Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 306 077
  • 5 402

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Eli väärin voitettu. Vaikka olisi nopein, on hidas.
No jos haluaa noin ajatella niin naulan kantaan, tuo myös suurin yksittäinen syy miksei Immonen tehnyt uraa NHLn puolella, mutta ominaisuudet oli riittävät.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
En tiedä oliko mainittu, kun en jaksanut tavata koko ketjua läpi, mutta Topi Nättinen on kyllä erinomainen kommentaattorina YLE Puheen kiekkoillassa. Harvinaisen selkeää ja riittävän lyhyttä analyysiä. Ei höpöttele.

Oli myös mukava kuulla, kun muisteli omaa seiskapelikokemustaan Kärppiä vastaan.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä oliko mainittu, kun en jaksanut tavata koko ketjua läpi, mutta Topi Nättinen on kyllä erinomainen kommentaattorina YLE Puheen kiekkoillassa. Harvinaisen selkeää ja riittävän lyhyttä analyysiä. Ei höpöttele.

Oli myös mukava kuulla, kun muisteli omaa seiskapelikokemustaan Kärppiä vastaan.

Kun runkosarjaa oli vielä kierros tai kaksi pelaamatta Topi oli sitä mieltä että kävelee Mikkeliin jos Kalevankaan hallissa ei ole kertaakaan 4.lla alkavaa yleisömäärä kevään lopuissa otteluissa. No ei ollut. Ilmeisesti Helsingistä Mikkeliin olisi tuo kävely.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kun runkosarjaa oli vielä kierros tai kaksi pelaamatta Topi oli sitä mieltä että kävelee Mikkeliin jos Kalevankaan hallissa ei ole kertaakaan 4.lla alkavaa yleisömäärä kevään lopuissa otteluissa. No ei ollut. Ilmeisesti Helsingistä Mikkeliin olisi tuo kävely.
Kyllä, lupasi tämän tehdä ja kertoi olleensa tähän varautunut jo ennen game7. Odotellaan mitä tämän suhteen tapahtuu.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Laitetaan vaikka tänne, Mikko Salmio on ilmeisesti siirtymässä Sportiin, saattaa olla jo tänään julkistus. En itse olisi odottanut, että liigasopimusta enää saa. Katsellaan, kaikkea hyvää Mikille missä ura sitten jatkuukaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaan vaikka tänne, Mikko Salmio on ilmeisesti siirtymässä Sportiin, saattaa olla jo tänään julkistus. En itse olisi odottanut, että liigasopimusta enää saa. Katsellaan, kaikkea hyvää Mikille missä ura sitten jatkuukaan.

Toisaalta eikös siellä edelleen Duvfa vaikuta ja taisi ainakin Riska ja Virtanen lopettaa jotka ollut RD:n luottoratsuja niin hyvin ymmärtää miksi sinne Salmio halutaan. Roboottikiekon perintöä pitää jatkaa. Ensikauden jälkeen kyllä tilanne taitaa olla että euroopan pienemmät sarjat on varmaan ajankohtaisempia jos ura jatkuu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta eikös siellä edelleen Duvfa vaikuta ja taisi ainakin Riska ja Virtanen lopettaa jotka ollut RD:n luottoratsuja niin hyvin ymmärtää miksi sinne Salmio halutaan. Roboottikiekon perintöä pitää jatkaa. Ensikauden jälkeen kyllä tilanne taitaa olla että euroopan pienemmät sarjat on varmaan ajankohtaisempia jos ura jatkuu.
En usko, että tällä kaudella saatiin parasta kuvaa Salmion nykykunnosta. Toivottavasti onnistuu ensi kaudella, niin liigaurakin voi jatkua vielä useamman kauden.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Toisaalta eikös siellä edelleen Duvfa vaikuta ja taisi ainakin Riska ja Virtanen lopettaa jotka ollut RD:n luottoratsuja niin hyvin ymmärtää miksi sinne Salmio halutaan. Roboottikiekon perintöä pitää jatkaa. Ensikauden jälkeen kyllä tilanne taitaa olla että euroopan pienemmät sarjat on varmaan ajankohtaisempia jos ura jatkuu.
Periaatteessa joo, mutta RD ei ole kyllä valmentanut Salmiota missään vaiheessa, ellen nyt aivan väärin muista. Aika vaikea siis Mikiä on RDn luottopelaajaksi tai ratsuksi sanoa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Periaatteessa joo, mutta RD ei ole kyllä valmentanut Salmiota missään vaiheessa, ellen nyt aivan väärin muista. Aika vaikea siis Mikiä on RDn luottopelaajaksi tai ratsuksi sanoa.

Joo en itseasiassa edes tajunnut että eivät samaan aikaan pelannut hyvin saanut väistettyä, mutta ei toki sulje että on kun tehty tuolle pelitavalle ja JYPissä tuota jatkettiin myös RD:n jälkeen. Uskoisin että sopii paljon paremmin pelitapa pelityyliin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Joo en itseasiassa edes tajunnut että eivät samaan aikaan pelannut hyvin saanut väistettyä, mutta ei toki sulje että on kun tehty tuolle pelitavalle ja JYPissä tuota jatkettiin myös RD:n jälkeen. Uskoisin että sopii paljon paremmin pelitapa pelityyliin.
Tästä toki samaa mieltä, Salmio on traktori/robottikiekon kasvatteja joten tuskinpa tuo RDn Sportin pelityyli yllättää. Todennäköisesti on jopa se pelillinen koti, kuten sanoitkin yllä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Laitetaan vaikka tänne, Mikko Salmio on ilmeisesti siirtymässä Sportiin, saattaa olla jo tänään julkistus. En itse olisi odottanut, että liigasopimusta enää saa. Katsellaan, kaikkea hyvää Mikille missä ura sitten jatkuukaan.
Ja sieltä varmistus

 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ja sieltä varmistus


Hieno homma että Salmio sai vielä näytönpaikan liigassa. Olin itse sitä mieltä että kyllä tolla tahtotilalla mitä Salmiolta viime kauden peleissä nähtiin, niin tuon roolin pelaajalla olisi liigan portit jo sulkeutuneet. Kontaktien ja ahtaiden välien välttelyä pääasiassa. Hieno, sympaattinen ja mukava mies kuitenkin kyseessä ja täällä on ainakin peukut pystyssä sen suhteen että ensi kausi olisi parempi!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Olin itse sitä mieltä että kyllä tolla tahtotilalla mitä Salmiolta viime kauden peleissä nähtiin, niin tuon roolin pelaajalla olisi liigan portit jo sulkeutuneet.

Tässä nähtiin kyllä aika erilailla asiat. Minusta teki juuri ruutunsa viisikossa niin kuin se pitää tehdä, kokemus tässä tietty apuna herralla, mutta tukikenttään ja av:lla on edelleen liigassa erittäin soiva peli. Ikävästi monella menee lipan ohi nähdä, mitkä tekijät vaikuttaa pelaajan antiin heikentävästi, kun viisikko ympärillä kimpoilee miten sattuu, on siinä yhden pelurin aika toivotonta osoittaa iskuaan, vaikka päällään seisoisi. Joku mainitsi, että sivuuttaminen kapteenistosta olisi aiheuttanut motivaation hukkaa, mutta minä kyllä oletan isomman vaikuttajan olleen repaleisessa viisikkotekemisessä.

Itse olin satavarma, että tuolla osaamisella on edelleen käyttöä liigatasolla, joskaan ei missään kärkikuusikon jengeissä. Hienoa, että sai paikan jatkaa haluamallaan tasolla.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kemiläinen luutinut Rögle BK:n takalinjoilla playoffeissa noin 18min 1+2 5 peliä takana, ottelusarja 2-3 Oskarshamnille. IKO Kävi hakemassa kotiedun tänään mikäli oikein olen kartalla. Enkä ole mistään tarkistanut peliaika ka.ta sen tarkemmin katsonut pelien tilastot ja jotain 18min Kemiläinen pelannut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä nähtiin kyllä aika erilailla asiat. Minusta teki juuri ruutunsa viisikossa niin kuin se pitää tehdä, kokemus tässä tietty apuna herralla, mutta tukikenttään ja av:lla on edelleen liigassa erittäin soiva peli. Ikävästi monella menee lipan ohi nähdä, mitkä tekijät vaikuttaa pelaajan antiin heikentävästi, kun viisikko ympärillä kimpoilee miten sattuu, on siinä yhden pelurin aika toivotonta osoittaa iskuaan, vaikka päällään seisoisi. Joku mainitsi, että sivuuttaminen kapteenistosta olisi aiheuttanut motivaation hukkaa, mutta minä kyllä oletan isomman vaikuttajan olleen repaleisessa viisikkotekemisessä.

Isoin ongelma mielestäni oli tuo että ei pelannut koko sydämellä vaan pelaaminen oli melkoista suorittamista läpi kauden ja monen mainitsemaa "virkamieskiekkoa". Jos ei anna itsestään kaikkea niin tulos näkyy tuossa. Syythän voi olla mitä tahansa mitkä aiheuttaa tuommoista henkisellä puolella, Siikosen tapaus osoitti ettei tuo korona ja muut paineet mitä kokeneemilla pelaajilla ole välttämättä aina helppoja tapauksia. Maisemanvaihdos tässä varmasti tekee hyvää ja toivottavasti löytää peli-ilonsa jääkiekkoa kohtaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuppurainen ja Poukkula juhlii Jykän ja Kengän valmentaman joukkueen kanssa Ranskan mestaruutta.

Olin samaa kirjoittelemassa. Tuossa aika tasan 10 vuotta sitten Aho veti melko upean suorituksen erään toisen seuran päävalmentajana.

Onnea Aho sekä kumppanit! Tuppurainen kaikista puheistani huolimatta ansaitsi tuollaisen päätöksen uralle. Ellei nyt intoudu pelaamaan vielä kymmentä vuotta lisää.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onnea Aho sekä kumppanit! Tuppurainen kaikista puheistani huolimatta ansaitsi tuollaisen päätöksen uralle. Ellei nyt intoudu pelaamaan vielä kymmentä vuotta lisää.
Tuo jatkaminen ei olisi suuri yllätys, jos/kun ulkomaat maistuu, sillä mies rakastaa pelaamista enemmän kuin mitään muuta.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Vetipä näemmä Allu pleijarit lähestulkoon pinna per peli tahtia ja sitten pytty hyppysiin, eli ilmeisen onnistunut Ranskan visiitti. Saa nähdä tuleeko pidempikin reissu.

Perheestä tosi paljon kiinni tuo päätös varmaan tässä vaiheessa. Kotimaassa tuskin on enää ottajia, mutta vauhti ja ennen kaikkea taso riittää vielä Ranskan liigassa varmasti. Perheelliselle tosin aina raskas rasti olla erossa perheestä pidempiä aikoja ja aika monta vuotta on tuossakin perheessä varmaan menty Allun uran ehdoilla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
YLE.n sivuilla oli juttu otsikolla.

Tuppurainen Sky Newsille, On hyvin todennäköistä että Suomi liittyy Natoon.

Ajattelin että aika outoa että ne on käynyt Allulta tuosta kysymässä kunnes tajusin että kyse on Tytti Tuppuraisen kommentista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös