paita3.png
    50,1 KB · kertaa luettu: 1 323
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös