Ikimuistoisin konsertti?

  • 38 442
  • 278

Aksu

Jäsen
Ultra Bra Imatralla 1998. Paikka viimeseen asti väkeä täynnä. Soundit aivan perseestä matalassa ja ahtaassa paikassa, mutta fiilis oli aivan mieletön!!! Tätä ei pysty selvittämään kenellekään "ei paikalla olleelle", mutta jokainen musiikista pitävä tietää sen tunteen kun on lennossa ja aivain täysillä musiikin vietävänä. Tunnelma...
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
3 ylitse muiden

Rammstein Hultsfredin festareilla 1997.
Oasis tukholmassa x 2
Faith No More Lepakossa 1992

Muita hyviä ollu:

FOO FIGHTERS
FEAR FACTORY
QUEENS OF THE STONE AGE
PAPA ROACH
U2 & STEREO MC'S TUKHOLMAN STADIKALLA
HELMET
GUANO APES Bizarre-festareilla Saksassa (ja kuka sanoo ettei kotikenttäetu merkkaa...)
WU TANG CLAN & RATM Hultsfred 97
PENNYWISE Lepakossa


Olishan noita, paskin on silti Yngwie Malmsteen kultsalla joskus Trial by Firen aikoihn...

Kotimaassa ei juuri ihmeitä ole nähty, lähes kaikki muualla.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Ei konsertteja, vaan keikkoja

Paikka Tampereen YO-talo, aika kultainen 1980-luku.

1. Pelle Miljoona Patinan ainejärjestöbileissä joskus vuosikymmenen lopussa. Älkää kysykö mistä johtuu ...

2. Kumma Heppu ja Lopunajan Voidellut. "Comeback" pitkän keikkatauon jälkeen. Ari Närhi on yksi Suomi-musiikin unohdettuja.

3. Melrose. Euforinen tunnelma, mika syntyy kun yhdistetään energinen rockbändi, kuuden perättäisen yövuoron synnyttämä univaje ja optimaalinen oluenotto.
 

Peetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Tool

TOOL, Provinssirock 2001

Tämä bändi antaa musiikin puhua puolestaan, upea fiilis! Olin keikan jälkeen varmaan tunnin sanomatta mitään, tuijottaen tyhjyyteen. Nautintoaineilla ei ollut vaikutusta asiaan. :)
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Re: Tool

Viestin lähetti Peetu
TOOL, Provinssirock 2001

Tämä bändi antaa musiikin puhua puolestaan, upea fiilis! Olin keikan jälkeen varmaan tunnin sanomatta mitään, tuijottaen tyhjyyteen. Nautintoaineilla ei ollut vaikutusta asiaan. :)
Samat sanat.En osaa laittaa mihinkään järjestykseen hienoimpia näkemiäni keikkoja mutta tuo Toolin näkeminen oli ehdottomasti viime vuoden helmi.Muutenkin Provinssissa tulee aina nähtyä hienoja keikkoja ja jokavuotinen,joskin vielä kohtuullisen nuori, perinne tuosta Seinäjoen reissusta on muodostunut.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo, osin samoissa on tullut kierreltyä ja pidettyä.

Atomic Swing 90-luvun puolivälissä. Näin ainoastaan tavastialla, vaikka yritin päästä Tampereen keikallekin.

The Original Black Sabbath pari vuotta taaksepäin Seinäjoella, joka tosin rumpalin osalta vaihtui melkein originaaliksi. Ozzy oli kyllä maaginen ja mielestäni keikan tunnelma oli rehdin miehinen. Ozzyhan hieman sekoitti pohojammaan henkistä tilaa keikan jälkeen kuttuilemalla häiritsemään saapuneille jeesuksenmorsiamille.

Metallica Nivalan urheilutalolla, vuosi taisi olla 84. Pojat olivat jo saaneet vähän nimeä (Ride the lightning oli kai juuri tulossa kauppoihin keikan aikoihin) ja oikeita fanejakin oli ilmestynyt paikalle. Taloon ei kai hirveästi edes porukkaa mahtunut. Ja voimistelusalin toisella puolella oli disko koko keikan ajan... Tuli viikonloppuna katseltua diakuvia tuolta keikalta ja kyllä ne näytti vielä lapsilta!!

U2 stadionilla 97. Hyvä tunnelma, Bono vedossa ja biisivalikoima meikäläisen makuun.

Kingston wall Yo-talolla II-levyn jälkeen. Hillitön intensiteetti ja tuntui että tosta pojasta tulee vielä jotain suurta...

Scorpions Kuusrockissa (muistaakseni -81), ensimmäinen iso festari ja silloin Blackout oli ihan oikeasti kova sana.

Hank B. Marvin Tampere-talolla pari vuotta sitten, ihan nostalgisista syistä. Eipä ollut soundi kulunut. Siellä me istuttiin Alatalon Mikon ja Korven Ranen kanssa.

Ja tietenkin AC/DC -91 Hels.jäähallissa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Paha paha, muutama huippu:

Metallica, Helsingin Jäähalli 1992. Parhaimpia keikkoja ikinä.

Prodigy, HAreena 1997?, lämppärinä eräs H.I.M., jota Prodigyn jätkä haukkuivat koko keikan."Anteeksi, että toi lämppäri oli noin paska, emme voineet tietää".

Bad Religion, Tavastia Helsinki, en muista vuotta, loistavaa menoa, keikan jälkeen puristin paidast varmasti litran hikeä. Kuuma tuli.

Provinssirock ´95, BR ja Faith No More, loistavia keikkoja ja ensimmäinen festarini.

EDIT: meinasi unohtua Provinssirock 2001, Op:l Bastards, tulin keikalle myöhässä, koska olin tutkailemassa Limp Bizkitiä, joka oli onneton. No onneksi ehdin bailaamaan Op:lin kanssa, loistavaa tanssimusiikkia.
 

Demonos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ÄTPPOMK.
Black Sabbathin keikka loulukuussa 1999 Helsingin jäähallissa oli hyvä.
Rammstein oli todella mainio marraskuussa Helsingissä.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Aksu
Ultra Bra Imatralla 1998.

Tuosta tulikin mieleen kolmas loistava keikka (Blurin & Kentin lisäksi), nimittäin UB:n "jäähyväiskeikka" Kårenilla viime lokakuussa. Kaksi ja puoli tuntia, yli 30 kappaletta, upea tunnelma, porukka pyörtymisen partaalla. :) Vuotta aiemmin näin saman bändin samassa paikassa, kivaa oli jo tuolloin.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oiskohan ollu -98 juhannus Aitoossa?
Crazy Cavan ja Matchbox samoissa bileissä!
Ja toinen oli(99?)Porissa Hotelli Jazzissa kaksipäiväiset rockabilly kemut ja aivan huikeita(Juti)esiintyjiä mm.ex-Stray Cats Lee Rocker ym.:cool:
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Re: U2

Viestin lähetti Cosmo
Stadikalla 97. Maagista.

Parasta aikaa tulee Saksan MTV:ltä konserttitaltiointia U2:n Mexicon keikalta -97. Ok, en ollut ihan tuolla paikan päällä, mutta silti itseäni lainatakseni, MAAGISTA

Jotain huhua kuulin että U2 olisi ensi kesänä tekemässä jonkun ylimääräisen Euroopan kiertueen. Sopisi kyllä ainakin mulle..
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
AC/DC 1996, 2001, 1991, 2000, nimen omaan tässä järjestyksessä. Myös Metallican "katastrofi" keikka ( 1996? ) oli loistava. Myös Bruce Dickinsonin paluu keikka IrMan riveissä säväytti.
 

Milo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maple Leafs, DIF, Liverpool
Parhaat!

Vaikea sanoa parasta keikkaa kun niin moni on ollut mieleenpainuva. Vuosiluvut on ihan yhtä arvailua, oon niissä niin älyttömän huono muistinen.
Mutta voiton taitaa viedä:
1. Machine Head Tavastialla olisko ollu 95 tai 96, mutta Burn my eyes keikka, lämppärinä 2 svenski bändii, joista toinen tais olla Meshuggah, tai vastaava. Alaikäselle kova paikka alussa, mutta kyllä paita lähti jossain vaiheessa litoon!
Muita hyviä ovat olleet Pantera Jäähallissa, en muista vuotta mutta Almighty oli yks lämppäreistä. Pennywise:n, NoFX:n ja Lagwagon:nin keikat Lepakossa ovat legendaarisia. Liberator Tavastialla oli mainio. Olen nähnyt Sentenced:in varmaan 5 tavalla mutta mieleen painuvin oli joskus kauan sitten kun oli Gandalf lämppärinä. Sitten Entombedin keikka tavalla n. 4 vuotta sitten, juttelin laulajan kanssa pilkkuun asti kunnes joku groupie käski mun painuva himaan. In Flames ja Katatonia Tuskassa tänä vuonna ja lopuks Dark Tranquility Lepakossa n. 4 vuotta sitten, pääsin istumaan roudareitten ja lopuksi bändin kanssa takahuoneeseen kun autoin niitä paitojen myynnissä, tarjosivat kaljaakin mutta idioottina olin tullut autolla paikalle...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Parhaat!

Viestin lähetti Milo

1. Machine Head Tavastialla olisko ollu 95 tai 96, mutta Burn my eyes keikka, lämppärinä 2 svenski bändii, joista toinen tais olla Meshuggah, tai vastaava. Alaikäselle kova paikka alussa, mutta kyllä paita lähti jossain vaiheessa litoon!
Itse en juuri tällä kyseisellä MH-keikalla ollut, mutta muistelisin, että toinen lämppäri olisi mahdollisesti ollut Mary Beats Jane?
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Sanoisin, että kaksi on ylitse muiden. Ykkösenä on viime kesän Toolin Provinssirockkailu. Keikka oli kyllä niin uskomattoman hieno, että sanattomaksi veti ainakin tämän äijän. Eipä siinä ollut enää sen jälkeen oikein mitään fiilistä katsoa muiden tavallisten kuolevaisten esityksiä...

Toinenkin keikka on Provinssirockista eli Rage Against The Machinen keikka toissa kesältä. Hassua sinänsä, että tuli valittua kaksi festarikeikkaa. Minä olen ainakin tykästynyt tuohon Provinssiin, loistavia bändejä vuodesta toiseen. Ensi kesänä on taas pakko lähteä katsastamaan tilannetta.

Onhan noita muitakin loistokeikkoja, mutta nuo kaksi nyt ovat jääneet eniten mieleen, syystä tai toisesta. Johtunee varmaankin siitä, että kumpikin ovat ehdottomia suosikkeja, ja oma fiilis on muutenkin ollut huipussaan noiden keikkojen aikaan.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Ei ole vissiin -Kantor- saanut vielä vastausta, joten:

Viestin lähetti -Kantor-
Onkos tämä se sama bändi joka esiintyi ainakin ennen Covenant-nimellä? Itse omistan Covenantin "Nexus Polaris" -levyn ja se on loistava! Sitäpaitsi ei sanoituksissa mainita kertaakaan mitään kirkon polttoihin/muuhun saatananpalvontaan liittyvää. Ainakin siinä käsitellään joitakin ihme avaruusjuttuja..

On sama bändi. Muuttivat nimensä, sillä Ruotsissa vaikutti Covenant-niminen syntsapop/EBM -bändi jo entuudestaan.

Vaikka Covenant ei mitään kirkonpolttometallia olekaan, niin siinä vaikuttavat herrat ovat sitä kyllä muiden projektiensa nimissä julkaisseet.

Ikimuistoisin konsertti? Ei aavistustakaan... Minulla on tylsä tapa vaikuttua levyistä paljon enemmän kuin keikoista.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
VAN HALEN...

...Tukholma 1993.

joku tuossa sanoi pahimmaksi pettymyksekseen Van Halenin keikan, mutta kirjoittaja tarkoitti kaiketi Helsingin keikkaa -99.

Tukholman konsertti oli monella tapaa hieno, mutta ehkä positiivista vaikutusta lisäsi paikka lavan edessä ja se, että olin jo kauan halunnut nähdä tuon bändin. Lisäksi laulajana oli se "paras kolmesta", eli Sammy Hagar. Porukkaa oli Globen täynnä ja koko kaksi tuntia pompittiin mukana. Helsingissä meno oli puolestaan kuin TPS:n peleissä...

Toteutumaton haave on Queenin keikka.
 

fakiiri

Jäsen
Monta hyvää/hienoa keikkaa on tullut nähtyä, joten vaikeaa on panna niitä järjestykseen.

Ykkönen on kuitenkin AC/DC:n keikka Stadikalla 2001. Siellä näki, mitä kunnon rock on.

Kakkonen voisi olla Eppujen "rahastuskeikka" Nokian kesäjuhlilla 1997. Bändi oli tuolla keikalla oivassa vireessä ja soitti paljon harvoin keikoilla kuultuja biisejä.

Kolmonen voisi olla Eläkeläisten humppasessio Maailma kylässä festareilla vuonna 1999. Meininki oli huikea niin yleisön joukossa kuin lavalla.

Kieltämättä Yön juhlakeikka Tavastialla syksyllä 2001 oli hieno.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti -Kantor-


Onkos tämä se sama bändi joka esiintyi ainakin ennen Covenant-nimellä? Itse omistan Covenantin "Nexus Polaris" -levyn ja se on loistava! Sitäpaitsi ei sanoituksissa mainita kertaakaan mitään kirkon polttoihin/muuhun saatananpalvontaan liittyvää. Ainakin siinä käsitellään joitakin ihme avaruusjuttuja..
No joo, en muista enää tarkkaan bändin historiaa (se luki siinä käsiohjelmassa) mutta bändi taisi tosiaan olla aikasemmin nimellä Covenant mutta sitten joku brittiläinen tanssipoppoo vaati nimeä omakseen, olivat kuulemma aikasemmin jo levyttäneet samalla nimellä. Sitten kirjoitusasuksi vaihtui Kovenant. Ja eikös silläkin nimellä joku diskohile/sätkintä-poppoo ole jo.

Käsiohjelman mukaan muistaakseni Kovenant yhdistettiin siihen Norjan mustaan skeneen, ja taisipa olla tosiaan niin että aiheetta.
Enivei, aika hyvän keikan vetivät.
Roskilden festarit on kyllä huiput, siellä on niin monta
bändiä ja ihan laidasta laitaan.


EDIT: Jauhan sontaa tuosta Kovenantista.
Viikate tietää paremmin. Hänen viestinsä ylempänä kertoo totuuden.
 
Viimeksi muokattu:

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt on pakko laittaa tänne konsertti josta ei ole kovinkaan pitkä aika, kun sen olen nähnyt. Konsertti tai jos sitä nyt siksi voi sanoa oli STOMP! Jumankauta mistä kaikesta voi tehdä musiikkia joka kuulostaa hyvältä ja sit lisäksi, kun esiintyjät oli ilmekkäitä niin täytyy sanoa, että tuskin tulen koskaan tätä esiintymistä unohtamaan.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti Viikate




On sama bändi. Muuttivat nimensä, sillä Ruotsissa vaikutti Covenant-niminen syntsapop/EBM -bändi jo entuudestaan.

Vaikka Covenant ei mitään kirkonpolttometallia olekaan, niin siinä vaikuttavat herrat ovat sitä kyllä muiden projektiensa nimissä julkaisseet.

Ostin itsekin tämän levyn tässä jokin aikaa sitten. Kyllähän se Hellhammer on Mayhemin aikoina ollut mukana siinä kirkonpolttomeininkimusiikissa, mutta Nagashia ja Astennua nyt en voisi sellaiseen yhdistää (ei se Dimmu Borgir nyt mitään oikeaa saatananpalvontamusiikkia ole..)..
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkein ikimuistoisin keikka taisi tulla koetuksi Natsalla ELMU:n 10-vuotisbileissä. Lauteilla olivat silloin Pelle Miljoona&1980 sekä Lama. Nimenomaan tuo jälkimmäinen oli se, mikä teki illasta niin mieleenjäävän.

Toinen mikä nyt tulee mieleen on The Curen keikka Wembleyn Arenalla joskus 80-luvun lopussa.

Ikimuistoisin keikka, jota EN päässyt näkemään taitaa olla Mustan Paraatin viimeinen keikka koskaan ikinä (olin silloin Lontoossa):(
 

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Milloin se nyt oli tuo Bowie 1. Outside -kiertueella. Olin juuri leikannut ponnarin pois kuuden vuoden kasvattamisen jälkeen ja oli "niin" kevyt pää että. Ja kyllä "juuri löydetty" kolina-David kolahti ja kovaa. Eri jees.

Yllättävin oli muinoin Lontoossa kun engelsmannikaverit hakivat hotellista ja veivät puistokonserttiin, jossa soitti maineensa kukkuloilla ollut Simple Minds, lämppärinään säkkipilli-kitaraorkesteri Big Country. Eri jees tämäkin.

Aika jees oli Barenaked Ladieskin tässä juuri syksyllä, mutta korvatulehdus vei jonkinverran nautinnosta pois. Pakko oli kuitenkin lippu käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös