Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 945 706
  • 6 256

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei sentään ihan pidä paikkaansa. Olen kohta viisi vuotta asunut tässä kaupungissa, ja minulle tämä henkilö oli täysin tuntematon nimeltään ja historialtaan, ja samoin avovaimolle. Nyt tieto nimestä ja henkilön historiasta on jo toki saavuttanut meidätkin.
Joo tarkoitinkin silloin 30 vuotta sitten. Ymmärtääkseni tämä tyyppi ei ole Huittisissa vaikuttanut enää pitkään aikaan ja veljensäkin kai nykyisin Sastamalassa, eri nimellä.

En toki itsekään ole enää reiluun 25 vuoteen tuolla asunut. Onnittelut asuinpaikasta, mua ei tonne enää saisi kirveelläkään
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En toki itsekään ole enää reiluun 25 vuoteen tuolla asunut. Onnittelut asuinpaikasta, mua ei tonne enää saisi kirveelläkään

Asun siis Valkeakoskella. Tulkitsin virheellisesti, että viittasit tähän tuoreeseen tapaukseen.

Ihan hyvä paikka asua, mutta onhan täälläkin varjopuolensa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Asun siis Valkeakoskella. Tulkitsin virheellisesti, että viittasit tähän tuoreeseen tapaukseen.

Ihan hyvä paikka asua, mutta onhan täälläkin varjopuolensa.
Niin aivan. Tosiaan siis kommentti yleisesti vaan näistä erikoismiehistä jotka eivät koskaan ole osoittaneet minkäänlaisia merkkejä yhteiskuntakelpoisuudesta. Olisi hyvä, että heille olisi omat toimintamallinsa. Ymmärrän ehdonalaisuudet ja lyhyet vankeustuomiot niille, joiden edes pystytään olettavan parantamaan tapansa, mutta väkivaltaisille hulluille tulisi olla sitten ihan omat käsittelykeinonsa.
 

Luoto

Jäsen

Tämä persereikähän oli uhkaillut tappavansa naisen parisen kuukautta sitten Ylilaudalla ja naureskeli vielä viikko sitten kuinka asiasta tehtiin poliisijuttu. Linkki vie viikko sitten tappajan tekemään lankaan.

Näyttää olevan sumennettu ketju ja pitäisi ottaa Kulta-tilaus että pääsisi lukemaan. Saisko lukemisesta semmoisen hyvän pahan olon tai katharsiksen, että kannattaa ottaa tilaus?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Asun siis Valkeakoskella. Tulkitsin virheellisesti, että viittasit tähän tuoreeseen tapaukseen.

Ihan hyvä paikka asua, mutta onhan täälläkin varjopuolensa.

Siisti mestahan se on. Tullut itsekkin siellä asuttua 2000 luvun alussa,kun olin opiskelemassa. "Rikkirannikolla" alkuun ja sit Mäntylän huudeilla.

Tainnu kaupunki muuttua aika paljon siitä ja kun Tervasaari "hiljeni" niin taisi olla vaikutusta sillä myös...

Kaunis kaupunkihan se taitaa näin kesällä olla

Joka paikassa on omat varjopuolensa. Omalla kylällä jossa nyt asun, aina asunu pl tuo opiskeluaika, on suht paljon mm. huumeongelmia ja samat pellet heiluu tossa puukkojensa kanssa ja ajelee autoilla ilman kilpiä ja varmaan ajo-oikeudetkin on niin ja näin
Eniten vituttaa että noi yläasteikäiset pyörii niiden kanssa.
Virkavalta koettaa saada niitä pellejä kuriin mutta eihän niiden resursit riitä
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siisti mestahan se on. Tullut itsekkin siellä asuttua 2000 luvun alussa,kun olin opiskelemassa. "Rikkirannikolla" alkuun ja sit Mäntylän huudeilla.

Tainnu kaupunki muuttua aika paljon siitä ja kun Tervasaari "hiljeni" niin taisi olla vaikutusta sillä myös...

Kaunis kaupunkihan se taitaa näin kesällä olla

Itse muutin tänne vasta muutama vuosi sitten, jolloin kaupunki oli jo toipunut aika paljon Tervasaaren ja muun savupiipputeollisuuden saamista iskuista. Kokonaanhan Tervasaari ei hiljentynyt, vaan kyllä siellä edelleen paperia tehdään.

Kaupunki on muuttunut noista vanhoista ajoista aika lailla toisenlaiseksi, ja esimerkiksi lapsiperheitä muuttaa Tampereelta Pirkanmaan mittakaavassa sangen edullisten asumiskustannusten perässä tuonne. Itselläni ei jälkikasvua ole, mutta avovaimon saatua vakiviran täältä, päätimme muuttaa tänne. Tampereelle pääsee nopeasti, joten hyvin tuolla senkin takia viihtyy....

... Mutta ....

Joka paikassa on omat varjopuolensa. Omalla kylällä jossa nyt asun, aina asunu pl tuo opiskeluaika, on suht paljon mm. huumeongelmia ja samat pellet heiluu tossa puukkojensa kanssa ja ajelee autoilla ilman kilpiä ja varmaan ajo-oikeudetkin on niin ja näin
Eniten vituttaa että noi yläasteikäiset pyörii niiden kanssa.
Virkavalta koettaa saada niitä pellejä kuriin mutta eihän niiden resursit riitäÖ

Olen ollut jo pitkään siinä käsityksessä, että Valkeakoskella olisi valitettavan paljon huonosti voivaa nuorisoa. Huumeongelman ainakin uutisoitiin olevan varsin paha muistaakseni vuosi tai pari sitten. Kaunis kaupunki, ja kyllä tuolla uskaltaa liikkua, mutta ihan mielelläni en yömyöhällä joka paikassa yksin kulkisi. Tässä on toki taustalla enemmänkin keski-ikäisyys ja sen tuoma nuoruuden kuolemattomuuden tunteen katoaminen.

Tämä tuore tapaus ei kuitenkaan kerro paikan meiningistä mitään. Tuo nyt sattui tapahtumaan täällä.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura

Saksalainen äärioikeistopoliitikko ja pari poliisia puukotettu Mannheimissa. Poliisi ampui hyökkääjän. Twitteristä löytyy video puukotuksesta ja ampumisesta, mutten viitsi linkittää.

Tuosta lisää. 25-vuotias Afghanistanilainen pakolainen tekijä.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös