Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2023–2024

  • 53 873
  • 484

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuntematta yhdistysten toimintaa olet paikalla ja käyt taistelua kriittisen keskustelun vaimentamiseksi.
Käsittämätön väite. Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, toivoisin ettet tunkisi jatkossa sanoja suuhuni. Tai sitten pyydän sinua todistamaan syytöksesi.

Syy miksi olen paikalla on se, että tunnistan tietyn "koulukiusaajan toimintamallin", joka jostain syystä näyttää tässä asiassa nostaneen rumaa päätään. Kuten sanottua, katsomossa tapahtuvaa kannatusta ei ole ulkoistettu millekään yhdistykselle, vaikka ne sitten keskittäisivätkin toimintansa Ässien ympärille.

Jokaisella kannattajalla on "oma vastuunsa". Sinulla ihan yhtä iso kuin minulla. Tai jonkun yhdistyksen jäsenellä. Tunnelmaa saa parantaa ihan vapaasti ja asiasta saa keskustella. Mutta jos on tarve syytellä asiasta jotain yhdistystä tai näitä harrastuksenaan pyörittäviä ihmisiä, menee mielestäni pahasti metsään. Tuollainen syyttely ja sormella osoittelu ja "noi o iha paskoi"-hihittely on pelkurimaista puskistahuutelua. Siihen pystyy lahjattominkin meistä.

5 vuotta sitten Raumalla Porilaiset tuli ja otti hallin haltuun, totta. Oliko se Ilveksen megamatka toissakaudella kun Isomäen otti haltuun vierasjengin katsojat.
Jos uskoo, että Ässien pelaajat eivät olisi koskaan olleet pettyneitä kotifaneihin, niin aika lapsenomaisesti saa uskoa siihen. Isomäessä oli viime kaudellakin otteluita missä tunnelma oli todella heikko.
No niin. Sinä pyysit minua kertomaan yhden esimerkin ja minä kerroin sen sinulle. Oletko siis sittenkin samaa mieltä kanssani asiasta?

Jos keskustelulla ei ole mitään merkitystä, niin kuitenkin satun tietämään, että nyt KK:n kokouksessa oli puhuttu katsomotoimintaan panostamisesta. Vaikka ennen kokousta sain täällä vastauksen, ettei se ole KK:n tavoitteissa.
Tämä ei ole ainakaan minulle mikään yllätys. Olen ihan varma, että katsomotoiminta on jollain lailla ihan jokaisen kannattajayhdistyksen ohjelmassa. Vaikkei se sitten olisikaan prioriteettilistan ykkösenä.

Uskon että saman asian ymmärtävät kaikki muutkin. Paitsi ne, joilla on jostain syystä jokin tarve päästä soittamaan kyseiselle yhdistykselle ja sen aktiiveille suutaan kaivamalla syyt siihen mistä tahansa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Puhut vähän itseäsi vastaan tässä kun sanot ettei kukaan kiellä keskustelemasta, tuossahan @Raimoton esittää omia näkemyksiään KK toiminnasta ja sinä olet nyt jo pitkään vetänyt pitkiä kirjoituksia siitä kuinka hän valittaa muttei tee asialle mitään. Jossei kestä kritiikkiä, ei välttämättä kannata perustaa jääkiekon ympärillä pyörivää yhdistystä jääkiekkohullussa kaupungissa.

KK katsomotoimintahan on ollut ainakin itselle pettymys, se on fine jos ei panosta siihen mutta voisi edes vähän yrittää kun saavat vieraisiin porukkaa matkaan. Epämääräistä kiljumista kuuluu jos joku loukkaantuu, mutta muuten hiiren hiljaista ja on jopa ajanut Ässäfanit naurun alaiseksi monesti. Esim Kouvolassa kun KooKoo fani joutui tulla huudattamaan Ässäfaneja koska olivat niin hiljaa
Miten minä voisin "kieltää keskustelemasta" jostain aiheesta? Kerrohan se minulle? Uskotko todella, että minulla on minkäänlaista valtaa, tai edes halua moiseen asiaan?

Jos ei kestä kritiikkiä, ei kannata kirjoitella syytteleviä viestejä jääkiekkohullulla ja asiaan keskittyvällä keskustelupalstalla.

KK:n katsomotoiminta on sitä mitä se on. Yhditys on perustettu milloin, jotain reilu vuosi sitten? Asiat ovat menneet mielestäni aika helvetin hienosti eteenpäin. Ja ne varmasti menevät jatkossakin eteenpäin, mikäli vaan vetäjät jaksavat hoitaa hommiaan samalla innolla kuin tähän asti ovat hoitaneet. Et kai odottanut, että pari henkilöä perustaa yhdistyksen ja kaikki muuttuu saman tien kuin sormia napsauttamalla?

Kuten sanottua, jokaisella meillä on oma vastuunsa katsomossa. Sinulla yhtä iso kuin minulla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käsittämätön väite. Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, toivoisin ettet tunkisi jatkossa sanoja suuhuni. Tai sitten pyydän sinua todistamaan syytöksesi.

Syy miksi olen paikalla on se, että tunnistan tietyn "koulukiusaajan toimintamallin", joka jostain syystä näyttää tässä asiassa nostaneen rumaa päätään. Kuten sanottua, katsomossa tapahtuvaa kannatusta ei ole ulkoistettu millekään yhdistykselle, vaikka ne sitten keskittäisivätkin toimintansa Ässien ympärille.

Jokaisella kannattajalla on "oma vastuunsa". Sinulla ihan yhtä iso kuin minulla. Tai jonkun yhdistyksen jäsenellä. Tunnelmaa saa parantaa ihan vapaasti ja asiasta saa keskustella. Mutta jos on tarve syytellä asiasta jotain yhdistystä tai näitä harrastuksenaan pyörittäviä ihmisiä, menee mielestäni pahasti metsään. Tuollainen syyttely ja sormella osoittelu ja "noi o iha paskoi"-hihittely on pelkurimaista puskistahuutelua. Siihen pystyy lahjattominkin meistä.


No niin. Sinä pyysit minua kertomaan yhden esimerkin ja minä kerroin sen sinulle. Oletko siis sittenkin samaa mieltä kanssani asiasta?


Tämä ei ole ainakaan minulle mikään yllätys. Olen ihan varma, että katsomotoiminta on jollain lailla ihan jokaisen kannattajayhdistyksen ohjelmassa. Vaikkei se sitten olisikaan prioriteettilistan ykkösenä.

Uskon että saman asian ymmärtävät kaikki muutkin. Paitsi ne, joilla on jostain syystä jokin tarve päästä soittamaan kyseiselle yhdistykselle ja sen aktiiveille suutaan kaivamalla syyt siihen mistä tahansa.

Sää luet näitä viestejä ihan omilla värilaseilla ja tulkitset todella yli. Jos tämä meidän keskustelutyyli on koulukiusaamismallia, on sinun tyylisi suoraan Venäjältä tai Koreasta kopioitu missä kritiikki kuuluu vaientaa, sitä ei sallita.

Pyysin kertomaan missä joku pelaaja olisi pettymyksen ilmaissut, et kertonut. Käänsit pelaajan seuraan mikä ei ole sama asia.

Onko se sattumaa, että ennen kokousta täällä tuli linjaus ettei katsomotoiminta ole se KK:n juttu ja nyt kuitenkin siihen ollaan panostamassa.

Taas käännät kritiikin suun soitoksi. :D eiköhän agendasi tullut jo selväksi. Kritisoida ei saa. Asiallisesti kirjoitettu kritiikki on suun soittoa.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Miten minä voisin "kieltää keskustelemasta" jostain aiheesta? Kerrohan se minulle? Uskotko todella, että minulla on minkäänlaista valtaa, tai edes halua moiseen asiaan?

Jos ei kestä kritiikkiä, ei kannata kirjoitella syytteleviä viestejä jääkiekkohullulla ja asiaan keskittyvällä keskustelupalstalla.

KK:n katsomotoiminta on sitä mitä se on. Yhditys on perustettu milloin, jotain reilu vuosi sitten? Asiat ovat menneet mielestäni aika helvetin hienosti eteenpäin. Ja ne varmasti menevät jatkossakin eteenpäin, mikäli vaan vetäjät jaksavat hoitaa hommiaan samalla innolla kuin tähän asti ovat hoitaneet. Et kai odottanut, että pari henkilöä perustaa yhdistyksen ja kaikki muuttuu saman tien kuin sormia napsauttamalla?

Kuten sanottua, jokaisella meillä on oma vastuunsa katsomossa. Sinulla yhtä iso kuin minulla.
Hyvä vain että on keskustelua, mutta nämä sinun kilometrejä pitkät kirjoitukset jossa puolustat päättömästi Kämmentä ovat hieman huvittavia. Kämmen on mennyt hienosti eteenpäin yhdistyksenä, ja jos se pääpiste ei ole katsomokannatuksessa niin se on fine. Mutta niinkuin sanoin, he kuitenkin tekevät vieras reissuja joten niihin toivoisi edes vähän yritystä.

Minä kannan kyllä vastuuni katsomossa, kannatko sinä?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sää luet näitä viestejä ihan omilla värilaseilla ja tulkitset todella yli. Jos tämä meidän keskustelutyyli on koulukiusaamismallia, on sinun tyylisi suoraan Venäjältä tai Koreasta kopioitu missä kritiikki kuuluu vaientaa, sitä ei sallita.

Pyysin kertomaan missä joku pelaaja olisi pettymyksen ilmaissut, et kertonut. Käänsit pelaajan seuraan mikä ei ole sama asia.

Onko se sattumaa, että ennen kokousta täällä tuli linjaus ettei katsomotoiminta ole se KK:n juttu ja nyt kuitenkin siihen ollaan panostamassa.

Taas käännät kritiikin suun soitoksi. :D eiköhän agendasi tullut jo selväksi. Kritisoida ei saa. Asiallisesti kirjoitettu kritiikki on suun soittoa.
"Meidän keskustelutyyli"? Kenen kaikkien suulla puhut?

Kyllä, huomaan tuon KK:n ja sen aktiivien syyllistämisessä ihan suoran käyttätymismallin, joka tuo mieleeni koulukiusaamisen. Siellä on nopeassa aikataulussa kyhätty kokoon yhdistys, jonka aktiivit ovat käärineet hihansa ja saaneet aikaan valtavan määrän hyviä asioita. Ovat saaneet myös julkisuutta toiminnallaan. Ja sekös saa joidenkin sapen kiehumaan. Huvittavaa :)

En oikein ymmärrä miten kenenkään ulkopuolisen tulisi esittää mitään kritiikkiä jonkun yhdistyksen toiminnasta? Jos kysymys on vain katsomossa tapahtuvasta toiminnasta, niin miksi ihmeessä vaikkapa KK:n tulisi jostain syystä se hoitaa kannattaminen muiden katsojien puolesta? Kuten sanottua, asia varmasti on aina mukana, kun kyseessä on tämänlaatuinen yhdistys, vaikkei se olisikaan ykkönen prioriteettilistalla. Sanoin tämän varmuuden vuoksi uudelleen :)

Itsestäni ei miksikään katsomomessiaaksi tai toiminnankehittäjäksi ole. Mutta olen suorastaan ihaillen seurannut yhdistyksen toimintaa. Samoin zemppailen Pataljoonan touhuja. Hienoa kun joku viitsii.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hyvä vain että on keskustelua, mutta nämä sinun kilometrejä pitkät kirjoitukset jossa puolustat päättömästi Kämmentä ovat hieman huvittavia. Kämmen on mennyt hienosti eteenpäin yhdistyksenä, ja jos se pääpiste ei ole katsomokannatuksessa niin se on fine. Mutta niinkuin sanoin, he kuitenkin tekevät vieras reissuja joten niihin toivoisi edes vähän yritystä.

Minä kannan kyllä vastuuni katsomossa, kannatko sinä?
Kyse ei ole siitä, että puolustan juuri Karhunkämmentä. Minä puolustaisin mitä tahansa yhdistystä tai yksilöä ihan samalla tavalla tällaista perusteetonta kritiikkiä vastaan. Huvittavaa on se, että näytät ottavasi jotenkin itseesi siitä.

Kannan vastuuni katsomossa juuri sillä tavoin kuin katson itse kulloinkin parhaaksi. Kuten olen tehnyt jo 80-luvulta lähtien :)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Meidän keskustelutyyli"? Kenen kaikkien suulla puhut?

Kyllä, huomaan tuon KK:n ja sen aktiivien syyllistämisessä ihan suoran käyttätymismallin, joka tuo mieleeni koulukiusaamisen. Siellä on nopeassa aikataulussa kyhätty kokoon yhdistys, jonka aktiivit ovat käärineet hihansa ja saaneet aikaan valtavan määrän hyviä asioita. Ovat saaneet myös julkisuutta toiminnallaan. Ja sekös saa joidenkin sapen kiehumaan. Huvittavaa :)

En oikein ymmärrä miten kenenkään ulkopuolisen tulisi esittää mitään kritiikkiä jonkun yhdistyksen toiminnasta? Jos kysymys on vain katsomossa tapahtuvasta toiminnasta, niin miksi ihmeessä vaikkapa KK:n tulisi jostain syystä se hoitaa kannattaminen muiden katsojien puolesta? Kuten sanottua, asia varmasti on aina mukana, kun kyseessä on tämänlaatuinen yhdistys, vaikkei se olisikaan ykkönen prioriteettilistalla. Sanoin tämän varmuuden vuoksi uudelleen :)

Itsestäni ei miksikään katsomomessiaaksi tai toiminnankehittäjäksi ole. Mutta olen suorastaan ihaillen seurannut yhdistyksen toimintaa. Samoin zemppailen Pataljoonan touhuja. Hienoa kun joku viitsii.

Viittasitko pelkästään minuun tuolla koulukiusaamiskommentilla vai? Ymmärsinkö siis väärin, että viittasit meihin kritiikkiä kirjoittaneisiin?

Se on jo tullut selväksi, että et oikein ymmärrä meidän kirjoituksia, silti tartut niihin jatkuvasti? Lisäksi, mistä tiedät että tässä kirjoittaa ulkopuoliset eikä kukaan kuulu tuohon yhdistykseen?

Kukaan ei ole vaatinut, että KK hoitaa kannattamisen muiden puolesta. Minäkin olen useaan otteeseen kehunut KK:n toimintaa, ummistat vain silmäsi sille. Katsomossa tapahtuvalle toiminnalle oli esitetty kritiikkiä, kunnes vihdoin saimme vastauksen ettei se ole prioriteettina KK:lla. Toki nyt sinnekin ilmeisesti haluttaisiin panostaa, eli onko kritiikki jopa herättänyt uusia ajatuksia?

Me ollaan niin kaukana eri sivuilla tässä katsomotoiminnan kehittämiseen liittyvässä keskustelussa, että tää on ihan turhaa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
@Naurava Sika

Vai että oikein koulukiusataan. Tulee ihan mieleen Riikka Purra maalailemassa koulukiusaamis juttuja taannoin eduskunnassa. Vedät aika olemattomaksi koko keskustelua ja lisäilet aivan omia väitteitäsi. Tsemppaan jatkamaan jos taistelijan sielussasi on vielä vääntöä jäljellä. Aion jatkossakin keskustella täällä Karhunkämmenen, Pataljoonan tai Isomäen yleisön katsomotoiminnasta tai yleisestä tunnelmasta. Aion myös edelleen kysyä asioita täällä Karhunkämmenen aktiivilta, jos sellaisia tulee vastaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Samaa mieltä, ja pakko vielä sanoa että suurimmassa osassa otteluista oli todella pliisu tunnelma. Ehkä kourallinen otteluita tulee mieleen missä oli oikeasti hyvä meno
Se nyt vaan on faktaa ihan Ilveksen ja Sportinkin fanien keskuudessa että tiistain SaiPa ja keskiviikon KalPa -pelit eivät ole niitä tunnelmaltaan parhaita pelejä. Nämä kuitenkin kuuluvat myös liigan otteluohjelmaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Se nyt vaan on faktaa ihan Ilveksen ja Sportinkin fanien keskuudessa että tiistain SaiPa ja keskiviikon KalPa -pelit eivät ole niitä tunnelmaltaan parhaita pelejä. Nämä kuitenkin kuuluvat myös liigan otteluohjelmaan.
Tottakai se on odotettavissa, mutta turhan monesti viime kaudella oli myös viikonlopun peleissä hiljaista kuin kirkossa vaikka yleisöä oli kiitettävästi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös