Kiekko-Espoo huhut & spekuloinnit

  • 12 155
  • 73

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joku kyseli huhuja, jotka ei ole ollut vielä esillä, silloin tuon huhun heitin yhtenä longshottina, joita kuulee.

Ei siis perustu mihinkään, mutta varmasti espoolaistaustaisena sopimuksettomana maalivahtina on ollut keskusteluita myös meidän suuntaan. Todennäköisesti kuitenkin vähän sama tilanne kuin tuolla Lindbergillä - on siis hintaan nähden ehkä vähän riskaabeli kortti. Parhaimmillaan ihan huipputasoa, mutta ihan ei Lukossa vakuuttanut.

Tämän hetken tilanne on käsittääkseni se, mitä yllä todettiinkin - tuolla kaksikolla voidaan lähteä kauteen, jos jotain todella ohittamatonta mahdollisuutta ei aukea. Ja jos tarvetta ilmenee kauden aikana, siihen jätetään reagointivara. Rimpinen on nuori kundi kyllä, mutta saattaa yllättää oikeasti kaikki myös Liigassa.
Oma mielipide on, että liigatasolla olis hyvä olla 2 varmaa veskaria ja 1 kehittyvä. Siihen nähden iso riski. Rimpinen on kova ja kehityskäyrä näyttää jyrkästi ylöspäin, mutta vähän epäilyttää riittääkö liigassa vielä isoon rooliin. Hyvistä torjunnoista huolimatta hieman oli tasapainossa haettavaa viimekaudella, mikä näkyi horjahteluina rankkareissa tai yksinläpitilanteissa. Noh, aika näyttää. Voihan se olla, että kesän jälkeen siellä on entistä parempi Rimpinen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Uskon, että siellä on koko ajan parempi Rimpinen kun noin nuoresta pelaajasta on kyse. Voi ihan hyvin riittää siihen, että pelaa ensi kaudella esim. 1/3 peleistä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oma mielipide on, että liigatasolla olis hyvä olla 2 varmaa veskaria ja 1 kehittyvä. Siihen nähden iso riski. Rimpinen on kova ja kehityskäyrä näyttää jyrkästi ylöspäin, mutta vähän epäilyttää riittääkö liigassa vielä isoon rooliin. Hyvistä torjunnoista huolimatta hieman oli tasapainossa haettavaa viimekaudella, mikä näkyi horjahteluina rankkareissa tai yksinläpitilanteissa. Noh, aika näyttää. Voihan se olla, että kesän jälkeen siellä on entistä parempi Rimpinen.
Pelaamalla kehittyy. Kolmosveskarina pääsee lähinnä harjoittelemaan.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pelaamalla kehittyy. Kolmosveskarina pääsee lähinnä harjoittelemaan.
Noh, näkemyseroja. 3. veskarina ja lainalla esim. Mestiksessä pitämässä virettä yllä ja valmiina nousemaan jos joku 1-2 loukkaantuu. Saisi enemmän pelejä tuolla tavalla kuin jos pelaa selvästi vähemmän pelejä kuin 1. Veskari Liigassa.

Edit. Täsmennetään nyt niin, että näen maalivahtien olevan isoin kysymysmerkki ensi kauden osalta, muuten pakisto ja hyökkäys näyttää ihan hyvältä varsinkin jos saadaan Liedes, jos vertaa vaikka Saipan runkoon joka pitäisi olla myös "2 millin" jengi. Tiedetään kuitenkin miltä näyttää jos veskari vuotaa. Ja saatetaan pulassa jos 1. veskari loukkaantuu pitkäksi ajaksi. Mutta aika näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noh, näkemyseroja. 3. veskarina ja lainalla esim. Mestiksessä pitämässä virettä yllä ja valmiina nousemaan jos joku 1-2 loukkaantuu. Saisi enemmän pelejä tuolla tavalla kuin jos pelaa selvästi vähemmän pelejä kuin 1. Veskari Liigassa.

Edit. Täsmennetään nyt niin, että näen maalivahtien olevan isoin kysymysmerkki ensi kauden osalta, muuten pakisto ja hyökkäys näyttää ihan hyvältä varsinkin jos saadaan Liedes, jos vertaa vaikka Saipan runkoon joka pitäisi olla myös "2 millin" jengi. Tiedetään kuitenkin miltä näyttää jos veskari vuotaa. Ja saatetaan pulassa jos 1. veskari loukkaantuu pitkäksi ajaksi. Mutta aika näyttää.
Olen ihan samaa mieltä siitä että maalivahdit on isoin kysymysmerkki. Toisaalta veskaritilanteeseen pystyy kyllä reagoimaan myös kauden aikana jos näyttää että noilla ei riitä. Rimpinen on nyt siinä vaiheessa että tarvitsee nimenomaan liigapelejä kehittyäkseen. En näe mitään syytä miksei voisi olla ensi kauden Kokko (puhun siis peliesityksistä, en halua että siirtyy kesken kauden Pelicansiin)
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen ihan samaa mieltä siitä että maalivahdit on isoin kysymysmerkki. Toisaalta veskaritilanteeseen pystyy kyllä reagoimaan myös kauden aikana jos näyttää että noilla ei riitä. Rimpinen on nyt siinä vaiheessa että tarvitsee nimenomaan liigapelejä kehittyäkseen. En näe mitään syytä miksei voisi olla ensi kauden Kokko (puhun siis peliesityksistä, en halua että siirtyy kesken kauden Pelicansiin)
Tavallan ihan hyvä vertaus tuo Pelicans ja Kokko (vaikkakin 2 vuotta vanhempi veskari), mutta tekivät sen suljetussa sarjassa. Nyt ollaan tilanteessa, jos heti alkuun kyykätään niin voidaan joutua playoutteihin kauden päätteeksi, eli riskit epäonnistuneille ratkasuille on suuremmat. Siksi itse tekisin konservatiivisempia ratkasuja, mutta ehkä onneksi en ole näitä ratkaisuja tekemässä.

"Riskit on riskejä, mut riskei on otettava se on fakta."

Edit. Tuleehan se olemaan hienoa, kun Rimpinen torjuu meidät pleijareihin ;)
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olen ihan samaa mieltä siitä että maalivahdit on isoin kysymysmerkki. Toisaalta veskaritilanteeseen pystyy kyllä reagoimaan myös kauden aikana jos näyttää että noilla ei riitä. Rimpinen on nyt siinä vaiheessa että tarvitsee nimenomaan liigapelejä kehittyäkseen. En näe mitään syytä miksei voisi olla ensi kauden Kokko (puhun siis peliesityksistä, en halua että siirtyy kesken kauden Pelicansiin)
Kokon sijaan parempi verrokki voisi olla Noa Vali, joka Rimpistä vuoden vanhempi. Sai tällä kaudella vyölle melkein 40 peliä, joista puolet U20 sarjassa ja loput liigassa. Huonoin vaihtoehto Rimpiselle olisi se, että pelimäärä jäisi johonkin 15-20 peliin eli pelejä pitää saada, on sarja mikä tahansa. Silloin kun pelaa U20:ssä, täytyy liigaan löytyä luukulle joku, vaikka olisikin lähtökohtaisesti kolmosvahti.

Pitää myös muistaa, että Rimpinen saattaa olla mukana U20-kisoissa talvella, jolloin olisi lähes kuukauden sivussa liigapeleistä. Silloin joku kakkonen on jokatapauksessa hankittava, mutta onhan joka kausi näitä "Gibsoneita", "Karhusia", "Tuohimaita" ja "Hovisia" ollut tarjolla vielä kesken kaudenkin.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Millä perusteella näin ehdoton mielipide?
Puoli kautta Mestistä ja U18 MM-kisojen jälkeen noilla esityksillä tarvitsee yhä vaan kovempia pelejä. Mun mielestä on syytä antaa pelata ensi kaudella Liigaa ja U20 sarjaa. Jos sitten ei vielä riitä Liigassa niin voi hakea peliaikaa Mestiksestä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Millä perusteella näin ehdoton mielipide?
No mä oon samaa mieltä, että Liigapelejä nimenomaan Petsku tarttee. Tai vaihtoehtoisesti NHL-pelejä.

On junnusarjat pelannut jo isoilla minuuteilla läpi itseään vanhempia paremmilla statseilla sekä näyttänyt Mestiksessä, että pystyy pelaamaan myös aikuisten peleissä.

Ja on myös viestinyt itse, että haluaa nimenomaan pelata K-Espoossa. Ja K-Espoossa nyt pelatessaan pelaa Liigaa.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Kyllähän Rimpinen on aivan selkeästi näytönpaikkansa Liigassa ansainnut. Mestiksen runkosarjassa torjuntaprosentti nousi yhdessä kohtaa yli 97%, lopullinen oli sitten 92,49% 14 peliin. Playoffeissa 92,56% 11 peliin, vaikka puolustajat kärsi isoista loukista ja sairastelua oli koko joukkueessa. Alkukauteen vastuuta, jos ei suju, sitten voi peluuttaa U20-sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

Cold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjanousija
Kyllä sanoisin, että jos vaan kukaan ottaa lainalle (ja miksei noilla näytöillä ottaisi), kyllä vähintään Mestiksessä niitä pelejä pitöisi tulla, jos Liigassa ei toimi. U20 tietysti taustalla varavaihtoehdon varavaihtoehtona, mutta näkisin, että Mestis on minimi.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
U20 tietysti taustalla varavaihtoehdon varavaihtoehtona, mutta näkisin, että Mestis on minimi.
U20 voi tarvittaessa tuoda määrää ja liiga laatua. Mestis lienee Rimpisen lähtötaso.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Rimpinen on nuorten maajoukkueveskari, joka oli Mestiksessä todella hyvä. Ilman muuta liigaan ja pelejä siellä.
 

ZaneZ77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse mietiskelin tuota veska puolta ja tuli mieleen onko mahdollista, että voisiko millään todennäköisyydellä Tapparasta lähtenyt espoolainen Randelin tulla Espooseen. En siis ole kuullut mitään huhuja tai muutakaan. Ajatusleikkinä vain pyörittelin, että voisi ehkä olla sopiva täyttö nykyisiin molareihin.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Tässä osalla todellisuus hämärtyy, mutta se sallittakoon. Rimpinen on hyvä maalivahti, mutta eikai puhuta mistään äärimmäisestä huipputalentista kuitenkaan? Siihen viitaten, niin kertokaahan, kuinka moni alaikäinen on nostettu liigaan isoon rooliin maalivahdiksi niin, että se on tukenut tuon ikäisen urakehitystä ja henkistä kasvua?

Fanittajat haluaa toki Rimpisen pelaamaan liigaan, mutta tunteen sijasta nuoren pelaajan kohdalla päätöksiä pitäisi kyetä tekemään järjellä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tässä osalla todellisuus hämärtyy, mutta se sallittakoon. Rimpinen on hyvä maalivahti, mutta eikai puhuta mistään äärimmäisestä huipputalentista kuitenkaan? Siihen viitaten, niin kertokaahan, kuinka moni alaikäinen on nostettu liigaan isoon rooliin maalivahdiksi niin, että se on tukenut tuon ikäisen urakehitystä ja henkistä kasvua?

Fanittajat haluaa toki Rimpisen pelaamaan liigaan, mutta tunteen sijasta nuoren pelaajan kohdalla päätöksiä pitäisi kyetä tekemään järjellä.
Rimpinen ei ole muuten enää alaikäinen. Täytti 18 muutama viikko sitten.

Kari Lehtonen tulee ainakin mieleen. En tiedä, tukiko viime kausi esimerkiksi Noa Valin kehitystä.

Tärkeintä on se, että pääsee treenaamaan Liigajoukkueen kanssa eikä pelkästään junnuissa. Täysammattilaisuuteen totuttelua toivottavasti tuleva kausi on.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Tärkeintä on se, että pääsee treenaamaan Liigajoukkueen kanssa eikä pelkästään junnuissa.

Tästä täysin samaa mieltä. 50 mestis pelin pelaaminen kehittää enemmän kuin 50 peliä avata liigaluukkua. Kiva juttu varmasti että oma nuori on liigakokoonpanossa. Mutta tosiaan järjellä noiden nuorten kanssa on toimittava.

Rimpinen ei ole muuten enää alaikäinen. Täytti 18 muutama viikko sitten.

Joo. Pointti oli, että viime kauden ajan oli, ja sen kauden otteilla hänelle ollaan lyömässä liigaleimaa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ne torjuu liigaassa, joiden hanska venyy kiekon eteen. Kolmas maalivahti tarvitaan, mutta vielä ei tiedetä mihin rooliin. Sen suhteen ei kannata höntyillä. Annetaan nimetylle kaksikolla mahdollisuus, hyvässä lykyssä siinä on meidän ykkönen ja kakkonen ja rahat voidaan käyttää kenttäpelaajaan.

Rimpinen torjuu ihan varmasti jossain, jos vaan on kunnossa. Siitä en olisi huolissaan.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Huttusen twiitti
Laitetaan vaikka tänne, koska taitaa mennä vielä huhujen ja spekulaatioiden alle. Huttunen twiittaa että klo 15:00 K-Espoo julkaisee loput solmitut sopimukset.

”Eräs kotimainen kärkilaituri on tehnyt diilin Espooseen ulkomaanoptiolla”

Onkohan nyt se Liedes? Mutta en tykkää näistä ulkomaanoptioista, jos ne voi aktivoida kesken kauden. Jos on 2v soppari jossa jälkimmäisessä mahdollisuus käyttää ulkomaanoptio, niin sitten eri asia, mutta ei kesken kauden.
Vieläkään ei ole Liedeksestä hiiskuttu, tai Takiksesta. Saa oikeen jännittää, mitä käy tuon option kanssa. Odottavan aika on pitkä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vieläkään ei ole Liedeksestä hiiskuttu, tai Takiksesta. Saa oikeen jännittää, mitä käy tuon option kanssa. Odottavan aika on pitkä.
Ei tuo meidän toimisto mistään puhu ulospäin ennen kuin itse haluaa tiedottaa... ja itsekin olen ihan muiden varassa tässä.

Liedes etsii paikkaa vielä ulkomailta, mutta Suomeen jäädessään on meillä. En tiedä, mihin asti optio on ulkomaille voimassa, ihan 50/60 jääkö tänne. Ja se 60 ulkomaille.

Tommi taas... mä elän siinä uskossa, että on sopimus, mutta en tiedä, miksi ei olisi julki, jos on... ihan yhtä lailla tässä epätietoisuudessa oon. Kausarimyynnin buustaukseen olisi hyvä saada julki pian. Ja yhtä odottavan aika on täälläkin pitkä.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Tommi taas... mä elän siinä uskossa, että on sopimus, mutta en tiedä, miksi ei olisi julki, jos on... ihan yhtä lailla tässä epätietoisuudessa oon. Kausarimyynnin buustaukseen olisi hyvä saada julki pian. Ja yhtä odottavan aika on täälläkin pitkä.
Minä otin jo kausarin, vaikka #16-julkistusta odotellaan.

Se on sitten ihan pomminvarma juttu että pistän Liiga-pelipaidan tilaukseen jos saan siihen selkään nimen "Takaveräjä".
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minä otin jo kausarin, vaikka #16-julkistusta odotellaan.

Se on sitten ihan pomminvarma juttu että pistän Liiga-pelipaidan tilaukseen jos saan siihen selkään nimen "Takaveräjä".
Nythän se kausari kannattaa tosiaan ostaa kun saa halvemmalla, vaikka Takista ei olekaan ilmotettu ja jengi ei olekaan 100% kasassa. Eiköhän se Takis sieltä tule, ellei päätä lopettaa uransa sitten. Viime kesänäki aika myöhään liittyi jengiin.

Suosittelen myös kaikille muille kausarin ostamista tällä "early bird" hinnalla, koska enemmän se varmaan harmittaa maksaa se 5-10% extraa sitten kauden alussa. Varsinkin jos kalliimmasta kategoriasta on hankkimassa.

Edit. Kevät -> kesä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös