Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 462
  • 13 556

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Vittu mitä paskan lässytystä taas sivutolkulla. Hankkikaa elämä.
Noi samat jututhan toistuu tasaisin väliajoin. Ihmetyttää vaan miksi roikkua täällä, jos kaikki on aina paskaa sekä epäoikeudenmukaista ja syy aina muissa kirjoittajissa tai modeissa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Rohkeammin vaan isompia penalteja. Uskon että modet kyllä osaa tunnistaa käyttäjät kenen motiivi on lähinnä vain vittuilla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyttäjä on saanut kokonaisuudesta pelikiellon.
Noi samat jututhan toistuu tasaisin väliajoin. Ihmetyttää vaan miksi roikkua täällä, jos kaikki on aina paskaa sekä epäoikeudenmukaista ja syy aina muissa kirjoittajissa tai modeissa.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa. Minua sen sujaan kun ihmetyttää miksi pitää rekisteröityä uudella nickillä palstalle,kun vanhakin on olemassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa. Minua sen sujaan kun ihmetyttää miksi pitää rekisteröityä uudella nickillä palstalle,kun vanhakin on olemassa.
Just hoksasin että miksi tuo nimimerkki @Mojo tuntuu niin tutulta. Hän aloitti kirjoittelunsa palstalle kuin vanha tekijä, taisi jossain aika ensi viesteissään viitata joihinkin palstan vanhoihin juttuihinkin, josta oli helppo päätellä kyseessä olevan inkarnaation. Nyt kun on pidemmän aikaa tuotoksiaan lukenut niin ilmiselvästi siellä taustalla on vanha kunnon @JHag jonka viimeinen viesti palstalle on reilu viikkoa ennen Mojon ekaa viestiä. Samat kiinnostuksen aiheet, yltiöpäinen viestitulva ja muutenkin kirjoitustyyli matchaa yksi yhteen. MOT
Jos tätä kirjoittamaasi täyttä paskaa tarkoitat, olet vielä enemmän kuutamolla kuin luulin. Koskaan en ole yhtään viestiä raportoinut, mutta tähän voisi jo puuttua.

Tää riittää aiheesta osaltani.

edit. @Moderaattorit, miten on?

Onhan toi ihan harhaista yhdistää mua toiseen nimimerkkiin, joka ei näköjään enää ole palstalle kirjoitellut syystä tai toisesta.
 
Viimeksi muokattu:

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Nyt Tepsin keskusteluketjuja on mukavampi kahden viikon ajan lukea, kun yksi jankkaaja sai penalttia.

Niin täta "jankkaajaa" voidaan rauhassa joukolla kurmuuttaa. Muutama nimimerkki tuntuu keskittyvän vain vittuiluun aurajoelle, ei asiaan mitä aurajoki on sanonut. Mutta sehän on hyväksyttävää koska onhan se nyt niin negatiivinen kirjoittaja. Ja on muuten näköjään aivan turhaa raportoida aurajokeen kohdistuneita hyökkäyksiä, ei mitään vaikutusta.

Olisi kyllä kiva tietää kuka se ämmämoderaattori on tuolla tepsin-osiossa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin täta "jankkaajaa" voidaan rauhassa joukolla kurmuuttaa. Muutama nimimerkki tuntuu keskittyvän vain vittuiluun aurajoelle, ei asiaan mitä aurajoki on sanonut. Mutta sehän on hyväksyttävää koska onhan se nyt niin negatiivinen kirjoittaja. Ja on muuten näköjään aivan turhaa raportoida aurajokeen kohdistuneita hyökkäyksiä, ei mitään vaikutusta.

Olisi kyllä kiva tietää kuka se ämmämoderaattori on tuolla tepsin-osiossa.

Tuo viimeinenkin tapahtuma oli ihan huumorikamaa aurajoen suunnalta. Eka jankutetaan samaa asiaa suu vaahdossa, kunnes joku tulee lyömään tilastot tiskiin mistä paljastuu jälleen ettei ne aurajoen faktat olleetkaan totta vaan puhdasta palturia, jonka jälkeen lähdettiinkin tuohon "en keskustele sinun kanssasi" linjalle. Eri mieltä saa olla ja antaa kovaakin kriittikkiä, mutta olisi se myös ihan hyvä jotenkin perustella ne omat näkemykset ja väitteet. Se kun on vuosien aikana todettu ettei kyseiseltä herralta saa minkäänlaisia perusteluita mihinkään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tarkoittanut yhden päättävän aurajoen pelikiellosta tahi kielloista. Enemmän liittyi jälkimmäiseen asiaan.
Liittyi mihin tahansa, yksi moderaattori ei tee muuta kuin äänestää pelikiellosta suuntaan tai toiseen.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Liittyi mihin tahansa, yksi moderaattori ei tee muuta kuin äänestää pelikiellosta suuntaan tai toiseen.
Miten usein pelikielloista äänestetään?

Tai siis miten usein modet eivät ole yksimielisiä tehdessään päätöstä pelikiellosta?

edit. Tarkentava kysymys
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liittyi mihin tahansa, yksi moderaattori ei tee muuta kuin äänestää pelikiellosta suuntaan tai toiseen.
Nyt kun olen käynyt läpi moderaattorikoulun ja siten tämänkin asian asiantuntija, tiedän että yksittäisellä moderaattoreilla on muutakin valtaa kuin olla osa äänestyskonetta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo, varjomodeille annettiin vähän enemmän tehtävää.
Niin, eli raportoinnista seurasi kurinpitokäsittely. Mun on aika vaikea uskoa, ettei kukaan tekisi yhtään mitään, kun viesti raportoidaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, eli raportoinnista seurasi kurinpitokäsittely. Mun on aika vaikea uskoa, ettei kukaan tekisi yhtään mitään, kun viesti raportoidaan.
Totta. En silti sanoisi että kyseessä on kurinpitokäsitely.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@heavy , oletko koskaan miettinyt, että ilmaisutapasi aiheuttaa sinulle "ylimääräisiä ongelmia"? Mikäli sinun ei ole tarkoitus olla nuiva, ylimielinen, vittumainen ja muita väheksyvä, kannattaisi varmaan muuttaa ilmaisutyyliä, sillä sellaisen kuvan sinusta nyt ilman sen suurempaa vaivannäköä saa. Ikävä kyllä. Jos joku siviilielämässä puhuu muille samalla tyylillä kuin millä tänne kirjoittelet, on suoranainen ihme, jos on selvinnyt ilman sen suurempia turpasaunoja, ulkopuolelle jättämisiä ja sen lisäksi on vielä kavereitakin.

Mikäli tarkoituksesi kuitenkin on aiheuttaa noita em. viboja/fiiliksiä muille, miten voit odottaa, että siihen ei kukaan tarttuisi? Tai että, sitä ei koettaisi ärsyttävänä ja myös turhauttavana? (Ja minä kirjoitan tätä nyt siitä lähtökohdasta, että sinä olet tulkintani mukaan yrittänyt kirjoittaa minulle ihan ystävällismielisesti, sillä niissä on kuitenkin vähän miedompi sävy kuin muutamissa muissa tämän ketjun vastauksissasi.) "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", sanotaan ja se pitää kyllä hyvin paikkaansa, vaikka ikivanha sanonta onkin. Tämä nyt tuli itselleni mieleen.

Ja täytyy kyllä ihan yleisesti todeta, että näin korkeimman mahdollisen varjomoderointitutkinnon omaavana, olen tulkinnut moderoinnin kurinpitokäsittelyt ja muut systeemit aivan eri tavalla kuin sinä. Shoking.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämä on erikoisimpia palstaitsemurhia, mitä olen nähnyt.

Muuten olen sitä mieltä, että modet julkisuuteen.
 
Voidaanhan me vähän muistutella meidän yleisistä toimintatavoista hyvin yksinkertaistetusti.

Meille raportoidaan viesti ja tämä raportti näkyy jokaiselle modetiimin jäsenelle. Jokaisella modetiimin jäsenellä on oikeus hylätä raportti, varsinkin jos raportoitu viesti ei selvästikään minkäänlaisia toimenpiteitä aiheuta. Jos kuka tahansa modetiimin jäsenistä on puolestaan sitä mieltä, että tässä voisi olla sääntörike, viesti/viestit otetaan käsittelyyn. Hylätyt raportit jäävät myös joksikin aikaa (päivän tms.) muille moderaattoreille näkyville, jolloin kuka tahansa modetiimin jäsen voi ottaa käsittelyyn jo hylätyn raportinkin, sikäli jos kokee sen tarpeelliseksi. Lisäksi raportti muuttuu uudelleen automaattisesti aktiiviseksi, jos joku raportoi kyseisen viestin uudelleen hylkäyksen jälkeen.

Yksittäisellä modella on oikeus antaa oman harkintansa mukaan korkeintaan rikepiste. Kaikki pelikieltoon johtaneet viestit sen sijaan menevät kunnollisen kurinpitokäsittelyn kautta, jolloin ne modet jotka eivät ole mummolassa kertovat oman näkemyksensä ja toimenpide-ehdotuksensa kyseiseen tilanteeseen. Kun näkemykset ja ehdotukset on kerätty, katsomme lopputuleman, joka voi johtaa erilaisiin sanktioihin.

Osa kurinpitokäsittelyistä on helppoja, kun kaikki tai ainakin lähes kaikki ovat yksimielisiä vaikkapa viikon pelikiellon tarpeellisuudesta. Melko usein kuitenkin on tilanteita, joissa ehdotetaan vaikkapa vähän mitä tahansa väliltä ei mitään - kuukauden pelikielto. Myös tuollaisen tilanteen lopputulemana voi olla samanlainen viikon pelikielto, kun annetuista ehdotuksista haetaan jonkinlaista keskiarvon tai mediaanin mukaista ratkaisua.

PS. Tämä ketju on mennyt melko ikäväksi jankkaamiseksi, joten toivoisimme viestittelyyn jonkinlaista tasoa.

Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös