Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 969 871
  • 47 166

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinke-80 kirjoitti:
Miten on mahdollista että Youtube.com sivu on laillinen? Esim jos tekisin samanlaisen sivun mutta videoiden sijasta olisi mahdollista uppia biisejä sinne, kuinka kauan tämä sivusto olisi pystyssä? Itse veikkaisin alle viikkoa.
Itse veikkaisin 1-10 päivää, riippuen siitä, millä palvelimella sivusto sijaitsee. Tottakai YouTube.com on laillinen siinä missä vaikka IRC, eMule ja RapidShare.de:kin. Mutta se yllättää, miten hitaasti sivustolta poistetaan tekijänoikeudella suojattua materiaalia ja on paljon sellaista, mitä ei poisteta lainkaan. Luulisi, että ankaraakin painostusta olisi ylläpitäjiä kohtaan ainakin joiltakin tahoilta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaahto Haaru kirjoitti:
Osaisiko joku kertoa mitä IIHF:n "Official`s delelopment program Officiating procedures manual" läpyskässä mainittu kysymys linjureille "What does the term "Happy" bench mean?" tarkoittaa. Mikä ihmeen "Happy" bench?

Täällä http://www.wmha.sk.ca/worktogether.htm näyttäisi olevan määritelmä Happy benchille eli kyseessä lienee juuri maalin tehneen joukkueen vaihtopenkki.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
varjo kirjoitti:
Itse itselleni vastaten, Etolasta löytyi muovinen viinilasi (joka tosin näyttää enemmänkin konjakkilasilta) a' 2€. Sopii toki tarkoitukseen täydellisesti, vaikkei ehkä menisi läpi Michelin-ravintolan kattauksen osana.

Itsehän olen luontoretkelle lähtiessäni ostanut muoviset viinipikarit Alkosta luontoystävällisen lärvikassin kera. (luontoystävällinen = ei lasia ja lärvikassi = 3L -viinipönikkä, toim.huom.)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko kolmikymppisenä mitään mahdollisuutta saavuttaa akrobaattista notkeutta jos tämänhetkinen vartalon taipuisuus on rautakangen tasoa?

nimim. ei sormia lattiaan edes makuuasennossa
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä joukkue julkaisi kotoisessa liigassamme ensimmäisen mestaruus- dvd:n ja minä vuonna?
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Raksilan Pleksi kirjoitti:
Onko kolmikymppisenä mitään mahdollisuutta saavuttaa akrobaattista notkeutta jos tämänhetkinen vartalon taipuisuus on rautakangen tasoa?

nimim. ei sormia lattiaan edes makuuasennossa

Mistään akrobatiasta on turha haaveilla. Sen sijaan voit säännöllisellä harjoittelulla parantaa oman kehon liikkuvuutta.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KingNothing kirjoitti:
Mikä joukkue julkaisi kotoisessa liigassamme ensimmäisen mestaruus- dvd:n ja minä vuonna?
Eikös joku oululainen joukkue julkaissut vuonna 2004 tuommoisen pläjäyksen? Käsittääkseni ei ole aikaisemmin julkaistu SM-liigassa mestaruus-DVD:tä. Vai miten on, kirvesrinnat a.k.a. porkkanapöksyt, ei tainnut vuonna 2003 vielä ilmestyä moista tekelettä?
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Kysäistääs tällainen kysymys varmistukseksi:

Käykö laivalla (Turku-Tukholma) pankkikortti? Viimeisestä risteilystä, kun sivullekirjoittaneella on niin kauan, että tuo on jäänyt unholaan ja/tai silloin ei edes korttia ollut olemassa.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelisilmätön kirjoitti:
Kysäistääs tällainen kysymys varmistukseksi:

Käykö laivalla (Turku-Tukholma) pankkikortti? Viimeisestä risteilystä, kun sivullekirjoittaneella on niin kauan, että tuo on jäänyt unholaan ja/tai silloin ei edes korttia ollut olemassa.

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Käy
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Lawless kirjoitti:
Eikös joku oululainen joukkue julkaissut vuonna 2004 tuommoisen pläjäyksen? Käsittääkseni ei ole aikaisemmin julkaistu SM-liigassa mestaruus-DVD:tä. Vai miten on, kirvesrinnat a.k.a. porkkanapöksyt, ei tainnut vuonna 2003 vielä ilmestyä moista tekelettä?
Ei tietääkseni, mutta Fan Club myi CD-ROMia joka sisälsi kuvia, videoita ja muuta sälää.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä Jere Karalahden selän tatuoinnissa lukikaan? Entä onko jossain päin nettiä kuvaa tatuoinnista. Itse en moista löytänyt.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Wrister kirjoitti:
Mitä nimityksiä henkilöauton kuljettajan vieressä istuvasta henkilöstä käytetään? Kartanlukija, hanttimies... Onko muita?

Vänkäri, apukuski, pelkääjä ainakin.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tinke-80 kirjoitti:
Miten on mahdollista että Youtube.com sivu on laillinen? Esim jos tekisin samanlaisen sivun mutta videoiden sijasta olisi mahdollista uppia biisejä sinne, kuinka kauan tämä sivusto olisi pystyssä? Itse veikkaisin alle viikkoa.

-tinke.80

Jostain luin, että joutuubi kaavailee saavansa maailman kaikki musiikkivideot näytettäväksi palveluunsa. Ja siis katselu olisi siis ihan ilmaista, niin kuin tähänkin asti. Harvinaista on, että osa musiikkitaloista ovat ottaneet tämän hyvillä mielin vastaan, mutta tietenkin osa ollut aika paljon vastaankin. Joutuubilla on kuitenkin vakavasti tätä asiaa viemässä eteenpäin ja sovittelemassa musiikkiyhtiöitten kanssa korvausmenetelmistä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Individual kirjoitti:
Mistä tuo nimitys "tinahattu" tai "foliohattu" juontaa oikein juurensa?
"Foliohattu" minun käsittääkseni tarkoittaa henkilöä joka vaikkapa pelkää että hänen aivojaan salakuunnellaan tai häneen yritetään vaikuttaa radioaalloilla. Estääkseen moisen hän vuoraa päähineensä metallifoliolla. Mielenterveydelliseen vainoharhaongelmaan siis viitataan.

Tinahattu-sanaa en muista kuulleeni.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Kovat ja pehmeät tupakka-askit

Tämmöinen asia tuli eilen eteeni kun tyttöystäväni oli ostamassa tupakka minulle ja soitti kysyen kova vai pehmeä aski. Mitä hyötyä on pehmeistä askeista? kokemukseni pehmeisiin askeihin prustuu yleensä siihen kun aamulla herää hirveässä krapulassa ja alkaa suunnitella tupakalle menoa. Kuten varmasti monella muullakin, jäljelllä olleet kolme tupakkia ovat kaikki poikki. Löytyykö edes muilta tupakkamerkeiltä pehmeitä askeja kuin Marlborolta?
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Twite kirjoitti:
Tinahattu-sanaa en muista kuulleeni.

Kyllä tuotakin näkee ja selitys sille on yksikertainen: folio = tin foil. Folio on oikea käännös, mutta tinahattu ihan ymmärrettävä erehdys. Tulee itsekin harrastettua.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Konnamuori kirjoitti:
Mitä hyötyä on pehmeistä askeista? Löytyykö edes muilta tupakkamerkeiltä pehmeitä askeja kuin Marlborolta?
Jos sulla on paljon tupakoita siinä pehmeessä askissa nii ne ei mee poikki ilveelläkään vaikka ois taskussa, se folio kait estää sen.. ne kyl taittuu aika pahasti. Toiselta puolelta halvaantuneet ja ykskätiset saa helpommin siitä röökit.

Ainakin Nortti ja Armiro ovat pelkästään pehmeissä askeissa. Ja onkohan Colttikin vielä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös