NHL 24 keskustelu

  • 87 704
  • 531

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Nyt ilman mitään vitsailua niin be a pro ja franchise modeihin toivoisin kyllä Eurooppaa myös vaihtoehdoksi. Noita pelejähän mä eniten pelaankin, niin alkaa käymään vähän tylsäksi parin be a pro kauden jälkeen kun joka kausi on aina samaa. Niin moneen kertaan hakannut noi läpi. Dynastiat rakennettu joka joukkueella ja be a prossa voittanut yksinkertaisesti aivan kaiken.

E: Be a prossa pystyy ekan kauden pelata Champions Hockey Leaguessa mutta aika tylsää.
Ea Sports-tyyppiseen tapaan ainakin tuo eurooppalainen Dynasty-mode on ollut mukana aiemmin. Muistan kun ala-aste ikäisenä NHL 09:ssä pelasin HIFK:n TJ:nä! Eihän siinä nyt tietenkään ihan nykyisen Franchise-moden toiminnallisuuksia ollut, mutta olihan se tavallaan ihan hauskaa hommata maalinsuulle Sinuhe Wallinheimo puolen miljoonan kausipalkalla ( sopimusneuvottelujen summia ei oltu ihan skaalattu kohdilleen), ja lukea omistajan sähköpostiviestejä, jossa luvattiin antaa rahaa apuvalmentajan palkkaamiseen, jos voittaisin seuraavat kolme peliä.

Eli toivottavasti tuo tulee takaisin, ja niin, että tuohon olisi panostettu jonkin verran, mutta tuskinpa tapahtuu

Edit Typo
 
Viimeksi muokattu:

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Mä luopuisin mielelläni keskusteluominaisuuksista ja muusta tauhkasta, jos saisin vetää kauden Lukon rosterissa Be a Pro-moodissa.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Mä luopuisin mielelläni keskusteluominaisuuksista ja muusta tauhkasta, jos saisin vetää kauden Lukon rosterissa Be a Pro-moodissa.
Pistää kieltämättä vähän harmittamaan kun FIFA/ FC Ea mikälien puolella on ihan sujuvasti saatu manageri, ja pelaajauramuodot ihan kohtuullisesti toteutettua kaikkiin pelissä mukana oleviin sarjoihin. Näin pelien tekemisestä mitään tietämättä ei luulisi olevan mahdoton homma tehdä samoin änäriin
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Pistää kieltämättä vähän harmittamaan kun FIFA/ FC Ea mikälien puolella on ihan sujuvasti saatu manageri, ja pelaajauramuodot ihan kohtuullisesti toteutettua kaikkiin pelissä mukana oleviin sarjoihin. Näin pelien tekemisestä mitään tietämättä ei luulisi olevan mahdoton homma tehdä samoin änäriin

FIFAn ultimate team pelkästään tekee enemmän rahaa vuodessa kuin änäri kaikkineen kymmenessä vuodessa. Paukut pidetään siellä mikä tuottaa rahaa. Änäri sitten minimikustannuksilla koska myy aina tietyn verran.

Piti tarkistaa. FIFA ultimate team toi rahaa EAlle 1.6 miljardia -21. Änäri myy vuodessa noin miljoonaa kappaletta.

Edit: tarkennettu lukuja.
 
Viimeksi muokattu:

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
FIFAn ultimate team pelkästään tekee enemmän rahaa vuodessa kuin änäri kaikkineen kymmenessä vuodessa. Paukut pidetään siellä mikä tuottaa rahaa. Änäri sitten minimikustannuksilla koska myy aina tietyn verran.

Piti tarkistaa. FIFA ultimate team toi rahaa EAlle 1.6 miljardia -21. Änäri myy vuodessa noin miljoonaa kappaletta.

Edit: tarkennettu lukuja.
Ymmärrän kyllä, että nämä kaksi peliä painivat aivan eri sarjoissa tulojen, ja luultavasti kehitysbudjettienkin puolesta. Hienoa muuten, että jaksoit kaivella lukuja! Oma pointti on lähinnä siinä, että jo nykyisen kaltainen manageri, ja uramuodot ovat olleet FIFA:n puolella jo lähemmäs kymmenen vuotta, ja ennen tuota viimeistäkin isompaa päivitystä uran pelaajana, tai managerina on voinut pelata PS2-ajoista alkaen. Yhtä lailla PS2-sukupolven viimeisissä änäreissä on voinut manageroida myös vanhalla mantereella.

Tätä kaikkea vasten on vain vähän ymmärtää miksei näitä juttuja ole nykyään peleissä, kun nuo ominaisuudet ovat olleet paitsi jo pitkään änärin isosisapelissä, myös OLLEET JO myös änärissä manageroinnin puolesta. Ja sanoessani että minun vaikea ymmärtää asiaa, tarkoitan lähinnä, että minun vaikea ymmärtää, miksi tälläiset lisäykset olisivat teknisesti tai taloudellisesti oikeasti mahdottomia, jos halua tekijöillä olisi. Sen sijaan tavallaan ymmärrän myös tietyn välinpitämättömyyden, jos on analysoitu ettei mahdollisimman monipuolinen peli lisää myyntiä, mutta harmillista se on silti
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
miksi tälläiset lisäykset olisivat teknisesti tai taloudellisesti oikeasti mahdottomia, jos halua tekijöillä olisi.

EAlle pelit eivät ole teoksia/viihdettä vaan lukuja viivan alla. Siellä on tarkkaan laskettu kannattaako ko. asioita lisätä peliin ja miten nämä vaikuttavat HUT-myyntiin ja itse pelin myyntilukuihin. Jos on pois lisämyynnistä/eivät tuo tarpeeksi lisää myyntiä, niitä ei tehdä.

jos on analysoitu ettei mahdollisimman monipuolinen peli lisää myyntiä, mutta harmillista se on silti

Eli juuri näin. Harmillista tietty ja myös yksi syy miksen itse ole änäreitä pelannut varmaan kymmeneen vuoteen.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Eli juuri näin. Harmillista tietty ja myös yksi syy miksen itse ole änäreitä pelannut varmaan kymmeneen vuoteen.
Sen ettei EA selvästikään peliä aivan hampaat irvessä kehitä on myös omalla kohdalla johtanut siihen että 21 on viimeisimmän pelilaatikostani löytyvän änärin kannessa oleva numero. Olen kyllä sen verran kasvanut pelaamisesta ulos viime vuosina, että esimerkiksi konsolin päivittäminen seuraavaan sukupolveen ei ainakaan tällä hetkellä ole suunnitelmissa. Niinpä olenkin ajatellut, että mahdollisesti jonkun Legacy-version voisin enää ostaa änäreitä, jos sellainen taas vanhalle konsolisukupolvelle tehdään jälleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös