Jori Lehterä – Helsingin IFK

  • 153 571
  • 896

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Olin kirjoittamassa samaa tuosta Jorin ohjeistuksesta. Se aiheutti ainakin e9 katsomossa pientä naurua hyvällä tavalla
Lainaan itseäni koska toinenkin ja kolmas asia nauratti itseäni Lehterässä tänään. IFK:n sivuilla videossa eilen, kun Kiviharju kysyi Jorilta, että monta pistettä tulee kotiavauksessa, vastaus miettimisen jälkeen oli: "nolla mut otetaa joukkueelle kolme" sanojensa mittainen mies. Kolmas asia oli 2erän ylivoimalla kun suoraan syötöstä haki lämäriä ja se jäi sellaiseksi, jolla ei pääse edes Kontulan ulkojäillä peleihin mukaan.

Kaikinpuolin aivan huikea show ja pelimies
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lehterä menee nyt hukkaan sekä tasaviisikoin että yv:llä. Jotain muutoksia on pakko keksiä, koska menestyvä HIFK tarvitsee pitkässä juoksussa Lehterän tehoja. Itse laittaisin ainakin yv:llä Härän laukaisijan paikalle, kun Ikosen kudit menevät aivan minne sattuu. Nättinen voisi hakea vauhtia jostain muusta ketjusta ja kokeilla seuraavassa matsissa vaikka Talea siinä paikalla, kun nyt pelasi hyvän matsin.

En mä tiedä, Ville, se on sun duuni keksiä jotain.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehterä menee nyt hukkaan sekä tasaviisikoin että yv:llä. Jotain muutoksia on pakko keksiä, koska menestyvä HIFK tarvitsee pitkässä juoksussa Lehterän tehoja. Itse laittaisin ainakin yv:llä Härän laukaisijan paikalle, kun Ikosen kudit menevät aivan minne sattuu. Nättinen voisi hakea vauhtia jostain muusta ketjusta ja kokeilla seuraavassa matsissa vaikka Talea siinä paikalla, kun nyt pelasi hyvän matsin.

En mä tiedä, Ville, se on sun duuni keksiä jotain.

Nyt on jo niin monta peliä alla, että ei voi sanoa, että olisi tehty hätiköityjä päätöksiä. Ja kun Koippa on kuitenkin pitkän pätkän pois, kaikkia ketjuja pitää joka tapauksessa laittaa uuteen uskoon, joten tämä avaa nyt ikkunan sille. Mä kokeilisin Vesalaista Lehterän kanssa ja laittaisin toiseen laitaan Raskin. Jääskälle sitten laitoihin Pakarinen ja Nättinen. Loput saa päättää Ville.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Nyt on jo niin monta peliä alla, että ei voi sanoa, että olisi tehty hätiköityjä päätöksiä. Ja kun Koippa on kuitenkin pitkän pätkän pois, kaikkia ketjuja pitää joka tapauksessa laittaa uuteen uskoon, joten tämä avaa nyt ikkunan sille. Mä kokeilisin Vesalaista Lehterän kanssa ja laittaisin toiseen laitaan Raskin. Jääskälle sitten laitoihin Pakarinen ja Nättinen. Loput saa päättää Ville.
Muuten samat mut Rask-Pakarinen toiste päin.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Nyt on jo niin monta peliä alla, että ei voi sanoa, että olisi tehty hätiköityjä päätöksiä. Ja kun Koippa on kuitenkin pitkän pätkän pois, kaikkia ketjuja pitää joka tapauksessa laittaa uuteen uskoon, joten tämä avaa nyt ikkunan sille. Mä kokeilisin Vesalaista Lehterän kanssa ja laittaisin toiseen laitaan Raskin. Jääskälle sitten laitoihin Pakarinen ja Nättinen. Loput saa päättää Ville.
Nämä kuulostaa omaan korvaan hyvältä! Lehterälle täytyy löytää sopiva koostumus.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletpas sä reilulla päällä tänään.

Enkös olekin! Mä jeesasin Villeä Talen kanssa ja nyt jeesaan tässä, joten Ville voi kanssa tehdä jotain liksansa eteen :D.

Muuten samat mut Rask-Pakarinen toiste päin.

Voi olla niinkin, mutta mä pidän Jääskää ja Raskia vähän liian samanlaisina pelaajina, vaikka Jäky keskellä pelaisikin. Ja kun laitetaan ketjuja uuteen uskoon, laitetaan sitten kunnolla ja kukaan kärkiketjujen kavereista ei voi tuudittautua siihen, että meikämandoliino jatkaa samaan malliin ja siihen tulee sitten kolmas lenkki sopeutumaan.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Olemisen sietämätön keveys. Neljän pelin jälkeen pohditaan Lehterän ketjun uusimista mutta Jorilla on kuitenkin 0+3 eli ihan aikataulussa mennään.

Keskiviikkoon on muuten ihan järkyttävän pitkä aika. Pitäisi varmaan hankkia elämä.
No joo, toki on huomioitava se, että Jorstin 0+3 tais tulla yhdessä ja samassa pelissä Lukkoa vastaan. On toi 5vs5 tekeminen ollut kyllä tukkoista Lehterän kentällä. Ylivoima oli livenä KooKoota vastaan oikein hyvää, muille ei vaan maistunut Mestari-J:n tarjoiluista.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, toki on huomioitava se, että Jorstin 0+3 tais tulla yhdessä ja samassa pelissä Lukkoa vastaan. On toi 5vs5 tekeminen ollut kyllä tukkoista Lehterän kentällä. Ylivoima oli livenä KooKoota vastaan oikein hyvää, muille ei vaan maistunut Mestari-J:n tarjoiluista.
Niin. Vetäjää voidaan vaihtaa yv:llä ja miksei ketjujakin sekoittaa mutta kyllä ne rimavedot ajan kanssa maaleiksi muuttuvat.

Kaikista hienointa olisi jos pystyttäisiin samaan aikaan voittamaan tasaisesti ja kokeilemaan kaikenlaisia uusia juttuja pitkin syksyä.
 

Incognito

Jäsen
Kyllä minä sen vähän niin laskeskelin, että Lehterä olisi tällä kaudella tapellut pitkästä aikaa IFK:lle pistepörssin voitosta ja Vesalainen maalipörssin voitosta. Tossijaisia asioita ja mestaruus on ykköstavoite, mutta onhan tässä myös runkosarjassa se viihdearvo. Yleensä pistepörssin kärkisijoja dominoivien pelaajien jengit ovat myös sarjan kärjessä. Esim. Oula Palve ja Petrus Palmu ovat aloittaneet kautensa tehokkaasti. Olisi mielestäni ensisijaisen tärkeää, että Lehterän ympärille nyt saataisiin mahdollisimman nopeasti kasattua tehokas ykkösnyrkki ja myös YV pitää saada kuntoon.

Peltosella on sellainen ihmeellinen ajatusmalli, että kokoonpanoot lukitaan ja odotetaan, että yhteisten pelien kautta ne alkavat toimimaan. Hyvin harvoin ne alkavat, jos eivät 2-3 pelin aikana ala. Esim. viime kaudella Vesalainen-Jääskä-Pakarinen toimi pelistä nro 1. lähtien. Tässä jengissä on niin kauhea määrä hienoja pelaajia, että Peltosena sormeni syyhyäisivät kokeilla eri variaatioita. Peltonen vaihtaa vasta, kun loukkaantumisten tms. takia on pakko.

Sääli, että Koivistoinen loukkaantui. Olin laskenut hänelle sitä +50 pisteen kautta ja silloin Lehterä olisi voinut pelailla runkosarjan semi puolivaloilla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnittänyt ensimmäisen neljän pelin aikana huomion siihen, että Jori ei muuten koskaan lauo itse! Koko ajan vaan jauhaa jauhaa ja hakee paikkaa jotka kaverit voi sitten tuhlailla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kiinnittänyt ensimmäisen neljän pelin aikana huomion siihen, että Jori ei muuten koskaan lauo itse! Koko ajan vaan jauhaa jauhaa ja hakee paikkaa jotka kaverit voi sitten tuhlailla.

Ihan samaa katsottu täälläkin. Tietokone raksuttaa ja jakelee namupasseja. Voisi olla hyvinkin 0+9 jo kasassa. Hakki tuolta jostain nyökkää hyväksyvästi hymyillen ja näyttää peukkua, että on se seppä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kannattaisi maestronkin joskus laukoa, että pysyisi suora uhka myös hänen tontiltaan. Muuten vastapuoli voi rauhassa keskittyä pimentämään muita. Hakki oli syöttömestari myös, mutta latoi maalejakin aika mukavaan tahtiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Tykkään myös että hakee ahnaasti vanhanaikaista kun paikka aukeaa! Kyllä se maali vielä sieltä tulee.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Where are you Jori? Aikaista on vielä mitään suurempia analyysejä vedellä, mutta aika varjoissa painelee. Hukkuuko valmennuksen perseilyyn, pelikavereihin vai missä oikein on dominvoiva Jori?
Ilman nimeä selässä ei tänään(kään) kyllä erottunut mitenkään massasta.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on vähän kakspiippunen juttu. Lehterän jotenkin odotin yksin pelastavan IFKn ylivoiman mutta näin ei ole tapahtunut. Samat asiat hän meillä tekee kuin Tapparassa, voittaa aloitukset ja operoi toimistosta. Nyt vaan puuttuu se ”ojamäki” ja ”kemiläinen” ketkä laittaisivat kiekkoa sisään. Olen kuitenkin luottavainen sen suhteen että ne tästä kokoonpanosta vielä löytyvät.

Aikataulussa tosin tässä ollaan pisteidenkin suhteen. Mä en ole yhtään huolissani 5-5-peliin suhteen, Lehterä suorittaa sitä siten kuin viime vuonna Tapparassakin.

Jos ei huomenna ala ketsuppipullo yv:llä aueta niin jotain päivitystä koostumuksiin voisi ensi viikolla kokeilla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehteräähän luetaan ylivoimalla todella tarkasti vastustajan toimesta, lisäksi tähän päälle viime peleissä IFK:n YV viisikko seisoo välillä tumput suorina ja odottaa, että Jori taikoo yksinään jotain.

En olisi pätkääkään huolissani Lehterästä, kaveri ei ole loistanut vielä varsinaisesti kentällä, mutta silti 0+5 taulussa ja enemmän kavereissa se homma mättää kuin Jorissa.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Tää on vähän kakspiippunen juttu. Lehterän jotenkin odotin yksin pelastavan IFKn ylivoiman mutta näin ei ole tapahtunut. Samat asiat hän meillä tekee kuin Tapparassa, voittaa aloitukset ja operoi toimistosta. Nyt vaan puuttuu se ”ojamäki” ja ”kemiläinen” ketkä laittaisivat kiekkoa sisään. Olen kuitenkin luottavainen sen suhteen että ne tästä kokoonpanosta vielä löytyvät.

Aikataulussa tosin tässä ollaan pisteidenkin suhteen. Mä en ole yhtään huolissani 5-5-peliin suhteen, Lehterä suorittaa sitä siten kuin viime vuonna Tapparassakin.

Jos ei huomenna ala ketsuppipullo yv:llä aueta niin jotain päivitystä koostumuksiin voisi ensi viikolla kokeilla.

Näin se vähän näyttäisi olevan. Tasaviisikoin ei ole kummoinen kaveri lähinnä verkkaisuutensa takia. Todella hyvä aloittaja kylläkin.

Ylivoimalla tulosta pitää tulla, ihan joukkueena. Ei se Lehterän vika yksistään ole, että ylivoima on jälleen kerran todella tehotonta. Otanta on pieni, mutta IFK:n ylivoimatehokkuus on neljänneksi huonointa liigassa ja onkohan nyt 12 ylivoimaa putkeen ilman maalia. Siinäkin jää aimo kasa sarjapisteitä pöydälle jos ylivoima ei tee tulosta.

Ehkä se siitä tasoittuu ja nimenomaan viisikkotasolla ylivoiman pitää parantua. Välillä tuntuu turhan staattiselta, mutta sama kai se on vaikka vain seisoskelevat, jos vain se verkko heiluisi sen kerran viidestä.
 

MattiPussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Where are you Jori? Aikaista on vielä mitään suurempia analyysejä vedellä, mutta aika varjoissa painelee. Hukkuuko valmennuksen perseilyyn, pelikavereihin vai missä oikein on dominvoiva Jori?
Ilman nimeä selässä ei tänään(kään) kyllä erottunut mitenkään massasta.
Samoilla ajatuksilla tämän suhteen. Kuten sanoit, ei johtopäätöksiä tietenkään vielä tässä vaiheessa, mutta oli kyllä omat odotukset korkeammalla alusta alkaen. Toiveissa tänään vähintään 1+1 Jorilta, niin saa taas uskoa tulevaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös