Keskustelua lentomatkailusta

  • 664 010
  • 3 351

viking

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eli tänne kokemuksia lentomatkustamisesta ja kaikkeen siihen liittyvään.Hyvät ja huonot kokemukset.Mielipiteitä lentoyhtiöistä joita olet käyttänyt.Myös kysymyksiä aiheeseen liittyen.


Aloitan itse esittämällä kysymyksen liittyen lentojen hintoihin.

Mistä johtuu päivittäinen huomattavankin suuri lentohintojen muuttuminen?
Olen seurannut pari viikkoa päivittäin lentoja välille Helsinki-Bangkok-Helsinki 8.12.2007-5.1.2008.Hinnat ovat vaihdelleet 1100-1700 euron välillä.Nyt ollut jo useamman päivän noin 1450euroa.
Toinen kysymys koskee myös lentoja.Jos varaat lennot asettamalla hakukoneeseen "meno-paluu", niin kone etsii lennot ja hinta vaikka 1500 euroa.Mutta kun haet lennot samoille päivämäärille "yhteen suuntaan",siis molempiin suuntiin erikseen menolippu,niin niiden hinta yhteensä on paljon halvempi(noin 200-300 euroa).Miksei hakukone löydä noita halvempia lentoja suuntaansa.
Ei kai sillä ole mitään merkitystä ostaako liput "menopaluuna" vai kaksi "meno" lippua?Vai onko?
 
K

kiwipilot

Mistä johtuu päivittäinen huomattavankin suuri lentohintojen muuttuminen?
Olen seurannut pari viikkoa päivittäin lentoja välille Helsinki-Bangkok-Helsinki 8.12.2007-5.1.2008.Hinnat ovat vaihdelleet 1100-1700 euron välillä.Nyt ollut jo useamman päivän noin 1450euroa.

Mitä aiemmin varaat, sitä halvemmalla saat. Lisäksi tuo mainitsemasi aika on kaikkein kuuminta sesonkia: ei tule ainakaan enää tippumaan nuo hinnat.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos varaat lennot asettamalla hakukoneeseen "meno-paluu", niin kone etsii lennot ja hinta vaikka 1500 euroa.Mutta kun haet lennot samoille päivämäärille "yhteen suuntaan",siis molempiin suuntiin erikseen menolippu,niin niiden hinta yhteensä on paljon halvempi(noin 200-300 euroa).Miksei hakukone löydä noita halvempia lentoja suuntaansa.
Ei kai sillä ole mitään merkitystä ostaako liput "menopaluuna" vai kaksi "meno" lippua?Vai onko?

Yleensähän tuo on juuri päinvastoin eli meno-paluu on yleensä jopa halvempi kuin yksikin yhdensuuntainen lento. Lentokenttien roskikset ovat "täynnä" revittyjä, käyttämättömäksi jääneitä lentolippuja, kun meno-paluu on ollut halvempi kuin pelkkä meno.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Jos vertaa lentomatkailun kehitystä viimeksi kuluneen 10 v aikana, niin täytyy sanoa että alaspäin ollaan menty rutkasti joka suhteessa.
Esim. vielä 90-luvun puolivälissä, matkustamoon sai ainakin käytännössä viedä kaksi käsimatkatavaraa. Nykyään käsimatkatavara on rajoitettu yhteen ja senkin koko ja paino ovat tarkkaan rajattu. Aiemmin matkustaessani, varsinkin mannerten välisiä lentoja, mukanani oli sekä salkku, että pukupussi. Pukupussi siksi, että jos ja kun matkatavarat jäivät johonkin matkan varrelle, tullen vuorokautta myöhemmin perille mitä itse, niin puhdas vaatekerta + siistit palaveri vaatteet kulkivat kätevästi pukupussissa käsimatkatavarana mukana.
Nykyään kun matkatavarat sattuvat häviämään, niin palaveriin pitää mennä niillä samoilla hikisillä vaatteilla, mitä päällä sattuu olemaan.
En tiedä johtuuko nämä uudet säännökset terroristipelosta vai mistä, mutta joka tapauksessa aiemmin tämä aisa oli matkustajan kannalta paljon paremmin.
Toinen mikä ottaa aivan suunnattomasti päähän on ainakin SAS:n politiikka, jossa lentomatkan aikana Eurooppaan ei enää tarjoilla edes kahvikuppia, ilman lisämaksua.
Aiemmin sai aperitiivit ja maapähkinät, lämpimän ruoan viineineen sekä päälle vielä kahvin ja konjakin. En ole niin kauhean perso alkoholin suhteen, mutta sen kupin kahvia ja sämpylän voisin kyllä ihan mielelläni syödä matkan aikana.
Jos ajatellaan että kuppi kahvia ja sämpylä maksaa SAS:lle korkeintaan kaksi euroa, niin onko muka lentolipun hinta tingitty niin alas, ettei tähän 2 Euron tarjoiluun ole enää varaa?
Olen purnannut kaiken maailman palvelukyselyissä tästä asiasta, mutta ainakin toistaiseksi turhaan.
Miksi sitten käytän SAS:ää? Siksi että Turussa asuvana yhteydet Finnairilla Helsinkiin on paljon huonommat mitä SAS:n yhteydet Tukholmaan ja Kööpenhaminaan.
Lopuksi eräs käsittämätön tapahtuma, joka sattui viime Tammikuussa Lyonin lentokentällä Ranskassa.
Olin lähdössä kotiin ja pakkasin kaikki tavarat matkalaukkuun ,eli käsimatkatavaroita ei ollut lainkaan. SAS:n tiskillä kuitenkin ilmoitettiin, että matkalaukkuni on 5 kg liian painava, joten sieltä pitää ottaa jotain pois. Menin ostamaan lentoaseman kaupasta repun, johon pakkasin laukusta 5 kg tavaraa. Nyt matkalaukku painoi vaadittavat 5 kg vähemmän, mutta käsimatkatavaraa oli aiemman 0 kg:n sijaan 5 kg, tämä oli lentokenttä virkailijan mukaan kuulemma oikein toimittu!!
Lentokoneen kokonaispaino ei siis vähentynyt yhtään, mutta nyt paino oli jakaantunut siten, että ruumassa oli 5 kg vähemmän painoa ja matkustamossa 5 kg enemmän. Voiko joku viisas selittää mikä logiikka lentoyhtiöllä oli tähän???
Taustoista sen verran että allekirjoittanut on lentänyt työnsä puolesta vuodesta -91 asti keskimäärin noin 50 lentoa vuodessa. Lentojen keskittyessä sekä Eurooppaan, Aasiaan että Pohjois-Amerikkaan.
Matkustus on tapahtunut lähes poikkeuksetta economy luokassa, koska se kuuluu työnantajan matkustuspolitiikkaan.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lopuksi eräs käsittämätön tapahtuma, joka sattui viime Tammikuussa Lyonin lentokentällä Ranskassa.
Olin lähdössä kotiin ja pakkasin kaikki tavarat matkalaukkuun ,eli käsimatkatavaroita ei ollut lainkaan. SAS:n tiskillä kuitenkin ilmoitettiin, että matkalaukkuni on 5 kg liian painava, joten sieltä pitää ottaa jotain pois. Menin ostamaan lentoaseman kaupasta repun, johon pakkasin laukusta 5 kg tavaraa. Nyt matkalaukku painoi vaadittavat 5 kg vähemmän, mutta käsimatkatavaraa oli aiemman 0 kg:n sijaan 5 kg, tämä oli lentokenttä virkailijan mukaan kuulemma oikein toimittu!!
Lentokoneen kokonaispaino ei siis vähentynyt yhtään, mutta nyt paino oli jakaantunut siten, että ruumassa oli 5 kg vähemmän painoa ja matkustamossa 5 kg enemmän. Voiko joku viisas selittää mikä logiikka lentoyhtiöllä oli tähän???

Yksi laukku saa nykyään painaa max.30kg, joka taas tulee kuulemma matkatavaran käsittelijöitten työturvallisuusmääräyksistä. Itsekin olen monen monta kertaa siirrellyt kamoja laukusta toiseen ja joskus jopa jättänyt jotain roskikseen. Nykyään pakkaan aina raskaimman laukun päällimmäiseksi tyhjän urheilukassin tai repun, koska kotona en viitsi laukkuja punnita ja joskus joku ystävällinen lähtöselvittäjä merkkaa laukun 30 kg vaikka se painaisikin sen 35kg.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Yksi laukku saa nykyään painaa max.30kg, joka taas tulee kuulemma matkatavaran käsittelijöitten työturvallisuusmääräyksistä. Itsekin olen monen monta kertaa siirrellyt kamoja laukusta toiseen ja joskus jopa jättänyt jotain roskikseen. Nykyään pakkaan aina raskaimman laukun päällimmäiseksi tyhjän urheilukassin tai repun, koska kotona en viitsi laukkuja punnita ja joskus joku ystävällinen lähtöselvittäjä merkkaa laukun 30 kg vaikka se painaisikin sen 35kg.

Laukkuni painoi 27 kg ja se piti saada painamaan 22 kg ilman että olisin joutunut maksamaan lisämaksua. Eli teoriasi oli hyvä ja järkeenkäypä mutta tässä tapauksessa aisia ei ollut siitä kiinni.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tottahan on, että palvelut ovat huonontuneet viime vuosina ja lentoyhtiöiden säästökuurit tuntuvat tarjoiluissa. Itse en lennä SASilla ellei ole pakko.

Itseä korpeaa tiettyjen lentojen ainainen myöhästely. Finnairin perjantain lento lontoosta, kuten myös BA:n, on AINA myöhässä. Viime vuonna tulin noin 20 kertaa noilla lennoilla ja yhtään kertaa ei oltu ajoissa perillä.

Yksi asia mikä on parantunut, on ylibookkaus sakot. Tunnettu tosiasiahan on, että koneisiin myydään enemmän lippuja kun on matkustajapaikkoja. Itse olin vuosi sitten tulossa pariisista viikonloppuretkeltä, jonne olin lentänyt Lufthansan pisteillä SASin lennolla tukholman kautta. Paluulentomme tukholman kautta oli ylibookattu ja suostuin vaihtamaan paluun Finnairin suoraan lentoon, mikä lähti pari tuntia myöhemmin, mutta oli tuntia aikaisemmin himassa. Lisäksi sain kompensaatiota 1000€ arvosta vouchereita, josta sai 500€ SASin tiskillä Helsingissä.
 
K

kiwipilot

Laukkuni painoi 27 kg ja se piti saada painamaan 22 kg ilman että olisin joutunut maksamaan lisämaksua. Eli teoriasi oli hyvä ja järkeenkäypä mutta tässä tapauksessa aisia ei ollut siitä kiinni.

Riippuu aika paljon yhtiöstä ja/tai virkailijasta. Luulen että sinun tapauksessa virkailija noudattaa vain annettua määräystä, that's it. Itse tykkään käyttää OneWorldin yhtiöitä sillä koskaan ei ole tullut napinaa liikakiloista vaikka aina laukut ovat painaneet yli 25kg ja maksimissaan sen 30 kiloa. Tämä siis AY:n,BA:n,QF:n ja CX:n osalta.

Itseä korpeaa tiettyjen lentojen ainainen myöhästely. Finnairin perjantain lento lontoosta, kuten myös BA:n, on AINA myöhässä. Viime vuonna tulin noin 20 kertaa noilla lennoilla ja yhtään kertaa ei oltu ajoissa perillä.

Johtuu varmaan vain ja ainoastaan Heathrow:n ruuhkista. On muuten viimeinen lentokenttä sivistyneessä maailmassa minkä kautta vapaaehtoisesti lennän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Kävimme parin kaverin kanssa hiljattain Chicagossa ja käytimme KLM:aa koska se oli halvin. Menomatkalla lentoemo LOPETTI oluttarjoilun koska olimme muka jo juoneet tarpeeksi. Kolme olutta mokomat antoivat ja sen jälkeen meni hanat kiinni. Ei tartte enää kyseistä lentoyhtiötä käyttää... Lisäksi 747:n proleosasto on aika ahdas jopa minulle vaikka olen n. 170 cm saappaanlesti.

Paluumatkalla välilasku Schipholin kentälle oli tottumattomalle aika raju, piti oikein ottaa tukea edessä olevan tuolin selkänojasta eli hieman hätkähdytti.

Air Canadasta on vain hyvää sanottavaa, Frankfurtista Montrealiin olutta sai koko ajan, vieläpä erinomaista Molsonia :)
 

viking

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tartuin sitten Thai Airwaysin tarjoukseen 1350 egeä Helsinki-Bangkok-Helsinki 6.12.2007-3.1.2008 Eipä ole aiemmin tullut käytettyä kyseistä yhtiötä mutta kuullut pelkkää hyvää.
Jos täällä on kellään kokemuksia kyseisestä yhtiöstä niin kommentit olisi tervetulleita.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En ole koskaan ymmärtänyt matkustajia, jotka aukovat päätä lentoemoille, jos kone on myöhässä tai myytävät tuotteet on loppu tai muuta vastaavaa. Mitä ne kuvittelee lentoemännän pystyvän tekevän moisille asioille. Tuommoisissa tapauksissa syy on ihan jossain muualla kuin lentoemoissa. Ajattelu on sallittua.
 
K

kiwipilot

En ole koskaan ymmärtänyt matkustajia, jotka aukovat päätä lentoemoille, jos kone on myöhässä tai myytävät tuotteet on loppu tai muuta vastaavaa. Mitä ne kuvittelee lentoemännän pystyvän tekevän moisille asioille. Tuommoisissa tapauksissa syy on ihan jossain muualla kuin lentoemoissa. Ajattelu on sallittua.

Joillekin suomalaisille lentäminen on vieläkin suurta glamouria ja sitten petytään pahasti jos "se tyttönen" ei palvelekaan kuin kuningasta.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Joillekin suomalaisille lentäminen on vieläkin suurta glamouria ja sitten petytään pahasti jos "se tyttönen" ei palvelekaan kuin kuningasta.

Niin. Vaimoni on lentoemäntä ja siltä kuullut näistä urpoista aika usein. Mutta suurin osa niistä urpoista ei ole suomalaisia, vaan yleensä jotain ulkomaalaisia.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Tartuin sitten Thai Airwaysin tarjoukseen 1350 egeä Helsinki-Bangkok-Helsinki 6.12.2007-3.1.2008 Eipä ole aiemmin tullut käytettyä kyseistä yhtiötä mutta kuullut pelkkää hyvää.
Jos täällä on kellään kokemuksia kyseisestä yhtiöstä niin kommentit olisi tervetulleita.

Thai Airways on kyllä paljon kehuja keräävä yhtiö, mutta ei tietääkseni lennä Helsinki-Bangkok -väliä itse omilla koneillaan. Onkohan kysymyksessä yhteistyölento? Katsopas matkustustiedoistasi, minkä yhtiön koneeseen olet astumassa. Onko kyseessä muuten suora lento vai välilaskullinen? Jos pitää arvata, niin matkustat ihan sillä kotimaisella sinivalkoisella. Vai onko Thai aloittanut tällä reitillä? Uutta tietoa olisi ainakin minulle.
 

viking

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onkohan kysymyksessä yhteistyölento? Katsopas matkustustiedoistasi, minkä yhtiön koneeseen olet astumassa. Onko kyseessä muuten suora lento vai välilaskullinen? Jos pitää arvata, niin matkustat ihan sillä kotimaisella sinivalkoisella. Vai onko Thai aloittanut tällä reitillä? Uutta tietoa olisi ainakin minulle.

Jäi tosiaan mainitsematta tuo pieni yksityiskohta eli lento on SASsilla Tukholmaan ja sieltä Thai Airwaysillä suoraan Bangkokiin.Paluu taas Kööpenhaminan kautta Helsinkiin.Eli nuo pitkät siivut Thain koneella.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Onko kyseessä muuten suora lento vai välilaskullinen? Jos pitää arvata, niin matkustat ihan sillä kotimaisella sinivalkoisella. Vai onko Thai aloittanut tällä reitillä? Uutta tietoa olisi ainakin minulle.

Thai Airways ja Finnair eivät tee yhteistyötä. Finnair kuuluu One Worldiin ja Thai Star Allianceen. Muistaakseni Finnairin kanssa code sharena Bangkokiin lentää Qantas.

http://www.airliners.net/open.file/1218659/M/

Edit. Vai loppuiko se code share Qantasin kanssa jo?
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Tottahan on, että palvelut ovat huonontuneet viime vuosina ja lentoyhtiöiden säästökuurit tuntuvat tarjoiluissa. Itse en lennä SASilla ellei ole pakko.

Itseä korpeaa tiettyjen lentojen ainainen myöhästely. Finnairin perjantain lento lontoosta, kuten myös BA:n, on AINA myöhässä. Viime vuonna tulin noin 20 kertaa noilla lennoilla ja yhtään kertaa ei oltu ajoissa perillä.

SAS on täysin hanurista, vain idiootti käyttää. Näin on ollut jo monta vuotta, mikä tahansa muu Eurooppalainen lentoyhtiö on valovuoden edellä.

Mutta tuohon Lontoon liikenteeseen, niin ainakaan Heathrowlta ei tule eikä lähde yhtään lentoa ajoissa ainakaan ruuhka-aikaan. Sen takia aikatauluihinkin lentoajaksi on merkitty 3 tuntia, vaikka itse lento ei kestäkään kuin 2. Mutta tosi on, siitä huolimatta melkein aina ovat myöhässä.

Yksi ikimuistoisia reissuja keväällä oli HEL-LHR-JFK-RDU, ja samaa reittiä takaisin. Voi herranjestas kun oli mukavaa.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Thai Airways ja Finnair eivät tee yhteistyötä. Finnair kuuluu One Worldiin ja Thai Star Allianceen. Muistaakseni Finnairin kanssa code sharena Bangkokiin lentää Qantas.

Aivan totta. Hämäsi vain tuo vikingin ilmoittama hel-bkk-hel, koska sitä päättelin kyseessä olevan suoran lennon. Niitähän tekee Helsingistä vain Finski.

Joka tapauksessa Thai on erinomainen yhtiö, joten viking varmaan nauttinee matkastaan ja kertoo kokemuksensa palattuaan...ja myös siitä kuinka perseestä se SAS sitten onkaan =)
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
SAS on täysin hanurista, vain idiootti käyttää. Näin on ollut jo monta vuotta, mikä tahansa muu Eurooppalainen lentoyhtiö on valovuoden edellä.

Mutta sitten taas SAS:n (nykyään pitäis vissiin kutsua sitä SOS:ski) halpis versio eli Blue One on ihan siedetävä. Itse ole tosin lentänyt vain HEL-ARN-HEL ja ei ole kun hyvää sanottavaa. Mikäli muistan niin saatiin jopa kahvia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Air Canadasta on vain hyvää sanottavaa, Frankfurtista Montrealiin olutta sai koko ajan, vieläpä erinomaista Molsonia :)

Täältä myös kehut kyseiselle lafkalle. Itse olen lentänyt samalla puljulla Münchenistä Torontoon ja paluumatkalla taas Torontosta Frankfurtiin. Oluttarjoilu pelasi ja Molson oli tosiaan varsin pätevää. Lisäksi minusta koneen ruokatarjoilukin oli kohtuullisen hyvää. Tai sitten olin vain nälkäinen.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Thai Airwayssilla olen lentänyt vain Thaimaassa, mutta siellä lento oli kyllä parhaita ikinä. Thai-tyyliin kumartelivat lentoemot ja lyhyellä Bangkok-Chiang Mai-lennolla tarjottiin hyvät ruoat ja joku onnenkarkki vielä hienossa paketissa. :)

British Airwaysin kaukolentoa LHR-JFK voi kanssa suositella, tarjolla oli London Pridea. Kylmää ja hyvää.
 

Ultra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyynikki bollklubbar, TBK & vadelmavenepakolaiset
SAS on täysin hanurista, vain idiootti käyttää. Näin on ollut jo monta vuotta, mikä tahansa muu Eurooppalainen lentoyhtiö on valovuoden edellä...
Yllättävää tämä SAS:in lynkkaus. Taidan olla idiootti kun käytän näitä SAS:in ja varsinkin Star Aliance:en kuuluvia yhtiöitä. SAS:in lentoja on ollut ilo käyttää varsinkin kun ne eivät ole täynnä suomalaisia känniläisiä laskeutumis taputuksineen (ala Finnair) ja busineksessä ei ole itsestään liian suuria ajattelevia juntteja (Finnair). Emot ovat toki jo hieman kurttuisia mutta eihän niitä todellisa missejä näe kuin kehitysmaiden lentoyhtiöillä. Ruoka Euroopan sisällä on sitä samaa scheissea kuin muillakin yhtiöillä. Parasta SAS:in/Star Aliance:n palveluissa on se että joka kentältä löytyy lähes tyhjä business lounge, kun taas esim. Oneworld:in (johon siis esim. Finnair kuuluu) lounget ovat aina niin täynnä väkeä että niissä olo tuntuu stressaavalta. Eurooppaa pidemmät lennot ovat sitten ihan toinen asia ja niissä en koskaan käytä näitä kolmen tähden lentoyhtiöitä (SAS & Finnair).

TOP 5 Eurooppalaiset (oman kokemuksen pohjalta):
1. Virgin Atlantic
2. BA
3. Swiss International Airlines
4. Austrian Airlines
5. SAS

Bottom 5:
1. Ryanair
2. EasyJet
3. BUZZ (KLM)
4. Finnair
5. Aeroflot
... halveksun myös kaikkia SkyTeam Airline Alliance:en kuuluvia yhtiöitä.

Jos joku haluaa tutkia virallisempia vertailuja: http://www.airlinequality.com/StarRanking/ranking.htm
 
Viimeksi muokattu:

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Laukkuni painoi 27 kg ja se piti saada painamaan 22 kg ilman että olisin joutunut maksamaan lisämaksua. Eli teoriasi oli hyvä ja järkeenkäypä mutta tässä tapauksessa aisia ei ollut siitä kiinni.

Eli kyse oli pelkästään lisämaksun välttelystä? Siinä tapauksessa kohdallesi osunut chekkaaja oli vaan tiukkapipo.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
TOP 5 Eurooppalaiset (oman kokemuksen pohjalta):
1. Virgin Atlantic
2. BA
3. Swiss International Airlines
4. Austrian Airlines
5. SAS

BA:ta yritän aina välttää syystä, että Heathrow on todella syvältä (lennot aina myöhässä, matkatavarat kateissa, hillittömät ryysikset). Ehkä uusi, valmistuva terminaali kohentaisi jatkossa vähän lentokentän toimintaa. Zürichin kautta sen sijaan on mukava lentää ja Swissille voin itsekin antaa hyvän arvosanan muistakin syistä.

Niille, jotka lentävät eteläiseen Afrikkaan suosittelen South Africania. Täsmällinen, hyvä palvelu koneissa ja todella hyvät pöperöt. Johannesburgin kenttä vaihtopaikkana on kyllä karu, mutta koneissa homma pelittää.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Onko jengin mielesta lentoyhtio siis hyva vain silloin kun tarjolla on (hyvaa) olutta?

Itse rankkaan lentoyhtiot vain ja ainoastaan palvelun ja aikatauluissa pysymisien perusteella. Palvelu alkaa jo sisaantsekkaustiskilla ja jatkuu koneeseen mennessa ja siita lennon aikana tapahtuvaan toimintaan.

Lisaseikka rankkaukselle on koneiden iat ja niiden toimivuus nykyaikaisessa matkutamisessa.

Kun saa valita Jenkkien sisaisilla lennoilla, niin Continental on ykkonen. Sitten Blue Jet, Frontier ja Alaska. Hawaiin Airlines on myos hyva, joskin niiden lennot rajoittuvat vain Hawaiille... Viimeiseen asti yritan valttaa United:n ja NW:n lentoja: koneet on kun greyhound-busseja ja sielta vanhemmasta paasta. Hirvee lulli oli taas viime viikolla otsassa kun piti lentaa Texasista himaan Twin Cityn kautta. NW osoitti taas miksi silla ei pida lentaa. SouthWest on boikotissa taas jatkuvien myohastelyjen ja keskinkertaisten lentajiensa takia.

Kansainvalisissa lennoissa taas NW on yllattaen huippuluokkaa. Samoin on Continental, Air Canada, Lufhansa ja Finnair. Finnair itse asiassa ehka se paras.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös