Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 979 160
  • 47 170

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mitä kautta asiaa lähden selvittämään kun hukkasin sekä ajokortin, opiskelukortin ja plussakortin? Kauanko mahtaa kestää saada uusi ja mitä se maksaa?

Vaikka nyt myöhässä tuleekin, niin kerron kuinka minulle kävi kun kun hukkasin KAIKKI paperini itsenäisyyspäivänä -99. Meni lompakko jossa oli ajokortit, KELA- ja pankkikortit, ja henkilöllisyystodistukset sekä lisäksi passi. Miksi ja miten, on pitempi juttu eikä liity tähän asiaan.

Seuraavana arkipäivänä menin poliisiasemalle ja kerroin asiani. Minun piti hankkia kaksi todistajaa, jotka tunnistivat minut ja vannoivat kuka minä olen. Toinen oli ulosottomies ja toinen ex-avovaimo. Siten sain väliaikaisen henkilötodistuksen. Väliaikainen henkkari ei kuitenkaan kelvannut pankissa, joten en saanut nostettua rahaa enkä uutta pankkikorttia. Onneksi faija lainasi rahaa valokuviin ja sain laitettua uudet ajokortti- ja passihakemukset vireille. Kaksi viikkoa olin sitten siten, ettei minua ollut virallisesti edes olemassa. En ollut hengissä mutten kuollutkaan.

Joku plussakortti ei olisi voinut vähempää silloin kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Eiku sitä vaan olisin kysellyt, notta toimiiko Nokian N95-puhelimessa Opera Mini-selain.

N95:iiden vakioselain ei ehkä ole toiminnaltaan/käytettävyydeltään paras mahdollinen ?
 

Borat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Elikkäs koska olen täysin uusi tällä palstalla niin please!!!!!

Neuvokaa mulle miten teen linkityksen...

esim.www.lukkomania.com



Auttakaa uutta kärpästä hädässä???

Edit: Muutoksia tehty, ja moseille sori muutan tyyliäni
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Vitun vittu.

Mitä tapahtuu? Puhelin ottaa kokoajan vastaan viestejä niin kauan, kun tulee viestimuisti täyteen. Ja kun niitä poistaa alkaa tulla lisää. Numero, josta näitä tulee on 148007777 ja viesti on täysin epämääräinen tyyliin x€552oil£¤oo).

Mitä voin tehdä, että tuo loppuisi? Liittymänä on Elisa.

Joko joku kiusaa sua ihan tosissaan tai sitten viestikeskus ei saa kuittausta että viesti on tullut perille luuriisi.

Noin ensi hätään kokeile sammuttaa puhelin ja ota ihan akkukin hetkeksi irti. Jos ei auta niin soita Elisaan ja tee vikailmo.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Rupesin pikku kaljoissa männä ehtoona vaimon kanssa miettimään, että mitähän miehelle tapahtuu jos hän alkaisi nappailemaan e-pillereitä? Mikäli paikalla on joku lääkealan expertti, niin tuo olisi mukava tietää, ennekuin alan uteliaisuuttani kokeilemaan.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja kun tähän lääkäriaiheeseen päästiin niin laitetaan Jatkoajan kotilääkäreillä toinenkin kyssäri.

Nukuin ilmeisesti jotenkin ihmeellisesti oikean käteni päällä ja aamusta asti on nyt olkapäässä tuntunut vihlovaa kipua, ihan kuin joku viiltäisi puukolla hermoja tms. Mobilatia ja ice poweria olen koittanut hieroa olkapäähän, mutta eihän näistä ole ollut mitään apua. Mikäköhän siellä nyt sitten on mahdollisesti mennyt yöllä rikki? Kirpaisee meinaan niin perkeleesti ajoittain, vaikka pitää kättä ihan paikallaan.

Kesällä reväytin saman käden hauiksen, joten voisiko tämä kipu ehkä liittyä tuohon? Habassa ei kyllä tunnu mitään kipua enää..
 

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rupesin pikku kaljoissa männä ehtoona vaimon kanssa miettimään, että mitähän miehelle tapahtuu jos hän alkaisi nappailemaan e-pillereitä? Mikäli paikalla on joku lääkealan expertti, niin tuo olisi mukava tietää, ennekuin alan uteliaisuuttani kokeilemaan.

Muistaakseni joskus internetin syövereistä tuota mielenkiintoista asiaa kanssa tutkin. Muistaakseni homma menee näin:

E-pillerit sisältävät estrogeenia ja progestiinia (keltarauhashormoni). Estrogeenin vaikutuksesta alkaisit hiljalleen siis muuttua naiseksi, kun taas progestiini estäisi normaalin sukupuolielinten toiminnan - eli siittiöiden tuotanto loppuisi ja seksuaaliset halut vähenisivät.

En osaa yhtään sanoa e-pillereissä olevien hormonien määrästä eli kuinka monta pilleriä mies voisi ottaa ilman vaikutusten näkymistä, tai kuinka pitkään pillereitä pitäisi ottaa jos haluaisi naiseksi. Mutta ehkä tätä palstaa lukee joku joka oikeasti tietää jotain lääketieteestä.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oliko tämä kompa?
Googlen eka haku nimellä tuotti heti tuloksen. EI minulle mieluisan mutta sinähän näitä kaipasit.

Ja näistä nousi semmoinen kohu...huoh. Niin tosiaan en osaa käyttää tuota Googlea alkuunkaan, kun sain (oikeastaan saatiin, meillä on täällä tyttöjen ilta ja mitäpä muuta täällä tehtäisiin kuin katsottaisiin BB:tä ja etsittäisiin jääkiekkoilijoiden alastonkuvia) vain tulokseksi miljoona sivua, joilla oli vain uutisoitu aiheesta. Ilman kuvia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Sain vihdoin ensimmäisen laskuni Elisan laajakaistasta ja ajattelin sen tuossa maksella lähipäivinä, mutta kaverini vihjaisi, että koska laajakaistan toimitus myöhästyi kolme viikkoa ilmoitetusta aukeamisviikosta, voisin hakea reklamaatiota asiasta. Elisan toimitusehdoissa lukee, että 15 euroa alkavalta myöhästymisviikolta, mutta maksimissaan 120 euroa. No siis 45 euroahan tuo silloin pitäisi olla, mutta ongelma onkin nyt se, että miten moinen operaatio pitäisi toteuttaa? En ole aiemmin tämän kaltaiseen tilanteeseen törmännyt.

Nimimerkillä Vähän Tyhmäkö tai jotain?
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisi tarkoitus hakea passia ensi viikolla. Poliisin sivulla kertovat, että tarvitaan passi tai henkilökortti passia haettaessa, ajokortti ei kuulemma kelpaa. Jos todella on näin, niin saavat pitää passinsa. Toisaalta mainitaan myös, että mikäli hakijalla ei ole esittää näitä papereita, niin henkilöllisyys todetaan tutkinnallisin keinoin. Pitääkö tuonne siis raahata jotain todistajia mukaan jo valmiiksi?

Mitään akuuttia tarvetta passille ei juuri nyt ole, mutta kun emäntä käy omaansa uusimassa, niin ajattelin lähteä henkiseksi tueksi.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Pitääkö tuonne siis raahata jotain todistajia mukaan jo valmiiksi?

Kyselevät lähinnä jotain tietoja, missä asut jne. Vanha passikin toki kelpaa..
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
avatar kirjoitti:
Sain vihdoin ensimmäisen laskuni Elisan laajakaistasta ja ajattelin sen tuossa maksella lähipäivinä, mutta kaverini vihjaisi, että koska laajakaistan toimitus myöhästyi kolme viikkoa ilmoitetusta aukeamisviikosta, voisin hakea reklamaatiota asiasta. Elisan toimitusehdoissa lukee, että 15 euroa alkavalta myöhästymisviikolta, mutta maksimissaan 120 euroa. No siis 45 euroahan tuo silloin pitäisi olla, mutta ongelma onkin nyt se, että miten moinen operaatio pitäisi toteuttaa? En ole aiemmin tämän kaltaiseen tilanteeseen törmännyt

Luuri käteen ja kerrot asiasi. Jos puhelu ei ole ilmainen ja jaksat viilata pilkkua, niin kerrot vielä päälle arvioisi puhelusi kustannuksista ja pyydät vähentämään myös sen tulevasta laskusta. Itselläni venyi joskus Soneran liittymän avaaminen arvioidusta 4 viikkoa, ja sain 2kk ilmaiseksi kun soitin asian tiimoilta.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Olisi tarkoitus hakea passia ensi viikolla. Poliisin sivulla kertovat, että tarvitaan passi tai henkilökortti passia haettaessa, ajokortti ei kuulemma kelpaa. Jos todella on näin, niin saavat pitää passinsa. Toisaalta mainitaan myös, että mikäli hakijalla ei ole esittää näitä papereita, niin henkilöllisyys todetaan tutkinnallisin keinoin. Pitääkö tuonne siis raahata jotain todistajia mukaan jo valmiiksi?

Itse kävin juuri hommaamassa uuden passin ja mulla riitti vanhaksi mennyt passi ja ajokortti..mutta jos ei ole vanhaa passia niin en tiedä sitten riittääkö ajokortti, sukulaisillani on riittänyt mutta tiedän kyllä tapauksen jossa on pitänyt ensin hommata henkilökortti.. jos kuulut tiettyyn ikäryhmään niin muista ottaa todistus asevelvollisuuden suorittamisesta mukaan, nopeuttaa prosessia..
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi tarkoitus hakea passia ensi viikolla. Poliisin sivulla kertovat, että tarvitaan passi tai henkilökortti passia haettaessa, ajokortti ei kuulemma kelpaa. Jos todella on näin, niin saavat pitää passinsa. Toisaalta mainitaan myös, että mikäli hakijalla ei ole esittää näitä papereita, niin henkilöllisyys todetaan tutkinnallisin keinoin. Pitääkö tuonne siis raahata jotain todistajia mukaan jo valmiiksi?
Minä en tällaisista säännöistä mitään tiennyt, ja menin ajokorttini kanssa sinne. Kyselivät sitten entisiä osoitteitani, äitini syntymäpäivää jne. Muistin muuten äitini kuukauden nuoremmaksi mitä on. Noin 50-60 -vuotias virkailijanainen totesi tähän jotain tyyliin: "huonot pisteet äitisi antaisi, kun et hänen syntymäpäiväänsä muista". Vastasin: "päinvastoin: muistin äitini nuoremmaksi kuin onkaan, joten 10 pistettä tulisi varmasti". Virkailijakin nauroi, että noinhan se oikeasti menee, ja kyselyt loppuivat siihen.
 
Jos ei napostele lähteä Ikeaan asti, niin mikä olisi Tampereen seudulla hyvä paikka hakea halvalla pikkurompetta? Esim. kenkäteline, naulakko, vaatekoreja jne? Bauhaus??

Ja kiitos jo etukäteen mahdollisesti vastaaville.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jos ei napostele lähteä Ikeaan asti, niin mikä olisi Tampereen seudulla hyvä paikka hakea halvalla pikkurompetta? Esim. kenkäteline, naulakko, vaatekoreja jne? Bauhaus??

Ja kiitos jo etukäteen mahdollisesti vastaaville.

Kokeile Jyskiä, Koti-ideaa, Bauhaussia, Sotkaa...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Sillä aattelinkin kysyä, kun ei viittis joka paikkaan mennä.. En ole ollenkaan "shoppailija/hintavertailija" -tyyppiä.

Tässä tapauksessa kokeile tuota Jyskiä - sieltä saa halvalla pienhuonekalukamaa.

Niiden kotisivuilla
on hyvä katalogi, josta näet mitä he tarjoavat ja mihin hintaan (esim sivuilla 42-43 on naulakkoa ja kenkätelinettä)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös