Tämän ylläolevan viestin toive on tämän ketjun asiaa.Keskiviikkona nähdään kauden parhain ja sisukkain JYP. Joka jätkä laittaa 120% itsestään likoon, eikä höllää kaasua ennen kuin pelikellossa on 60min täynnä ja 3p hankittu Jyväskylään. Fiksuja ratkaisuja myös. Schnarr laukoo itse, vaikka Pulli olisi kuinka vapaana toisessa laidassa.
Vaikka tässä on viime viikot ollut pisteiden valossa hankala tilanne, niin kyllä tuo joukkue on näyttänyt jokaisessa pelissä sisukkuutta. Mutta nyt jos koskaan, tuon joukkueen täytyy pelata hyvää peliä kokonaiset 60 minuuttia, eikä antaa selkärangan katketa pelin alussa, puolessa välissä tai loppuminuuteilla.
It's a thin line...Tämän ylläolevan viestin toive on tämän ketjun asiaa.
Tässä kohtaa voi jo todeta, että tännehän tuo olisi kuulunut.Tämän ylläolevan viestin toive on tämän ketjun asiaa.
Oikee ketju oli…Noin 22h päästä posiketju räjähtää viesteistä
Onpa muuten todella outoa toivoa et kausi päättyy runkosarjaan…Minulla ei ole enää mitään muita unelmia tai toiveita JYPin suhteen kuin se, että joukkueen kausi päättyy seuraavan neljän pelin jälkeen runkosarjaan.
Suurin painajainen on se, että JYP tippuu Mestikseen - eikä Vatanen saavu enää koskaan JYPiin pelaamaan.
Parempi se kuin Mestikseen.Onpa muuten todella outoa toivoa et kausi päättyy runkosarjaan…
Onhan se. Jotenkin silti erikoinen ajatus kun ekaa kertaa ikinä tulee itsekin tollasta toivottua kun ei ole tota playout uhkaa ollut.Parempi se kuin Mestikseen.
Tämä. En halua kokea sitä helvettiä karsinnoissa, puhumattakaan että rakas seura todella putoaisi Mestikseen. Tässä on ihan riittämiin taas tälläkin kaudella ollut tapahtumaa ja paskaa, ei kiitos enää yhtä henkistä helvettiä päälle. Ja joo, ei ole putoaminen todennäköistä, mutta edelleen se henkinen puoli tulee korostumaan noissa peleissä valtavasti.Minulla ei ole enää mitään muita unelmia tai toiveita JYPin suhteen kuin se, että joukkueen kausi päättyy seuraavan neljän pelin jälkeen runkosarjaan.
Suurin painajainen on se, että JYP tippuu Mestikseen - eikä Vatanen saavu enää koskaan JYPiin pelaamaan.
Soveltuisi aika hyvin nykyaikaankin.Tuli tällänen muisto vastaan 11 vuoden takaa.
Войдите на Facebook
Войдите на Facebook, чтобы общаться с друзьями, родственниками и знакомыми.www.facebook.com
Kauas on tultu näistä ajoista. Näin jälkikäteen ajateltuna menee samaan sarjaan Myrrän potkuihin sarjakärjestä.
Voi pojat. Ollaan oltu kuitenkin VASTA viidensiä ja taisteltu jopa kotiedusta. Katoavaista on ihmisen muisti ja ymmärrys.
EDIT: Linkin takaa löytyy JYPin facebook-päivitys 11 vuoden takaa.
Tässä on paras viesti, mitä olen JYP-osiossa lukenut koko kauden aikana. Etenkin tuo kannattajia koskeva osuus.Unelmia, unia ja utopistisia haaveita.
Joukkue
Joukkue olisi kasattu tasapainoisesti jokaisella osa-alueella. JYP:n rahoilla/vetovoimalla ei varmaan suurimpia tähtiä saada, mutta ettei joukkue jäisi mistään "vajaaksi", kuten nyt on aika monta kautta jäänyt.
Joukkue olisi sellainen joka antaa joka ikinen ilta kaikkensa jäälle tuli sitten voitto tai tappio, mutta että joukkue näyttäisi siltä, että se taistelee, pelaa logolle ja suurella sydämellä. Aina ei voiteta ja vaikka sijoitus olisi kauden jälkeen sarjataulukon häntäpäässä niin voisi olla ylpeä JYP:stä ja sen pelaajista.
Valmennus
Pennellä jatkaisin vielä toisen kauden jos Penne saisi vaikka kesän aikana pelaajat sellaiseen fyysiseen kuntoon, että jaksaisivat pelata joskus 3 peliä viikossa suht samalla tasolla. Seppäsen sanoissa noin vuosi sitten on perää, ettei mikään joukkue voi päästä mihinkään vaihtamalla valmentajia kuin sukkia. Ensi kaudella on tod.näk Pennelle "sopivampia" pelaajia, joten tästä voisi ehkä jotain tulla.
Haatajasta ja Pettisestä en oikein osaa sanoa mitään. Onko heistä valmentajiksi liigajoukkueeseen? Vanhat pelaajat tuntuvat aika harvoin olemaan mitään ylikylän ukkoja valmennustehtävissä vaikka toki poikkeuksiakin löytyy (Raipe, OJ). Antaisin kuitenkin heidänkin vielä 1 kauden näyttää onko heistä tehtäviinsä.
Seurajohto
Jukka Seppänen. Paljon olet tehnyt Jyväskyläläisen jääkiekon eteen, mutta onko nyt aika siirtää soihtu seuraaville? Jos ei niin nyt PITÄÄ tulla tekoja eikä vain tyhjiä lauseita vastuunkantamisesta. Vastuuta pitää kantaa muutenkin kuin kuittaamalla tappiot, miten se tapahtuu?
Risto Korpela: Tällä hetkellä olet hahmo joka pysyy toimistossaan eikä kukaan näe eikä kuule sinusta mitään, ennen kuin kauden jälkeen jossain liiba laaba yhteenvedossa. Onko mahdollista, että olisit JYP:n ääni ja toisit uutisia joukkueesta myös kauden aikana. Jokereilla oli mielestäni hieno toimitusjohtajan ulostulo joulun alla, missä käytiin läpi pelaajabudjetin ja budjetin toteutumista. Puhuttiin mahdollisista uusista hankinnoista ja muutenkin seuran yleistilasta. Toivoisin tämmöistä ulostuloa myös JYP:ltä sen toimitusjohtajan suulla.
Kannattajat
Minä näen joukkueen kannattamisen niin, että joukkueen tukena ollaan hyvinä ja varsinkin myös huonoina aikoina. Aika usealle tuntuu olevan parempi, että JYP tippuisi Mestikseen ja aloittaisi hommat alusta ja tämä olisi jotenkin hienoa varsinkin, että Seppänen saisi tästä jotenkin kärsiä. Seppänen ei olisi tällöin ainoa kärsijä vaan myös kaikki JYP:n yhteistyö kumppanit ja ennen kaikkea kannattajat ja Jyväskylän kaupunki! Jotkut myös ajattelee, että ensi kaudesta kannattaa heittää nyt jo hanskat tiskiin, koska tuskin pärjätään kuitenkaan, joten miksi edes yrittää. Aivan päinvastoin! Nyt tarvitaan sitä JYP sydäntä kannattajilta. Tukena ollaan loppuun asti vaikkei JYP juurikaan ole ilonaiheita viime kausina tarjonnut on siihen kuitenkin mahdollisuuksia edelleen myös tällä kaudella.
Yksittäisten pelaajien haukkuminen on myös asia mitä en oikein ymmärrä. Syyllistyn tähän myös välillä tunnekuohuissa itsekkin. Yksittäiset pelaajat eivät joukkuetta saa menestykseen tai menestymättömyyteen. Joukkueen pitää olla JOUKKUE pärjätäkseen. Yksilöt voivat tässä auttaa, mutta yksittäiset pelaajat eivät mestaruuksia voita. En myöskään usko että kukaan tahallaan pelaa huonosti.
Jukka Rautakorven potkut. Rautakorpi sai kenkää vajaa 1,5 vuotta sitten ja vielä täällä jaksetaan jauhaa miten Seppänen toimi väärin. Kyllä olen samaa mieltä, että toimi väärin, mutta se oli ja meni. Moni toivoo seurajohdon uudistamista ja seuran menevän eteenpäin. Miksei kannattajat mene eteenpäin? Toivotaan seuralta uudistumista, mutta itse vellotaan menneessä ja mietitään miten olisi voinut käydä.
Halli
Kädet kyynerpäitä myöten ristissä uskotaan, että Päivin valitus on vain sanahelinää ja Hippoksen lato saa lähitulevaisuudessa uuden ilmeen!
Strategia
2004 alkoi JYP missio mikä piti huipentua vuoteen 2007. JYP oli missio kauden 12. eikä päässyt pudotuspeleihin. 2 vuotta myöhemmin Raksilassa JYP voitti ensimmäisen mestaruutensa.
2022 julkaistiin strategia mikä piti huipentua tähän kauteen. No ei mennyt maaliin tämä(kään). Toistaako historia itseään ja ensi kaudella ollaan viidensiä ja 2027 nousee pytty kohti hallin kattoa. En tiedä, mutta toivotaan näin koko JYP yhteisön osalta!!!
Loppuun vielä unelma ensi kauden kokoonpanosta
Torgersson-Asplund-The Laituri
Huovila-Lassila-Ojantakanen
Jormakka-Puolustava sentteri-Nopea rymistelijä laituri
Vidgren-Perttu-Puustinen
Mäkinen & kump.
Vatanen-Viime kauden Pulkkinen
Eronen-Vainio
Peltola-Lehmus
Liikonen-Vuontisvaara
Jokinen
Salminen
Hannikainen/Louhivaara
Hyvä viesti ylempänä @avjk'lta, vaikka itse olen erimieltä esim kannattajat kohdasta. Seuran pitää ansaita kannattajansa, eikä ne pidä olla itsestäänselvyys. JYPin kannattajat myös järjästeytynein kannattajaryhmineen kuten @Hurrikaanisydän ollut ja on aina tukena. Lisäksi mielestäni kannattajien jopa velvollisuus on pitää keskustelua myös menneistä virheistä, ettei niitä unohdeta ja toisteta, jota täällä esim liikaakin toistettu.Tässä on paras viesti, mitä olen JYP-osiossa lukenut koko kauden aikana. Etenkin tuo kannattajia koskeva osuus.
Sanasta sanaan täysin samaa mieltä.
Samaa mieltä tästä. Välttämättä en ole niin paljon menneissä vellomista kokenut palstalla, kuin nykyiseen, edelleen jatkuvaan todella huonoon organisaation suorittamiseen tuskastumista.Hyvä viesti ylempänä @avjk'lta, vaikka itse olen erimieltä esim kannattajat kohdasta. Seuran pitää ansaita kannattajansa, eikä ne pidä olla itsestäänselvyys. JYPin kannattajat myös järjästeytynein kannattajaryhmineen kuten @Hurrikaanisydän ollut ja on aina tukena. Lisäksi mielestäni kannattajien jopa velvollisuus on pitää keskustelua myös menneistä virheistä, ettei niitä unohdeta ja toisteta, jota täällä esim liikaakin toistettu.
Rautakorven keissi oli niin älytön ja absurdi, että ihan oikeutetusti se nousee esiin, vielä nytkin ja varmaan myös tulevaisuudessa. Oikeastaan ainoa lääke siihen, ettei tuota nostella on tehdä työt hyvin ja aloittaa taas uskottava toiminta ja sitä kautta menestys. Mikäli tätä ei tapahdu, tuotakin tullaan ja syystä vielä useasti nostamaan.
Ei tietenkään kannattajien pidä olla itsestäänselvyys, mutta en oikein ymmärrä tuota ansaitsemista. Itse JyP Ht ei minua mitenkään "ansainnut" aikanaan. Olen jyväskyläläinen ja lätkä vei jalat alta jo 1980-luvulla Ja jyväskyläläinen jääkiekko seura oli sillon JyP HT. Se riitti. Ei menestyminen tai menestymättömyys minun kannattamiseen vaikuta. Kannatan JYP:iä vaikka sillä menisi hyvin, huonosti tai hyvin huonosti. Tottakai seurajohdolla pitää olla vastuu ja yritää tehdä parhaansa seuran menestymiseen. Välillä se onnistuu välillä ei. Se on urheilua!Hyvä viesti ylempänä @avjk'lta, vaikka itse olen erimieltä esim kannattajat kohdasta. Seuran pitää ansaita kannattajansa, eikä ne pidä olla itsestäänselvyys. JYPin kannattajat myös järjästeytynein kannattajaryhmineen kuten @Hurrikaanisydän ollut ja on aina tukena. Lisäksi mielestäni kannattajien jopa velvollisuus on pitää keskustelua myös menneistä virheistä, ettei niitä unohdeta ja toisteta, jota täällä esim liikaakin toistettu.
Rautakorven keissi oli niin älytön ja absurdi, että ihan oikeutetusti se nousee esiin, vielä nytkin ja varmaan myös tulevaisuudessa. Oikeastaan ainoa lääke siihen, ettei tuota nostella on tehdä työt hyvin ja aloittaa taas uskottava toiminta ja sitä kautta menestys. Mikäli tätä ei tapahdu, tuotakin tullaan ja syystä vielä useasti nostamaan.
Niin minäkin kannatan niin kauan kuin seura olemassa, mutta myös kritisoin jos sen paikka ja en koe seuran olevan mikään irrallinen saareke joka täysin vapaa vastuusta myös kannattajiin päin ja saa sekoilla mitä sekoilee.Ei tietenkään kannattajien pidä olla itsestäänselvyys, mutta en oikein ymmärrä tuota ansaitsemista. Itse JyP Ht ei minua mitenkään "ansainnut" aikanaan. Olen jyväskyläläinen ja lätkä vei jalat alta jo 1980-luvulla Ja jyväskyläläinen jääkiekko seura oli sillon JyP HT. Se riitti. Ei menestyminen tai menestymättömyys minun kannattamiseen vaikuta. Kannatan JYP:iä vaikka sillä menisi hyvin, huonosti tai hyvin huonosti. Tottakai seurajohdolla pitää olla vastuu ja yritää tehdä parhaansa seuran menestymiseen. Välillä se onnistuu välillä ei. Se on urheilua!
Jos omalta kohdalta tähän saa kommentoida, niin itse näen asian siten, että monta vuotta on tullut seuraa kannatettua ja käytettyä rahaakin omassa mittapuussa ihan merkittävästi. Jos tuosta vastineena saa nähdyn kaltaista sekoilua, niin luottamus on mennyt ja äänestän jaloillani/ lompakolla. Nyt on organisaation tehtävänä palauttaa luottamus.Ei tietenkään kannattajien pidä olla itsestäänselvyys, mutta en oikein ymmärrä tuota ansaitsemista. Itse JyP Ht ei minua mitenkään "ansainnut" aikanaan. Olen jyväskyläläinen ja lätkä vei jalat alta jo 1980-luvulla Ja jyväskyläläinen jääkiekko seura oli sillon JyP HT. Se riitti. Ei menestyminen tai menestymättömyys minun kannattamiseen vaikuta. Kannatan JYP:iä vaikka sillä menisi hyvin, huonosti tai hyvin huonosti. Tottakai seurajohdolla pitää olla vastuu ja yritää tehdä parhaansa seuran menestymiseen. Välillä se onnistuu välillä ei. Se on urheilua!