Kuinka suurisydäminen Jokerijoukkue on nyt kasassa?

  • 10 045
  • 55

aragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kazakstanin naisten harkitseva maajoukkue
Pitkin kautta on ihmetyttänyt Jokereiden toiminnassa liigajäällä hengettömyys, joka monissa medioissa on riepoteltu ties montako sataa kertaa.
70-luvun alusta Jokereiden toimia seuranneena on itelleni jäännyt tämän päivän Jokereista jokseenkin hengetön kuva. Kulminoituiko kaikki vain valmennustroikkaan? Onko pelaajia joukkueessa, joilla on oikeasti ISO JOKERISYDÄN ja he sillä myös pystyvät pumppaamaan tarvittavaa verta hieman nitisevän kokonaisuuden jokaiselle osa-alueelle.
Itse odotan Sami Lepistön kaltaiselta nuorelta taikurilta myös erittäin suurta esiintuloa tämän "kriisin" selvittämisessä. Tällaisilla hetkillä isot pelaajat astuvat niihin valtaviin saappaisiin, jotka täyttämällä on keväällä mestaruusjuhlat tiedossa.
Innolla odotan Curren loistavan persoonan vaikutusta ja jokseenkin olen varma että Curre monista etukäteistuomioista huolimatta onnistuu tämän joukkueen kanssa, sillä tuon sitoutumis- ja kannustavuuspuolen mies kyllä osaa.

Henkilökohtaisesti pidän vuoden 1982-1983 Jokerijoukkuetta ehdottomasti kaikkien aikojen parhaana, sillä silloin mentiin sydämellä, vaikka "vääryydellä" :) jäätiinkin hopialle.
 

Dieter79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Masan&Hjalliksen pyörittämä bingokone
Onko joukkueessa jokerisydämisiä pelaajia?

Ei kovin montaa tuloksia katsottaessa. Joukkueen ongelmana on taas kerran muualta haalatut pelaajat joita ei näytä kiinnostavan mikään muu kuin raha, maine, ja iltaelämä. (Esim. Niinimäki) Eli omia junioreita ei juurikaan taas kokoonpanossa näy, joka johtaa siihen että palkataan rahalla keikkatyöläisiä joitten motivaatiosta voidaan olla montaa mieltä. Ja tulokset näkyvät kaukalossa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Dieter79 kirjoitti:
Eli omia junioreita ei juurikaan taas kokoonpanossa näy, joka johtaa siihen että palkataan rahalla keikkatyöläisiä joitten motivaatiosta voidaan olla montaa mieltä.

Omia ex- ja nykyisiäkin junnuja taitaa olla kuitenkin jonkin verran:

Hallikainen
Hovinen

Jalkanen
Kalteva
Kantee
Martikainen
Lepistö

Dahlman
Santala
Filppula
Koivisto
(Uronen
Römpötti)
Valtonen (sydämeltään jo jokeri)
Varis (sydämeltään jo jokeri)

Jantusen motivaatio on ainakin kunnossa, samoin Nortonin. Heidät on nähty! Ehkä muutkin pääsevät nyt vauhtiin?
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
cobol kirjoitti:
Jantusen motivaatio on ainakin kunnossa, samoin Nortonin. Heidät on nähty! Ehkä muutkin pääsevät nyt vauhtiin?

Unohtamatta Kankaanperää. :) Eikä Hyvösessäkään moittimista.
 

Dieter79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Masan&Hjalliksen pyörittämä bingokone
Alistun korjauksenne edessä.. Mutta edelleenkin sen mitä olen tällä kaudella kentällä nähnyt, ei ole vakuuttanut minua siitä, että kentällä olisi JOKERIT, enemmänkin joukkue on näyttänyt lampailta. Eli suurella jokeri hengellä pelaavia pelureita on todella vähän kaukalossa surffaillut.
 

Dieter79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Masan&Hjalliksen pyörittämä bingokone
cobol kirjoitti:
Omia ex- ja nykyisiäkin junnuja taitaa olla kuitenkin jonkin verran:

Hallikainen Ei pelaa tällä kaudella
Hovinen Ei pelaa tällä kaudella

Jalkanen
Kalteva
Kantee
Martikainen Maailmalta takasin haettu
Lepistö

Dahlman Ilveksestä takaisin haettu
Santala Atlantan mies
Filppula Jypissä iski itsensä läpi
Koivisto
(Uronen
Römpötti)
Valtonen (sydämeltään jo jokeri) Heh kitee,Joensuu,Ilves,Plymouth sitten jokerit
Varis (sydämeltään jo jokeri)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Dieter79 kirjoitti:
Mutta edelleenkin sen mitä olen tällä kaudella kentällä nähnyt, ei ole vakuuttanut minua siitä, että kentällä olisi JOKERIT, enemmänkin joukkue on näyttänyt lampailta. Eli suurella jokeri hengellä pelaavia pelureita on todella vähän kaukalossa surffaillut.

No tämä pitää kyllä paikkansa! Jokerilähtöisiä on kuitenkin joukkueessa aika monta ja heidän lisäkseen on myös useampi pelaaja, joka on ollut Jokereissa jo pitkään. Osa on ollut muualla välillä, mutta niinhän se on aina.

Huonot esitykset johtuivat mielestäni aivan muista asioista kuin siitä, että pelaajilla ei olisi taustaa Jokereissa tai halua pelata Jokereissa.

Nyt poistun tai mun käy huonosti :)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dieter79 kirjoitti:
Ei kovin montaa tuloksia katsottaessa. Joukkueen ongelmana on taas kerran muualta haalatut pelaajat joita ei näytä kiinnostavan mikään muu kuin raha, maine, ja iltaelämä. (Esim. Niinimäki) Eli omia junioreita ei juurikaan taas kokoonpanossa näy, joka johtaa siihen että palkataan rahalla keikkatyöläisiä joitten motivaatiosta voidaan olla montaa mieltä. Ja tulokset näkyvät kaukalossa.

Tähän on onneksi tulossa muutos. Ei varmaan vielä ensi vuonna, mutta sitten Uronen-Strömberg-Lehterä. Vaikuttaa erittäin lupaavalta ja on niin Jokerilähtöinen kuin olla ja voi.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
Tähän on onneksi tulossa muutos. Ei varmaan vielä ensi vuonna, mutta sitten Uronen-Strömberg-Lehterä. Vaikuttaa erittäin lupaavalta ja on niin Jokerilähtöinen kuin olla ja voi.
Eiköhän Mika ja Tero ole jo menneen talven lumia.

Junnuille olisi hyvä antaa kokemuksia Jokerijoukkueessa, ja toivoa että heistä kasvaa uusi Jokerisukupolvi täyttämään Waden & co. saappaita. Toisaalta heti kun liigatasolla breikataan, niin NHL kutsuu. Tämän kauden Jokereita en jostainsyystä kauhean Jokerihenkiseksi laske. Mutta junnuissa on voimaa.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Finisher kirjoitti:
Eiköhän Mika ja Tero ole jo menneen talven lumia.

Junnuille olisi hyvä antaa kokemuksia Jokerijoukkueessa, ja toivoa että heistä kasvaa uusi Jokerisukupolvi täyttämään Waden & co. saappaita. Toisaalta heti kun liigatasolla breikataan, niin NHL kutsuu. Tämän kauden Jokereita en jostainsyystä kauhean Jokerihenkiseksi laske. Mutta junnuissa on voimaa.

Onpa kummallinen viesti. Jos tämä on huumoria, niin se on hyvin kummallista sellaista. Vai oletko oikeasti niin kujalla Jokerien junioritoiminnasta, että Jesse Uronen, Kim Strömberg ja Jori Lehterä ovat sinulle vieraita nimiä? Jos näin on, niin suosittelen vahvasti kevyttä perehtymistä lähitulevaisuutemme avainmiehiin. Näitä kavereita ei saisi maakuntaan päästää, Piispasen maalaistuminen oli jo riittävän suuri virhe. Tuskin tässä kukaan Fadu Urosen perään huutelee, ainakaan maaleja tekemään.....
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
Siis heititkö ton tsoukkina vai etkö oikeesti tajunnu et tarkoitin Jori Lehterää ja Kim Strömbergiä
No ajattele itse kuinka maaginen Rölli olisi sentterinä! Ja Lehterä naputtaisi lätyt ylämummoon. Unohtuisi Metro-Jantunen ja Otto-Pete samantien...

Ja varmuudeksi varmistus: Ihan huumorilla vedin.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Schwalbe kirjoitti:
Näitä kavereita ei saisi maakuntaan päästää, Piispasen maalaistuminen oli jo riittävän suuri virhe.
Tätä juuri tarkoitin. Että annetaan junnuille mahdollisuuksia ilman pelkoa joutua heti Jyväskylään tai Hämeenlinnaan. Vähitellen lisää roolia, niin jätkät varmasti kasvavat roolinsa mukana, esimerkkina tästä vaikka Valtteri Filppula. Ei meidän junnut ole yhtään sen huonompia kuin Kärppienkään junnut.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
Tähän on onneksi tulossa muutos. Ei varmaan vielä ensi vuonna, mutta sitten Uronen-Strömberg-Lehterä. Vaikuttaa erittäin lupaavalta ja on niin Jokerilähtöinen kuin olla ja voi.

NHL-scouttien silmissä Jokerien mielenkiintoisin junnu on Jan-Mikael Juutilainen.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Schwalbe kirjoitti:
Piispasen maalaistuminen oli jo riittävän suuri virhe.
Piispanenhan lähti vaan kotiin. Sikäli on turha syyttää tässäkohdin organisaatiota juuri mistään.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eh kirjoitti:
Piispanenhan lähti vaan kotiin. Sikäli on turha syyttää tässäkohdin organisaatiota juuri mistään.

Eri mieltä. Kyllä Arsi oli ehtinyt täysin helsinkiläistymään ja jokeriustumaan, Arsi on täysin omana pidettävä nuorimies. Syytän tässä(kin) kohdin täysillä organisaatiota, aina on pakko olla niin lyhytnäköinen kaikkimulletänneheti-asenteinen, että minkäänlaista kasvurauhaa ei nuorille meillä anneta. 80 peliä rikkomista nelosketjussa viiden minuutin ottelukohtaisella peliajalla vaikka olisit minkälainen sidneycrosby ollut junnuissa. Sitten ihmetellään porukalla kun ne pamahtavat loistoonsa Hämeenlinnassa.... Toki on poikkeuksia, kuten vaikka Somervuori, joka sai peliaikaa ja vastuuta jos vaikka kenen kanssa mutta ilman mitään järkevää tulosta. Joidenkin vaan täytyy vaihtaa ympyröitä menestyäkseen, mutta tuskin ihan kaikkien?
 

Rexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän jokaisella joukkueella on itse peliin sydän mukana. Mikä helvetti on se joukkue, jolla on muka joku erikoinen jokerisydän. Onko se joukkue, jossa on paljon omia junnuja, vai joukkue joka menestyy.

70-luvun lopussa jokereilla oli todella paljon omia kasvatteja ja menestystä ei todellakaan tullut. Seuraava vuosikymmen todellakin rämmittiin suurella sydämmellä, pois lukien hopea, jonka takuumiehet oli muualta tulleita.
Ainoastaan divarikauden jälkeen meillä oli pakon sanelemana paljon omia junnuja rosterissa ja kiitos heidän lahjakkuuden homma toimi. Heidän ansiostaan jokerit menestyi hyvin koko 90-luvun.

Muuten jokereilla on historiansa aikana aina ollut enemmään tai vähemmän maalta tulleet "tähtipelaajat". Vai mitä sanotte nimistä Ilpo Koskela, Lauri Mononen, Rauli Sohlman, Risto Kerminen, Pekka Järvelä jne. Kyllä hekin varmasti pelasivat jokereille, mutta jostain sydämestä en tiedä. Eiköhän suurimmalle osasta pelaajista riitä intohimo itse peliin, ja kannattajille jää spekulointi seurasta ja sen ominaispiirteistä.

Tällä Sekavalla selostuksella yritän väittää, että jokainen pelaaja pelaa aina joukkueelle ja suurella sydämmellä on he omia junnuja tai muualta tulleita.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Joo, olen samaa mieltä. Wade oli ihan paska ja nykyinen hurri on vähintäänkin jeesus ISOLLA jokerisydamellä ja tarkoitan TOOOODELLA isoa Jokerisydäntä.
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Paka

Heh..

Mä en voi sille mitään, mutta petri pakaslahdesta on tulossa mun kirjoissa yksi jokereiden kantavista voimista. Mies on pelannut nyt pari kautta meillä, ja on ollut aivan mahtava profiilipelaaja. En tiedä mitä mieltä paka itse asiasta on, mutta minun silmissäni miehelle on kasvamassa suuri jokerisydän. Mun mielestä olisi tosi sääli päästää pakaslahti muille maille, ja kenties peten jälkeen hänelle voisi lätkäistä c:nkin rintaan (toisaalta en tiedä millainen pukukoppipelaaja hän on). Pakaslahti on minulle tämän hetken jokeri-ikoni, yhdessä Peten, Tomekin, Martikaisen ja Jarnan ohella.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sim0n kirjoitti:
Mä en voi sille mitään, mutta petri pakaslahdesta on tulossa mun kirjoissa yksi jokereiden kantavista voimista.
Eikä ole pelkästään tulossa vaan on jo. Pakaslahti on minun kirjoissani selkeästi Jokeri, vaikka taustat ovatkin aivan muualla.

Tuohon otsikkoon liittyen hommahan on niin, että Jokeri-sydämen voi saavuttaa joko ns. luonnollista kautta eli pelaamalla jo junnuissa Jokereissa tai sitten myöhemmän vaiheen teoillaan. Esim. Paka ja Tomek ovat äijiä, jotka kelpaavat Jokereiksi tekojensa puolesta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sim0n kirjoitti:
Heh..

Mä en voi sille mitään, mutta petri pakaslahdesta on tulossa mun kirjoissa yksi jokereiden kantavista voimista. Mies on pelannut nyt pari kautta meillä, ja on ollut aivan mahtava profiilipelaaja. En tiedä mitä mieltä paka itse asiasta on, mutta minun silmissäni miehelle on kasvamassa suuri jokerisydän. Mun mielestä olisi tosi sääli päästää pakaslahti muille maille, ja kenties peten jälkeen hänelle voisi lätkäistä c:nkin rintaan (toisaalta en tiedä millainen pukukoppipelaaja hän on). Pakaslahti on minulle tämän hetken jokeri-ikoni, yhdessä Peten, Tomekin, Martikaisen ja Jarnan ohella.

Mulle Paka on ollut jo pidemmän aikaa yksi parhaista Jokeri pelaajista. Ostin sen paidankin jo sen ollessa 2. vuotta Jokereissa. Paka on mun mielestä Sm-Liigan paras puolustava sentteri. Vahva vääntäjä, joka ei hätäile. Aloitus taidot aivan loisto luokkaa jopa euroopan tasolla. Paka osaa myös pelata hyökkäävämpää roolia niin kuin 2 ekaa kautta ja 2003 play offit osoittavat, mutta hän on vain viime vuosina saanut tyytyä melko heikkoihin laitureihin.
Kaiken kaikkiaan hyvä yleispelaaja.

Ps. Ihme ettei Pakaa käytetä noissa maalivahdin pois otto tilanteissa. Ottaisi aloituksen ja menisi maalin eteen vääntämään.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Onhan noita monenlaista miestä joukkueessa ollut ja tulee olemaan. Tämänhetkinen tilanne on nähdäkseni sellainen että joukkueessa on kaksi miestä jotka todella ovat pitkän linjan omistautujia: Varis ja Martikainen. Lisäksi katselen myös lämmöllä Valtosen, Kankaanperän, Pakaslahden toimia. Ja kun tähän vielä ynnätään Filppula, Lepistö, Koivisto, Jalkanen ja jotkut harvemmin esiintyvät niin kyllä siellä nähdäkseni tarpeeksi Jokerisydäntä löytyy! (T.s. on ollut paljon huonompiakin vuosia.)

Tuo Jokerisydämiys (olipa sana...) voidaan mielestäni jakaa karkeasti muutamaan eri kategoriaan. Otetaan vaikkapa mukaan vielä tällä vuosituhannella pelanneet pelaajat noin esimerkiksi:

1. Ensimmäisen luokan Jokerilegendat
Omat (tai ainakin suurelta osin) omat kasvatit jotka ovat olleet joukkueessa kauan, ehkä moneen otteeseen, kokeneet alamäkia mutta myös menestyneet oman vahvan panoksensa kautta. Paras esimerkki menneiltä ajoilta on mielestäni Juha Salo, joka koki vuosikymmenten tuskan mutta myös uuden nousun ja sai mestaruuden 92. Tähän kategoriaan voi myös laskea ulkoa tulleet tähdet jotka ovat näyttäneet haluavansa johtaa ja voittaa nimenomaan Jokeripaidassa.
Vielä pelaavista tai äsken lopettaneista: Varis, Martikainen, Lind, Strömberg, Törmänen, Säilynoja, Immonen (tietysti), Selänne, Ketterer, Sulander, Janecky, Metropolit (tietyin varauksin).
Ai kun lämmittää tämä nimilista...

2. Toisen luokan Jokerilegendat
Ulkoa tulleet miehet jotka ovat pelanneet joukkueessa pitempään kuin sen yksi-kaksi kautta ja aina taistelleen esimerkillisesti ja myös puhuneet Jokerimyönteisiä. Menestys oman panoksen kautta myös tärkeää.
Esim. Valtonen, Saarikoski, Kankaanperä, Pakaslahti, Wahlsten.

3. Kolmannen luokan Jokerilegendat
Oman koulun kautta tulleet perusmiehet jotka eivät juuri loista mutta ovat kuitenkin mukana vuodesta toiseen ilman marinoita ja tekevät tärkeätä työtä.
Esim. Arto Koivisto, Konttila, S.Immonen, Jalkanen (vaikka on paljon parjattu niin kuuluu mielestäni tähän), Mäki.

4. Neljännen luokan Jokerilegendat
Periaatteessa samanlaisia kuin kategoria yhden miehet, mutta nämä miehet löytävät vain itsensä meidän kannalta liian nopeasti NHL:stä nykyään. Eli heillä on varmasti Jokerisydän ja toisivat monta vuotta menestystä, mutta NHL kutsuu. Paluu on tietysti aina mahdollinen, jollon sopii nousta ensimmäiseen kategoriaan!
Esim. Lehtonen, Filppula, Lepistö jne jne.

5. Viidennen luokan Jokerilegendat, n.s. häpeäpilkut
Miehet, jotka tulivat/tulevat Jokereihin tekemään jotakin muuta kuin tuomaan kunniaa juuri tälle joukkueelle. Tunnusmerkkinä liian pieni halu voittaa, laiskuus ja floppaaminen. Näitä ei haluaisi luetella, mutta valitettavasti niitä lyötyy.
Esim. Turunen, Arvaja, Nieminen, Hancock (mielestäni tämän vuosituhannen suurin pelle) jne jne. Tämän vuoden joukkueesta esim. Jesse Niinimäellä on hyvä mahdollisuus löytää itsensä tästä joukosta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on jokerisydän?

Nämä perusteluthan ovat itsestäänselviä:
Jokerisydän on, jos tulee Jokerien omasta junnukoulusta.
Jokerisydän on, jos pelaa Suomessa aina Jokereissa.
Mutta lisäksi:
Jokerisydämiseksi voi kasvaa, tai ehkä kyse on siitä, että muualta tullut pelaaja sopeutuu Jokereihin, pelaa uransa Jokereissa parhaita vuosia ja voittaa itselleen kannattajien luottamuksen. (ESIM. Rono Järvelä, Wahlstenit, Törmänen, Valtonen, Pakaslahti, Kankaanperä...)

Kiinnostavaa olisi kuitenkin pohtia, onko "jokerisydämellä" mitään tekemistä sen kanssa, että tämän kauden (ja muutaman muun kauden myös, 1997-98) pelit ovat menneet huonosti ja joukkue on näyttänyt siltä, ettei ole sitoutunut Jokereihin tai edes jääkiekkoilijan ammatin harjoittamiseen.

Esimerkki 1.:
Tällä kaudella esimerkiksi Varis ja Martikainen (tunnustetusti Jokereita) ovat taatusti yrittäneet kaikkensa, ja he halusivat varmasti myös onnistua Waden takia. Mutta mielestäni molemmat ovat pelanneet löperösti. Eli jokerisydän ei sinänsä pelasta.

Esimerkki 2:
Vuonna 2002 mestaruusjoukkueessa tärkeitä pelaajia olivat mm. Pavel Rosa, Frank Banham ja Vladimir Machulda. He ovat ammattimiehiä, jotka olivat Jokereissa keikalla. He sitoutuivat Jokereihin projektiluonteisesti, mutta sydän sykkikin sitten sen aikaa ihan tarvittavan kiihkeästi. Myös fanit pitivät heistä.
Eli jokerisydän taipuu myös lyhyisiin, kiihkeisiin suhteisiin, aina ei tarvita pitkää liittoa.

Esimerkki 3:
Hannu Järvenpää, Jiri Sejba, David Nemirovsky, Timo Vertala ja Q. Hancock. Miksi he olivat niin huonoja Jokereissa, vaikka olivat/ovat onnistuneet muualla ennemmin tai myöhemmin? Tulivatko he Jokereihin väärällä asenteella, ilman samanlaista nöyryyttä ja omistautumista kuin Rosa, Banham ja Machulda? Vai sattuivatko he vain osumaan huonompaan ja huonohenkisempään ryhmään ja joutumaan silmätikuiksi, kun homma ei toiminutkaan?
Ja ennenkaikkea: onko kannattajien jokerisydän välillä kylmä ja ymmärtämätön?
Esimerkiksi Järvenpää oli pelaajien keskuudessa pidetty, mutta fanit eivät sietäneet häntä koskaan. Seurasi lukko, joka ei auennut koko kautena. Samoin Vertala sai osakseen kohtuutonta arvostelua ja on mielestäni tällä kaudella osoittanut Tapparassa, että kykyjä kyllä on, mutta Jokereissa ne jäivät pimentoon. Ei Vertsi sentään mikään Turunen ollut.

Nykyiset liigajoukkueet ovat ammattijoukkueita. Niihin tullaan mistä tullaan ja tekemiseen sitoudutaan. On tärkeää, että joukkueessa on omia poikia, valttereita ja walttereita, mutta myös muualta tulevien on myös voitava onnistua. Ja on myös frankeja ja paveleita, jotka voivat sopivan kuun asennon koittaessa onnistua niin, että kaikille jää heistä hyvät muistot.
 

aragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kazakstanin naisten harkitseva maajoukkue
Millä määrittyy sydämen tila pelaaja/fani?

Onko Jokeripelaajan (tai jonkun muun joukkueen pelaajan) oltava seuran oma kasvatti ollakseen suurisydäminen pelaaja joukkueelleen? Niin fanit usein mieltävät ja eittämättä se uskottavalta kuulostaakin. Sama koskee tietenkin faneja itsejään, eikös vaan? Siis Jokerifanin kuuluu olla sytynyt Töölössä ja tietää jotain jopa Vesan historiasta, niinkö?

Tämä ikuisuus aihe on mielestäni tietenkin tasoa kana/muna, mutta paljon on feikkausta myös niissä tunnelmissa. Pelaajt tietenkin sitoutuvat joukkueisiinsa koko sydämellään ja se on ymmärrettävää sillä se on heidän ammatti. Esimerkiksi vanha Jokeri Tony Arima muistetaan Hifk:n miehenä, ja harvapa Otacariakaan mieltää SaiPan junjoriksi =).

Mutta fanit on oma lukunsa. Niin Jokereissa kuin Hifk:ssakin on maalta tänne muuttaneita Hessuja ja Henriikoita, jotka sitoutuessaan uuden asuinseutunsa joukkueisiin unohtavat lapsuutensa idolit ja joukkueet. Itse olen hyvä esimerkki moisesta, sillä vaihdoin leiriä Carl Brewerin vuosien jälkeen juuri syntyneeseen Jokereihin. Hyppäys ei ollut maantieteellisesti paha, lähinnä valtavirtoja vastaan siinä kamppailin. Sallin menneisyyteni itselleni, mutta en salli sitä Tampereella, Porissa, Oulussa, Jyväskylässä, Lahdessa nuoruutensa viettäneille ihmisille, jotka hylkäävät entiset idolinsa ja tulevat sen jälkeen uuden ehomman Joukkueen "faniksi". Täällä stadissa se ilmenee ehkä kaikkein parhaiten ja niin Jokereissa kuin Hifk:ssakin on paljon kaukaa tulleita ihmisiä, jotka ovat hylänneet vanhat huonommin pärjänneet lapsuudenjoukkueensa.

Tietenkin jokainen saa kannattaa ketä huvittaa ja synnyinpaikka ei määrää kannatettavan joukkueen nimeä, mutta pienempi uho silloin näissä asioissa riittäisi, niin olen asiaa mietiskellyt. Pelaajien puolella samaa ongelmaa ei nykypäivänä enään ole, em. ammattimaisuuden vuoksi.

Siispä Currella on nyt suuri Jokeri sydän, uskon niin. Virmasellakin se on taatusti ja valtaosalla joukkuettakin, se pitää vaan kaivaa esiin. Ja saman saavat tietenkin tehdä fanit, sillä suuressa uskossa soti käydään ja ne parhaimmat miehet ei yleensä viimeisiksi jää!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös