Maalivahdit

  • 1 295 044
  • 5 812

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Garteig loukkaantui Kemellin kovan lämärin seurauksena, joten ihan höpöhöpöpuhetta, että Garteigin kova peluutus olisi vaikuttanut asiaan. Eihän tässä oo kyse mistään muusta kuin todella huonosta tuurista. HIFK:lla oli selkeä maalivahtikaksikko, joista Garteig saatiin pitkällä peluutuksella hyvään vireeseen. Eikä kukaan SM-liigassa hanki veskoja hankkkimisen ilosta siltä varalta, että toinen pelaavista maalivahdeista sattuu loukkaantumaan.
Se uuden veskari oli varmasti joidenkin mielestä tarpeen G:n torjuntavireen (joka sitten parani, joskin sylki vielä) johdosta.
Itse en olisi kaivannut lisävahvistuksia, mutta olen koko kauden toivonut Taposelle pelejä.
Loukkaantuminen oli jotenkin ennakoitavissa. Varmasti epäonnea, mutta kenties pirteämmässä pelivireessä G olisi saanut hanskan kiekon eteen eikä kiekkoa luille.
Mene ja tiedä, mutta näillä mennään ja ollaan siihen tyytyviä.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihme itkua molareista. Ihan ku siellä ois kakkosvahtina joku amatööri johon ei voi luottaa. No kuka tää jannu on joka noin hyvin tuolla vetää. Kyllä se viisikkopeli ja keskustan pitävyys on se määrittävä tekijä tällä tasolla, pidetään kaveri pois pahimmilta maalipaikoilta jne. Maalivahti kyllä sitten hoitaa ne hoidettavat.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tästä HIFK:n maalivahtifarssista ei puutu enää kuin, että Halonen loukkaantuu jossakin lopuista matseista ja playoffseissa pelataan Taponen & Vinni kaksikolla.

Mä olisin itse laittanut Halosen muutenkin maaliin poffeihin, jos nämä loput runkosarjapelit nyt hyvin menisivät.
Kai te tiedätte, että tänään on viimeinen runkosarjapeli? Herran haltuun meidän maalivahtipeli.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mitä sekoilet? Pari peliä vielä jäljellä
Oho, no nyt oli tosiaankin sekoilua. Just katoin vielä Liigan etusivulta, niin olin jotenkin siinä ajatuksessa, että kun ei siinä enempää meidän pelejä näkynyt listassa (ennen kuin avasi linkin ja katsoi kaikki loput) ja luulin että koronaskippien takia näillä mennään. Kiitokset ojennuksesta, ja sorry boys @Jäkishöntsä & @Kaivari99
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Joe

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minäkin ihmettelin taannoin, miksi Taposelle ei annettu edes sitä yhtä peliä. Tuskin sillä nyt enää sen suuremmin merkitystä olisi, sen verran radikaalisti tässä nyt ovat kortit jaettu uudelleen.

Jälkiviisaus on aina helppoa. Itse näkisin, että HIFK teki lopulta Garteigin suhteen oikean ratkaisun ja antoi vain ja ainoastaan luottoa ja se taktiikka toimi paremmin kuin hyvin. Ainakin mun mielestäni. Garteigin loukkaantuminen on sitten todella paskaa tsägää ja siihen nyt on syyllisiä turhaa etsiä. Mutta rehellisyyden nimissä, eipä sillä kovin suurta merkitystä tule olemaan, onko Taposella 1 vai 0 peliä HIFK:n edarissa alla, jos käsky käy maaliin kesken plejareiden. Eikä silläkään ole väliä, vaikka pelejä olisi 10.

Fakta on se, että meillä on kaksi veskaria, joilla on yhteensä 0 pleijaripeliä alla. Se on aivan kiistaton fakta. Mutta mitä sitten? Kohta on toisella jo pelejäkin. Hyvä meidän jengi!
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt mennään näillä, C´mon Nippe.... oletko seuraava Husso/Lankinen?
Itse asiassa... illan myöhäistunneilla tuli mieleen... sopimuksettomat pelaajat saavat vielä liittyä joukkueisiin? Korjatkaa, jos olen väärässä?
Eräs Pekka Rinne on edelleenkin lopettanut juuri uransa, mutta ehkäpä pitänyt itsensä kuosissa?
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä minäkin ihmettelin taannoin, miksi Taposelle ei annettu edes sitä yhtä peliä. Tuskin sillä nyt enää sen suuremmin merkitystä olisi, sen verran radikaalisti tässä nyt ovat kortit jaettu uudelleen.

Jälkiviisaus on aina helppoa. Itse näkisin, että HIFK teki lopulta Garteigin suhteen oikean ratkaisun ja antoi vain ja ainoastaan luottoa ja se taktiikka toimi paremmin kuin hyvin. Ainakin mun mielestäni. Garteigin loukkaantuminen on sitten todella paskaa tsägää ja siihen nyt on syyllisiä turhaa etsiä. Mutta rehellisyyden nimissä, eipä sillä kovin suurta merkitystä tule olemaan, onko Taposella 1 vai 0 peliä HIFK:n edarissa alla, jos käsky käy maaliin kesken plejareiden. Eikä silläkään ole väliä, vaikka pelejä olisi 10.

Fakta on se, että meillä on kaksi veskaria, joilla on yhteensä 0 pleijaripeliä alla. Se on aivan kiistaton fakta. Mutta mitä sitten? Kohta on toisella jo pelejäkin. Hyvä meidän jengi!
Kyllä sitä on joo ihmetelty, mutta vastausta tuskin saadaan. Gartsille annettiin täysi työrauha siihen, että hän on Nipen poissa ollessa vain ja yksin vastuussa, saattoi olla yksi tekijä, millä Gartsi saatiin jaloilleen alhostaan. Gartsin ei tarvinnut miettiä kilpailutilannetta, vaan saattoi keskittyä vain ja ainoastaan pelaamiseen, mikä on todettu parhaaksi lääkkeeksi yhden sun toisen pelinsä kadottaneen soturin kohdalla. Toisaalta, Taposen stintti Ilvekseen todisti, että hänet voi pistää kehään, jos on pakko. Nyt ei ollut.
No ainakin Gartsin renkaat saatiin pumpattua hyvään iskuun, että ainakin siinä mielessä valmennus tiesi tarkkaan mitä teki, vaikka täällä oli pientä epäluuloa aistittavissa hänen torjuntakyvystään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itse asiassa... illan myöhäistunneilla tuli mieleen... sopimuksettomat pelaajat saavat vielä liittyä joukkueisiin? Korjatkaa, jos olen väärässä?
Olet väärässä. Siirtorajan jälkeen ei enää siirrytä.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Tämä on kyllä sitä kuuluisaa Penailua vai mitä sanoo @TheSirPena ?
No mennään POSIN kautta ja ollaan iloisia ettei se ollut meidän ykkösmaalivahtimme, joka loukkaantui. Toivottavasti Halonen on vihdoin täysin kunnossa ja pääsee vireeseen kun oikeat pelit alkavat. Muuten tulee kyllä todella lyhyt kevät. Tosin voi olla, että tulee muutenkin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Siis eikö IFK voi kutsua Taposta nyt takaisin? Vittu mitä Penailua!


Tuossa vielä nimilista IFKn osalta.

Luoto Mico 10.5.2001 OY HIFK Hockey Ab
Seppälä Jesse 7.1.2002 HIFK Ishockey rf
Taponen Roope 13.3.2001 OY HIFK Hockey Ab
Teissala Leevi 5.1.2001 OY HIFK Hockey Ab
Kaskimäki Aleksanteri 6.2.2004 HIFK Ishockey rf
Salin Otto 7.3.2004 OY HIFK Hockey Ab
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuossa vielä nimilista IFKn osalta.

Luoto Mico 10.5.2001 OY HIFK Hockey Ab
Seppälä Jesse 7.1.2002 HIFK Ishockey rf
Taponen Roope 13.3.2001 OY HIFK Hockey Ab
Teissala Leevi 5.1.2001 OY HIFK Hockey Ab
Kaskimäki Aleksanteri 6.2.2004 HIFK Ishockey rf
Salin Otto 7.3.2004 OY HIFK Hockey Ab

Niin, se pointti oli varmaan siinä, että eikö sitä Taposta haluta ottaa edes penkille istumaan, kun häntä kuitenkin voi mukana heilutella.

Mun mielestä HIFK pelaa veskareiden suhteen aivan älyttömällä riskillä. Mun mielestä koko kuvio on ylimielinen. Mut hei, varaa on.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Niin, se pointti oli varmaan siinä, että eikö sitä Taposta haluta ottaa edes penkille istumaan, kun häntä kuitenkin voi mukana heilutella.

Mun mielestä HIFK pelaa veskareiden suhteen aivan älyttömällä riskillä. Mun mielestä koko kuvio on ylimielinen. Mut hei, varaa on.
Laita @BOL rasti seinään, kun minä lähden tätä järkeilemään nyt sinun opettaman positiivisen kautta! Voisiko tässä Taposen takaisinkutsun vedätyksessä olla kyseessä joku IFKn oma ylitiukka koronaprotokolla? Toisaalta tämä teoriani vesittyy nopeasti, jos tiputaan sääleihin ja Taponen istuu ensimmäisessä pelissä penkillä. Jotain erikoista tässä nyt on taustalla.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Niin, se pointti oli varmaan siinä, että eikö sitä Taposta haluta ottaa edes penkille istumaan, kun häntä kuitenkin voi mukana heilutella.

Mun mielestä HIFK pelaa veskareiden suhteen aivan älyttömällä riskillä. Mun mielestä koko kuvio on ylimielinen. Mut hei, varaa on.
En näkisi tilannetta ylimielisenä. Molemmat veskat saavat pelata riittämiin. Pelituntumaa löytyy siis molemmilta, vaikka toinen loukkaantuisi. Toki, jos Halonen alkaa vuotaa kuin seula, voidaan miettiä, onko Mestispelit Taposelle tarpeeksi kovia, jos pitäisi yhtäkkiä palata punaiseen paitaan ykkösveskaksi. Toivottavasti ylläoleva skenaario ei toteudu. IFK:n karman tuntien ei kylläkään olisi ihme, jos ykkös- ja kakkosveska loukkaantuisivat juuri ennen pudotuspelejä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laita @BOL rasti seinään, kun minä lähden tätä järkeilemään nyt sinun opettaman positiivisen kautta! Voisiko tässä Taposen takaisinkutsun vedätyksessä olla kyseessä joku IFKn oma ylitiukka koronaprotokolla? Toisaalta tämä teoriani vesittyy nopeasti, jos tiputaan sääleihin ja Taponen istuu ensimmäisessä pelissä penkillä. Jotain erikoista tässä nyt on taustalla.

Laitoin rastin!

Muuten koronaprotokolla voisi pitääkin paikkaansa, mutta kun se Taponen on kuitenkin ollut edarin mukana, kun Halonen sairasti ja pelasi siellä ja avasi meillä luukkua. Ja taas toisaalta, jos kyse olisi koronaprotokollasta, luulisi, että Taponen olisi nyt kotona eristyksessä, eikä Kiekko-Espoossa pelaamassa. Toki, jos on sovittu, että Taponen pelaa tiettyyn päivämäärään asti Espoossa ja sen jälkeen eristäytyy himaan ja sitten tulee HIFK:hon, ko. skenaario voi olla mahdollinen. Siinä on kuitenkin sellainen pikkujuttu, että pahimmassa mahdollisessa skenaariossa meillä alkaa säälit vielä tämän viikon aikana, jolloin yhteiseloa tämän joukkueen kanssa ei ehdi tulla, jos Taponen räkii himassa tuolloin kattoon. Ja sitten on vielä sekin, enkä nyt kirjoita sitä tähän, mutta sanotaanko nyt vaikka näin, että siellä Kiekko-Espoon maalillakin voi sattua kaikenlaista... kuten nyt vaikka Garteigin esimerkkikin osoittaa.

Mun mielestä HIFK pelaa tässä kohtaa upporikasta ja rutiköyhää ja just nyt se on mulle vähän liikaa. Sinänsä on toki hyvä, että Taponen saa pelejä alle luukun avaamisen sijasta, mutta kun on aina niitä kaikenlaisia muitakin vaihtoehtoja. Lähtien nyt vaikka Espoon mahdollisista koronaan sairastumisista. HIFK:n kopissa kun se mahdollisuus on ymmärtääkseni nyt suhteellisen pieni, kun siellä on porukalla jo sairastettu. En tosin tiedä, onko Espoossa sairastettu ja onko Taponen itse sairastanut. Noin 15-vuotias Vinni ei hirveästi luottamusta herätä, vaikka on varmasti kovan luokan prospekti. Mutta maailmahan on täynnä sankaritarinoita, että sikäli mikäli on turha maalailla piruja seinille.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Laita @BOL rasti seinään, kun minä lähden tätä järkeilemään nyt sinun opettaman positiivisen kautta! Voisiko tässä Taposen takaisinkutsun vedätyksessä olla kyseessä joku IFKn oma ylitiukka koronaprotokolla? Toisaalta tämä teoriani vesittyy nopeasti, jos tiputaan sääleihin ja Taponen istuu ensimmäisessä pelissä penkillä. Jotain erikoista tässä nyt on taustalla.
Olisiko niin yksinkertainen juttu, että Taponen on kyllästynyt tilanteeseen ja ajat sitten tehnyt sopimuksen muualle ja sen takia ei haluta peluuttaa.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Olisiko niin yksinkertainen juttu, että Taponen on kyllästynyt tilanteeseen ja ajat sitten tehnyt sopimuksen muualle ja sen takia ei haluta peluuttaa.
Tuskin siinä tapauksessa olisi Taposen nimi tuossa listalla
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös