Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 983 331
  • 47 171

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Niinku, monezko Hynynen oli Seiskan Kesämies-äänestyksessä? Jonka voitti ilmeisesti se ihqu Salkkarinäyttelijä. Kiinnostais ihan vitusti! Vastatkaa pian, pliis! Ei viittis lehteä sen takia ostaa
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
aceman81 kirjoitti:
Niinku, monezko Hynynen oli Seiskan Kesämies-äänestyksessä?

Uusimman Rumban mukaan neljäs. Ei muuten mitään tietoa asiasta.
 

jokainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Suomalaista ruokaa Helsingistä?

Tilanne on nyt sellainen, että pitäisi viedä halvalla pari italialaista syömään suomalaista ruokaa. Lappi ja Saaga on hinnoittelun puolesta ainakin out, joten sellaisia alle kympin vaihtoehtoja kaipailisin..
 

krobbe

Jäsen
jokainen kirjoitti:
Tilanne on nyt sellainen, että pitäisi viedä halvalla pari italialaista syömään suomalaista ruokaa. Lappi ja Saaga on hinnoittelun puolesta ainakin out, joten sellaisia alle kympin vaihtoehtoja kaipailisin..


Mikset laita itse jotain suomalaista perusjuttua?
 

jokainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
krobbe kirjoitti:
Mikset laita itse jotain suomalaista perusjuttua?

Harkinnan arvoinen juttu, en vaan ole yläasteen köksäntuntien jälkeen perinteisempiä ruokia tehnyt. Ehkäpä silakkapihvit uusien perunoiden kera vielä onnistuisi, mutta ravintola olis "varmempi" vaihtoehto..
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
jokainen kirjoitti:
Harkinnan arvoinen juttu, en vaan ole yläasteen köksäntuntien jälkeen perinteisempiä ruokia tehnyt. Ehkäpä silakkapihvit uusien perunoiden kera vielä onnistuisi, mutta ravintola olis "varmempi" vaihtoehto..

Jokainen hei!
Jokainen osaa keittää vettä ja sekoittaa mummon muusijauhot siihen, josta saa maukkaan muusin. Jalostajan lihapullapurkit kattilaan ja hieman lämpöä alle jotta sörsseli lämpiää. Pikkasen puolukkahilloa pöytään ja homma on siinä.
Aito suomalainen piimä vielä juomiseksi ja johan on perus suomalainen safka.
Italialaiset vieraasi soittavat heti Berluscoonille, että paskaa sä äijä jauhaat. Suomalainen ruoka on maukasta, kunha osaa valmistaa ;-)

Toinen vaihtoehto on maksa- tai makaroonilaatikko. Kokeilla voi jopa hernekeitolla. Kyllä valinnan varaa on eikä homma vaadi mitään ylä- eikä ala-asteen köksätunteja. Onnea matkaan!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Roller Hockey...

Tuossa äsken Urheilukanavalla TWS-ohjelman osiossa näytettiin, kun Barcelona voitti Eurooppa Cupin "roller hockeyssa". Missä hemmetin roller hockeyssa espanjalaisilla on Euroopan mestaruus, kun

- pelivälineenä oli pallo
- mailat olivat lyhyet ja "jääpallomaiset"
- kaukalo kulmikas
- rankkari on mallia rangaistuslaukaus eikä -kuljetus
- ja luistimet ei ollut blademaiset vaan olivat vanhanmalliset 2 rullaa edessä rinnakkain ja takana.

Jos tuo on "roller hockeya" niin mikä on englanniksi sitä rullakiekkoa mitä täällä pelataan?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
varjo kirjoitti:
Toki dervissejä voi olla muitakin, mutta ainakin noita kutsutaan dervisseiksi.

Juu, tuo on ainakin dervissi (Aku Ankasta opittua tuokin). Itselläni on joku outo muistikuva, että jossain yhteyksissä myös savenvalannassa tarvittavaa pyörivää dreijaa olisi kutsuttu dervissiksi. Mutta voi olla, että tuo on väärä muistikuva.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
varjo kirjoitti:
Toki dervissejä voi olla muitakin, mutta ainakin noita kutsutaan dervisseiksi.

Ainakin islamilaisia askeesissa eläviä munkkeja kutsutaan dervisseiksi - lieneväkö samalla myös näitä tanssijoita?

vlad.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
http://www.istanbulshotels.com/ist_fince/dervishes-fince.htm

-clip-
Dervissi tarkoittaa kirjaimellisesti ovea, ja sen katsotaan olevan sisäänkäynti tästä materiaalisesta maailmasta henkiseen, taivaalliseen maailmaan. Pyörivillä dervisseillä oli merkittävä rooli Osmanivaltakunnan korkeakulttuurin kehittymisessä. 1300-luvulta 1800-luvulle asti heidän panoksensa klassiseen runouteen, kalligrafiaan ja taiteelle oli perustavanlaatuinen. Rumi ja hänen seuraajansa liittivät musiikin rituaalinsa osaksi, omaksi uskonkappaleekseen. Rumi korosti, että musiikki korottaa sielumme taivaalliseen valtakuntaan, ja kuulemme Paratiisiin Porttien sävelmät.
-clip-
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten luomet syntyvät, ja miksi niitä putkahtelee jatkuvasti meikäläiselle lisää?

Jatkokysymyksenä vielä, että onko sana luomi johdettu luomisesta?
 

Tobias

Jäsen
irGGu kirjoitti:
Uusia perunoita, tilliä, silliä ja voita..? Ei ole vaikea valmistaa, saattaa tosin olla hieman liian yksinkertaista..

Minä olen samaa mieltä -suomalaista hyvää perusruokaa tekee itse tosi helposti, ei tarvitse olla huippukokki onnistuakseen.

Ja tiedättekö, yksinkertainen on usein toimivaa kun puhutaan ruoasta. Ei tuo IrGGun mainitsema setti ole lainkaan liian yksinkertainen mun mielestä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
jokainen kirjoitti:
Tilanne on nyt sellainen, että pitäisi viedä halvalla pari italialaista syömään suomalaista ruokaa. Lappi ja Saaga on hinnoittelun puolesta ainakin out, joten sellaisia alle kympin vaihtoehtoja kaipailisin..

Jos tuo on hintaluokka, niin suosittelen Kallion ruokapaikkoja: Juttutupa, Cella, Bullman tai Weeruska (viimemainittu lipsuu jo hieman Kallion ulkopuolelle.) Niistä saa lohikeittoa, poronkäristystä, lihapullia jne. Mistä seuraakin sitten toinen kysymys, eli mitä on suomalainen ruoka - läskisoosia, puuroa ja keittoja, joita oikeasti tavalliset ihmiset ovat arkisesti syöneet vuosia, vai herrojen herkkuja peuranpaistia ja poronfilettä?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
KÄÄK!!!

Olin äsken poikani kanssa yhdellä kentällä leikkimässä. Kesken leikkien kuulin todella oudon lentokoneen äänen ja sitten äänen aiheuttaja lensikin ylitsemme. JUMALAUTA, mulla meinasi mennä taju, sillä olen aivan varma, että ylitsemme lensi Mustang P-51 hävittäjäkone. Tämä tapahtui Vantaan Länsimäessä. Onkohan Malimin lentokentällä jotain touhuja menossa? Koneesta olen sata varma, sillä näin ilmavoimien (USA) tunnukset todella hyvin. Tämän lisäksi olin näkevinäni Normandian maihinnousu - tunnukset, mustavalkoiset viivat koneen alla. Nyt tämä julli lähtee kuitenkin Malmille samantien. Kysymys oli näin ollen turha, mutta halusin jakaa kokemukseni teidän kanssa.

Olen todella onnellinen, että näin ko. koneen livenä ilmassa!!!
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
reds1897 kirjoitti:
Olin äsken poikani kanssa yhdellä kentällä leikkimässä. Kesken leikkien kuulin todella oudon lentokoneen äänen ja sitten äänen aiheuttaja lensikin ylitsemme. JUMALAUTA, mulla meinasi mennä taju, sillä olen aivan varma, että ylitsemme lensi Mustang P-51 hävittäjäkone. Tämä tapahtui Vantaan Länsimäessä. Onkohan Malimin lentokentällä jotain touhuja menossa? Koneesta olen sata varma, sillä näin ilmavoimien (USA) tunnukset todella hyvin. Tämän lisäksi olin näkevinäni Normandian maihinnousu - tunnukset, mustavalkoiset viivat koneen alla. Nyt tämä julli lähtee kuitenkin Malmille samantien. Kysymys oli näin ollen turha, mutta halusin jakaa kokemukseni teidän kanssa.

Olen todella onnellinen, että näin ko. koneen livenä ilmassa!!!

Asiasta en tiedä mitään, mutta ensimmäisenä mieleen tuli kuitenkin seurava. Lappeenrannassa oli nyt viikonloppuna airshow jossa oli käsittääkseni iso määrä erilaisia koneita ja harvinaisuuksia pörräämässä taivaalla ja muuten vaan näytteillä. Jos tuo näkemäsi kone on täältä pörrännyt sinne tai matkalla jonnekin kotipaikkaansa tms?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Teacup kirjoitti:
Jos tuo näkemäsi kone on täältä pörrännyt sinne tai matkalla jonnekin kotipaikkaansa tms?

Lappeenranta tuli minullekin ensimmäiseksi mieleen. Reds muuten tuossa jo soitteli ja mies oli Malmin kentällä terävänä tekemässä lisähavaintoja. JA ASIA VARMISTUI! Malmin kentän kahviossa tiedettiin kertoa että kyseinen kone oli komeasti räiminyt myös Malmin kentän yli, laskeutumatta. Ilmeisesti kotimatkallaan Lappeenrannasta Englantiin (?) Näin tuli siis todistettua, että jatkoaikalaiset ovat AINA ajan hermolla, siellä missä tapahtuu ja missä on kahvia & pullaa tarjolla. Ainoa mikä tässä vituttaa, on se että MINÄ en ollut sitä näkemässä, sniif.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pärnuun

Pitäisi huomenna lähteä Pärnuun. Puuttuu enää matka ja hotelli, idea on jo hankittu. Ehdotuksia, miten parhaalla hinta-/laatusuhteella pääsee perille lyhyellä varoitusajalla?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jokainen kirjoitti:
Tilanne on nyt sellainen, että pitäisi viedä halvalla pari italialaista syömään suomalaista ruokaa. Lappi ja Saaga on hinnoittelun puolesta ainakin out, joten sellaisia alle kympin vaihtoehtoja kaipailisin..
Ravintola Salven legendaariset paistetut silakat maksavat kympin verran. Tavastian vieressä olevasta Ravintola Ilveksestä irtoaa lohikeitto 7,20 e (voin suositella).
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kissamaisen kevyestä kesämusiikista sekä letkeistä lavaesiintymisistään tunnettu Barathrum on ilmeisesti coveroinut ainakin muutamaa Niskalaukaus-biisiä, ilmeisesti Rekkamies on yksi näistä. Mitäköhän muut mahtaa olla? Viimeinen päivä taivaan on kaunista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Laitetaan hätähuuto vaikka tänne.

Olisikohan kellään Paypal käytössä ja rahaa tilillä? Tarvitsisin hyvin pienen summan [$7.05), maksaisin sitten pankkitilille.

Yhteydenotot yv:llä, kiitos. Asia olisi minulle erittäin tärkeä, liittyy aikaisemmin onnellisuusketjussa olleeseen juttuun.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on tänään synttärit ja vaikka olen laittanut tietoihini täyden syntymäajan, niin silti nimeni ei näy "tänään synttärit" listalla?

Onko tilanne se, että se ei näy vain mulle ja näkyy muille vai miksi näin on.

Epäilen tätä syyksi vähäiseen lahjamäärään ja haluan ensi kesänä enemmän!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
jussi_j kirjoitti:
Mulla on tänään synttärit ja vaikka olen laittanut tietoihini täyden syntymäajan, niin silti nimeni ei näy "tänään synttärit" listalla?

Onko tilanne se, että se ei näy vain mulle ja näkyy muille vai miksi näin on.

Epäilen tätä syyksi vähäiseen lahjamäärään ja haluan ensi kesänä enemmän!

Ei näy muillekaan. Uskon sen myös vaikuttaneen lahjojen määrään, joten mielestäni sinulla olisi oikeus vaatia tuplalahjoja ensi vuonna. Jotenkin vuosiluku 1970 kummittelee täällä palstalla, esim. vanhimmat "viimeksi palstalle kirjoittaneet" ovat 01.01.1970 ja mä luulen että palstasofta on jotenkin modattu niin, ettei tunne syntymävuottasi joka on ennen vuotta 1970. Salaliittoteoria?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös