Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 303 080
  • 5 398

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liityn kyllä myös tuohon porukkaan, joilla tämä Nättisen siirto ei oikein sen enempää kirpaise. Joo, oishan se ollut mukava nähdä Joonas JYPissä, mutta tuntuisi ehkä liian riskiltä tähän kohtaan tuonne kärkeen. Roolissaan erinomainen, mutta rikkonaiset kaudet ja pienet pistemäärät luo kyllä epäilyksiä. Palkka myös yksi tekijä tässä. Sanotaan näin, että molemmat Nättiset jos olisi tulleet, niin olisin ollut oikein tyytyväinen.

Thorell + "Ratcliffe", niin siinä on kärki kunnossa.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liityn kyllä myös tuohon porukkaan, joilla tämä Nättisen siirto ei oikein sen enempää kirpaise. Joo, oishan se ollut mukava nähdä Joonas JYPissä, mutta tuntuisi ehkä liian riskiltä tähän kohtaan tuonne kärkeen. Roolissaan erinomainen, mutta rikkonaiset kaudet ja pienet pistemäärät luo kyllä epäilyksiä. Palkka myös yksi tekijä tässä. Sanotaan näin, että molemmat Nättiset jos olisi tulleet, niin olisin ollut oikein tyytyväinen.

Thorell + "Ratcliffe", niin siinä on kärki kunnossa.
Jep, ei liikaa pidä jäädä märehtimään ja luultavasti tuottavampia yksilöitä saadaan Thorellilla ja Ratcliffella tai jollain toisella.

Tottakai omat pojat olisi kiva kotia saada ja Joonas olisi vaan hyvä johtaja ja voittava pelaaja, mutta liikaa ei missään nimessä pidä maksaa rakkaudesta omaan poikaan. Veljekset pakettina olisi ollut hienoa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuohon Nättisen sisäilma ongelmaan sen verran että satuin tuossa viikko-pari sitten jutulle sattumalta sellaisen henkilön kanssa jolla on varsin hyvät suhteen JYPiin ja Seppäseen. Ymmärsin että oman työnsä puolesta oli myös käynyt noita hallin pukukoppeja tutkimassa ja sanoi niiden olevan todella huonossa kunnossa, varsinkin tuo JYPin koppi. Ongelmat ovat suuria ja todellisia. Joten siihen peilaten tuon siirtyminen Ilveksen uuteen ja terveeseen halliin oli varmasti myös Nättiselle helppo valinta.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Liityn kyllä myös tuohon porukkaan, joilla tämä Nättisen siirto ei oikein sen enempää kirpaise. Joo, oishan se ollut mukava nähdä Joonas JYPissä, mutta tuntuisi ehkä liian riskiltä tähän kohtaan tuonne kärkeen. Roolissaan erinomainen, mutta rikkonaiset kaudet ja pienet pistemäärät luo kyllä epäilyksiä. Palkka myös yksi tekijä tässä. Sanotaan näin, että molemmat Nättiset jos olisi tulleet, niin olisin ollut oikein tyytyväinen.

Thorell + "Ratcliffe", niin siinä on kärki kunnossa.

Jep, ei liikaa pidä jäädä märehtimään ja luultavasti tuottavampia yksilöitä saadaan Thorellilla ja Ratcliffella tai jollain toisella.

Tottakai omat pojat olisi kiva kotia saada ja Joonas olisi vaan hyvä johtaja ja voittava pelaaja, mutta liikaa ei missään nimessä pidä maksaa rakkaudesta omaan poikaan. Veljekset pakettina olisi ollut hienoa.

Onnistuitte kyllä sanoittamaan omat tämän hetkiset ajatukset todella hyvin. Minä olin aluksi todella innoissani, siitä että molemmat Nättiset olisivat mahdollisesti tulleet yhdessä takaisin. Sitten kun alkoi juttua kuulua, että Julius ei ole tulossa, niin en tiedä oliko se alitajuisesti aavistusta, että Joonaskaan ei tule, vai mitä, mutta into Joonaksen tuloon laski pikkuhiljaa koko ajan. Vaikka aina on kiva saada "omia poikia" takaisin, niin ei kuitenkaan hinnalla millä hyvänsä. En voi ehkä sanoa ihan, että molemmat Nättiset tai ei kumpaakaan, mutta jotenkin ei tää nyt ihan hirveästi harmita tällä hetkellä. Nyt Joonas menee ja takoo yli 50 pinnan kauden Ipassa, niin voi olla että ensi talvena se harmitus on eri tasolla, mutta tämmöistä on jääkiekko.

Mutta täytyy tunnustaa, että enemmän harmittaa se, että Joonas meni Ilvekseen, kuin se, että ei tullut tänne.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tuosta vaan tulee pikkuisen, vaikka miten miettisi. Oma poika joka uran ehtoopuolella, mutta vielä käyttökelpoinen ja hyvä liideri. Jullesta ei siinä kohtaa liikaa, mutta menee tähän samaan pakettiin, ilman sekoilua veljekset olisi täällä.

No onhan Joonas Nättinen yksi kovimpia nimiä varmaan markkina-arvoltaan jos jättää Vataset, Määtät ja Pesoset pois ja jos ei nyt yksinään nimenä niin eihän tuo hyvältä näytä kun myös Gardiner vasta muualle teki liigassa sopimuksen. Kruunaisi vähän että Niku myös tekisi johonkin liigajoukkueeseen sopimuksen (vaikka tänne en odottaisikaan).
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No onhan Joonas Nättinen yksi kovimpia nimiä varmaan markkina-arvoltaan jos jättää Vataset, Määtät ja Pesoset pois ja jos ei nyt yksinään nimenä niin eihän tuo hyvältä näytä kun myös Gardiner vasta muualle teki liigassa sopimuksen. Kruunaisi vähän että Niku myös tekisi johonkin liigajoukkueeseen sopimuksen (vaikka tänne en odottaisikaan).
Ei ole kyllä mielestäni enää ihan noin kova nimi, vaikka hyvä ja monikäyttöinen pelaaja onkin.

Gardiner on vapaa tekemään ihan mitä lystää, ei siihen voi JYP vaikuttaa. Ei JYP ja Jyväskylä ole sen ihmeellisempi kuin mikään muukaan, tuskin edes Gardinerin silmin katsottuna.

Niku kävi juuri noin 2 kautta ja on myös vapaa tekemään omat valintansa.

Jotenkin vanhanaikaista aina vedota johonkin siteisiin. Toki jos sellaisia on, niin se on hienoa ja ei siinä mitään.
 

Baldrick

Jäsen
Ei ole kyllä mielestäni enää ihan noin kova nimi, vaikka hyvä ja monikäyttöinen pelaaja onkin.

Gardiner on vapaa tekemään ihan mitä lystää, ei siihen voi JYP vaikuttaa. Ei JYP ja Jyväskylä ole sen ihmeellisempi kuin mikään muukaan, tuskin edes Gardinerin silmin katsottuna.

Niku kävi juuri noin 2 kautta ja on myös vapaa tekemään omat valintansa.

Jotenkin vanhanaikaista aina vedota johonkin siteisiin. Toki jos sellaisia on, niin se on hienoa ja ei siinä mitään.
Tavallaan näin, mutta JYPin tehtävä olisi olla kilpailukykyinen omien kasvattien kanssa, koska JYPin katsojat haluavat nähdä joukkueessa omia kasvatteja. Eli en niinkään pitäisi sitä pelaajien vastuuna tulla JYPiin, vaan JYPin pitäisi olla hyvä työpaikka ja mätsätä muut tarjoukset omista nimekkäistä kasvateistaan, jollei kotiseutualea tipu. Tai tarvittaessa jopa laittaa vähän lisuketta, jos ei aivan posketon kilpa ole. Tämä siis vaikka väkisin Vatasen, Pesonen, Määtän yms. kohdalla.

Nättisen kohdalla olen vähän kahden vaiheilla. Oma nimekäs kasvatti, erinomainen roolissaan, olympiavoittaja. Toisaalta taas jos sisäilma on ongelma niin se on ongelma, eikä siitä pääse yli eikä ympäri. Vaakakupissa painaa myös vaikeat viime kaudet suhteessa korkeaan palkkaan, eikä Nättinen ole nyt näin haparoivina aikoina juuri sitä mitä lääkäri määrää ja oletettava jäljellä oleva budjetti on viisaampaa käyttää tuloksentekijöihin.

Jos JYPillä olisi pohjalla urheilullisesti ja taloudellisesti hyviä kausia pohjalla pari, niin Nättinen pitäisi kotiuttaa sitten kovemmalla vimmalla (olettaen, että sisäilma ei myöskään olisi este). Nyt kuitenkin eletään vähän veitsen terällä ja JYP kaipaa nimenomaan tulosyksiköihin tekijöitä, joten loukkaantumisherkkä kahdensuunnan sentterilaituri ei ole se, mihin kannattaa rahat upottaa.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylästä lähteneitä lätkän olympiavoittajia on tasan neljä joten tokihan se olisi kiva ollut saada yksi kotiin.
Mutta, ei Nättinen sen tason pelaaja ole että kannattaa lähde mihinkään kilpaan Ilveksen kanssa.
Tähän tietoon kokoonpanossa oleviin avoimiin slotteihin tulee paremmin sopivat palaset joten tämän kestää kyllä.
Monta syytä miksi Nättinen valitsi Ilveksen ja jokainen niistä on ihan ymmärrettävä. Yhdellekkään niistä ei enää tässä kohti ollut JYPissä mitään tehtävissä.

Onnea Joonakselle matkaan.
Sitten KUN Vadu ja Pesonen on palaamassa kotiin, niin ne ovat sitten ne palaset mitä ei imagosyistä saa menettää millekään vitun Ketterälle.
 

pallero

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylästä lähteneitä lätkän olympiavoittajia on tasan neljä joten tokihan se olisi kiva ollut saada yksi kotiin.
Mutta, ei Nättinen sen tason pelaaja ole että kannattaa lähde mihinkään kilpaan Ilveksen kanssa.
Tähän tietoon kokoonpanossa oleviin avoimiin slotteihin tulee paremmin sopivat palaset joten tämän kestää kyllä.
Monta syytä miksi Nättinen valitsi Ilveksen ja jokainen niistä on ihan ymmärrettävä. Yhdellekkään niistä ei enää tässä kohti ollut JYPissä mitään tehtävissä.

Onnea Joonakselle matkaan.
Sitten KUN Vadu ja Pesonen on palaamassa kotiin, niin ne ovat sitten ne palaset mitä ei imagosyistä saa menettää millekään vitun Ketterälle.
Eikös Pesonen jo kertonut, että palaa suomeen vasta uran jälkeen?
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Taisi myös samassa sanoa että ”eihän sitä koskaan tiedä”.
Uskon että Pesonen ja Vatanen vielä sen yhden kauden täällä pelaa. Sen tiedän että ovat sillä ajatuksella vuosia leikitelleet.
Ja muistaakseni youtubesta löytyvässä haastiksessa @pezzottoz mainitsi asian jotakuinkin näin "On mietitty vadun kanssa, että kerättäis joku sopiva porukka kasaan entisiä omankylän poikia ja tultais vielä kerran kotiin pelaamaan kun aika on sopiva"

Ei suoraan sanasta sanaan, mutta viesti suunnilleen tuo.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen ainakin lukenut tai kuullut haastattelun jossa sanoi että ovat Vatasen kanssa puhuneet että ois kiva pelata vielä porukalla JYPissä.
Harvemmin tulee enää juhlittua, mutta työporukan kanssa joitakin pippaloita aina silloin tällöin on ja siellä aina puhutaan kahden työkaverin kanssa, että kyllä me se bändi laitetaan vielä pystyyn. Totta kai laitetaan.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Siellähän loppuu Pessillä ja Vadulla ens kauden jälkeen sopparit Sveitsis – pääsee sit jo jännäämään.
Eli tämä kausi aikaa lopettaa organisaation sekoilu ja palauttaa uskottavuus, niin sitten voidaan korvata Eronen Vatasella ja Siikanen Pesosella.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Eli tämä kausi aikaa lopettaa organisaation sekoilu ja palauttaa uskottavuus, niin sitten voidaan korvata Eronen Vatasella ja Siikanen Pesosella.
Kärjistetysti näinhän se on.

Molemmat on kyllä ihan tosissaan useamman kauden jo puntaroineet takaisin tuloa, jossain vaiheessa ajatuksena olikin tuo mennyt juhlakausi, sittemmin toki siirtyi eteenpäin. Mikäli organisaatio näyttää järkevyyden merkkejä pian, niin mahdollisuudet olemassa. Itse en kuitenkaan tähän hetkeen usko, että tulisivat pikaisesti, kun käytännössä sitä aikaa ei ole edes täyttä kautta, sopimukset kun tehdään yleensä kohtuu aikaisin.

Aiemmin olin varma, että tulevat pelaamaan vielä JYPissä, mutta nykyään enemmän tuntemuksilla katsellaan...
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siellähän loppuu Pessillä ja Vadulla ens kauden jälkeen sopparit Sveitsis – pääsee sit jo jännäämään.
Toki Pesonen alkaa olla jo ikämiehiä ja parhaat tai paremmat vuodet vääjäämättä alkaa olla takana.

Tietysti lopetus kotikonnuilla voisi olla sopiva tapa laittaa homma pakettiin, mutta toisaalta, jos Sveitsissä löytyy hommia, niin varmaan aika helppoa jatkaa sielläkin loppuun asti.

En odottele Pesosta tänne enää pelaamaan.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki Pesonen alkaa olla jo ikämiehiä ja parhaat tai paremmat vuodet vääjäämättä alkaa olla takana.

Tietysti lopetus kotikonnuilla voisi olla sopiva tapa laittaa homma pakettiin, mutta toisaalta, jos Sveitsissä löytyy hommia, niin varmaan aika helppoa jatkaa sielläkin loppuun asti.

En odottele Pesosta tänne enää pelaamaan.
Itse uskon vakaasti että Pessi tulee vielä tänne Jyväskylään asettuessaan (täällä okt) JYPissä pelaamaan, mutta Vadua valitettavasti ei JYPin rosterissa enää tulla näkemään! Vatasella Suomeen palatessaan todennäköisesti suuntana on Tampere, ja jos pelaamistaan jatkaa - ja miksei jatkaisi - niin sitten pelaa Ilveksessä!
Toivottavasti olen väärässä Vatasen suhteen...
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse uskon vakaasti että Pessi tulee vielä tänne Jyväskylään asettuessaan (täällä okt) JYPissä pelaamaan, mutta Vadua valitettavasti ei JYPin rosterissa enää tulla näkemään! Vatasella Suomeen palatessaan todennäköisesti suuntana on Tampere, ja jos pelaamistaan jatkaa - ja miksei jatkaisi - niin sitten pelaa Ilveksessä!
Toivottavasti olen väärässä Vatasen suhteen...
Mulla on pienet kytkökset herroihin ja oletan ja "tiedän" , että molemmat pukee vielä JYP-nutun päällensä todennäköisesti. Vadu on ihan julkisessa haastattelussakin sanonut, että haluaa käydä nostamassa JYPiä takaisin ylemmäs. Mutta aikapa tuon näyttää ja tosiaan ei sais enää söhlätä ainakaan.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Itse uskon vakaasti että Pessi tulee vielä tänne Jyväskylään asettuessaan (täällä okt) JYPissä pelaamaan, mutta Vadua valitettavasti ei JYPin rosterissa enää tulla näkemään! Vatasella Suomeen palatessaan todennäköisesti suuntana on Tampere, ja jos pelaamistaan jatkaa - ja miksei jatkaisi - niin sitten pelaa Ilveksessä!
Toivottavasti olen väärässä Vatasen suhteen...
Tälläset höpöhöpö jutut voi mun puolesta jättää ihan omaan arvoonsa. Tuossa ylempänä veli @Wraith avasikin jo asiaa tarpeeksi.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tälläset höpöhöpö jutut voi mun puolesta jättää ihan omaan arvoonsa. Tuossa ylempänä veli @Wraith avasikin jo asiaa tarpeeksi.
Siis et @ToBey usko niinkuin kirjoitin että Pessi vielä meillä pelaa, minä uskon !!!
Ja sanoin Vatasen tulevasta seurasta että "toivottavasti olen väärässä"!
Mutta nää on näitä arvailuja ja aika sitten näyttää miten käy, toivottavasti hyvin JYPin kannalta!
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Siis et @ToBey usko niinkuin kirjoitin että Pessi vielä meillä pelaa, minä uskon !!!
Ja sanoin Vatasen tulevasta seurasta että "toivottavasti olen väärässä"!
Mutta nää on näitä arvailuja ja aika sitten näyttää miten käy, toivottavasti hyvin JYPin kannalta!
Sori, ei pitänyt lainata koko tekstiä, mutta joku aivopieru kävi siinä. Ainoastaan tuo Vatasen osuus. Jos ei JYP aivan täysin onnistu polttamaan siltoja jotenkin Samin suuntaan niin hyvin todennäköisesti uransa tulee päättämään JYPissä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mulla on pienet kytkökset herroihin ja oletan ja "tiedän" , että molemmat pukee vielä JYP-nutun päällensä todennäköisesti. Vadu on ihan julkisessa haastattelussakin sanonut, että haluaa käydä nostamassa JYPiä takaisin ylemmäs. Mutta aikapa tuon näyttää ja tosiaan ei sais enää söhlätä ainakaan.
Tämä ollut aiemmin omakin näkemys, nyt nämä sekoilut kaikkineen hieman latistaneet myös näitä odotuksia. Vaikka herrojen viesti ei käytännössä muuttunut olekaan, mutta tosiaan sähläämisen pitää nyt loppua tai olla jo loppunut, niin todennäköisyydet nousee.

Samia pidän itse jopa todennäköisempänä palaajana kuin PitsaHarria, vaikka kuten sanottua, en ylläty jos tulevat kun aika on pakettina tänne. Tosin kun viime vuosien seuran sekoilua on seurannut, en ylläty siitäkään jos paluu suunnitelmat vaihtuvat vain puheentasolle.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Minkäslainen kaveri on Aaro Chrons? Jos nykypäivän instaseuraamisia on uskominen, niin laitoin tänne ketjuun. Chrons alkanut seuraamaan Pelicansia instassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös