Joukkueen rakennus 2024–2025

  • 197 329
  • 1 190

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Vaikka kuinka olen tykännyt Matyaksesta, niin ehkä kuitenkin katsoisin muualle. On oletetusti sieltä palkkahaitarin yläpäästä ja ei ole pystynyt tuottamaan haluttua tulosta pl. harjoituskausi. Asenne on kyllä rautaa ja hyvä vääntäjä. Omassa mielessä kuitenkin enemmän miinuksia kuin plussia.

En kovin tykkää näistä palkoista puhua. Loppujen lopuksi agentti, pelaaja ja seura on ainoat jotka tietää todellisen palkan. Pelaajat pystyvät rahastoimaan palkastaan puolet tai korkeintaan 100 tuhatta euroa. Se vääristää todella paljon verotietoja.

Jos Kantner jatkaa, niin toivottavasti sopimus on seuraustävällinen ja ei ole muista vahvistuksista pois.
 
Suosikkijoukkue
Mäenpää, Kantner,KalPa,JoKP ja Pittsburgh Penguins
Itse näen Kantnerin pelaajana jonka maalit on toki isoa plussaa ja sitä, mitä pitää myös nähdä mutta tärkein arvo on jossain muualla. Kantner ei ole se keneltä odotan 20 maalin kautta, kun taas Simontaivaleelta odottelen niitä maaleja.
Kyllä Kantner ihan ok on ollut maalienkin suhteen, mutta olen samaa mieltä
 

Veljkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, WPGJ, CBJ, Leijonat, #18, #44, #29
Kantner vaikuttaa omaan silmään kovin kömpelöltä ahtaissa paikoissa ja kiekon kanssa haastaessa. Laukaus on myös keskinkertainen ja usein liian matala. Jotain Patrik Lainemaista näen hänessä tiettyjen liikkeiden valossa, tosin Kantnerilla on ehdottomasti parempi luistelu ja terän käyttö. Kuitenkin enemmän positiiviset vibat kaverista em. huomioista huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Itse näen Kantnerin pelaajana jonka maalit on toki isoa plussaa ja sitä, mitä pitää myös nähdä mutta tärkein arvo on jossain muualla. Kantner ei ole se keneltä odotan 20 maalin kautta, kun taas Simontaivaleelta odottelen niitä maaleja.
Simontaival on vähän sellainen one trick pony, kuten Patrik Laine. Kasperin ainoa "ase" on laukaus, joka ei edes ole kauhean tarkka. Pelin muilla osa-alueilla hän on toistaiseksi aika paljon jäljessä keskivertoa liigapelaajaa.

En suostu vielä tuomitsemaan Kasperia menetetyksi tapaukseksi, mutta mikäli jatkosopimusta sorvataan, valtavaan palkankorotukseen ei ole mielestäni perusteita. En myöskään vuodata kyyneleitä, jos Simontaival päättää vaihtaa maisemaa.
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Simontaival on vähän sellainen one trick pony, kuten Patrik Laine. Kasperin ainoa "ase" on laukaus, joka ei edes ole kauhean tarkka. Pelin muilla osa-alueilla hän on toistaiseksi aika paljon jäljessä keskivertoa liigapelaajaa.

En suostu vielä tuomitsemaan Kasperia menetetyksi tapaukseksi, mutta mikäli jatkosopimusta sorvataan, valtavaan palkankorotukseen ei ole mielestäni perusteita. En myöskään vuodata kyyneleitä, jos Simontaival päättää vaihtaa maisemaa.
Samoilla linjoilla. Voisin jatkosopimuksen tehdä jos palkka pysyy kurissa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Uusimmassa KilpiCastissa Ikonen haastelee Lantan kanssa, eikä Jaakolta edes kysytty hänen haluistaa jatkaa täällä, joten eiköhän jatkosoppari ole jo tehty. Toki SS sen asian on myös vahvistanut.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Uusimmassa KilpiCastissa Ikonen haastelee Lantan kanssa, eikä Jaakolta edes kysytty hänen haluistaa jatkaa täällä, joten eiköhän jatkosoppari ole jo tehty. Toki SS sen asian on myös vahvistanut.
Palaan edelleen vanhaan mantraan. Miksi Lantan jatkosopimusta ei KalPa voi julkaista? Onko siellä jälleen joku optio taustalla ja odotellaan kesään, että miten käy. Vai yhteistyökumppaneiden saunailta? Ei Lantta nyt niin iso kala ole, että hänen sopimustaan tarvitsisi mitenkään pantata. Varsinkin kun SS on jo asiasta kirjoittanut.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Ehkä juuri siksi, että Lantan jatko yksinään ei ole mikään iso uutinen? Ei yllätä jos KalPa joulun alla julkaisee "joululahjana" useamman jatkosopimuksen kerralla. Tämä on siis ihan pelkkä arvaus, ei tieto. Lantan kohdalla ei varmasti ole kyse mistään optioista.

Nuo jatkosuunnitelmista kyselyt ovat kyllä täysin turhia. Mitäpä niihin pelaaja oikein voi muuta vastata kuin, että on viihtynyt hyvin, mutta kaikki on auki? Esimerkiksi Mattila on sen tason pelimies, että olisin suuresti yllättynyt jos sopimus johonkin ei olisi jo allekirjoitettuna. Toki asiaankuuluvilla optioilla eli ei tarvitse edes valehdella kun sanoo, ettei tiedä vielä missä pelaa.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Nuo jatkosuunnitelmista kyselyt ovat kyllä täysin turhia. Mitäpä niihin pelaaja oikein voi muuta vastata kuin, että on viihtynyt hyvin, mutta kaikki on auki? Esimerkiksi Mattila on sen tason pelimies, että olisin suuresti yllättynyt jos sopimus johonkin ei olisi jo allekirjoitettuna. Toki asiaankuuluvilla optioilla eli ei tarvitse edes valehdella kun sanoo, ettei tiedä vielä missä pelaa.
En tiedä milloin kyseinen jakso on nauhoitettu, mutta voisin olettaa tuossa olevan taustalla vain sen, että tarkoituksella koetetaan puijata kuuntelijaa luulemaan Savon Seiskan uutisen olevan ankka. Näin KalPa voi sitten yllättää tämän hyvän päivän tallustelijan julkaisemalla joulun tienoilla jatkosopimuksen. Joulupöydässä kinkunmuru menee jakson kuunnelleella väärään kurkkuun, koska juurihan hän kuunteli pelaajan itsensä kertomana ettei mitään sopimuksia _ole edes tehty_!!!!

Mutta näin muuten aivan huikea juttu olisi tämän hämmentäjän jatkopahvi. Yksi parhaita nelossenttereitä kotimaisessa Liigassa sanon ma.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ehkä juuri siksi, että Lantan jatko yksinään ei ole mikään iso uutinen? Ei yllätä jos KalPa joulun alla julkaisee "joululahjana" useamman jatkosopimuksen kerralla. Tämä on siis ihan pelkkä arvaus, ei tieto. Lantan kohdalla ei varmasti ole kyse mistään optioista.
Olisiko se sitten isompi uutinen, jos siihen kylkeen lyödään K.Kapanen, Okany, Immonen ja Tavernier? Mielestäni ei, joten Lantan sopimuksen voisi aivan hyvin julkaista vaikka heti. Lahjapaketissa pitäisi olla O.Kapanen, Mäenpää, Jatkola, Westerlund ja Kantner osastoa. Näitä muita voisi aivan hyvin tiputella ihan ilman mitään ihmeellistä seremoniaa. Tietysti jos jatkosopimukset ovat lähinnä näitä Okanyitä ja K.Kapasia, niin sama kai ne on niputtaa sitten yhteen ja tuoda ne esille "jatkuvuutta Kalpaan" -otsikolla. Anssi vielä siihen kommentoimaan siitä, että miten saatiin hienosti pidettyä omia junnuja ja miten heiltä odotetaan uutta steppiä.

Anssi Laineella on 2M€ käytössään. Jännä nähdä miten Anssi tuon käyttää. Toivottavasti ei Lappalaisiin ja Pitkäsiin pelimerkkejä lyödä.
 

Dicehero

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, IPK ja Philadelphia Flyers
Eiköhän sillä 2M€ saada joku ravinteli tai kokki sinne hankittua tuottamaan.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Eiköhän sillä 2M€ saada joku ravinteli tai kokki sinne hankittua tuottamaan.
Toivottavasti osaa tehdä se kokki sitten kunnon kanapastaa, että jokainen ukko saa massaa sen kymmenen kiloa hyvällä tavalla.

Pitkäsestä oli puhetta aiemmin, niin mielestäni hänen kanssa voitaisiin vielä ensi kaudella jatkaa. Ollut viime peleissä hyvä ja repaleisten kausien jälkeen ei varmaan edes kallis.
 
Toivottavasti osaa tehdä se kokki sitten kunnon kanapastaa, että jokainen ukko saa massaa sen kymmenen kiloa hyvällä tavalla.

Pitkäsestä oli puhetta aiemmin, niin mielestäni hänen kanssa voitaisiin vielä ensi kaudella jatkaa. Ollut viime peleissä hyvä ja repaleisten kausien jälkeen ei varmaan edes kallis.
Mitähän nappeja ukko on vetänyt? Voit pyytää lääkäriäsi määräämään minulle saman reseptin. Pitkäsestä pitäisi päästä eroon niin nopeasti kun mahdollista, sama pätee Lappalaiseen. Kummastakaan ei ole joukkueelle mitään hyötyä varsinkaan seuraavalla kaudella.
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Mitähän nappeja ukko on vetänyt? Voit pyytää lääkäriäsi määräämään minulle saman reseptin. Pitkäsestä pitäisi päästä eroon niin nopeasti kun mahdollista, sama pätee Lappalaiseen. Kummastakaan ei ole joukkueelle mitään hyötyä varsinkaan seuraavalla kaudella.
Onhan Pitkänen ollut nyt viime pelien ajan paikoittain jopa vahva. Jatkosopimusta en silti tekisi.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Mitähän nappeja ukko on vetänyt? Voit pyytää lääkäriäsi määräämään minulle saman reseptin. Pitkäsestä pitäisi päästä eroon niin nopeasti kun mahdollista, sama pätee Lappalaiseen. Kummastakaan ei ole joukkueelle mitään hyötyä varsinkaan seuraavalla kaudella.
Noniin sellainen aggressio sitten minua kohtaan.

Asiat voi esittää asiallisesti vaikka olisi eri mieltä. Asioista sitten voidaan keskustella eri näkökulmista. Itse ainakin kunnioitan aina eriäviä mielipiteitä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Luulenpa, että Pitkänen itse ei tällä hetkellä ole halukas tekemään sopimusta. Veikkaan, että otti jonkin verran taloudellisesti takkiin kun Jukureiden sopimus purettiin kultaisella kädenpuristuksella ja teki KalPan kanssa halvan diilin. Jos olisi jatkanut koko kauden Mikkelissä pienessä roolissa, olisi ensi kaudelle ollut tosi vaikeaa saada kunnon sopimusta mistään. Hakee nyt uutta nostetta ja sitä kautta parempaa sopimusta ensi kaudelle.

Mutta eipä kyllä KalPankaan ole nähdäkseni syytä kiirehtiä Pitkäsen jatkon kanssa. Ei hänkään niin huono ole ollut mitä palstatotuus kertoo, mutta vielä on paljon todistettavaa pystyykö olemaan kärkiketjujen hyökkääjä.
 
Suosikkijoukkue
Old time hockey, Hamilton Mustangs
Nää fantasiat feenikslinnun tuhkasta nousemisesta, the new beginning -kama on kyl vähän huvittavaa luettavaa.. mutta on toki asiaakin. Pidempien soppareiden vikat kaudet on yleensä kalleimmat. Nyt niistä päästään kauden päätyttyä tietyiltä osin eroon ts. vapautuu pelimerkkejä käyttöön. Toivon mukaan seuraavan kauden joukkueessa on sopivassa suhteessa nuoruuden intoa ja kokemusta. Pojilla ei keväällä yleensä pelata, kuten todettu.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Olisiko se sitten isompi uutinen, jos siihen kylkeen lyödään K.Kapanen, Okany, Immonen ja Tavernier?
Ottamatta nimiin kantaa, niin minun mielestäni olisi. Jos tuota miettii median näkökulmasta, niin Lantan jatko on vähän siinä ja tässä onko se uutinen muille kuin Savon Sanomille. Tuollainen useamman sopimuksen paketti varmasti uutisoidaan muuallakin vaikka ei mikään etusivun uutinen toki olekaan. Enemmänkin kyse on siitä miten fanit ottavat uutisen vastaan. Mutuilisin tuollaisen ison paketin keräävän aika paljon enemmän peukkuja sekä klikkejä ja samalla voidaan maalailla miltä ensi kauden tilanne näyttää.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Noniin sellainen aggressio sitten minua kohtaan.

Asiat voi esittää asiallisesti vaikka olisi eri mieltä. Asioista sitten voidaan keskustella eri näkökulmista. Itse ainakin kunnioitan aina eriäviä mielipiteitä.
Tosiaan ei pidä liian tuttavallisesti v..tuilla muille täällä, koska ei voi tietää miten kukakin suhtautuu. Itse en olisi tajunnut edes tuota, koska eka lukemisella ymmärsin, että Tämä "kuvan mies oletettu" haluaa samat napit, mitä Pitkäselle annettu. Jotain änäri buusteja tuli mieleen. Pihvisonnikin kasvattaa massaa niillä. Mutta Ihan perusmieliala lääkkeillä voi Kuvis aloittaa, jos ahistaa Kalpan otteet liikaa. Jos ei riitä, niin luonnontuotteitakin on jossain tarjolla. Jokaisen pitää löytää omat nappinsa. ; )

Siiselin kanssa samaa mieltä, että aina voi olla eri mieltä ja jopa molemmat voi olla oikeassa.
 
Tosiaan ei pidä liian tuttavallisesti v..tuilla muille täällä, koska ei voi tietää miten kukakin suhtautuu. Itse en olisi tajunnut edes tuota, koska eka lukemisella ymmärsin, että Tämä "kuvan mies oletettu" haluaa samat napit, mitä Pitkäselle annettu. Jotain änäri buusteja tuli mieleen. Pihvisonnikin kasvattaa massaa niillä. Mutta Ihan perusmieliala lääkkeillä voi Kuvis aloittaa, jos ahistaa Kalpan otteet liikaa. Jos ei riitä, niin luonnontuotteitakin on jossain tarjolla. Jokaisen pitää löytää omat nappinsa. ; )
Tarkoitus ei ollu Siiseliä henkilökohtaisesti tikunnokkaan nostaa ja se kyllä on tiedossa, että omien kasvattien ja Toni Saksmanin kritisointi on tällä palstalla kun kepillä tökkisi mehiläispesää. Pitkäsestä olen edelleen samaa mieltä että jatkoa ei tulisi tehdä, ja taitaapa vihdoin olla löytänyt oman paikkansa katsomosta. Ja Kalpan otteet ei ainakaan itseeni ole ahdistaneet, päinvastoin ilolla olen katsonut viime aikojen otteita. Jatkossa sitten vähemmän ”nappi” huumoria ja enemmän mielipiteistä keskustelua.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Itse pyrin siihen, etten pahasti sanoisi juuri kenestäkään pelaajasta, silleen rakentavasti vaan. Tänään kentälliset olisi "täydelliset", jos Oliver olisi 2 tai 3 keskellä. Mut joo, keskitytään mielipiteiden vaihtoon.
 

SteveLarmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse pyrin siihen, etten pahasti sanoisi juuri kenestäkään pelaajasta, silleen rakentavasti vaan.
Tämä on kyllä hyvin ajateltu, arvostan. Itsekin on tullut monesti tunteessa ja asiattomastikin arvosteltua pelaajia, viimeksi Klemettiä joku tovi sitten.

Juurikin tuon kerran jälkeen mietin sitä mitähän siitä oli kellekkään hyötyä. Joku samaa mieltä oleva voi hymähtää lukiessaan, thats it. Vaikka pelaajat aina sanovat, että mitään ei lue mediasta yms, niin aika monet jutut kantautuu heidänkin korviinsa/verkkokalvoille. Varmasti tätäkin palstaa joku Kalpan pelaaja joskus lukee. Mitenköhän paljon ne peliesitykset paranee, kun saa lukea itsestään vihaviestejä sivutolkulla? Toki urheilija on julkisessa ammatissa ja siihen kuuluu suoritusten kritisointi.

Tiedän, että tämä on keskustelupalsta ja intohimoisesti urheilua seuraava kirjoittaa tunteensa puhtaaksi tänne. Moni ajattelee oletettavasti niin ja hyvä näin. Jokainen tekee ja kirjoittaa mitä huvittaa ja parhaaksi näkee. Hyvää viikonloppua porukalle ja huomenna Kookoo nurin!
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikäli sentteriosastoa on tarkoitus täydentää ulkopuolelta, niin J. Ikosen voisi "kotiuttaa" HIFK:sta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös