Huonoin jääkiekkotoimittaja?

  • 93 516
  • 256

Kuka on Suomen huonoin jääkiekkotoimittaja?

  • Ilkka Palomäki

    Ääniä: 87 51,2%
  • Ilkka Palomäki

    Ääniä: 83 48,8%

  • Äänestäjiä
    170

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan mielenkiinnosta, ärsyttääkö Wennström sen takia että hän ottaa kantaa asioihin vai sen takia, että hän on eri mieltä kanssasi näistä asioista? Mielestäni myös tämäntyyliselle kiekkojournalismille on helposti paikkansa maailmassa, ja aika erikoista lukea toisinaan väitteitä että jääkiekkoa ja politiikkaa ei saisi ikinä sekoittaa, ottaen huomioon esimerkiksi tämän kevään MM-kisojen kohtalon. Kyllä niitä "Saipa ja Kalpa pelasivat tasaisen väännön tiistai-iltana"-juttuja on ihan riittävästi.
Tämähän se on. Yleisesti ottaen tämä jääkiekkoskene on mielestäni sen verran ummehtunut, (vaikka poikkeuksia on ja parempaan suuntaan ollaan menossa, kiitos wennströmmien) että minä ainakin tykkään lukea pelin ulkopuolisista asioistakin. Tai oikeastaan jopa enemmän niistä, kyllä mulla silmät on päässä ja tajuan suurinpiirtein mitä siellä kentällä tapahtuu ilman, että joku toimittaja kertoo sen minulle vielä kirjoitettuun muotoon.

Olen samaa mieltä lainaamani kirjoittajan kanssa siitä, että jääkiekko ei ole mikään muusta yhteiskunnasta erossa oleva saareke. Mielestäni nekin jutut, jotka eivät suoraan liity siihen jääkiekon pelaamiseen, liittyvät silti lajiin. Ja vaikka Wennström kirjoittaisikin pelkästään pelin ulkopuolisista/"kohu" -jutuista niin minua se ei haittaa, kyllä niitä pelistä kirjoittavia toimittajia on edelleen ihan tarpeeksi.

Mutta joo, makuasioitahan nämä. Ehkä minua tosiaan Wennströmin kohdalla auttaa sekin, että olen hänen kanssaan aika usein asioista samaa mieltä.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Kyllä peppumies ehdottomasti tähän ketjuun kuuluu. Kuten Via Dolorosa osuvasti totesi, sopisivat hänen tekstit paremmin johonkin henkilökohtaiseen blogiin. Nyt Jatkoaika on valjastettu tuon alustaksi.

Pari muuta nimeä, jotka haastavat tittelistä:

-Petteri Sihvonen. Vaikutta, että lähtökohta olla aina eri mieltä kuin "suuri yleisö". Toimii varmasti joillekin, itseäni tällainen lähestymiskulma ei vakuuta.

-Pekka Jalonen. Tarvitseeko edes sanoa mitään?
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kyllä peppumies ehdottomasti tähän ketjuun kuuluu. Kuten Via Dolorosa osuvasti totesi, sopisivat hänen tekstit paremmin johonkin henkilökohtaiseen blogiin. Nyt Jatkoaika on valjastettu tuon alustaksi.

Pari muuta nimeä, jotka haastavat tittelistä:

-Petteri Sihvonen. Vaikutta, että lähtökohta olla aina eri mieltä kuin "suuri yleisö". Toimii varmasti joillekin, itseäni tällainen lähestymiskulma ei vakuuta.

-Pekka Jalonen. Tarvitseeko edes sanoa mitään?
Niin eikös lehdissä kirjoitella mielipiteitä? Tietääkseni toimittajan työhön kuuluu muutakin kuin raportointi.


Itse omasta mielestä Wennström ei kuulu listalle, vaikka en hänen kanssaan ole samaa mieltä. Kyllähän jos ongelmana on, että Wennströmin mielipiteet ovat henkilöiden mielestä vääriä, niin voi laittaa varmaan hakemusta Jatkoaikaan ja kirjoittelemaan vastakkaisia juttuja. Kuten ylhäällä sanottiin, niin on vain hyvä että jääkiekon pelin ulkopuolisia asioita kirjoitellaan jääkiekkoaiheisessa verkkolehdessä.

Ei sillä, minun puolestani saa olla tykkämäättä Wennströmistä. Se ei ole minulta pois ja en usko että Wennströmiäkään se hirveästi painaa.

Pekka Jalonen on kyllä omasta mielestä tämän ketjun kamaa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kyllä peppumies ehdottomasti tähän ketjuun kuuluu. Kuten Via Dolorosa osuvasti totesi, sopisivat hänen tekstit paremmin johonkin henkilökohtaiseen blogiin. Nyt Jatkoaika on valjastettu tuon alustaksi.

Pari muuta nimeä, jotka haastavat tittelistä:

-Petteri Sihvonen. Vaikutta, että lähtökohta olla aina eri mieltä kuin "suuri yleisö". Toimii varmasti joillekin, itseäni tällainen lähestymiskulma ei vakuuta.

-Pekka Jalonen. Tarvitseeko edes sanoa mitään?

Sihvonen puhuu ja kirjoittaa pelistä. Niissä jutuissa on jotain, jonka avulla voi tajuta itse peliä paremmin. Jalonen taas kirjoittaa ihan tyhjänpäiväisiä juttuja, jotka ei anna mitään. En saa mitään lisäinformaatiota itse pelistä.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pekka Jalonen ja Sari Sirkkiä-Jarva sekä selostajista Mika Saukkonen.
Näistä ei tarvitse edes keskustella eikä niitä tarvitse perustella.
 
Iltalehteen on tainnut osua melkoisella tarkkuudella näitä huonoja jääkiekkotoimittajia.

Pitäisikö tässä pikkuhiljaa siirtää vastuuta palkkaajalle?
 
Tämä "yleinen vitsi" on kirjoittanut pari kirjaa, joihin on haastateltu mm. Joel Armiaa ja Sami Kapasta. Kapasen tasoisia henkilöitä ei Suomen jääkiekossa paljoa ole, jos hän vastaa Wennströmin haastattelupyyntöön, voidaan käsityksesi asettaa erittäin kyseenalaiseksi.

Wennströmin tyyli on omaan makuuni raskas, mutta kyllä hän jääkiekosta ymmärtää ja osaa sitä kirjoittaa.

Toisaalta, tätä logiikkaa mukaillen voidaan pitää Kari Hotakaista arvostettuna Formula 1 -toimittajana tai vaikkapa Tuomas Nyholmia arvostettuna musatoimittajana.

En henkilökohtaisesti jaksa tuota Wennströmin politikointia tukea (eli lukea), mutta kyllä muistan häneltä ihan asiallisiakin juttuja lukeneeni, nimenomaan jääkiekosta. Voin kyllä muistaa väärinkin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikki toimittajat joiden kanssa MINÄ olen samaa mieltä ovat hyviä toimittajia ja kaikki toimittajat joiden kanssa MINÄ olen eri mieltä ovat huonoja toimittajia. Sosiaalisen median mukana tullut kuplautumisen kulttuuri on välillä todella raskasta.
 

Ralph

Jäsen
Noin 20 pistettä on siis todellisuudessa juuri tällä hetkellä 15 pistettä. Mikä tuossa nyt siis niiiiiin pielessä oli? PS. En oo Pekka.
Kenties se siinä hämää, että HIFK on pelannut kymmenen peliä vähemmän. Jos HIFK olisi pelannut kymmmenen peliä enemmän ja samalla pistekeskiarvolla, olisi HIFK:llä 112 pistettä eli Lukon johto olisi yhdeksän pistettä. Yhdeksän pistettä on jo vähän vähemmän kuin mainittu noin 20 pistettä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kenties se siinä hämää, että HIFK on pelannut kymmenen peliä vähemmän. Jos HIFK olisi pelannut kymmmenen peliä enemmän ja samalla pistekeskiarvolla, olisi HIFK:llä 112 pistettä eli Lukon johto olisi yhdeksän pistettä. Yhdeksän pistettä on jo vähän vähemmän kuin mainittu noin 20 pistettä.
Hah! Jos sitä nyt lähetään jollain pistekeskiarvolla leikkimään, niin sitten pitää tietysti twiitin ydinsanoman mukaisesti verrata pistekeskiarvoja per väkiluku, jolloin Lukko johtaa HIFKiä nykyisten pistekeskiarvojen ja väkilukujen mukaisesti 950 pisteellä. Yhdeksänsataaviisikymmentä pistettä on enemmän kuin kaksikymmentä pistettä. Laskutapa on salainen eikä toistettavissa. #enolepekkajalonen
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Kova kiire Jalosella twiitata #PutinWarCriminal ja haukkua KHL:ää. kun itse ensin oli kahdeksan vuotta hehkuttanut KHL-Jokereita sekä haukkunut Liigaa joka hetki. Häpeäisi.

Suomen huonoin lätkätoimittaja jo vuodesta 200x (milloin lie hommat aloittanut).
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän Pekka Jalosen mädännäisyys Jokerien KHL-taipaleen aikana tekee hänestä yksinkertaisesti huonon ja ammattikuntaansa pilkkaavan toimittajan.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Pekka Jaloselle ääni täältäkin.

Vuosikaudet lipevää pro-KHL-mätää & kotimaisen kiekon mollaamista kaasupoljin pohjassa, ja kun KHL:n tilanne muuttui hänelle epäedulliseksi, kääntyi takki nopeammin kuin Tamin Jaguar lähtee Kuusamakujalta.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Iltalehden kolumni Sveitsin mentyä mm -finaaliin vuonna 2013, joka voinee summata "suomen pitäisi ottaa mallia sveitsin kiekosta" eli juuri mestaruuden 2011 jälkeen olisi ns. meidän peli pitänyt vaihtaa sveitsin vastaavaan. Tämä on jäänyt mieleen kaikkien aikojen huonoimpana kolumnina ikinä. Asialla luultavasti Pekka Jalonen. Ja tiettävästi kirjoitusta ei enää löydy internetistä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kysymys otsikossa on väärinaseteltu, sillä kysymyshän on kuka on Suomen neljänneksi huonoin jääkiekkotoimittaja, ensimmäisen, toisen ja kolmannen sijan kun omistaa Pekka Jalonen

5 vuotta sitten esitetty tosiasia pätee edelleen
 

nikozwan

Jäsen
Oma "suosikkini" on edelleen Marko Lempinen, jonka TET-harjoittelu IS:ssä näyttäisi olevan elinikäinen. Jotain palkinnon tynkääkin on miehelle heltynyt. Sehän on kiva. Jaksaa sitten suoltaa sepustuksia kun oma työnantaja muistaa välillä kukkapuskalla!

En itsekään kuulu Sihvoskan faneihin myöskään. Saukkosta en sen sijaan viitsi morkata, hänen ylentämisensä toimittajien klaaniin veisi viimeisenkin arvopohjan kyseiseltä porukalta.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös