HIFK kaudella 2022–2023

  • 684 458
  • 3 969

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Pelaajiston osalta hiljaista, mutta office saa ilmeisesti vahvistusta:





Tässä juttu viime vuodelta Kortesluomasta:


Menestyvä joukkue on se valtti lipunmyynnissä, ei sitä kiinnostusta millään taikatempuilla saa nostettua pysyvästi. Mutta hyvä kun tuli, toivottavasti saa kuitenkin jotain piristystä aikaiseksi ummehtuneeseen toimintaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen, IFK on tällä hetkellä todella apaattinen, hiljainen ja passiivinen. Riittää että katsoo lähtijät ja tulijat, täysin epätasapainossa on rakentelu. Se että juuri NYT lähdetään ajamaan junnuja sisään tuntuu hassulta, syystä että junnut eivät ole mitään kansainvälisiä top prospecteja ja tilanne markkinoilla muutenkin sellainen että laadukkaita pelaajia saisi nyt tavanomaista edullisemmin.

Ollaan todella kaukana kärjestä, koska tällä hetkellä (kärkijoukkueet ovat käytännössä valmiit) maalivahtipeli, puolustus ja myös hyökkäys on epävarman ja hajuttoman sekoitus.

Lähdetäänkö Melartilla ja Nättisellä myymään kausikortteja?

Jori Lehterälläkö niitä kausikortteja myytäisiin? HIFK:ssa? Lehterällä ei ole mitään sidoksia HIFK:hon, ei mitään. Jos Lehterä on sanonut, että käytännössä hänen vaihtoehtonsa ovat Tappara tai Sveitsi, niin millä HIFK siihen väliin pääsee? En keksi muuta vaihtoehtoa kuin aivan jäätävän kokoisen rahallisen korvauksen ja sellaisiin ei nyt taida olla varaa. Itsekin olisin kiertänyt kaukaa huumekohuissa marinoituneen, vähintäänkin jossain määrin itsensä tapparalaiseksi tuntevan ja kesät Tampereella viettävän Jori Lehterän, joten mielestäni tämä ei todellakaan ole Salmelaiselle mikään miinus, pikemminkin päinvastoin. En myöskään tiedä yhtään HIFK-henkistä ihmistä, joka ostaisi Jori Lehterän takia pääsylipun, mutta tiedän kymmeniä, jotka eivät ostaisi.

Voisi helpottaa meitä kaikkia, jos vaikka listaisit kymmenen puolustajaa hintoineen, niin voisimme täällä itse vertailla heitä ja todeta tämän tavanomaisen edullisemman hintatason. Koska olet inessä skenessä ja tiedät ilmeisen tarkasti Salmelaisen HIFK:n tekemiset ja tekemättämä jättämiset, niin minä ainakin kuulisin mielelläni ihan konkreettisia esimerkkejä virheistä, mitä Salmelainen on tehnyt. Muutenhan keskustelu on vaikeaa, kun on vain väitteitä.

Ja tiedät kyllä varsin hyvin senkin, että jos junnujen sisäänajon ainoa lähtökohta olisi se, että he ovat kv-huippuja, Suomessa olisi jääkiekon pelaaminen loppunut jo ajat sitten. Mutta se on toki hyvä, että sinä kykenet toteamaan, että näiden junnujen sisäänajo on turhaa. Varmaan olisivat lätkän lopettaneet sitten, jos HIFK ei olisi sopimusta tehnyt... Esim. kaikkien kehumalla ja "Liigaan aivan liian hyvällä" Jere Innalalla ei ole edes NHL-varausta. HIFK:lle riittää sekin, että ajetaan junnuja sisään omiksi tulevaisuuden tarpeiksi, niin ei tarvitse ostella sitten heitä ulkopuolelta.

Näissä sun viime aikojen kirjoituksissa haisee enemmänkin jonkinlainen henkilökohtainen agenda Salmelaista vastaan kuin se, että HIFK olisi todella oikeasti niin surkea ja toivoton kuin sinä kirjoitat. Jos sulla on oikeasti jotain tietoa tapahtumista, anna palaa. Mä annan kritiikkiä, jos siihen on aihetta, mutta varmuuden vuoksi en kritisoi. Joo, veskaritilanne on kysymysmerkki, mutta tapoihini ei kuulu dumata vielä, varsinkaan ennen ensimmäistäkään peliä. Hyökkäys ei ole millään tasolla umpipaska, mutta siellä on nyt nämä kolme jatkosopimusta, jotka harmittavat monia vähän liikaa ja tunne vie taas järjen ohi. Puolustus on heikko +-tasoinen, mutta sehän ei olekaan vielä valmis. Vähän vaikea vertailla vastustajien nimekkäisiin pakistoihin, kun meillä lukee vain Mr X ja Mr Y.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jori Lehterälläkö niitä kausikortteja myytäisiin? HIFK:ssa? Lehterällä ei ole mitään sidoksia HIFK:hon, ei mitään. Jos Lehterä on sanonut, että käytännössä hänen vaihtoehtonsa ovat Tappara tai Sveitsi, niin millä HIFK siihen väliin pääsee? En keksi muuta vaihtoehtoa kuin aivan jäätävän kokoisen rahallisen korvauksen ja sellaisiin ei nyt taida olla varaa. Itsekin olisin kiertänyt kaukaa huumekohuissa marinoituneen, vähintäänkin jossain määrin itsensä tapparalaiseksi tuntevan ja kesät Tampereella viettävän Jori Lehterän, joten mielestäni tämä ei todellakaan ole Salmelaiselle mikään miinus, pikemminkin päinvastoin. En myöskään tiedä yhtään HIFK-henkistä ihmistä, joka ostaisi Jori Lehterän takia pääsylipun, mutta tiedän kymmeniä, jotka eivät ostaisi.
Näkisin, että kausikortteja myydään laadukkaalla, menestyvällä ja viihdyttävää jääkiekkoa pelaavalla joukkueella. Se, että olisiko Jori Lehterä ollut tähän minkäänlainen vastaus, on toki toinen juttu, mutta vaikuttaako joukkue tällä hetkellä siltä, että se tulee olemaan sitä? Ainakin moni tuntuu olevan sitä mieltä, että ei. Ei tähänkään kannata suhtautua vähätellen, maksavista tai potentiaalisista maksavista asiakkaista kun puhutaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen suurta hätää, joka osiossanne meinaa ottaa vallan. HIFK:n hyökkäys on todella laadukas, sanoisin sen jopa kilvoittelevan Kärppien kanssa sarjan parhaan hyökkäyksen tittelistä. Puolustus on vielä kesken. Kahdella laadukkaalla puolustajahankinnalla tilanne asettuu oikeisiin uomiinsa. Eikös Salmelaisen listalla ole nimeomaan kaksi pakkia. Maalivahtiosasto on sitten lievä huolenaihe. Senkin kausi voi osoittaa turhaksi.

Pelintekijät puuttuu hyökkäyksestä, josta lähti Innala ja Broadhurst; puolustuksen kiekollisuus oli ongelma viime kaudella ja sieltä lähti Auvitu. IFK tullee olemaan ongelmissa, jos kiekollista peliä ei pystytä toteuttamaan kovalla tempolla vaikka laidoilla olisikin tulivoimaa. Pakkihankintojen pitää todellakin onnistua – niin tason kuin pelaajaprofiilin osalta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelintekijät puuttuu hyökkäyksestä, josta lähti Innala ja Broadhurst; puolustuksen kiekollisuus oli ongelma viime kaudella ja sieltä lähti Auvitu. IFK tullee olemaan ongelmissa, jos kiekollista peliä ei pystytä toteuttamaan kovalla tempolla vaikka laidoilla olisikin tulivoimaa.
Totta! Pelintekijöiden uupelo on kyllä ongelma. Hirvosesta kasvaa tuohon ongelmaan lääkettä ja Koivistoinen on myös mainettaan parempi pelintekijä. Mutta joo, tuossa suhteessa jää vähän vajaaksi. Oikeassa olet.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkisin, että kausikortteja myydään laadukkaalla, menestyvällä ja viihdyttävää jääkiekkoa pelaavalla joukkueella. Se, että olisiko Jori Lehterä ollut tähän minkäänlainen vastaus, on toki toinen juttu, mutta vaikuttaako joukkue tällä hetkellä siltä, että se tulee olemaan sitä? Ainakin moni tuntuu olevan sitä mieltä, että ei. Ei tähänkään kannata suhtautua vähätellen, maksavista tai potentiaalisista maksavista asiakkaista kun puhutaan.

Ymmärrän kyllä, millä joukkuetta myydään. Olen itsekin kirjoittanut, että paras myyntivaltti on voittava joukkue. ”Ongelma” tässä vain on nyt se, että kun meillä ei ole nyt pelejä, on vain olettamuksia. Ja mun mielestä on lähtökohtaisesti ihan perseestä omia kohtaan, että uskoa ei löydy yhtään ja kaikki on paskaa, kunnes toisin todistetaan. Mä en tiedä kuin Mikael Granlundin, Ville Husson, Kevin Lankisen, Miro Heiskasen ja Anton Lundellin sekä NHL:n todelliset isot nimet, joilla ihan oikeasti varmasti myytäisiin enemmän kausikortteja. Siksi näiden nimien vetovoimaa ei kannata ylikorostaa. Kuinka moni tänne kirjoittava ostaisi kausikortin, jos meille hankittaisiin vaikka MaG? Joukkuettahan tässä kannatetaan, vai mitä? Pelaajia tulee ja menee, mutta kovin kevyein perustein me ei. Ja jos niiden kausikorttien ostamisen ehdoiksi aletaan laittamaan tiettyjä pelaajia, niin sehän on ihan loputon suo, koska yksi haluaa yhtä ja toinen toista. Ymmärrän myös, että kausikortin ostaminen on iso sitoumus ja luottamuksen osoitus seuraa kohtaan. Ja siihen vaaditaan kiinnostusta. Mutta väitän, että se on todella marginaalinen joukko, joka ostaa kausarin jonkun tietyn pelaajan vuoksi. Irtolippulaiset ovat erikseen, mutta sekään ei varmasti ole iso joukko, joka tulee katsomaan jotain tiettyä pelaajaa, pl. em. pelaajat. Jos HIFK ei kiinnosta enää, se on tietysti sääli, mutta tuskin se monellakaan on yhden kauden seurausta. Itse ajattelen, että juuri nyt seura tarvitsee minua ja kun itse uskon, että kyllä se aurinko meillekin paistaa, olen enemmän kuin mielelläni mukana. Mutta ymmärrän senkin, jos joku toinen ei ole. Mutta sitä en ymmärrä, että tämä nyt kasattu joukkue olisi jotenkin erityisen huono ja aivan täysin vailla mahdollisuuksia, vaikka nimien perusteella ei ennakkosuosikkeja ollakaan. Mun mielestäni meillä on ihan hyvä nippu jo nyt koossa, vaikka pakisto vajaa vielä onkin ja paljon prospekteja, joiden kehitystä on mielenkiintoista seurata. Mutta toki joukkueen peliesityksillä on merkitystä, meillä se nimilista vaan on hyvin huonosti korreloinut menestystä.

En todellakaan ylenkatso maksavia asiakkaita ja ymmärrän senkin, että jengi haluaa isoja nimiä. Mutta, jos käsi sydämellä katsotaan Liigan isoja kaloja, onko joukossa yhtään yllätystä? Ja kun ei ole, niin mistähän se johtuu? Eikä niitä isoja nimiäkään nyt niin paljon ole kuin mitä täältä lukemalla voisi kuvitella. Ehkä nyt pedataan sellaista tilannetta, että vuosien päästä mekin pääsisimme sitten kotiuttamaan kovempia paluumuuttajia? Kun viimeiset vuodet ei oikein olla. Koska ei ole sellaisia pelaajia.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ymmärrän kyllä, millä joukkuetta myydään. Olen itsekin kirjoittanut, että paras myyntivaltti on voittava joukkue. ”Ongelma” tässä vain on nyt se, että kun meillä ei ole nyt pelejä, on vain olettamuksia. Ja mun mielestä on lähtökohtaisesti ihan perseestä omia kohtaan, että uskoa ei löydy yhtään ja kaikki on paskaa, kunnes toisin todistetaan. Mä en tiedä kuin Mikael Granlundin, Ville Husson, Kevin Lankisen, Miro Heiskasen ja Anton Lundellin sekä NHL:n todelliset isot nimet, joilla ihan oikeasti varmasti myytäisiin enemmän kausikortteja. Siksi näiden nimien vetovoimaa ei kannata ylikorostaa. Kuinka moni tänne kirjoittava ostaisi kausikortin, jos meille hankittaisiin vaikka MaG? Joukkuettahan tässä kannatetaan, vai mitä? Pelaajia tulee ja menee, mutta kovin kevyein perustein me ei. Ja jos niiden kausikorttien ostamisen ehdoiksi aletaan laittamaan tiettyjä pelaajia, niin sehän on ihan loputon suo, koska yksi haluaa yhtä ja toinen toista. Ymmärrän myös, että kausikortin ostaminen on iso sitoumus ja luottamuksen osoitus seuraa kohtaan. Ja siihen vaaditaan kiinnostusta. Mutta väitän, että se on todella marginaalinen joukko, joka ostaa kausarin jonkun tietyn pelaajan vuoksi. Irtolippulaiset ovat erikseen, mutta sekään ei varmasti ole iso joukko, joka tulee katsomaan jotain tiettyä pelaajaa, pl. em. pelaajat. Jos HIFK ei kiinnosta enää, se on tietysti sääli, mutta tuskin se monellakaan on yhden kauden seurausta. Itse ajattelen, että juuri nyt seura tarvitsee minua ja kun itse uskon, että kyllä se aurinko meillekin paistaa, olen enemmän kuin mielelläni mukana. Mutta ymmärrän senkin, jos joku toinen ei ole. Mutta sitä en ymmärrä, että tämä nyt kasattu joukkue olisi jotenkin erityisen huono ja aivan täysin vailla mahdollisuuksia, vaikka nimien perusteella ei ennakkosuosikkeja ollakaan. Mun mielestäni meillä on ihan hyvä nippu jo nyt koossa, vaikka pakisto vajaa vielä onkin ja paljon prospekteja, joiden kehitystä on mielenkiintoista seurata. Mutta toki joukkueen peliesityksillä on merkitystä, meillä se nimilista vaan on hyvin huonosti korreloinut menestystä.
Enhän minä puhunut siitä, että laittaako joku yksittäinen henkilö kausikorttinsa "ehdoksi" ketään yksittäistä pelaajaa. Todennäköisesti ei.

Viestissäni mitä lainasit, nimenomaan korostin, että kausikortteja myydään laadukkaalla, menestyvällä ja viihdyttävää jääkiekkoa pelaavalla joukkueella. Kuten vallitsevasta keskustelusta voit todeta, moni on silti sitä mieltä, että joukkue ei tällä hetkellä näytä siltä. Ei tämän tarvitse olla mitään luovuttamista tai kirveen heittämistä kaivoon, mutta mielestäni ei voi pitää kovin yllättävänä, että IFK-osion keskustelu pyörii IFK:n nykytilan ympärillä.

Hienoa jos tilanne joukkueen osalta on eri kun kausi starttaa, sitä tuskin kukaan täällä vastustaa. Mutta nurinaa kuuluu ihan varmasti niin kauan kun pakka on niin levällään kuin se tällä hetkellä on, ja niin pitääkin kuulua.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ymmärrän kyllä, millä joukkuetta myydään. Olen itsekin kirjoittanut, että paras myyntivaltti on voittava joukkue. ”Ongelma” tässä vain on nyt se, että kun meillä ei ole nyt pelejä, on vain olettamuksia. Ja mun mielestä on lähtökohtaisesti ihan perseestä omia kohtaan, että uskoa ei löydy yhtään ja kaikki on paskaa, kunnes toisin todistetaan. Mä en tiedä kuin Mikael Granlundin, Ville Husson, Kevin Lankisen, Miro Heiskasen ja Anton Lundellin sekä NHL:n todelliset isot nimet, joilla ihan oikeasti varmasti myytäisiin enemmän kausikortteja. Siksi näiden nimien vetovoimaa ei kannata ylikorostaa. Kuinka moni tänne kirjoittava ostaisi kausikortin, jos meille hankittaisiin vaikka MaG? Joukkuettahan tässä kannatetaan, vai mitä? Pelaajia tulee ja menee, mutta kovin kevyein perustein me ei. Ja jos niiden kausikorttien ostamisen ehdoiksi aletaan laittamaan tiettyjä pelaajia, niin sehän on ihan loputon suo, koska yksi haluaa yhtä ja toinen toista. Ymmärrän myös, että kausikortin ostaminen on iso sitoumus ja luottamuksen osoitus seuraa kohtaan. Ja siihen vaaditaan kiinnostusta. Mutta väitän, että se on todella marginaalinen joukko, joka ostaa kausarin jonkun tietyn pelaajan vuoksi. Irtolippulaiset ovat erikseen, mutta sekään ei varmasti ole iso joukko, joka tulee katsomaan jotain tiettyä pelaajaa, pl. em. pelaajat. Jos HIFK ei kiinnosta enää, se on tietysti sääli, mutta tuskin se monellakaan on yhden kauden seurausta. Itse ajattelen, että juuri nyt seura tarvitsee minua ja kun itse uskon, että kyllä se aurinko meillekin paistaa, olen enemmän kuin mielelläni mukana. Mutta ymmärrän senkin, jos joku toinen ei ole. Mutta sitä en ymmärrä, että tämä nyt kasattu joukkue olisi jotenkin erityisen huono ja aivan täysin vailla mahdollisuuksia, vaikka nimien perusteella ei ennakkosuosikkeja ollakaan. Mun mielestäni meillä on ihan hyvä nippu jo nyt koossa, vaikka pakisto vajaa vielä onkin ja paljon prospekteja, joiden kehitystä on mielenkiintoista seurata. Mutta toki joukkueen peliesityksillä on merkitystä, meillä se nimilista vaan on hyvin huonosti korreloinut menestystä.

En todellakaan ylenkatso maksavia asiakkaita ja ymmärrän senkin, että jengi haluaa isoja nimiä. Mutta, jos käsi sydämellä katsotaan Liigan isoja kaloja, onko joukossa yhtään yllätystä? Ja kun ei ole, niin mistähän se johtuu? Eikä niitä isoja nimiäkään nyt niin paljon ole kuin mitä täältä lukemalla voisi kuvitella. Ehkä nyt pedataan sellaista tilannetta, että vuosien päästä mekin pääsisimme sitten kotiuttamaan kovempia paluumuuttajia? Kun viimeiset vuodet ei oikein olla. Koska ei ole sellaisia pelaajia.
No, ei siitä ole pitkä aika, kun jotkut täällä puhuivat märistä markkinoista ja että niitä hyviä pelaajia on pian saatavilla. Ehkä ei sitten tarkoitettu isoja nimiä, vaan pikemminkin pieniä. Mutta niitäkään ei ole nähty, ellei Hede, Seppälä ja K Lundell ole niitä.
Märät on markkinat, vaan pisarat menee meidän ohi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Katsoin mitä olen paperilla joskus viime kesänä hahmotellut viime kauden ensimmäisiin peleihin kokoonpanoa:

Innala-Koivistoinen-Palola
Tallberg-Broadhurst-Dyk
Hirvonen-Paajanen-Jääskä
Åsten-Väänänen-Karvinen

(Kauden aikana hyökkäykseen saapui: Wirtanen, Turunen, Salomäki, Gardiner ja Pakarinen)

Auvitu-Schmaltz
Lyytinen-Motin
Kotkansalo-Ahonen
Karjalainen-Winberg
Luoto-Salin

Garteig
Halonen

NYT kun katsoo kesän kokoonpanoa:

Nättinen-Koivistoinen-Pakarinen
Tallberg-Hirvonen-Dyk
Jääskä-Paajanen-Palola
Åsten-Väänänen-Karvinen

Vaikka AB poistui, hyökkäys on suurinpiirtein samantasoinen, koska Hirvonen ja Jääskä on vuoden vanhempia ja Pakarinen astetta pari kovempi pelimies ykkösen laitaan kuin Palola.

Jos kauden aikana tulee edes parikin tuon tason pelimiestä kuin viime kaudella tuli (ymmärrän, että KHLn takia oli poikkeuskevät), niin hyökkäyksestä kevään menestys ei jää kiinni. Siihen päälle, että hyökkäyksessä on TODELLA kiinnostavia junnuja, joita kiinnostaisi nähdä kehissä aika paljon ennen kuin kilpavarustelu taas alkaa joskus tammikuussa: Kaskimäki, Halttunen... aika timanttia.

Puolustus
X-Y
Lyytinen-Melart
Kotkansalo-Motin
Salin, Luoto, Luhanka

Y on aika varmasti Schmaltzin paikko, eli siihen on säästetty rahaa. Siihen voi odottaa pelimiestä. Ja se on tyyliin "Honka" tai "Press".

Se X on kyssäri. Jos X on "Lindbohm" niin puolustus on jopa parempi kuin viime kaudella. Koska Kotkansalo on vuoden vanhempi ja Lyytinen ehjä ja Melart upgreidi Ahoseen. Ja Salin breikannee tällä kaudella.

Mutta jos taas X on sellainen hyvä 3 ketjun "Miihkali Teppo" eli Motin ja Lyytinen taas automaationa 2. pari, niin sitten ehkä kokonaisuus heikkenee, koska X olisi heikennys suhteessa Auvituun. Se, että Auvitua ei ole sainattu kielii siitä, että ei ole rahaa ja se taas kielii siitä, että X on enemmänkin Miihkali Teppo kuin Lindbohm.

Mutta tuo X ja Y pitkälti ratkaisee sen onko IFKlla kauden alussa kiinnostava materiaali vai ei?

Veskat on iso kysymysmerkki. Joko ne tulee vuoden varmempana ja parempana tai sitten Halosen itseluottamus meni keväällä ja Taponen nousee ykköseksi. Tällöin rehellisesti uskon, että ennen siirtorajaa tulee vielä joku veska sisään.

Toivo ei ole menetetty, mutta olisihan se pian kiva tietää ketkä nuo X ja Y ovat?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, ei siitä ole pitkä aika, kun jotkut täällä puhuivat märistä markkinoista ja että niitä hyviä pelaajia on pian saatavilla. Ehkä ei sitten tarkoitettu isoja nimiä, vaan pikemminkin pieniä. Mutta niitäkään ei ole nähty, ellei Hede, Seppälä ja K Lundell ole niitä.
Märät on markkinat, vaan pisarat menee meidän ohi.

Sä et edelleenkään ymmärrä ajan ja/tai ajoituksen merkitystä? HIFK vaikuttaa nyt ensisijaisesti olevan hankkimassa ulkomaalaisia pelaajia, todennäköisesti pohjoisamerikkalaisia, joilla on joko NHL- ja/tai AHL-kokemusta tuloksentekoyksiköistä. Tämä joukko on se, joka ”elää” NHL:n aikatauluista ja siksi se vaikuttaa myös meihin. Jos Salmelainen etsisi ECHL-pelaajia, niitä on varmasti nyt pilvin pimein saatavilla, mutta aiemman kokemuksen perusteella sanoisin, että HIFK:ssa tavoitellaan astetta kovempia pelaajia. Esimerkkinä vaikka AB. Jos katsoisit muiden jengien hankintoja, saattaisit huomata, että viime aikoina on hankittu lähinnä ECHL-/Keski-Eurooppa-taustaisia pelaajia ja tuttuja, parhaat pelikänsä jo ylittäneitä paluumuuttajia.

Pelaajia siis on ja niitä tulee kyllä liikkumaan, eli markkinat eivät ole kuivat. Kysymys on ajoituksesta. Kun joku tekee ekat liikkeet, muut seuraavat kyllä perässä. HIFK:n paukut tuskin kuitenkaan riittävät ensimmäisiin siirtoihin, joten siksi tässä odotellaan muiden siirtoja. Tuskin ovat Kärpät ja Tapparakaan ekojen siirtojen tekijöinä, koska Liiga-seurojen rahat nyt ei vain riitä niihin kaikkein kovimpiin ulkkareihin, jollei heillä ole jotain muuta motiivia siirtyä Liigaan.

Jos Salmelainen nyt kuitenkin sitten hankkii sanotaanko vaikka nyt puolalaisen, Tanskan kakkosdivarissa pelanneen pakin meille isoille minuuteille tämän odottelun seurauksena, lupaan haukkua hänet aivan pystyyn.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Sä et edelleenkään ymmärrä ajan ja/tai ajoituksen merkitystä? HIFK vaikuttaa nyt ensisijaisesti olevan hankkimassa ulkomaalaisia pelaajia, todennäköisesti pohjoisamerikkalaisia, joilla on joko NHL- ja/tai AHL-kokemusta tuloksentekoyksiköistä. Tämä joukko on se, joka ”elää” NHL:n aikatauluista ja siksi se vaikuttaa myös meihin. Jos Salmelainen etsisi ECHL-pelaajia, niitä on varmasti nyt pilvin pimein saatavilla, mutta aiemman kokemuksen perusteella sanoisin, että HIFK:ssa tavoitellaan astetta kovempia pelaajia. Esimerkkinä vaikka AB. Jos katsoisit muiden jengien hankintoja, saattaisit huomata, että viime aikoina on hankittu lähinnä ECHL-/Keski-Eurooppa-taustaisia pelaajia ja tuttuja, parhaat pelikänsä jo ylittäneitä paluumuuttajia.

Pelaajia siis on ja niitä tulee kyllä liikkumaan, eli markkinat eivät ole kuivat. Kysymys on ajoituksesta. Kun joku tekee ekat liikkeet, muut seuraavat kyllä perässä. HIFK:n paukut tuskin kuitenkaan riittävät ensimmäisiin siirtoihin, joten siksi tässä odotellaan muiden siirtoja. Tuskin ovat Kärpät ja Tapparakaan ekojen siirtojen tekijöinä, koska Liiga-seurojen rahat nyt ei vain riitä niihin kaikkein kovimpiin ulkkareihin, jollei heillä ole jotain muuta motiivia siirtyä Liigaan.

Jos Salmelainen nyt kuitenkin sitten hankkii sanotaanko vaikka nyt puolalaisen, Tanskan kakkosdivarissa pelanneen pakin meille isoille minuuteille tämän odottelun seurauksena, lupaan haukkua hänet aivan pystyyn.
Sinun jutut alkavat olla näköjään myös muiden mielestä aika hyökkääviä. Ne ovat myös yleensä niin pitkiä ettei kaikkea jaksa kommentoida.
Mutta pääasia tuntuu olevan, että lähes kaikki mitä toteat on oikein ja HIFK:lle positiivista ja vastakkaiset mielipiteet ovat täysin sitä itseään.
En viitsi tätä kerrankin lyhyttä viestiäsi kommentoida sen kummemmin, kuin että ajoituksista huolimatta ei mielestäni HIFK:lle ole paljon märkää markkinoilla, kun riihikuivaa ei tunnu hirveästi löytyvän maksamiseen.
Näin mielestäni tuossa totesin.
Tuonnempana tulen kommentoimaan omaa mielipidettäni joukkueen rakentamisesta rahatilanteesta riippumatta.
 
J

Just-Ice-Hockey

Sä et edelleenkään ymmärrä ajan ja/tai ajoituksen merkitystä? HIFK vaikuttaa nyt ensisijaisesti olevan hankkimassa ulkomaalaisia pelaajia, todennäköisesti pohjoisamerikkalaisia, joilla on joko NHL- ja/tai AHL-kokemusta tuloksentekoyksiköistä.

Miksi ihmeessä IFK:n pitäisi hirttäytyä mahdollisten pelaajahankintojen osalta mihinkään maanosaan, sarjatasoon tai kansalaisuuteen? Oma haaveeni on IFK, joka vaikuttaa olevan ensisijaisesti hankkimassa joukkueen kannalta parasta mahdollista pelaajaa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinkin "märkänä" aikana on todella ikävää kuulla, että IFK ja/tai Salmelainen ovat hukanneet johonkin (jopa) kaksikin puolustajaa, eikä niitä nyt tunnu mistään löytyvän, vaikka niitä kovin etsitään. Pitäisikö laittaa lehteen, tahi jopa faceen ilmoitus kadonneista puolustajista, jotka IFK on kadottanut?

On se kumma. Jotenkin ymmärtää että kuivalla kaudella on vaikeuksia löytämisessä, mutta nyt kun on niin märät markkinat niin kadoksissa siltikin moiset ovat. Niin rahat kuin puolustajatkin. Harmillista kerta kaikkiaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Miksi ihmeessä IFK:n pitäisi hirttäytyä mahdollisten pelaajahankintojen osalta mihinkään maanosaan, sarjatasoon tai kansalaisuuteen? Oma haaveeni on IFK, joka vaikuttaa olevan ensisijaisesti hankkimassa joukkueen kannalta parasta mahdollista pelaajaa.
Täsmälleen näin. Tobbe on jotenkin ihastunut ruotsalaisiin ja rapakon takaa tuleviin (tosin ei Etelä-Amerikkalaisiin).
Miksi eivät kelpaa tsekin ja slovakian lupaukset tai muut Euroopan huiput?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Näinkin "märkänä" aikana on todella ikävää kuulla, että IFK ja/tai Salmelainen ovat hukanneet johonkin (jopa) kaksikin puolustajaa, eikä niitä nyt tunnu mistään löytyvän, vaikka niitä kovin etsitään. Pitäisikö laittaa lehteen, tahi jopa faceen ilmoitus kadonneista puolustajista, jotka IFK on kadottanut?

On se kumma. Jotenkin ymmärtää että kuivalla kaudella on vaikeuksia löytämisessä, mutta nyt kun on niin märät markkinat niin kadoksissa siltikin moiset ovat. Niin rahat kuin puolustajatkin. Harmillista kerta kaikkiaan.

Märkyyden määrittää se, että mitkä ne sieltä tulevat kaksi puolustajaa on? Tottakai huiput myös odottelevat ensin NHLn, Sveitsin, Ruotsin ja DEL-liigan (huippujengit) nimittäin yllättävän moni KHL-pelaaja on saanut myös NHL-diilinkin. Joku Olkinuora nettoaa n. 700 000 euroa ensi kaudesta ja vielä USAn veroprosentilla. Sveitsissä vedät tuplat HIFKn liksoista. Kyllä tuollainen houkuttaa pelaajaa ensin katsomaan ne markkinat.

Jos sieltä tulee Lindbohm ja Press, joiden kohdalla HIFK on odotellut, että saavatko diilin NHLstä tai Sveitsistä, niin odotteleminen kannatti.

Jos taas sieltä tulee Miihkali Tepon tasoinen kaveri ja joku ECHL-haku, niin voi tosiaan aika paljon kritisoida pakiston tasoa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos sieltä tulee Lindbohm ja Press, joiden kohdalla HIFK on odotellut, että saavatko diilin NHLstä tai Sveitsistä, niin odotteleminen kannatti.

Jos taas sieltä tulee Miihkali Tepon tasoinen kaveri ja joku ECHL-haku, niin voi tosiaan aika paljon kritisoida pakiston tasoa.
Mitä pidempään odotellaan LIndbohmia ja Pressiä, sitä todennäkäisemmin jää se musta pekka räpylään, kun ne markkinat kuitenkin lopulta kuivahtavat.

Tokihan näillä mainituilla pelaajillakin oman odottelun seurauksena markkina-arvo myös laskee, kun ja jos muualla alkaa olemaan täyttä ja lopulta pääsevät erkka palkalla pelailemaan jos paikka auringossa ei avaudukaan.

Missään ei myöskään ole mainittu että IFK juuri näiden veijareiden kanssa olisi minkäänlaisesta "esisopparista" diilaillut, mutta tokihan on jees jos näin on, mutta kyllä siinä tosiaankin pelataan upporikasta ja rutiköyhään sen suhteen. Liekö myöskään asenne kohdillaan jos ja kun IFK on se mahdollinen vaihtoehto, jos ei missään muualla tärppää?

No nää nyt on vaan näitä pohdintoja, eikä varsinaisesti ole mitään puolesta tai vastaan lainaamani kirjoitusta. Sen avulla vain sai vastauksen edes johonkin kontekstiin mahdollisia pelaajia pähkäillessä.

Ihmeen hyvin siellä moni on tosiaankin pelipaikan itselleen löytänyt ja markkinat ovat kyllä nyt hyvinkin nopeasti kuivahtamassa niiden huipun veljesten suhteen. Eli ainakaan vielä ne märät markkinat eivät ole IFK:lle realisoitumassa, mutta onhan se toki mahdollista että niin lopulta kuitenkin käy.

Ikävä kyllä kassa lieneenyt siinä kunnossa ettei isommin ole varoja, joka taas johtaa siihen, että joukkue on jäämässä vähän vajaaksi joka osa-alueella ja perustuu totisesti hyvinkin isosti odotusarvoon, jossa kukaan ei ensinnäkään loukkaanu -ei henkisesti eikä fyysisesti- sekä nostaa tasoaan aivan uudelle levelille, Valmennuksen suhteen en vielä(kään) ole täysin vakuuttunut siitä että riittävätkö eväät sellaiseen pelaajakehitykseen, mutta se jäänee nähtäväksi. Toivottavasti kuitenkin riittävät.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hyviä ajatuksia @tommy36

aina on vaara, että ne pelaajat, jotka ensin katselevat muualta tarjouksia on hieman heikommalla asenteella ja saadaan joukkueeseen fleguja. Mutta yllättävän paljon kuitenkin joukkueisiin liittyy elokuussa porukkaa, jotka menee hyvällä asenteella. Monesti he ovat näyttämässä saadakseen sitten ensi vuodeksi paremman pelipaikan. Ja ytimessään suurin osa pelaajista haluaa voittaa eikä fleguilulla voiteta.

Pakisto ja se onko sieltä tosiaan tulossa "Lindbohm" ja "Press" (en siis tarkoittanutkaan, että juuri nuo miehet ne olisi vaan esimerkkinä tasosta) on se ratkaiseva tekijä jos mielitään mitään menestystä ensi kaudella saada.

Materiaalin suhteen lähdetään varmasti monia muita suhteessa takamatkalta, joten haluaisinkin nähdä sen taistelevan HIFKn. Ehkä se altavastaaja-asema sopisikin meille. EI ole sitäkään juuri kokeiltu.

Siitä olen muuten eri mieltä, että hyökkäys olis jäämässä vajaaksi. Tuossa kun kävin aiemmin listausta, niin hyökkäys on kyllä suurin piirtein samantasoinen kuin viime kaudella samoihin aikoihin.

Siihen kun lisätään vielä, että sekä Nättinen että Koivistoinen on myös ihan vielä kehittyvässä iässä ja kunnianhimoisia kavereita, niin en pidä tilannetta lainkaan huonona.

Ja hyökkääjiä saa kyllä kauden aikana. Olen valmis aloittamaan kauden näilläkin hyökkääjillä.

Katsoin mitä olen paperilla joskus viime kesänä hahmotellut viime kauden ensimmäisiin peleihin kokoonpanoa:

Innala-Koivistoinen-Palola
Tallberg-Broadhurst-Dyk
Hirvonen-Paajanen-Jääskä
Åsten-Väänänen-Karvinen

(Kauden aikana hyökkäykseen saapui: Wirtanen, Turunen, Salomäki, Gardiner ja Pakarinen)

...NYT kun katsoo kesän kokoonpanoa:

Nättinen-Koivistoinen-Pakarinen
Tallberg-Hirvonen-Dyk
Jääskä-Paajanen-Palola
Åsten-Väänänen-Karvinen

Vaikka AB poistui, hyökkäys on suurinpiirtein samantasoinen, koska Hirvonen ja Jääskä on vuoden vanhempia ja Pakarinen astetta pari kovempi pelimies ykkösen laitaan kuin Palola.

Jos kauden aikana tulee edes parikin tuon tason pelimiestä kuin viime kaudella tuli (ymmärrän, että KHLn takia oli poikkeuskevät), niin hyökkäyksestä kevään menestys ei jää kiinni. Siihen päälle, että hyökkäyksessä on TODELLA kiinnostavia junnuja, joita kiinnostaisi nähdä kehissä aika paljon ennen kuin kilpavarustelu taas alkaa joskus tammikuussa: Kaskimäki, Halttunen... aika timanttia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmeessä IFK:n pitäisi hirttäytyä mahdollisten pelaajahankintojen osalta mihinkään maanosaan, sarjatasoon tai kansalaisuuteen? Oma haaveeni on IFK, joka vaikuttaa olevan ensisijaisesti hankkimassa joukkueen kannalta parasta mahdollista pelaajaa.

Snadia saivartelua ja tahallaan väärin ymmärtämistä, mutta avataan asiaa:
Tuskin HIFK on mihinkään kansalaisuuteen hirttäytynytkään. Todennäköisesti pelaajat, mitä on kartoitettu ovat sellaisia, joiden tilanteeseen NHL:n kuviot vaikuttavat. Ihan hyvin kysymyksessä voi olla pelaaja, joka on pelannut viime kaudella Euroopassa, mutta joka ehkä haluaa katsella myös oman maan kuviot, joihin taas vaikuttaa noin 500:n muunkin pelaajan kuviot.

Minä voin olla väärässä, mutta mä uskon, että sieltä on tulossa joku AHL/NHL-haku, eikä tässä kohtaa pelaajan kansalaisuudella ole väliä, mutta sattuneista syystä siellä nyt kuitenkin huomattava enemmistö on pohjoisamerikkalaisia. En usko Pressiin tai Lindbohmiin, vaan pariin kokonaan uuteen hakuun, ihan jo taloudellisista syistä. Mieluummin niin ja rahaa fikkaan, jos paska osuu tuulettimeen kuin kaikki rahat nyt kiinni ja kun 30% joukkueesta on lasaretissa, ollaan totaalisesti kusessa, kun ketään ei pystytä hankkimaan. Totta kai oletuksena on, että pelaaja joka tänne hankitaan on scoutattu hyvin, eli mikään Mr AnyoneWillDo ei kelpaa, vaikka ymmärrän senkin, että mitään takeita kenestäkään ei ole. Mutta, jos sieltä nyt Press tai Lindbohm tulee, edes toinen heistä, niin tervetuloa. Omat odotukseni ovat vain alempana.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Snadia saivartelua ja tahallaan väärin ymmärtämistä, mutta avataan asiaa:
Tuskin HIFK on mihinkään kansalaisuuteen hirttäytynytkään. Todennäköisesti pelaajat, mitä on kartoitettu ovat sellaisia, joiden tilanteeseen NHL:n kuviot vaikuttavat. Ihan hyvin kysymyksessä voi olla pelaaja, joka on pelannut viime kaudella Euroopassa, mutta joka ehkä haluaa katsella myös oman maan kuviot, joihin taas vaikuttaa noin 500:n muunkin pelaajan kuviot.

Minä voin olla väärässä, mutta mä uskon, että sieltä on tulossa joku AHL/NHL-haku, eikä tässä kohtaa pelaajan kansalaisuudella ole väliä, mutta sattuneista syystä siellä nyt kuitenkin huomattava enemmistö on pohjoisamerikkalaisia. En usko Pressiin tai Lindbohmiin, vaan pariin kokonaan uuteen hakuun, ihan jo taloudellisista syistä. Mieluummin niin ja rahaa fikkaan, jos paska osuu tuulettimeen kuin kaikki rahat nyt kiinni ja kun 30% joukkueesta on lasaretissa, ollaan totaalisesti kusessa, kun ketään ei pystytä hankkimaan. Totta kai oletuksena on, että pelaaja joka tänne hankitaan on scoutattu hyvin, eli mikään Mr AnyoneWillDo ei kelpaa, vaikka ymmärrän senkin, että mitään takeita kenestäkään ei ole. Mutta, jos sieltä nyt Press tai Lindbohm tulee, edes toinen heistä, niin tervetuloa. Omat odotukseni ovat vain alempana.

Joo. Lindbohm lähti ihan omasta mutuilusta ja en edes muista mistä tuo Press lähti. Molemmat ihan heittoja tason esimerkistä.

Itsekin pidän todennäköisempänä, että sieltä tulee ainakin yksi Pohjois-Amerikkalainen. Siinä on taas noiden verojen jakaminen kahdelle eri kalenterivuodelle. Pakisto on aika nuori, niin tuntuisi loogiselta, että ainakin toinen on jonkin sortin veteraani.

Hieman kyllä hämmentää, ettei Auvitulla ole sitä diiliä. Siinä olisi veteraani, johtaja, hyvä kiekolla ja logolle pelaava kaveri valmiina. Liekö sitten hintapyynti vain väärä suhteessa nykytasoon? Jos joskus, niin haluaisin kyllä kuulla syyn miksei diiliä ole tehty? Jos se on raha, niin tavallaan ymmärrän ja tavallaan en.

Jos se on joku muu syy, niin se varsinkin kyllä kiinnostaisi.
 
J

Just-Ice-Hockey

Snadia saivartelua ja tahallaan väärin ymmärtämistä, mutta avataan asiaa:
Tuskin HIFK on mihinkään kansalaisuuteen hirttäytynytkään. Todennäköisesti pelaajat, mitä on kartoitettu ovat sellaisia, joiden tilanteeseen NHL:n kuviot vaikuttavat. Ihan hyvin kysymyksessä voi olla pelaaja, joka on pelannut viime kaudella Euroopassa, mutta joka ehkä haluaa katsella myös oman maan kuviot, joihin taas vaikuttaa noin 500:n muunkin pelaajan kuviot.

Minä voin olla väärässä, mutta mä uskon, että sieltä on tulossa joku AHL/NHL-haku, eikä tässä kohtaa pelaajan kansalaisuudella ole väliä, mutta sattuneista syystä siellä nyt kuitenkin huomattava enemmistö on pohjoisamerikkalaisia. En usko Pressiin tai Lindbohmiin, vaan pariin kokonaan uuteen hakuun, ihan jo taloudellisista syistä. Mieluummin niin ja rahaa fikkaan, jos paska osuu tuulettimeen kuin kaikki rahat nyt kiinni ja kun 30% joukkueesta on lasaretissa, ollaan totaalisesti kusessa, kun ketään ei pystytä hankkimaan. Totta kai oletuksena on, että pelaaja joka tänne hankitaan on scoutattu hyvin, eli mikään Mr AnyoneWillDo ei kelpaa, vaikka ymmärrän senkin, että mitään takeita kenestäkään ei ole. Mutta, jos sieltä nyt Press tai Lindbohm tulee, edes toinen heistä, niin tervetuloa. Omat odotukseni ovat vain alempana.

Ei ollut missään määrin tahallaan väärin ymmärtämistä tai saivartelua, vaan ihan tosissaan esitetty kysymys. Jos toiselle nimimerkille perustelet markkinoiden kuivuutta sillä, että ollaan kalassa markkinoilla, missä ei mitään tapahdu, on minusta täysin perusteltua kysyä, miksi ollaan tuolla markkinalla. Kansalaisuuden nostit esille sinä, poissulkemalla todennäköisesti suomalaiset pelaajat. Samoin maantieteellinen rajaus oli sinun käsialaasi, ei minun.

Euroopassa on yhä suuri joukko pelaajia ilman (julkaistua) sopimusta, joten markkina ei todella ole kuiva. Pelaajaliikennettä myös liigajoukkueisiin on ollut ihan kiitettävästi viimeisen viikon parin aikana. Tällaisessa pelaajamarkkinassa olisi sulaa hulluutta heittäytyä vapaaehtoisesti markkinalle, jossa ratkaisut tapahtuvat vasta arviolta 3-5 viikon kuluttua. Vielä kun ottaa huomioon, että tuolta on suurella todennäköisyydellä saatavissa vain pelaaja, joka joutuu tyytymään ihan puhtaasti fall back -mahdollisuuteen, ei Pohjois-Amerikkaan keskittymisessä lähtökohtaisesti ole järkeä. Vielä kertaakaan ei ole tainnut onnistua haavekuvat siitä, että NHL-leiriltä pudonnut jenkki tai kanukki on tullut Stadiin verenmaku suussa, näyttänyt kaikille närhen värkit ja pelannut itsensä showhun. Toivoisin todella Tobiaksen nyt keksivän jotain muuta tähän hetkeen.

Nämä kaksi mainittua pakkihankintaa ovat ensi kauden menestysmahdollisuuksien kannalta tärkeimmät hankinnat, ja niiden kohdalla toivoisi pelattavan niin varman päälle kuin se vaan on mahdollista. Kaikin tavoin varman päälle.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän on se askel mikä mestaruuteen ja pitkäjänteiseen menestykseen vaaditaan?

Uskoisin, että se on laaja runko ja hyvät avainpelaajat. Tärkeimpänä maalivahti.

Tämä runko tulee saada kasaan pääosin omista pelaajista, jotta rahaa jää satsata avainpelaajiin. Sehän ei toki haittaa, että omista kasvaa myös avainpelaajia.

Kunnolla vain vastuuta nuorille. Kauden aikana sitten se 1-2 hankintaa kriittisimmille paikoille, jos näyttää että tarvitaan.

Pitkäjänteisyyttä kaipaisin nyt kun junioreissa aikuisten kynnyksellä on paljon ikäsarjojensa maajoukkuetason pelaajia.

Täällä käy joku Turunen ja Salomäki vetämässä kevään nollaplusnollaa ja lähtevät mäkeen. Nuokin ajat kannattaisi jakaa omille kavereille ja nauttia hiljalleen hedelmistä.

Esimerkki on toki huono kun koronajuttujen takia piti noita keskenkuntoisia tähtiä raahata hyökkäys täyteen.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mikähän on se askel mikä mestaruuteen ja pitkäjänteiseen menestykseen vaaditaan?

Uskoisin, että se on laaja runko ja hyvät avainpelaajat. Tärkeimpänä maalivahti.

Tämä runko tulee saada kasaan pääosin omista pelaajista, jotta rahaa jää satsata avainpelaajiin. Sehän ei toki haittaa, että omista kasvaa myös avainpelaajia.

Kunnolla vain vastuuta nuorille. Kauden aikana sitten se 1-2 hankintaa kriittisimmille paikoille, jos näyttää että tarvitaan.

Pitkäjänteisyyttä kaipaisin nyt kun junioreissa aikuisten kynnyksellä on paljon ikäsarjojensa maajoukkuetason pelaajia.

Täällä käy joku Turunen ja Salomäki vetämässä kevään nollaplusnollaa ja lähtevät mäkeen. Nuokin ajat kannattaisi jakaa omille kavereille ja nauttia hiljalleen hedelmistä.

Esimerkki on toki huono kun koronajuttujen takia piti noita keskenkuntoisia tähtiä raahata hyökkäys täyteen.
Ei ole huono, sillä noita junnuja/nuoria oli kyllä viime kaudellakin. Vaan ei paljoa peluutettu.
Esim. Taponen, Teräväinen, Winberg, Salin, Luoto, Kaskimäki, Teissala, Bau, Ruusunen, Sandwik, Seppälä, Holopainen... En kyllä kaikkia olisi peluuttanut.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jos Auvitulla ei ole diiliä ensi kaudesta, niin uskoisin että lienee rahasta kyse. Pelannut nyt käsittääkseni todella halvalla siihen nähden mitä tehoja tehnyt.

Mies on hienosti palannut tasolleen, niin nyt perkele ei ole oikea aika nuukailla Auvitun palkassa. Puolustaja, joka valittiin 2016 pleijareiden parhaaksi pelaajaksi ja asuu kävelymatkan päässä Nordiksesta. Eikä tarvitse tuijottaa vuosien taakse, sillä Auvitu oli keväällä meidän paras pakki ja alkoi näyttämään siltä parhaiden vuosien itseltään. Haloo Tobias!
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kun noita kuntoutettavia HIFK:n auliisti otetaan, niin luulisi olevan palkkaajille selvää, että jos se optimistisin skenaario toteutuu eli jannu nousee parhaalle tasolleen, niin sitten on halua maksaa enemmän kuin “koeajan” palkka. Miksi vaivautua kuntoutusprojekteihin, jos kypsyneestä hedelmästä päästetään heti kohta irti?

PS. Kun näistä vemppahankinnoista nyt tuli puhe, niin toivoisin ettei sellaisia enää hommata ainakaan kevätkaudella (ja pelkästään ko. keväälle), joka on todetusti turhan usein liian myöhäinen ajankohta toipumiseen. Toki riippuu vamman laadusta ja kestosta aiemmin kauden aikana. Auvitun hankinta viimeksi kesken kauden oli järkevä, koska siihen kuului soppari myös seuraavasta kaudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös