Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 546
  • 47 170

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Meni pää aivan jumiin...
Mistä löytyy Tennispalatsin vierestä parkkipaikkoja? Mielellään hallista, mutta kai nuo ulkopaikatkin käy jos ei muita ole.
 

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilanne: Lapsista on otettu tarhakuvat. Kuvat tulevat kotiin laskun kanssa ja hienoja ovat. Lasku maksettu. Haluaisin kuvat talteen digitaalisessa muodossa. Yritys joka kuvat myy, ei suostu myymään digitaalista versiota.

Ihmetyttää. Onko heillä oikeus tulla ottamaan kuvia lapsistani, mutta olla luovuttamatta lopputuotosta minulle (Ok- digitaalisessa muodossa, mutta kuitenkin. Eivät he filmillä siellä kuitenkaan räpsineet)

Kyllä minä siitä voin vähän maksaakkin. Mutta ihan suoraan "Emme luovuta"

Häh. Onkohan tämä laillisesti ihan ok?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kuinka paljon maksaa tukkirekallinen puuta? Esimerkiksi 50 kuutiota mäntytukkeja... ja ilmeisesti tuo 50 kuutiota on se mikä apaut maksimissaan lakien sisään mahtuu?
 
Viimeksi muokattu:

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Häh. Onkohan tämä laillisesti ihan ok?

Asiasta mitään tietämättä, ihmettelen suuresti jos heillä olisi joku juridinen velvollisuus luovuttaa noita digikuvia. En ymmärrä perustetta, miksi olisi.

Mikseivät he luovuta niitä? Ehkä sillä keinoin saa myytyä enemmän paperikopioita. Muutenhan ihmiset ottaisivat vain digikuvat ja teettäisivät niitä muualla halvemmalla paperikopioiksi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tilanne: Lapsista on otettu tarhakuvat. Kuvat tulevat kotiin laskun kanssa ja hienoja ovat. Lasku maksettu. Haluaisin kuvat talteen digitaalisessa muodossa. Yritys joka kuvat myy, ei suostu myymään digitaalista versiota.

Ihmetyttää. Onko heillä oikeus tulla ottamaan kuvia lapsistani, mutta olla luovuttamatta lopputuotosta minulle (Ok- digitaalisessa muodossa, mutta kuitenkin. Eivät he filmillä siellä kuitenkaan räpsineet)

Kyllä minä siitä voin vähän maksaakkin. Mutta ihan suoraan "Emme luovuta"

Häh. Onkohan tämä laillisesti ihan ok?

Lienee kai niin, että kyseessä on eräänlainen taideteos, johon siis on tekijänoikeudet tällä valokuvaajalla. Valokuvausliikkeetkään eivät taida tehdä kopioita tälläisistä ns. ammattilaiskuvista?
Se, että kuvassa on joku, ei taida tuoda mitään omistusoikeutta kuvaan?
 
Ostin kaupasta PIRKKA-kääretortun, joka oli hemmetti soikoon homeessa. Saako tällaisen tuotteen palauttamisesta jonkinlaisen lahjakortin tai hyvityksen, vai tarjotaanko pelkkää lämmintä kättä?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ostin kaupasta PIRKKA-kääretortun, joka oli hemmetti soikoon homeessa. Saako tällaisen tuotteen palauttamisesta jonkinlaisen lahjakortin tai hyvityksen, vai tarjotaanko pelkkää lämmintä kättä?
Mene ja palauta se, ja kerro ihmeessä itse kuinka käy. Oletan että vähimmäiskorvauksena saat uuden, tuoreen vastaavanlaisen tilalle.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mene ja palauta se, ja kerro ihmeessä itse kuinka käy. Oletan että vähimmäiskorvauksena saat uuden, tuoreen vastaavanlaisen tilalle.

Tuohan riippuu aika pitkälti siitä missä kaupassa olet ja kenelle siellä reklamoit. Fiksuilla kaupoilla on tälläisiinkin olemassa käytännöt. Huonoimmissa saat ehkä uuden tuotteen, jos niitä on ja jos ei niin ehkä jonkun muun tuotteen tai rahat ja välinpitämättömän asenteen kaupan päälle.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuinka paljon maksaa tukkirekallinen puuta? Esimerkiksi 50 kuutiota mäntytukkeja... ja ilmeisesti tuo 50 kuutiota on se mikä apaut maksimissaan lakien sisään mahtuu?

Aivan varmaa tietoa ei ole (hinnathan ovat nousseet aika paljon), mutta jos kuutio maksaa vähintään noin (paikasta ja leimikosta riippuen) 60-70 €, niin tuosta saadaan se 3500€ tienvarsihinnaksi. Ja kuljetukset päälle, jos siis haluat ostaa puut itsellesi.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Aivan varmaa tietoa ei ole (hinnathan ovat nousseet aika paljon), mutta jos kuutio maksaa vähintään noin (paikasta ja leimikosta riippuen) 60-70 €, niin tuosta saadaan se 3500€ tienvarsihinnaksi. Ja kuljetukset päälle, jos siis haluat ostaa puut itsellesi.
Kiitosta. Näin itsekin laskeskelin suurinpiirtein.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kysymykiä pyörien talvirenkaista: 1.Takaavatko ne täyden turvan sille ettei kaadu liukkauden takia? 2.Mikä on hintahaitari? 3.Saako ne ostettua ihan normipyöräkorjaamolta?
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysymykiä pyörien talvirenkaista: 1.Takaavatko ne täyden turvan sille ettei kaadu liukkauden takia?
No kyllä niiden kans nurinkin onnistuu menemään jos yrittää :)

Itse joskus junnuna oli pyörässä (etupyöränä) tommonen talvirengas ja mun käytössä ainakin silloin oli toimiva homma.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Tuohan riippuu aika pitkälti siitä missä kaupassa olet ja kenelle siellä reklamoit. Fiksuilla kaupoilla on tälläisiinkin olemassa käytännöt. Huonoimmissa saat ehkä uuden tuotteen, jos niitä on ja jos ei niin ehkä jonkun muun tuotteen tai rahat ja välinpitämättömän asenteen kaupan päälle.

Pirkka-tuotteet kannattaa reklamoida suoraan Keskolle.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miljövänligt Kompis

Erikoinen etsintäkuulutus:

Eli avopuoliso bongasi jostain ruotsalaisesta sisustuslehdestä pehmoisen eläimen, nimi taisi olla vain tuo otsikon Miljövänligt Kompis. (Mjukisdjur)
Åhlensilla oli myynnissä, mutta just nyt ei ole sinne asti asiaa...

Onkohan suomessa tullut vastaavaa vastaan, mistään netistäkään en ole bongannut ko. otusta. Ajattelin yllättää, kaappiinhan se varmaan menee mutta olisi hieno nähdä reaktio kun kompis odottaisi sohvalla emäntää.

Tuntomerkit:
Pehmolelu
Mallia istuva norsu (näyttää kyllä vähän Alf-hahmolta minun silmiin)
Raidallinen, kuin vanha räsymatto

Silmät siis auki arvon palstatoverit!
Tack Tack.
 
Mene ja palauta se, ja kerro ihmeessä itse kuinka käy.
Rahani sain takaisin ja vika kirjattiin vihkoon. Enpä taida ihan heti uudestaan uskaltaa ostaa minkään sortin valmisleivonnaisia kaupasta. Kääretorttu on kermoineen ja mansikkahilloineen muutenkin sellaista tavaraa, että se on helppo pilata väärällä säilytyksellä. Ainakin tuolla Citymarketin torttuhyllyllä paloi kuuma loisteputki suoraan tuotteiden yläpuolella...
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymykiä pyörien talvirenkaista: 1.Takaavatko ne täyden turvan sille ettei kaadu liukkauden takia? 2.Mikä on hintahaitari? 3.Saako ne ostettua ihan normipyöräkorjaamolta?

1. Ei tietenkään takaa, mutta esim. itselläni on hybridissä nokian W106 ja ne ovat kyllä peilijäälläkin uskomattoman hyvät. Sanotaan nyt vaikka, että moisilla pyöräily jääkelillä on turvallisempaa kun kävely. Itse en ole kertaakaan nastarenkailla kaatunut. Kokemusta ei ole maastopyörien nastarankaista, joita löytyy vielä suuremmilla nastamäärillä. Kannattaa varoa kaikkein vähänastaisimpia sekä halpoja "kovamuovisia" kopioita.
2. Kai niitä 30e/kpl hintaan saa. Katso netistä!
3. Pyöräliikkeestä varmaan löytyy. Myös Prismoissa olen moisia nähnyt.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Näkyykö tänä viikonloppuna Canal+ & muuta hömpät joka kodissa? Onko mulla mennyt jotain jälleen ohite..
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näkyykö tänä viikonloppuna Canal+ & muuta hömpät joka kodissa? Onko mulla mennyt jotain jälleen ohite..

Kyllä ainakin Tampereella näkyy. Kiitos muistutuksesta, ehdin jo unohtaa.

Edit. "Yllättäen" Canalin leffat eivät näykään, tosin sillä saralla jo muutenkin parempi TV1000 näkyy. Hitto kun sen lätkän pitää olla ton Canal-mulkun hallinnassa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
American Police Codes and Abbreviations

Katselin juuri edelleenkin loistavaa poliisisarjaa Cops (Lain Nimessä). Eräs nainen pysäytettiin liikenteessä ja häntä epäiltiin huumeiden käytöstä ajaessa. Yksi poliisien radiossa käyttämä koodi jäi häiritsemään: CDS. Mikäköhän tämä mahdollisesti voisi olla? Ensimmäiseksi ajattelin voisiko se olla ihan yksinkertaisesti "combined driving and smoking". Tosin tuolla kombinaatiolla Google ei anna yhtään ainoata vastausta. Kellään mitään hajua?

Kaikkea sitä pitääkin muutaman oluen jälkeen pohtia...
 

statisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings
American Police Codes and Abbreviations

Katselin juuri edelleenkin loistavaa poliisisarjaa Cops (Lain Nimessä). Eräs nainen pysäytettiin liikenteessä ja häntä epäiltiin huumeiden käytöstä ajaessa. Yksi poliisien radiossa käyttämä koodi jäi häiritsemään: CDS. Mikäköhän tämä mahdollisesti voisi olla? Ensimmäiseksi ajattelin voisiko se olla ihan yksinkertaisesti "combined driving and smoking". Tosin tuolla kombinaatiolla Google ei anna yhtään ainoata vastausta. Kellään mitään hajua?

Kaikkea sitä pitääkin muutaman oluen jälkeen pohtia...

Ilmeisesti CDS on Controlled dangerous substance. Näin ainakin Urban dictionary väittää.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Uuninluukin lasi irtosi liimauksesta. Mikä liima soveltuu sen uudelleen liimaamiseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös