Autoiluketju

  • 3 178 598
  • 18 511

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Netti on pullollaan firmoja, jotka hakevat ja tuovat autoja ulkomailta asiakkaan toiveen mukaisesti.
Minä en noita käyttäisi. Annan kaksi perustelua. Ostin muutama vuosi sitten käytetyn Saksasta. Olin yhteydessä yhteen välittäjään ja rahat kyllä olisi kelvannut, mutta asiakaspalvelu oli tosi heikkoa. Tein kaupat sitten itse netin välityksellä (MB liike) ja tilasin kuljetuksen, jolloin säästin sen parin tonnia välityspalkkiota, mutta toki paperitöissä muutama tunti opetellessa meni. Kannattavaa toimintaa se välitysliikkeellekin pitää olla, joten on selvää, etteivät he ilmaiseksi autoja mene katsomaan tai edes kysele.

Toinen syy on se, että Kamux ym. liikkeet tuovat samoja autoja Suomeen tai myyvät esim. Ruotsin liikkeistään. Sen takia välityspalkkio kannattaa ehkä mieluummin maksaa näille liikkeille kuin jollekin random toimijalla, jolla ei ole mitään vastuuta kaupasta. Kamux vain esimerkki monista, mutta koska ostavat paljon autoja, saavat ne myös sinua edullisemmalla hinnalla.

Suosittelen siis itse etsimistä ja kuljettamista/hakemista, jos laskee tuonnissa merkittävästi säästävänsä.
 
Alkaa vuoden ainoa työpäivä painaa päälle ja nousi mieleen seuraava kysymys: jos pitää ajaa lähiseudulla useaan osoitteeseen samalla reissulla, onko olemassa jotain karttasovellusta joka näyttää lyhimmän reitin näiden välille? Uskoisin, että ainakin jakeluautojen tms reittejä suunnitellaan moisilla mutta onko kuluttajakäyttöön olemassa jotain versioita?
 

Tuamas

Jäsen
Alkaa vuoden ainoa työpäivä painaa päälle ja nousi mieleen seuraava kysymys: jos pitää ajaa lähiseudulla useaan osoitteeseen samalla reissulla, onko olemassa jotain karttasovellusta joka näyttää lyhimmän reitin näiden välille? Uskoisin, että ainakin jakeluautojen tms reittejä suunnitellaan moisilla mutta onko kuluttajakäyttöön olemassa jotain versioita?

Google mapsiin voi lisätä pysähdyksiä (kolme pistettä yläoikealla ja siitä alhaalta aukeavasta ”lisää pysähdys”), se laskee lyhimmät reitit, huomioi tilapäiset hidasteet kohtuullisen hienosti ja laskee matka-ajat.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Google mapsiin voi lisätä pysähdyksiä (kolme pistettä yläoikealla ja siitä alhaalta aukeavasta ”lisää pysähdys”), se laskee lyhimmät reitit, huomioi tilapäiset hidasteet kohtuullisen hienosti ja laskee matka-ajat.

Google Maps taitaa silti antaa vain lyhimmän reitin siinä järjestyksessä kun olen ne syöttänyt eli A-B-C-D-E, eikä se ota kantaa siihen onko reitti tehokkaampaa ajaa vaikkapa A-C-E-B-D. Jos pysähdyksiä on runsaasti, on melko työlästä kokeilla kaikki vaihtoehdot manuaalisesti. Lisäksi mapsissa taitaa olla pysähdysten maksimimääräkin melko alhainen. Ainakin olettaisin, että sellaista reitin optimointia tässä haettiin "jakeluautoreitityksellä". Tsemppiä kuitenkin työpäivään @Poulu Jukki
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuli tuossa muutama viikko sitten päivitettyä auto. Superb 280 vaihtui alle, ja tämähän on aivan järjettömän hauska auto. Varustetaso on vähintäänkin kattava, tilaa on aivan järjettömästi, hyvä ajaa ja kyllähän tuo liikahtaa isoksi autoksi melko reippaasti. Laatuvaikutelma on erittäin positiivinen. Bensa maistuu, mutta se ei tule yllätyksenä.

Hybridiä katselin pitkään (sähkö ei vielä vaihtoehto, ei paikkaa ladata kotona tai töissä), mutta tällä kertaa tila oli ratkaiseva tekijä. Tuohon Superbiin kun lataa meidän porukan, eli kaksi aikuista, kaksi pientä lasta, ison koiran ja kaikki kamat mukaan, niin tuntuu että tilaa jää silti ihan saatanasti.

Olen toistaiseksi erittäin tyytyväinen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tuli tuossa muutama viikko sitten päivitettyä auto. Superb 280 vaihtui alle, ja tämähän on aivan järjettömän hauska auto. Varustetaso on vähintäänkin kattava, tilaa on aivan järjettömästi, hyvä ajaa ja kyllähän tuo liikahtaa isoksi autoksi melko reippaasti. Laatuvaikutelma on erittäin positiivinen. Bensa maistuu, mutta se ei tule yllätyksenä.

Hybridiä katselin pitkään (sähkö ei vielä vaihtoehto, ei paikkaa ladata kotona tai töissä), mutta tällä kertaa tila oli ratkaiseva tekijä. Tuohon Superbiin kun lataa meidän porukan, eli kaksi aikuista, kaksi pientä lasta, ison koiran ja kaikki kamat mukaan, niin tuntuu että tilaa jää silti ihan saatanasti.

Olen toistaiseksi erittäin tyytyväinen.
Superbissa parasta on kyllä nuo tilat, ja erityisesti hyvät ja käytännölliset tavaratilat. Myös varustetaso noissa parhaissa malleissa on ihan huippuluokkaa ja ajoltaanhan tuo on myös todella hyvä auto.

Muuten en ollut kyllä erityisen tyytyväinen omaani. Paljon pikkuvikoja, erityisesti pientä ärsyttävää sähkövikaa, ja kilometreihin nähden yllättävänkin paljon kulumisesta johtuvia vikoja. Siksi lähti kesällä vaihtoon ja palasin takaisin Volvomieheksi. Voi olla että minulle osui vaan maanantaikappale, mutta toivon että sulla on parempi tuuri Superbin kanssa. Ja toki tekniikkakin on eri kun minulla oli TDI ja sinulla tuo bensaturbo.

Toinen asia, minkä kanssa minä en vaan päässyt sinuiksi, oli tuo DSG-vaihteisto. Kun on tottunut ajamaan "oikeilla" automaateilla, niin tuo toiminnaltaan vähän karkea DSG ei oikein missään vaiheessa tuntunut omalta. Paluu takaisin ihan aidon automaatin rattiin Volvon koeajolla oli kuin lämmin kotiinpaluu :-D Toki nuo DSG:n edut tulee sitten polttoaineen kulutuksessa, joka oli Superbissa luokkaa pienempi kuin nykyisessä S90:ssä. Superbilla pitkän ajan keskikulutus sekalaisessa ajossa oli 5,4 litraa sataselle, niin Volvossa ollaan nyt vajaan puolen vuoden jälkeen litraa suuremmassa lukemassa. Matka-ajossa kulutus samaa luokkaa mutta kaupungissa Volvon kulutus pomppaa ihan eri lukemiin.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
@Poulu Jukki
Google Maps taitaa silti antaa vain lyhimmän reitin siinä järjestyksessä kun olen ne syöttänyt eli A-B-C-D-E, eikä se ota kantaa siihen onko reitti tehokkaampaa ajaa vaikkapa A-C-E-B-D. Jos pysähdyksiä on runsaasti, on melko työlästä kokeilla kaikki vaihtoehdot manuaalisesti. Lisäksi mapsissa taitaa olla pysähdysten maksimimääräkin melko alhainen. Ainakin olettaisin, että sellaista reitin optimointia tässä haettiin "jakeluautoreitityksellä". Tsemppiä kuitenkin työpäivään @Poulu Jukki
Ilmaisia ei taida olla kuin routexl.com. Itse en sitä ole käyttänyt, mutta pikatestauksella optimointi toimii. 20 kohdetta saa samaan listaan ja reitin saa sieltä siirrettyä Google Mapsiin suoraan.
 

Rambonator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Porin Ässät
Sattui tuossa jouluaattona, kun olin isoäitini kanssa hautausmaalla käymässä niin, että toinen auto parkkipaikalla peruutti pysäköidyn autoni nokkaan. Olimme juuri kävelemässä autolle takaisin ja näimme koko tapahtuman. Vanhempi nakskuski jäi paikalle eikä koittanut karkuun. Kovasta rasahduksesta huolimatta vahingot ovat melko vähäisiä, maalipintaan tuli puskuriin haalea jälki. Otin hänen yhteystiedot ja rekkarista ja auton vahingoista kuvat. Isäni kanssa asiaa pohdittua tulin päätökseen että turha minun on ilmaisia naarmuja autoon ottaa, eli haluan korjauttaa tuon naarmun kuntoon ja samalla selvittää ettei mitään muuta ole mennyt rikki. Tänään soitan tälle kolaroijalle että hänen täytyy vakuutusyhtiölleen tehdä tuo ilmoitus sattuneesta vahingosta.

Kysymykseni siis kuuluu että täytyykö minun odottaa niin kauan että hän tekee tuon ilmoituksen, vai voinko viedä autoni kolarikorjaamolle ennen sitä? Ja tuleeko siitä joku ilmoitus minulle että tuo vahinkoilmoitus on hänen osaltaan tehty, vai joudunko häneltä sitä penäämään että joko on tehty? Ärsyttävää kun jouluna joutuu tälläisiäkin miettimään, juuri kun pahin joulustressi on saatu pois alta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voit käyttää autosi tarkastajalla ennen ilmoitusta, ja ellei syyllinen tee ilmoitusta, voit edistää asiaa ottamalla yhteyden syyllisen yhtiöön. Maksavan yhtiön saa selville omankin vakuutusyhtiön kautta. Syyllisen vakuutusyhtiöltä saat tarkemmat toimintaohjeet myös marssijärjestyksestä.
 

444

Jäsen
Tuli tuossa muutama viikko sitten päivitettyä auto. Superb 280 vaihtui alle, ja tämähän on aivan järjettömän hauska auto. Varustetaso on vähintäänkin kattava, tilaa on aivan järjettömästi, hyvä ajaa ja kyllähän tuo liikahtaa isoksi autoksi melko reippaasti. Laatuvaikutelma on erittäin positiivinen. Bensa maistuu, mutta se ei tule yllätyksenä.

Hybridiä katselin pitkään (sähkö ei vielä vaihtoehto, ei paikkaa ladata kotona tai töissä), mutta tällä kertaa tila oli ratkaiseva tekijä. Tuohon Superbiin kun lataa meidän porukan, eli kaksi aikuista, kaksi pientä lasta, ison koiran ja kaikki kamat mukaan, niin tuntuu että tilaa jää silti ihan saatanasti.

Olen toistaiseksi erittäin tyytyväinen.
Tuollaisesta tuli luovuttua viimein keväällä, reilut kaksi vuotta ehti olla ajossa. Herraskaisen Audi A5 3.0 TDI Quattron jälkeen oli miltei väkivaltaisen oloinen käytökseltään, mutta äkkiähän siihenkin tottui. Kerran onnistuin jättämään mahastaan kiinni, kun piti vähän auraamattomalla parkkipaikalla leikkiä, mutta muuten ei koskaan mitään poikkipuoleista sanottavaa. Ja tuolla painettiin menemään välillä aivan täyteen ahdettuna, silti niin kevyesti ja leppoisasti. Bensaa kyllä söi, mutta eipä se ostohetkellä paljon mielessä painanut. Ainoa selkeä miinus tuossa oli kaukovaloautomaatikka mallia ”huono vitsi”, mutta senkin kanssa oppi olemaan ja elämään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysymykseni siis kuuluu että täytyykö minun odottaa niin kauan että hän tekee tuon ilmoituksen, vai voinko viedä autoni kolarikorjaamolle ennen sitä? Ja tuleeko siitä joku ilmoitus minulle että tuo vahinkoilmoitus on hänen osaltaan tehty, vai joudunko häneltä sitä penäämään että joko on tehty? Ärsyttävää kun jouluna joutuu tälläisiäkin miettimään, juuri kun pahin joulustressi on saatu pois alta.
Perhana kun puhelin on vaihtunut sitten oman hieman vastaavan tapauksen, niin en pääse tarkistamaan miten piti menetellä.

Muistaakseni kustannusarvio oli hyvä olla, eli sen voisi käydä korjaamolta pyytämässä. Sen sijaan maksaja pitää olla selvillä siinä vaiheessa kun työ aloitetaan, eli vahinkoilmoituksen ja korvauspäätöksen tulee olla valmiina silloin.

Olin silloin aika monta kertaa vastapuoleen yhteydessä, mikä oli vähän hanurista. Asia kuitenkin lopulta hoitui ihan hyvin. Ongelmana alkuun oli kai se, että asiaa hoiti maahanmuuttajaperheen lukioikäinen sinänsä kyllä fiksu tytär, jolla ei kuitenkaan ymmärrettävästi ollut itse asiassa osaamista. Kun lopulta pääsin puhumaan perheen äidin kanssa, tuli vahinkoilmoitus tehtyä.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen kaksi kertaa tehnyt sen ilmoituksen omalle vakuutusyhtiölle, koska näin on sovittu vahingon aiheuttajan kanssa. Hyvin on toiminut näinkin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuollaisesta tuli luovuttua viimein keväällä, reilut kaksi vuotta ehti olla ajossa. Herraskaisen Audi A5 3.0 TDI Quattron jälkeen oli miltei väkivaltaisen oloinen käytökseltään, mutta äkkiähän siihenkin tottui. Kerran onnistuin jättämään mahastaan kiinni, kun piti vähän auraamattomalla parkkipaikalla leikkiä, mutta muuten ei koskaan mitään poikkipuoleista sanottavaa. Ja tuolla painettiin menemään välillä aivan täyteen ahdettuna, silti niin kevyesti ja leppoisasti. Bensaa kyllä söi, mutta eipä se ostohetkellä paljon mielessä painanut. Ainoa selkeä miinus tuossa oli kaukovaloautomaatikka mallia ”huono vitsi”, mutta senkin kanssa oppi olemaan ja elämään.

Onpa hyvä kuulla. Tosiaan, 10 luokkaa on ollut kulutus sekalaisessa ajossa, eikä mua edes huimaa. Jos ostat ison, tehokkaan nelivetoisen auton, niin kulutus ei ole oleellisimpia juttuja. Edelleen hymyilyttää hypätä rattiin, ja siitä tunteesta olen valmis maksamaan korkeamman bensankulutuksen muodossa.

Ainoa vitutus on nuo joka suuntaan olevat tutkat, jotka peittyvät lumella ja piipittävät kun vauhti hiljenee. Tämä nyt ei ole auton vika, mutta rasittavaa.
 

444

Jäsen
Onpa hyvä kuulla. Tosiaan, 10 luokkaa on ollut kulutus sekalaisessa ajossa, eikä mua edes huimaa. Jos ostat ison, tehokkaan nelivetoisen auton, niin kulutus ei ole oleellisimpia juttuja. Edelleen hymyilyttää hypätä rattiin, ja siitä tunteesta olen valmis maksamaan korkeamman bensankulutuksen muodossa.

Ainoa vitutus on nuo joka suuntaan olevat tutkat, jotka peittyvät lumella ja piipittävät kun vauhti hiljenee. Tämä nyt ei ole auton vika, mutta rasittavaa.
No jos yhtään lohduttaa, niin tuossa uudessa Seatissa asiat eivät ole muuttuneet tippaakaan parempaan suuntaan. Ensimmäinen räntärätti kun putoaa taivaalta, niin kojetaulu muuttuu joulukuuseksi. Tuossa esim. etututka on päätetty sijoittaa rekisterikilven alle. Etukamera (mm. liikennemerkkejä yms. varten) on siinä peilin ”jalassa” kuten vissiin kaikissa muissakin, jota tuulilasinlämmitin ei saa pidettyä auki, joten sekin putoaa nopeasti pois pelistä.
Superb menee nätissä moottoritieajossa alle seiskankin tuolla kombolla, mutta vauhdin noustessa yli 120:n, niin alkaa soppakin maistua. Kaupungissa imu onkin jo melkoinen, kun neljä vetävää pyörää raahaa painavaa runkoa. Omani oli viistoperä, joka vielä tuo siihen konttiin oman lisänsä ja helpottaa lastaamista. Pari syytä oli vaihtamiselle: jännitti vähän että milloin tuo reilusti yli 200tkm rullattu perä alkaa ääntää (jonkinlainen tyyppivika), ja toisaalta kun kilometrejä tuli nieltyä reilut 40000 vuodessa, niin alkoi vähän tuntua jo kukkarossakin. Mutta kerrassaan ihana auto, etenkin maltillisesti madallettuna ja hieman piristettynä. Jotain aivan muuta kuin tuo PHEV Seat.
 
Sattui tuossa jouluaattona, kun olin isoäitini kanssa hautausmaalla käymässä niin, että toinen auto parkkipaikalla peruutti pysäköidyn autoni nokkaan. Olimme juuri kävelemässä autolle takaisin ja näimme koko tapahtuman. Vanhempi nakskuski jäi paikalle eikä koittanut karkuun. Kovasta rasahduksesta huolimatta vahingot ovat melko vähäisiä, maalipintaan tuli puskuriin haalea jälki. Otin hänen yhteystiedot ja rekkarista ja auton vahingoista kuvat. Isäni kanssa asiaa pohdittua tulin päätökseen että turha minun on ilmaisia naarmuja autoon ottaa, eli haluan korjauttaa tuon naarmun kuntoon ja samalla selvittää ettei mitään muuta ole mennyt rikki. Tänään soitan tälle kolaroijalle että hänen täytyy vakuutusyhtiölleen tehdä tuo ilmoitus sattuneesta vahingosta.

Kysymykseni siis kuuluu että täytyykö minun odottaa niin kauan että hän tekee tuon ilmoituksen, vai voinko viedä autoni kolarikorjaamolle ennen sitä? Ja tuleeko siitä joku ilmoitus minulle että tuo vahinkoilmoitus on hänen osaltaan tehty, vai joudunko häneltä sitä penäämään että joko on tehty? Ärsyttävää kun jouluna joutuu tälläisiäkin miettimään, juuri kun pahin joulustressi on saatu pois alta.
Pyydä tuolta vahingonaiheuttajalta vahinkonumero (hän saa sen kun on ilmoituksen täyttänyt) ja käytä sen jälkeen autoasi korjausarviossa automerkin valtuutetussa vauriokorjaamossa. Jos oikeen kiire on niin tuossa korjausarviossa voit auton käyttää jo ennen kuin olet vahinkonumeroa saanut. Korjauttaa et autoa kuitenkaan voi ennen vakuutusyhtiön käsittelyä ja hyväksyntää (lasku menee suoraan sinne).

Ja jos ei taas lainkaan kiire ole niin voit vaan odotella, vakuutusyhtiö on sinuun yhteydessä muutamassa arkipäivässä kun ovat tuon ilmoituksen vastaanottaneet sekä ohjeistavat miten toimia.

Ps. Muista veloittaa vakuutusyhtiöltä kaikki sinulle kuuluvat korvaukset, esim edestakaiset kilometrikorvaukset auton viennistä, että noudosta varsinaiseen korjaukseen sekä auton käytöstä korjausarviossa.

Olen kaksi kertaa tehnyt sen ilmoituksen omalle vakuutusyhtiölle, koska näin on sovittu vahingon aiheuttajan kanssa. Hyvin on toiminut näinkin.
Siis olet tehnyt kaksi kertaa ilmoittanut omalle vakuutusyhtiölle vahingon jonka on aiheuttanut joku muu (ja vahingonaiheuttaja on tiedossa)? Kuulostaa erikoiselle.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis olet tehnyt kaksi kertaa ilmoittanut omalle vakuutusyhtiölle vahingon jonka on aiheuttanut joku muu (ja vahingonaiheuttaja on tiedossa)? Kuulostaa erikoiselle.
Kyllä, kun näin on sovittu tekijän kanssa. Ekalla kerralla kyseessä oli eläkeläisrouva, joka ihan suoraan pyysi, että teen ilmoituksen itse, kun hän ei sitä osaa tehdä.

Toisella kerralla auton omistaja ei ollut vahingontekijä vaan auto oli jollain lainassa. Sanoi puhelimessa, että kun nyt itse olin paikalla ja tiedän, että mitä tilanteessa on tapahtunut tarkalleen, niin voinko tehdä itse ilmoituksen.

Ei näissä minusta mitään erikoista ole?
 
Kyllä, kun näin on sovittu tekijän kanssa. Ekalla kerralla kyseessä oli eläkeläisrouva, joka ihan suoraan pyysi, että teen ilmoituksen itse, kun hän ei sitä osaa tehdä.

Toisella kerralla auton omistaja ei ollut vahingontekijä vaan auto oli jollain lainassa. Sanoi puhelimessa, että kun nyt itse olin paikalla ja tiedän, että mitä tilanteessa on tapahtunut tarkalleen, niin voinko tehdä itse ilmoituksen.

Ei näissä minusta mitään erikoista ole?
On se sikäli erikoista, että vahinkoilmoitus pitäisi aina tehdä aiheuttaneen osapuolen toimesta ja aiheuttaneen osapuolen vakuutusyhtiöön. Eihän tuo asia kuulu millää muotoa sinun vakuutusyhtiöllesi (mikäli aiheuttanut taho tiedossa ja siltä liikennevakuutus löytyy). Mutta nähtäväsi toiminut noinkin.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
@smugu

Katteissa on merkki ja mallikohtaisesti varmaan isojakin eroja. Uuden Octavian osalta olisin saanut 8 % alennuksen, josta enempää ei yhden myyjän mukaan voinut antaa, kun kate oli kuulemma 9 %.

Enyaqista taisin saada 8,5 % käteisalennuksen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
No jos yhtään lohduttaa, niin tuossa uudessa Seatissa asiat eivät ole muuttuneet tippaakaan parempaan suuntaan. Ensimmäinen räntärätti kun putoaa taivaalta, niin kojetaulu muuttuu joulukuuseksi. Tuossa esim. etututka on päätetty sijoittaa rekisterikilven alle. Etukamera (mm. liikennemerkkejä yms. varten) on siinä peilin ”jalassa” kuten vissiin kaikissa muissakin, jota tuulilasinlämmitin ei saa pidettyä auki, joten sekin putoaa nopeasti pois pelistä.
Tämä oli kyllä todella ärsyttävä ominaisuus Superbissa (ja ilmeisesti aika monessa VAG:n autosa). Pikku-räntäsade ja mikään ei toiminut. Jos halusit vakkaria käyttää niin 20 km välein piti pysähtyä puhdistamaan tutkat.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No jos yhtään lohduttaa, niin tuossa uudessa Seatissa asiat eivät ole muuttuneet tippaakaan parempaan suuntaan. Ensimmäinen räntärätti kun putoaa taivaalta, niin kojetaulu muuttuu joulukuuseksi. Tuossa esim. etututka on päätetty sijoittaa rekisterikilven alle. Etukamera (mm. liikennemerkkejä yms. varten) on siinä peilin ”jalassa” kuten vissiin kaikissa muissakin, jota tuulilasinlämmitin ei saa pidettyä auki, joten sekin putoaa nopeasti pois pelistä.
Superb menee nätissä moottoritieajossa alle seiskankin tuolla kombolla, mutta vauhdin noustessa yli 120:n, niin alkaa soppakin maistua. Kaupungissa imu onkin jo melkoinen, kun neljä vetävää pyörää raahaa painavaa runkoa. Omani oli viistoperä, joka vielä tuo siihen konttiin oman lisänsä ja helpottaa lastaamista. Pari syytä oli vaihtamiselle: jännitti vähän että milloin tuo reilusti yli 200tkm rullattu perä alkaa ääntää (jonkinlainen tyyppivika), ja toisaalta kun kilometrejä tuli nieltyä reilut 40000 vuodessa, niin alkoi vähän tuntua jo kukkarossakin. Mutta kerrassaan ihana auto, etenkin maltillisesti madallettuna ja hieman piristettynä. Jotain aivan muuta kuin tuo PHEV Seat.

Omallani on ajettu sen 80 000km, joten toivotaan että perän rutinat eivät tule ihan heti eteen.

Muotoillaan vaikka näin, että vaikka auto ei varmasti ole laadukkainta mitä rahalla voi saada, on hinta-laatusuhde varsin kohdallaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä oli kyllä todella ärsyttävä ominaisuus Superbissa (ja ilmeisesti aika monessa VAG:n autosa). Pikku-räntäsade ja mikään ei toiminut. Jos halusit vakkaria käyttää niin 20 km välein piti pysähtyä puhdistamaan tutkat.
Enyaqissa saa vaihdettua adaptiivisen vakkarin tavalliseen vakkariin ratin nappuloista. Ihan kiva päivitys vanhasta Octaviasta.
 

444

Jäsen
Omallani on ajettu sen 80 000km, joten toivotaan että perän rutinat eivät tule ihan heti eteen.

Muotoillaan vaikka näin, että vaikka auto ei varmasti ole laadukkainta mitä rahalla voi saada, on hinta-laatusuhde varsin kohdallaan.
Se on juuri näin. Škoda tietyllä tapaa yrittää brändäytyä nykyään enemmän premium-luokkaan, ja konsernin nelikosta menee omassa kaaviossani kakkoseksi Audin jälkeen. Nykyään sen toki myös näkee hinnassa, kun ne edullisimmatkin Octaviat alkavat olla ihan auton hintaisia. Eroa toki esim. Mersuun on edelleen, mutta toisaalta samaan rahaan saa sitten vinon pinon lisävarusteita ja muuta hyvää, kun daimlerilaisen saa karvalakkivarusteilla. Tälläkin kertaa olisin valinnut mieluummin Škodan kuin Seatin, mutta hintalappu päätti toisin. Eikä tämäkään mikään huono ole, mutta olen ajanut parempiakin. Kriteereissä tuo ei kuitenkaan ajanut käytettävyyden ja hinnan edelle, kun piti saada halvempia ja huolettomampia kilometrejä ja luonnollisesti koko konkkaronkka tarvittaessa kyytiin vankkureineen kaikkineen.

Onnittelut hyvästä valinnasta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös