Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 463 051
  • 11 218

Yläkalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Häntäpään joukkueet ja altavastaajat
Kivimäen viesti suomennettuna on, että leikkikää keskenänne pienessä piirissänne.

Valitettavasti tämä oli itsellänikin ensimmäinen mieleen tullut ajatus. Kivimäellä oli kova halu ja tarkoitus uudistaa pöhöttynyttä Liigaa ja etenkin sen sarjajärjestelmää. Liigaänkyrät viineripöydissään pahoitti mielet kun oli mahdollista että oma palli heiluisi ja tässä sitten lopputulos? TJ:n paikalle sitten kaveri joka pyörii jo valmiiksi kiekkopiireissä ja vieläpä liigajoukkueessa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Ehkä se liigakaan ei hirveästi hävinnyt? Aika kevyellä osaamisella Kivimäki tuli tehtävään ja kuten itsekin kertoo, niin lajituntemuskaan ei olisi haitaksi. Kauppakeskuksen johtaminen ei työnä vielä kovin suuria meriittejä sisällä, ihan kunnioituksella kuitenkin heitä kohtaan.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ehkä se liigakaan ei hirveästi hävinnyt? Aika kevyellä osaamisella Kivimäki tuli tehtävään ja kuten itsekin kertoo, niin lajituntemuskaan ei olisi haitaksi. Kauppakeskuksen johtaminen ei työnä vielä kovin suuria meriittejä sisällä, ihan kunnioituksella kuitenkin heitä kohtaan.
Kyllä minusta Liiga häviää tässä pitkässä juoksussa paljonkin. En usko, että oikeasti pätevät ihmiset ovat jatkossa kovin kiinnostuneita sisäänpäin lämpeävän organisaation johtamisesta ja uudistamisesta. Koska Kivimäki irtisanoutui melko lyhyen ajan sisään omasta tahdostaan, niin uskoisin että taustalla on ollut jotain mistä Wennström ja Sihvonen twiittailivat tuossa hieman ylempänä.
 
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Kivimäen valintaprosessi oli pitkä ja silloin varmasti ajatuksena oli saada uusia näkemyksiä rohkeita avauksia. Niitä on vaan ikävä alkaa toteuttamaan kun pojat on poikia asenne on ns. maan tapa. Tätä ikävällä tavalla alleviivaa Pulkkisen nostaminen johtoon omien poikien rivistä ja ilman suurempia hakuprosesseja. Kyllähän tämä vahvasti ummehtunutta taas on. Yksi askel eteen ja kaksi - tai kolme - taakse.
 

zado

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika selkeä case. Haluttiin TJ ulkopuolelta tuomaan uutta, mutta koska TJ ei lopulta asioista päätä, vaan muutoshalu täytyy olla syvempänä (hallitus, omistajat), ei mitään sitten saatu aikaan, kun oikeasti haluttiin leikkiä kuten tähänkin asti.
 

J.Petke

Jäsen
Väärässä paikassa, väärään aikaan. Varmasti pätevä osaamiseltaan mutta mitä olen kuullut, ei vaan oikein ottanut luonnistuakseen k.o. homma. Tätä kuultu niin seurojen, kumppaneiden ja mahdollisen uusien kumppaneiden taholta. Tähän kun vielä lisätään työskentely vahvoille ja osin vanhoillisille seuroille, taisi olla vain ajan kysymys valitettavasti.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ei varmasti helppo homma olla Liigan toimarina. Omistajina toimii 15 organisaatiota, jotka kilpailevat keskenään ja toimivat melko erilaisista lähtökohdista. Saa olla melko taitava ja neuvottelukykyinen kaveri, joka pystyy pitämään hallituksen jäsenet tyytyväisinä. Vaikea kyllä edes sanoa, onko tuohon helpompi tulla sisä- vai ulkopuolelta. Tavallaan tarvitsisi olla suomalaiset jääkiekkopiirit tunteva henkilö, joka ei kuitenkaan ole liiemmin kallellaan minkään seuran suuntaan.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eiköhän Kivimäki saanu tarpeekseen. Hyvää palkkaa saa varmasti muistakin töistä. Liiga on ihan samalla tavalla joukkueiden hallussa kun NHL.
 

ToobHanns

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Bruins
Mulle on jäänyt vähän epäselväksi mitä Kivimäki teki tai ei tehnyt. Tiedottaminen ja viestintä ei ole koskaan ollut Liigan vahvuusalueita.

Mua kiinnostais onko Liiga tehnyt minkäänlaista asiakasymmärrystä loppukäyttäjiltään, eli meiltä. Mä näkisin että vuosittain kannattais kartoittaa tilannetta niin seurojen kuin katsojien suhteen. Tapoja on useita mutta kannattajilta varmaan kannattaa kysyä sieltä missä ne on, eli siellä hallissa (ja jatkoajan foorumilla). Eikä pelkästään mitään rasti ruutuun kyselyitä vaan syvemmät haastattelut mistä sitä analysoitavaa ja kehitysdataa saisi. Keskustelupalstakin toimisi mainiona alustana tälle, mehän tykätään kirjoitella.

Sitten tietysti ne stilisoidut tulokset täytyis saada kehitysputkeen ja hallituksen pöydälle otsikolla "Tätä asiakkaat haluaa". Siitäpä sitten valkkailemaan kehityskokonaisuuksia mitä ois mahdollista toteuttaa nyt, ensivuonna ja viiden vuoden kuluttua.

Optimitilanteessa tämä tehtäisiin avoimesti ja prosessin eri vaiheista tiedotettaisiin vaikkapa Liigan sivuilla..
 

ToobHanns

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Bruins
Ja lisään vielä että valitettavasti Liiga on suomessa käytännössä monopoliasemassa. Ei varsinaisia kilpailijoita, joten ei tarvitse taistella olemassaolostaan. Tämä aiheuttaa monenlaista pöhöttymistä ja paikallaan junnaamista.

Vertaa vaikka Mestiksen markkinointiin ja tiedottamiseen. Rohkeaa, osuvaa ja käyttäjälähtöistä. Mut Mestis taitaakin olla päivästä toiseen sitä pinnalla pysymistä (btw. Ilmainen vinkki Mestikselle: änärikaukalot niihin kaupunkeihin missä ei jaeta hallia toisen (Liiga)joukkueen kanssa).
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Vertaa vaikka Mestiksen markkinointiin ja tiedottamiseen. Rohkeaa, osuvaa ja käyttäjälähtöistä. Mut Mestis taitaakin olla päivästä toiseen sitä pinnalla pysymistä (btw. Ilmainen vinkki Mestikselle: änärikaukalot niihin kaupunkeihin missä ei jaeta hallia toisen (Liiga)joukkueen kanssa).
En saa oikein kiinni ajatuksestasi, että miten se änärikaukalo edesauttaisi amatööriorganisaation tekemistä? Sen lisäksi, että kaukalon muokkaaminen veisi leijonanosan koko joukkueen vuosibudjetista.
 

ToobHanns

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Bruins
En saa oikein kiinni ajatuksestasi, että miten se änärikaukalo edesauttaisi amatööriorganisaation tekemistä? Sen lisäksi, että kaukalon muokkaaminen veisi leijonanosan koko joukkueen vuosibudjetista.
Hyvä ja kiitos, kun haastoit ajatusta.

Jos sitä itse (amatööri)organisaatiota mietitään niin hyöty ei varmaan jättimäinen olisi. Mutta Mestiksen- ja juniorikehityksen kannalta näkisin paljonkin hyötyjä. Mestikselle lisääntynyt näkyvyys, kiinnostava lisäarvo jne. Junioripuolelle pelejä ameriikan askissa, sinnehän kaikki kuitenkin haluaa.
 

Glove

Jäsen
Hyvä ja kiitos, kun haastoit ajatusta.

Jos sitä itse (amatööri)organisaatiota mietitään niin hyöty ei varmaan jättimäinen olisi. Mutta Mestiksen- ja juniorikehityksen kannalta näkisin paljonkin hyötyjä. Mestikselle lisääntynyt näkyvyys, kiinnostava lisäarvo jne. Junioripuolelle pelejä ameriikan askissa, sinnehän kaikki kuitenkin haluaa.
Pitää siis saada JHT nousemaan Suomisarjasta Mestikseen kun niillä on valmimiksi kapea kaukalo. Lyhytkin se toki on änärimittoihin verraattuna. Koko on 26,20x57,20 m.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Ikäviä tapauksia, jotka pitäisi kokonaan saada kytkettyä jääkiekosta pois.

Jääkiekkoliiton päätös hylätä yhdenvertaisuusvaltuutetun sovintoesitys junioriottelussa ilmi tulleeseen rasismiepäilyyn liittyen saa lahtelaisen Pelicansin juniorivalmentajana toimivan Juha Sokan pyörittelemään epäuskoisesti päätään.

Sokan luotsaaman Pelicansin pelaajaa väitettiin solvatun rasistisesti Lempäälässä pelatussa U13-junioriottelussa. Sokka komensi joukkueensa pukukoppiin ja vaati erotuomareita selvittämään tilanteen.

Toimitusjohtaja Sami Kauhasen mukaan Jääkiekkoliitto on edelleen valmis sovintoratkaisuun asiassa, mutta eri ehdoilla kuin yhdenvertaisuusvaltuutettu on esittänyt.

 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mä en osaa nähdä Kivimäen lähdön syyksi sukupuolta, vaan ennemminkin sen, että hän ei ehkä itse ollut täysin tietoinen siitä, miten pienen piirin jutusta lätkässä todellisuudessa on kysymys.

Jatketaan täällä etten vie toista ketjua sivuraiteelle. Tästä Holopaisen kirjoituksesta saa käsityksen, että sukupuolella oli merkitystä:

Syyt varmaan jäävät piiloon meiltä taviksilta, mutta jäädään odottamaan miten syvemmältä tullut kuka olikaan pärjää ja mihin suuntaan liiga kehittyy.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatketaan täällä etten vie toista ketjua sivuraiteelle. Tästä Holopaisen kirjoituksesta saa käsityksen, että sukupuolella oli merkitystä:

Syyt varmaan jäävät piiloon meiltä taviksilta, mutta jäädään odottamaan miten syvemmältä tullut kuka olikaan pärjää ja mihin suuntaan liiga kehittyy.

Holopaisen on helppo vihjailla, koska tällaiset asiat kiinnostavat muitakin kuin pelkästään lätkädiggareita. Kiinnostus tuo klikkejä. Tämä siis ihan sivuhuomiona.

Vaikea tähän asiaan on sen enempää ottaa kantaa, kun ei oikeasti tiedä, johtuiko sukupuolesta vai persoonasta vai yleisestä toimintaympäristöstä. Ihmisillä on erilaisia mielikuvia esim. työpaikoista tai yhteisöistä. Esim. väitän, että mulla on varsin hyvä käsitys siitä, minkälaista toiminta on Liigassa ja Jääkiekkoliitossa, koska mä olen kuullut monelta eri taholta kaikenlaisia juttuja vuosikymmenten varrella. Joukossa on yhteistyökumppaneita, seurojen edustajia, pelaajia, jne. Ja vaikka jutuissa olisi värikynää, kaikissa jutuissa on tiettyjä yhtymäkohtia ja kyllä niistä tietynlaisen käsityksen saa, miten eri tilanteissa toimitaan. Eikä kyse ole yhdestä tai kahdesta "huhusta". Ja sen perusteella, mitä mä olen kuullut, mä en missään nimessä haluaisi olla duunissa Liigassa tai liitossa. Saattaisin jopa istua hyvinkin yhteisöön (ammattiosaamisenikin puolesta), mutta mun tapani toimia ja hoitaa asioita on niin kaukana em. tahojen kulttuureista, että en uskoisi viihtyväni. Ja luulen, että aika monella muulla ihmisellä sukupuoleen katsomatta tilanne on ihan samanlainen. Tavat toimia ovat näennäisesti nykyaikaisia, mutta samaan aikaan Kekkoslandiasta. Se voi olla järkytys, jos on tottunut toimimaan oikeasti dynaamisissa ja nykyaikaisissa yhteisöissä.

Ja tämän vuoksi mä en halua tehdä tästä sukupuolikysymystä ennen kuin Kati Kivimäki itse toteaan sen olevan sitä. Itse en pidä vihjailuista muutenkaan. Jos on tietoa, faktat tiskiin. Jos ei ole tai ei voi puhua, silloin ei kannata edes vihjailla. Toistaiseksi kukaan ei ole kertonut mitään konkreettista tai antanut esimerkkiä. Mutta toki olen valmis muuttamaan kantaani ja ottamaan enemmän kantaa, jos nyt ihan oikeasti paljastuu, että Kivimäen lähteminen johtui sukupuolesta. Se vain tuntuu näiden todisteiden valossa vähän turhan yksinkertaiselta ja helpolta keinolta saada omille jutuille lukijoita.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Hokki, Leijonat, Mestis, alasarjat.
Tuli sattumalta tälläinen uutinen vastaan. Käsittääkseni nämä samat "lohkot" ovat käytössä vielä tänäkin päivänä, mutta miten ne nykyään menee?

Pelicans, KooKoo ja SaiPa lienevät edelleen yksi lohko ja TPS, Lukko ja Ässät yksi lohko? Miten muut menevät?

 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Tuli sattumalta tälläinen uutinen vastaan. Käsittääkseni nämä samat "lohkot" ovat käytössä vielä tänäkin päivänä, mutta miten ne nykyään menee?

Pelicans, KooKoo ja SaiPa lienevät edelleen yksi lohko ja TPS, Lukko ja Ässät yksi lohko? Miten muut menevät?

Taitaa muuten olla samat, mutta

HIFK, Blues, HPK -> HIFK, Kärpät, HPK
Kärpät, JYP, KalPa -> JYP, KalPa, Jukurit
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan vähän hassu että joku Kärpät-HPK pelataan 6x kauteen. Loogisempi olisi laittaa vaikka Sport tuohon HPK tilalle ja HPK pelaamaan Ipaa ja Tapparaa vastaan enemmän.
Eli IFK pelaisi kahta kauinta joukkuetta vastaan, vaikka muut joukkueet pois lukien Kalpa ovat alle 300km päässä? Mikä järki tässä olisi? Kärpät vielä ymmärrän hyvän lentotunnelin takia...
 

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli IFK pelaisi kahta kauinta joukkuetta vastaan, vaikka muut joukkueet pois lukien Kalpa ovat alle 300km päässä? Mikä järki tässä olisi? Kärpät vielä ymmärrän hyvän lentotunnelin takia...
Lähinnä koska Sport ja Kärpät ovat toisilleen ainoita ns. paikallisvastuksia sarjasta. Hifk menettänyt jo molemmat, toisen konkurssille ja toisen putinille. Uskoisin että tuonne olisi mahdollisuus saada joku jako jossa jokainen pelaisi 2x lisää jotain edes etäisesti paikalliskamppailua muistuttavaa. Joku HPK-Kärpät on vaan ihan idioottimainen.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähinnä koska Sport ja Kärpät ovat toisilleen ainoita ns. paikallisvastuksia sarjasta. Hifk menettänyt jo molemmat, toisen konkurssille ja toisen putinille. Uskoisin että tuonne olisi mahdollisuus saada joku jako jossa jokainen pelaisi 2x lisää jotain edes etäisesti paikalliskamppailua muistuttavaa. Joku HPK-Kärpät on vaan ihan idioottimainen.
Ei noita lohkoja saa mitenkään jaettua fiksusti kolmen porukoihin... ehkä viiden porukoihin? Länsi rannikko, Tampere-Kalpa-Jyp ja HPK ja IFK:sta itään vika lohko.... vaihtoehtoisesti Jukurit Tampere lohkoon ja HPK itään, jolloin Hämeen ja Savon herruus toteutuisi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös