KooKoo kaudella 2022–2023 – Olli Salo Sexy Hockey jatkuu

  • 322 752
  • 1 798

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
TPS osiossa muistan nähneeni yhden klipin kun joukkue tuo kiekon yvllä ylös, niin D Astous tuli klipissä selkä suorana liu’ulla alueelle. En tiedä, onko muut nähneet saman klipin ja vetäneet siitä sitten lopulliset johtopäätökset.

Eiköhän ole tämä sälli ole varsin pätevä pakki, varsinkin YVllä. Hyvä hankinta.
Voi pitää paikkansa. Itse kävin katselemassa highlighteja playoff otteluista ja mieleeni jäi oikeastaan jäätävä kuti. Osaa laukoa suoraansyötöstä hyvin. Kovaankin syöttöön osuu hyvin. Veto lähtee napakasti ranteella ja lämärillä muutenkin. Ja oli muutamassa suorassahyökkäyksessä maalin edessä painamassa kiekkoa pömpeliin. Mihin ei raskasjalkaisella ole hirveästi mahdollisuuksia. Ylivoimalla näytti myös osaavan pyörittää peliä ja syöttää hyvin.

Edelleen on mahdollista että kemiat ei natsaa tms. Mutta annetaan pojan näyttää mihin pystyy. Mielenkiintoinen ukko joka tapauksessa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt tuli iso jytky. Siis Charles-Edouard D'Astous. Toivottavasti on niin hyvä pelaaja miltä kuulostaa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
C-E D'Astous vaikuttaa todella mielenkiintoiselta hankinnalta, paljon tehny pinnoja urallaan.
Miinuspuolella ainoastaan se, että nimi on hankala sanoa:)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Onnea Kouvolaan. Varmaan kiinnostavin pakkihankinta ensi kaudelle koko Liigassa.

Näin kirjoitettiin hänestä pari vuotta sitten Detroitin training campilla:

"#87 Charles-Edouard D’Astous: I think the Red Wings may have a sleeper in this one. The Grand Rapids Griffins-contracted D’Astous may end up starting his season in the ECHL, not the AHL, but the 6’2,” 205-pound graduate of the QMJHL’s Rimouski Oceanic posted 66 points in 55 games this past season, and he is smooth, very smooth.

D’Astous skates superbly and integrates strong passing, playmaking, vision and a good shot with positional aplomb. When he’s on, the elements of his game are seamlessly crafted into a borderline elegant package, and though he’s a little older at 21, D’Astous dominated among his peers and juniors wearing the “C” in the “Q."


Tuo ennustus toteutui ja kaveri päätyi ECHL:ään, mutta hämmentävää että tuollaisten ECHL-näyttöjen jälkeen suuntana on Eurooppa, eikä AHL->NHL. Teillä saattaa olla aikamoinen timantti käsissänne.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Edelleen on mahdollista että kemiat ei natsaa tms. Mutta annetaan pojan näyttää mihin pystyy. Mielenkiintoinen ukko joka tapauksessa.
Vaikea uskoa, että kyseessä olisi edelleen vaikea tyyppi. On kuitenkin ollut junnuliigassa ensin varakapteeni ja nostettu sitten joukkueensa kapteeniksi seuraavalle kaudelle. ECHL:ssä palkittu "humanitarian of the year" -titteli, eli on varmaan tehnyt eniten jotain vierailuja sairaaloiden lastenosastoille, tms. Onko tässä ihmisessä hitto mitään puutteita? Kai hän edes haisee pahalle?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tuo ennustus toteutui ja kaveri päätyi ECHL:ään, mutta hämmentävää että tuollaisten ECHL-näyttöjen jälkeen suuntana on Eurooppa, eikä AHL->NHL. Teillä saattaa olla aikamoinen timantti käsissänne.

Nimenomaan. Kokoa on, vissiin kovuuttakin ja pisteitä tulee. Silti ei kunnolla edes AHL:ssä ovi auennut. 24v niin kerkiää vielä tykkikauden tai kahden jälkeenkin takaisin rapakon taakse.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Nimenomaan. Kokoa on, vissiin kovuuttakin ja pisteitä tulee. Silti ei kunnolla edes AHL:ssä ovi auennut. 24v niin kerkiää vielä tykkikauden tai kahden jälkeenkin takaisin rapakon taakse.
AHL-tehotkin saattaa johtua siihen, että ECHL:stä tulevana hän on saattanut saada pienen roolin, kun isompi vastuu on annettu Red Wingsin NHL-prospecteille. Sitä taustaa vasten ymmärrän, että haluaa Eurooppaan, jos on kokenut asetelman tuolla olevan lähes mahdoton. Yrittää sitten breikata täällä ja tehdä suoran yhden suunnan NHL-pahvin.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Vaikea uskoa, että kyseessä olisi edelleen vaikea tyyppi. On kuitenkin ollut junnuliigassa ensin varakapteeni ja nostettu sitten joukkueensa kapteeniksi seuraavalle kaudelle. ECHL:ssä palkittu "humanitarian of the year" -titteli, eli on varmaan tehnyt eniten jotain vierailuja sairaaloiden lastenosastoille, tms. Onko tässä ihmisessä hitto mitään puutteita? Kai hän edes haisee pahalle?
En tarkoittanut että olisi vaikea tai muutenkaan ihmeellinen ihminen. Lähinnä kemioita kentällä. Miten sopii pelisabluunaan, pystyykö hyödyntämään vahvuuksiaan ja millaiset kaverit saa ympärilleen. Kaikki vaikuttaa kuitenkin onnistumiseen uudessa paikassa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo Charles-Edouard D'Astousin sukunimi lausutaan ilmeisesti tyyliin Dastus.

Jos menee liian vaikeaksi, niin olkoon sitten vaikka Datsun, sen osaavat kaikki lausua.
 
Suosikkijoukkue
TPS, KalPa, KooKoo, Avalanche
D'Astous köyhän miehen Lofquist. Olen nähnyt henkilökohtaisesti miehen pelaavan. Ei tule tekemään yli viittä maalia kotoisessa Liigassamme. Varma tieto.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Darts, LA Rams, AD99
D'Astous köyhän miehen Lofquist. Olen nähnyt henkilökohtaisesti miehen pelaavan. Ei tule tekemään yli viittä maalia kotoisessa Liigassamme. Varma tieto.

Itse uskon että tekee ~15 maalia, mutta voidaan keskustella asiasta myöhemmin, vedonlyönti ketjussa.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
D'Astous köyhän miehen Lofquist. Olen nähnyt henkilökohtaisesti miehen pelaavan. Ei tule tekemään yli viittä maalia kotoisessa Liigassamme. Varma tieto.

Mä olen henkilökohtaisesti nähnyt Eric Cantonan, Ryan Giggsin ja David Beckhamin pelaavan. Olivat aika huonoja siinä pelissä. Eivät tu pärjäämään, varma tieto.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
D'Astous köyhän miehen Lofquist. Olen nähnyt henkilökohtaisesti miehen pelaavan. Ei tule tekemään yli viittä maalia kotoisessa Liigassamme. Varma tieto.

Älä pahastu, mutta kolmen viestin jatkoaikakirjoittajan arviot ei paljon paina, kun toisessa korissa on ammattilaisten scouting raportteja.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä olen henkilökohtaisesti nähnyt Eric Cantonan, Ryan Giggsin ja David Beckhamin pelaavan. Olivat aika huonoja siinä pelissä. Eivät tu pärjäämään, varma tieto.
Meitsi on nähnyt Messin pelaavan, ja yhdessä pelissä ei meinannut päästä edes kentälle, pelasi vain muutaman minuutin. Huono pelaaja!
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kovasti menee tunteisiin jos arviot eivät ole myönteisiä uudesta hankinnasta. Melkein voisin ainakin löydä vetoa ettei tule 20% tehokkuudella laittamaan kiekkoa pussiin kuten echl:ssä. Tuskin palkka on yli 100k niin hakuna ok. Kannattaa katsoa kortti. Voi tulla silti eurooppa shokkina.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kultasen mukaan ei ole mikään kankea pökkelö vaan edellytykset ovat tehokkaaksi Liigapakiksi.

Olisi toisaalta aika virkistävää vaihtelua, jos joskus uuden pelaajahankinnan julkaisun yhteydessä UTJ/valmentaja haukkuisi hänet ihan pystyyn.

Vai oliko Ikalla jopa aikoinaan vähän sellaista tyyliä projektipelaajiensa kanssa? Potentiaali oli huima, mutta ukot järjestään rapakunnossa?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kovasti menee tunteisiin jos arviot eivät ole myönteisiä uudesta hankinnasta. Melkein voisin ainakin löydä vetoa ettei tule 20% tehokkuudella laittamaan kiekkoa pussiin kuten echl:ssä. Tuskin palkka on yli 100k niin hakuna ok. Kannattaa katsoa kortti. Voi tulla silti eurooppa shokkina.
Mikä teitä muita niin paljon kiinnostaa tässä hankinnassa? Kertokaa se. Minua ei vittuakaan kiinnosta jonkun Ilveksen hankinnat.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä teitä muita niin paljon kiinnostaa tässä hankinnassa? Kertokaa se. Minua ei vittuakaan kiinnosta jonkun Ilveksen hankinnat.
:D Mitä vittua mä just luin. Tuleeko sulle yllärinä, että suomalaista lätkää seuraavaa ihmistä saattaa kiinnostaa myös muiden jengien hankinnat, eikä pelkästään sen mitä tämä henkilö itse kannattaa. Hohhoh jos todella näin on.

CED on mielenkiintoinen hankinta ja on jännä nähdä mihin lopulta pystyy, mutta en minäkään tuohon hirveän kovia odotuksia ennakkoon lataisi. Ihan puhdas arpa, enkä edes ylläty jos ei nää joulua betonikylässä. Hurjat tehot pakille ECHL:n puolella, mutta ei takaa sitten yhtään mitään, kun Suomeen tulee.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
:D Mitä vittua mä just luin. Tuleeko sulle yllärinä, että suomalaista lätkää seuraavaa ihmistä saattaa kiinnostaa myös muiden jengien hankinnat, eikä pelkästään sen mitä tämä henkilö itse kannattaa. Hohhoh jos todella näin on.

CED on mielenkiintoinen hankinta ja on jännä nähdä mihin lopulta pystyy, mutta en minäkään tuohon hirveän kovia odotuksia ennakkoon lataisi. Ihan puhdas arpa, enkä edes ylläty jos ei nää joulua betonikylässä. Hurjat tehot pakille ECHL:n puolella, mutta ei takaa sitten yhtään mitään, kun Suomeen tulee.
Just sitä vittua sä just luit. On yllättävää, että tänne tullaan luennoimaan jostain KooKoon hankinnoista. Eikös näille pelaajasiirroille ole yleinen ketju, jossa voit sanoa ihan mitä tykkäät. Kai sekin pitäisi rikkautena ottaa, että jotkut ulkopuoliset tulevat tänne arvioimaan, että ei ole hyvä hankinta ynnä muuta. Ulkopuolista asiantuntemusta. Edelleen vain ihmettelen, mikä tässä ulkopuolisia niin paljon kiinnostaa. Ihan vilpittömästi. Minua esimerkiksi Jyppi kiinnostaa yhtä paljon kuin kilo paskaa. En muista kirjoittaneeni sinne puolelle yhtään viestiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös