Kai Nurminen TPS:n riveissä

  • 25 336
  • 119
Tila
Viestiketju on suljettu.

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haistakaa koko TPS poppoo iso *****!

No kerran jos toisenkin se oma suosikkipelaaja siirtyy omasta suosikkijoukkueesta kilpailevaan joukkueeseen. Varmasti jonkinlaiset syyt löytyy siihen, että Nurmiselle ei edes sopparia tälle kaudelle haluttu tarjota (??), mutta kyllähän tämä kirpaisee pahasti.

Nurmiselle valtava kiitos niistä lukemattomista hienoista muistoista, joita hän TPS:n riveissä tarjosi. Minulle Kaitsu edusti loppuun asti kaikkein vaikeimpinakin aikoina yhdessä Kiprusoffin kanssa sitä TPS-joukkuetta, taitoa ja tepsiläisyyttä, jota pikkuskidinä aloin kannattamaan. Kaitsun lähdön myötä siitä on enää hyvin vähän jäljellä.

Kiitän vielä kerran ja toivon Kaitsulle nappikautta HPK:n riveissä. 30 maalia rikki ja epäilijöille luu kurkkuun!
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Jos nyt...

..yleensakaan voi sanoa suosikkipelaajia olevan, niin Nurminen nyt oli ainakin hyvin lahella sita statusta.

Aikamoinen tyhjio on nyt odottamassa tayttamistaan TPS:n joukkueessa.

Milloinkahan voi seuraavan kerran seurata yhta hyvaa ja nayttavaa maalintekijaa TPS:ssa(omaa kasvattia)?
 

tars tarkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja SUOMEN JELLONAT.
Kieltämättä...

tämä oli yksi sellainen uutinen jota en olisi tahtonut kuulla!
Kiitos Kaitsulle menneistä ja onnea tulevaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kaitsu on ollut minulle aina jotenkin erityissuosiossa. 90-luvun alkupuolella naureskelin kun herra ei vaan saanut oikein mistään maaleja aikaiseksi, mutta onneksi heräsi. 99-00 kausi on edelleen sellainen että huh huh. Viekäkin vituttaa se maajoukkueeseen kutsumattomuus.

Ymmärrän kyllä että rahat on tiukassa, mutta että Kaitsu päästettiin pois. Eiköhän sieltä olisi voinut heittää muita tupenpurijoita helvettiin. Ennemmin yksi kallis maalintekijä kuin 5 halpaa rusettiluistelijaa. Tetenkin, jos se on ollut Kaitsun oma halu katsastaa taidot ja kunto muissa joukkueissa, niin onnea vaan. Toivotaan 30 maalin kautta (ja ihan kiusallakin voisit ampua niistä 10 Tepsin verkkoon)

Luulenpa, että entisen inttipaikka kunnan joukkue on se jota alan tänä vuonna seurailemaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle Kaitsu edusti loppuun asti kaikkein vaikeimpinakin aikoina yhdessä Kiprusoffin kanssa sitä TPS-joukkuetta, taitoa ja tepsiläisyyttä, jota pikkuskidinä aloin kannattamaan. Kaitsun lähdön myötä siitä on enää hyvin vähän jäljellä.

Siitä joukkueesta, jota minä aloin mukulana kannattamaan ei ole ollut jäljellä ketään enää pitkään aikaan.

TPS-johtoa tästä Kaitsun naapuriseuraan loikkaamisesta nyt on aika turha syyttää. Nurminen on aikuinen mies ja tekee varmasti niin kuin haluaa. Mikäli Kultaranne olisi halunnut jatkaa Tepsissä pienellä palkalla, niin siihen varmasti olisi riittänyt puhelinsoitto toimistolle. Kerhohan on Kaitsun kannalta paras paikka lopettaa uransa, sieltä saa kunnon palkan ja 10-tietä hurauttaa hetkessä Hämeenlinnaan.

Pidetään nyt muutama kausi ikävää ja katsotaan mitä näistä Tepsin nykyisistä omista ja ostetuista junnuista syntyy. Tai voisihan sitä vaikka loikata Kerhon kannattajaksikin, kun siellä pelaa kohta enemmän ex-tepsiläisiä kuin Tepsissä...
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt mua v*****aa joka kerta kun näen mun Nurmisen paidan! Ottaa kivasti päähän ku se ampuu rannarilla meiän maaliin... Oli muuten munkin suosikki, Kaitsu meinaan.

Olis lopettanu ja ollut perheen kanssa niinku ajatteli mut raha se varmaan sai jatkamaan. Taikka sinne Sveitsiin tai Ruotsiin eikä olis tänne jäänyt kiusaamaan

Pidetään nyt muutama kausi ikävää ja katsotaan mitä näistä Tepsin nykyisistä omista ja ostetuista junnuista syntyy. Tai voisihan sitä vaikka loikata Kerhon kannattajaksikin, kun siellä pelaa kohta enemmän ex-tepsiläisiä kuin Tepsissä...

Ketäs kaikkia siellä jo on? Lassila, Nurminen, Seikola... Juu pitäis varmaa koht vaihtaa seuraa, joka on kohta enemmän Tepsiläisempi kuin oikee Tepsi. Nää on just niit sen ajan pelaajii ku mä aloin kunnolla jääkiekost kiinnostumaan ja edusti Tepsii.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Hullua sanoa hyvästä maalintekijästä näin, mutta ei Kaitsu ollut oikeastaan kertaakaan viimeisinä TPS-vuosinaan mikään joukkueen kantava voima. Hyvänä päivänä, jos joukkue voitti vaikka jonkun SaiPan 6-0, Kaitsu saattoi tehdä neljäkin maalia. Sitäkin useammin huonompana päivänä jossain tiukemman pelin ollessa tasatilanteessa Kaitsu ottikin usein jonkun tyhmän hyökkäyspään jäähyn, johon hävittiin koko peli. Sinänsä ironista, että vaikka Kaitsu oli järjestään Tepsin pistepörssin kärjessä, niin jollain Vahalahdellakin oli melkein koko 2000-luvun Kaitsua enemmän otteluiden voittomaaleja ja syöttöjä. Yhden kauden tilastot voisi olla sattumaa, mutta noin moni kausi kertoo jo jotain. Ilkeästi sanottuna Kaitsulla on vähän Olli Jokismaisia piirteitä siinä mielessä, että tilastot on kovia, mutta niitä on aika paljon kaunisteltu hyvinä päivinä. Viime kauden alkupuoliskoon edellinen ei päde (se oli pelillisesti parasta Kaitsua ikinä), mutta loppukauteen sitäkin paremmin.

Kun tiedetään Kaitsun esitysten heittelevän vähän liikaa päivittäisen motivaation mukaan ja yhdistetään se Tepsin nykytilanteeseen ja todennäköisesti isoon palkkapyyntöön, niin enpä jaksa surkutella. Sen sijaan HPK sai varmasti enemmän mitä TPS menetti. Siellä kun jätkiä tunnetusti kiinnostaa pelaaminen jostain syystä. Itse toivon kaikkea hyvää Kaitsulle ja mun puolesta tehkööt Kerhon riveissä vaikka omat ennätyksensä uusiksi.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Hullua sanoa hyvästä maalintekijästä näin, mutta ei Kaitsu ollut oikeastaan kertaakaan viimeisinä TPS-vuosinaan mikään joukkueen kantava voima. Hyvänä päivänä, jos joukkue voitti vaikka jonkun SaiPan 6-0, Kaitsu saattoi tehdä neljäkin maalia. Sitäkin useammin huonompana päivänä jossain tiukemman pelin ollessa tasatilanteessa Kaitsu ottikin usein jonkun tyhmän hyökkäyspään jäähyn, johon hävittiin koko peli. Sinänsä ironista, että vaikka Kaitsu oli järjestään Tepsin pistepörssin kärjessä, niin jollain Vahalahdellakin oli melkein koko 2000-luvun Kaitsua enemmän otteluiden voittomaaleja ja syöttöjä. Yhden kauden tilastot voisi olla sattumaa, mutta noin moni kausi kertoo jo jotain. Ilkeästi sanottuna Kaitsulla on vähän Olli Jokismaisia piirteitä siinä mielessä, että tilastot on kovia, mutta niitä on aika paljon kaunisteltu hyvinä päivinä. Viime kauden alkupuoliskoon edellinen ei päde (se oli pelillisesti parasta Kaitsua ikinä), mutta loppukauteen sitäkin paremmin.

Nopeasti laskettuna TPS:ää kovempia jengejä vastaan Nurmisella oli tehot
7 maalia 1 ykkössyöttö ja 2 kakkossyöttöä. Noista voittomaaleja ei tainnut olla yksikään.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Hullua sanoa hyvästä maalintekijästä näin, mutta ei Kaitsu ollut oikeastaan kertaakaan viimeisinä TPS-vuosinaan mikään joukkueen kantava voima.

Paitsi viime kaudella Jamppa Hurmeen jälkeen joukkueen tärkein pelaaja. Hillitkääpä nyt näitä puheita hiukan.

Seppo Sutela, jossain Ruissalossa: paita #21 kattoon mahdollisimman nopeasti. Kuten myös Urpo Ylösen, Jorma Valtosen, Juhani Wahlstenin ja Juhani Tammisen vastaavat.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Olihan tuo jo odotettua, että Kaitsu ei Turussa jatka. Kyllähän se kirpasee, kun itsekkin miehestä kovin pidin. Siirtoon olin kyllä osannu jo asennoitua, eikä se tullu mitenkään yllätyksenä.

HPK on SM-liigan joukkueista se pienin paha ja todellinen kirpaisu olisi iskenyt vasta jos sopimus olisi ollut Helsingin suunnalle.

Kaikkea hyvää Kaitsulle nyt ja tulevaisuudessa!

Mistäs muuten TPS seuraaavaksi lähtee hakemaan sitä seuraaava profiilipelaajaa? Joko se kopista löytyy?
 
Seppo Sutela, jossain Ruissalossa: paita #21 kattoon mahdollisimman nopeasti. Kuten myös Urpo Ylösen, Jorma Valtosen, Juhani Wahlstenin ja Juhani Tammisen vastaavat.

Paitojen jäädyttämisessä Palloseura on kyllä niin pelottavan pihalla, ettei se 21# sinne kattoon ihan heti nouse, vaikka sinne kuuluisikin. Nummeliin ja Virran paitojen jäädyttämistä ei pysty kiistämään, mutta kun heidän tasoisia tai jopa kovempiakin legendoja on ja vielä ilman tuota kunnianosoitusta. Turku, TPS ja helvetin isot egot, shaaatana.

OT: Itse toivoisin näkeväni joskus lapsuuteni suosikkipelaajan Esa Keskisen 9# katossa.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paitsi viime kaudella Jamppa Hurmeen jälkeen joukkueen tärkein pelaaja. Hillitkääpä nyt näitä puheita hiukan.

Itse kyllä pidän Bergiä ja Kiprusoffia tärkeimpinä. McDonnel ja Ulmer olivat myöskin Nurmisen kanssa samalla viivalla, ehkä jopa Vahalahti. Ei myöskään kannata nostaa Nurmista suuremmalle jalustalle kuin hänelle kuuluu.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Paitsi viime kaudella Jamppa Hurmeen jälkeen joukkueen tärkein pelaaja. Hillitkääpä nyt näitä puheita hiukan.
Ei ollut tarkoitus haukkua Kaitsua, vaan asettaa Kaitsun lähteminen oikeisiin mittasuhteisiin. Hurme, Berg, Kiprusoff, Ulmer, McDonell, Rautee ja Vahakin menivät tärkeydessä Nurmisen ohi. Minun tärkeysmittarilla otetaan huomioon pelaajan oletettu palkka suhteessa pelaajan vaikutukseen pelien lopputuloksiin. Ei siis hinta per piste, vaan hinta per sarjapiste. Minulla ei ole asiasta esittää näkemykseni lisäksi taulukkoa. Sen niistäkin kuitenkin näkee, että Kaitsu otti hyökkääjistä eniten kakkosia Mäkisen jälkeen, vaikka moni pelasi tunnetusti Kaitsua fyysisemmin. Se on "snaipperille" aika paljon, kun moni pakkikin istui harvemmin. Myös tehotilastoissa Kaistu jäi ainoana kärkipelaajana pakkaselle. Barret myös -2, mutta se olikin ihan väärässä paikassa väärään aikaan.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ainakin olen menossa katsomaan TPS:n avauspelin kun Kaitsu lataa maaleja töpselin verkkoon! Kunnon näpäytys Sepolle ja kumppaneille, kun eivät halunneet pitää omaa poikaa kotona.

Ensi kaudesta nyt jännätään, että saadaanko se sääläripaikka vaiko ei. Muuten ei tämä tuleva kausi kauheesti kiinnosta, kun katsoo roosteria.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ensi kaudesta nyt jännätään, että saadaanko se sääläripaikka vaiko ei. Muuten ei tämä tuleva kausi kauheesti kiinnosta, kun katsoo roosteria.

Äläs nyt. Nythän sitä voi ottaa uuden asenteen ja seurata kuinka hyvin Hantta saa joukkueen pelaamaan sitä kailottamaansa aktiivista peliä ja nouseeko tuosta rosterista uusia tähtiä kiekkokartalle. Vaikka TPS ei ensi kaudella mitaleista pelaa, niin itse odotan silti mielenkiinnolla kauden alkamista. Pari hyökkääjääkin on vielä tulossa, joten seurattavaa riittää. On meinaan sen verran vaihtuvuutta kokoonpanossa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Itse ainakin olen menossa katsomaan TPS:n avauspelin kun Kaitsu lataa maaleja töpselin verkkoon! Kunnon näpäytys Sepolle ja kumppaneille, kun eivät halunneet pitää omaa poikaa kotona.
Minullakaan ei ole vielä VW Golf Plus TSI DSG:tä, vaikka halua ja saldoakin periaatteessa löytyy. Asiaan kun vaikuttaa aika monta muutakin seikkaa. Kaitsunkin tapauksessa lienee kyse vähän moniulotteisemmista asioista, kuin vain Sutelan halusta. Kieltämättä tunteet voivat olla aika pinnassa, jos ja kun Kaitsu Tepsin maalia pöllyttää, mutta on niitä hyviä pelaajia ennenkin vaihtanut seuraa liigan sisällä. Suuri osa on muuten, jos ei ihan flopannut, niin ainakin taantunut toisessa seurassa. Kaitsukin saa vanhenevassa kropassaan tehdä kyllä parhaansa pysyäkseen edelliskausien pistetahdissa.
 

Veijari

Jäsen
Onpahan ensi kaudella sitten tuplasti enemmän katsottavia sm-liiga matseja Canalilta. Toivon todella että Nurminen tekee huippukauden, osoittaen epäilijöille että vanhassa vara parempi. Maalintekotaito ei ole kadonnut mihinkään ja eiköhän se luistinkin kulje Alatalon valmennuksessa. Kunnon tehot vielä parin kauden ajan ja sitten eläkkeelle.

Vaikka Sutela & kumpp. olisivatkin halunneet pitää Nurmisen joukkueessa, tuskin sitä olisivat pystyneet tekemään. Palkka on varmasti vielä kohdillaan, onhan kyse huipputason pelaajasta. Viimeisimmät Tepsin vaisut otteet varmasti entisestään vahvistivat Kaitsun päätöstä, että on päästävä haistelemaan "uusia" tuulia.
 
Cobol kirjoitti:
Riippuu paljon siitä, mitä odottaa. Itse ainakin kirjaan plussana ylös sen, että Kai Nurmisen kanssa oli sovittu paitsi hänen pelaamisestaan Jokereissa ensi kaudella, myös tämän sopimuksen purkaminen Jokerien toimesta tiettyyn päivään mennessä. Se purettiin ja Nurminen pelaa HPK:ssa. Kertoo jotain Sheddenin haluamasta ja hankkimasta hyökkääjästä.

Tälläistä kertoi veli Cobol. Tämän tiedon voi myös vahvistaa muutama turkulainenkin nimimerkki.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Seppo Sutela, jossain Ruissalossa: paita #21 kattoon mahdollisimman nopeasti.

Minusta paidan jäädyttämisen kriteeri pitää olla, että ei saa olla pelejä toisessa SM-liigajoukkueessa. Poislukien junnuvuodet, jolloin voi olla vuokralla tai muuten hakenut jostain peliaikaa. Ei siitä katosta mitään pyykinarua pidä tehdä. Pelaajille voi osoittaa kunnioitusta muutenkin ja pitäisikin osoittaa enemmän. Itse en ainakaan halua, että 75 vuoden päästä paidat menee koko hallin ympäri.
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaipaamaan jään Nurmisen maalintekotaitoa ja kiekollista taitoa. En kuitenkaan näe mitään syytä Ruissalon tai Nurmisen suuntaan kiukutella. Ruissalossa on isompiakin ongelmia, vaikka toki aikaisempien virheiden takia rahat ovat finaalissa & kurat housussa. Nurminen taas pelaa uransa viimeisiä kausia ja hakee taatusti mahdollisimman hyvää korvausta sekä menestyvää joukkuetta. Turussa ei ole kumpaakaan tarjolla, juuri nyt. Hyvä, että Kaitsu jäi SM-liigaan. Staroja tarvitaan. Ja kyllä minua hieman korpeaa, kun #21 pistää kiekkoa Tepsin verkkoon ensi kaudella. Sånt är livet.

Minusta paidan jäädyttämisen kriteeri pitää olla, että ei saa olla pelejä toisessa SM-liigajoukkueessa. Poislukien junnuvuodet, jolloin voi olla vuokralla tai muuten hakenut jostain peliaikaa. Ei siitä katosta mitään pyykinarua pidä tehdä. Pelaajille voi osoittaa kunnioitusta muutenkin ja pitäisikin osoittaa enemmän. Itse en ainakaan halua, että 75 vuoden päästä paidat menee koko hallin ympäri.
Minusta numerojen jäädyttämisessä pitää olla todella tiukka linja. Tepsin nykyinen määrä on ok. Mutta entisten pelaajien paitoja voisi muuten vedellä kattoon tai muuhun sopivaan paikkaan. Kunnianosoituksena, historian kirjaamisena. Ja Nurmisen paidan voisi laittaa kattoon/seinälle/näkyville, kuitenkin sitä luokkaa hyvä pelaaja Tepsissä oli. Kruununa yksi todella loistava kausi, jolloin kaikki onnistui mieheltä.
 
Minusta paidan jäädyttämisen kriteeri pitää olla, että ei saa olla pelejä toisessa SM-liigajoukkueessa. Poislukien junnuvuodet, jolloin voi olla vuokralla tai muuten hakenut jostain peliaikaa.

Niin tällä laskenta tavalla jäävät pois esim. Palloseura historian kaksi eniten pisteitä Palloseuranpaidassa tehneet Esa Keskinen ja Reijo Leppänen. Eikö heidän mustavalkoinenveri riitä? Tamminen, Walhsten, Ylönen ja Valtonen pelasivat uriensa aikaa myös muissa seuroissa ja heidän peliaikanansa maalima oli kovin erillainen, eikö heillä riitä mustavalkoista sydäntä? Tulevaisuudessa näin mustavalkoinen valinta periaate ei kovinkan monta uutta sankaria tuo, jos Bergillä menee hermot ja mies siirtyy pariksi viimeseksi kaudekseen vaikka Jokereihin, eikö miehen paitaa pitäisi nostaa kattoon.

Omasta mielestäni kattoon pitäisi nostaa sellaisten kavereiden paitoja, jotka ovat olleet uransa aikana Palloseurassa pelatessaan joukkueen kantavia voimia useiden vuosien ajan. Onhan Koivun Sakukin varma nousija kattoon ja tavallaan sellä on jo, mutta oliko hänen TPS uransa yhtä hieno, kuin esim. vaikka Esa Keskisen?

Jaakon periaate muuten tuo yhden hyvän kysymysmerkin, miksi Suomessa koko uransa Palloseurassa pelannut Jukka Vilander ja hänen 12# ei ole katossa.

Pahasti menee OT:ksi.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Just niin vittu. Tässähän se pelaaja oli ketä sai hallille aina lähtemään. Viime kaudellakin vaikka välillä vitutti suunnattomasti, niin jotain aina Kultaranteelta odotti. Niinpä se taisi viimeiset...noh, tosi monta kautta olla.

vittujee
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Jaakon periaate muuten tuo yhden hyvän kysymysmerkin, miksi Suomessa koko uransa Palloseurassa pelannut Jukka Vilander ja hänen 12# ei ole katossa.

Pahasti menee OT:ksi.

Joo OT:ksi menee, mutta Vilu ei näitä Jaakon periaatteen ehtoja edes täytä. Vilanderhan siirtyi syksyllä -79 TuTon kakkosdivarissa pelanneesta edustusjoukkueesta TPS:n a-junnuihin. TuTon junnuissa kiekko-oppinsa saanut Vilu komeilee mm. TuTon kauden 1979-80 joukkuekuvassa. Tuolla kaudella hän sitten sai myös nimensä ensimmäistä kertaa SM-liigan ottelupöytäkirjaan TPS:n paidassa.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Minusta paidan jäädyttämisen kriteeri pitää olla, että ei saa olla pelejä toisessa SM-liigajoukkueessa. Poislukien junnuvuodet, jolloin voi olla vuokralla tai muuten hakenut jostain peliaikaa. Ei siitä katosta mitään pyykinarua pidä tehdä. Pelaajille voi osoittaa kunnioitusta muutenkin ja pitäisikin osoittaa enemmän. Itse en ainakaan halua, että 75 vuoden päästä paidat menee koko hallin ympäri.

Niin mutta jos nyt vaikka Eerik Hämäläistä mietitään. Mies on pelannut jokusen kauden Jokereissa ja KalPa:ssa, mutta tuskimpa Lukko silti jättää Jäädyttämättä herran paitaa.
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kunnia kultaranteelle ja kiitoksia tepsin vuosistasi! Minulle myös suurimpia ellei suurin ilon aiheuttaja tepsin riveissä kautta aikojen. Pettymys on suuri, kun ei kaveri päässyt lopettamaan "omassa" seurassaan. Veikkaan, että Kaitsu on pitelemätön HPK:ssa ja iskee 40 maalia, tosin ei sillä ole mitään merkitystä enää.

Kiitoksia ketjun avaajalle tästä. Itsekin harkitsin viime kauden päätyttyä ketjun avaamista: "Vetoomus Kaitsun jatkolle Tepsissä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös