Zen Cafe

  • 9 617
  • 58

ace

Jäsen
Löytyykös jatkoajasta Zen Cafe diggareita? Kuulin just äsken radiosta biisin Aamuisin, joka ilmeisesti julkaistaan lähiaikoina sinkkuna. Täytyy sanoa että kuulosti aivan hemmetin hyvältä. Toivottavasti muukin materiaali syyskuussa julkaistavalla Vuokralainen-levyllä on yhtä rokkia. Helvetisti järkeä oli toki hyvä levy, mutta mielestäni siinä oli käytetty aivan liikaa kaikenlaisia kikkailuja. Aamuisin-biisi kuulosti paluulta aikaisempien Idiootti, ja Ua Ua levyjen suoraviivaisempaan rock-rytkeeseen.


Muistaakseni ainakin Chipin signauksessa on ote Zen Cafen biisistä.

EDIT: Ei ollutkaan Chipillä vaan Sopulilla
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No eipä ole koskaan aiemmin kolahtanut. Mutta ensin RMJ:ssä ja sitten Ruisrockissa nähtynä täytyy sanoa että melkein jo diggailen. Hyvä livenä ja varsinkin Putrolla on todella hyvää ns. tilannekomiikkaa lavalla..

Joten varmaan pitää levyjä ruveta ostamaan....
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Zen Cafélla on pari ihan OK biisiä, kuten Harri, Talo ja Mies, jonka ympäriltä tuolit viedään.

Kuitenkin bändin ällöttävän kuvottavan hirvittävä tekele, Todella Kaunis, joka vetää vertoja imelyydessään jopa Mamballe, riittää siihen, että pidän tätä bändiä surkeana - isolla s.lla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hauska kuulla, että ZC:lta on tulossa uusi levy. Bändin materiaali on kauttaaltaan erinomaista ja suht tasalaauista, mitä nyt muutamassa biisissä on hiukan kornit sanoitukset. Livenä bändi toimii erinomaisesti. Erityisesti minua ilahduttaa bändin keskimääräistä positiivisempi maailmankuva. Nekin kappaleet, joissa tarina on hiukan synkempi, kuulostavat jostain syystä rennoilta. Olen kurkkua myöten täynnä suomalaista 'tahroja paperilla'-melankoliaa.


PS. Kaikki Sistiksen suosikkibändit on surkeita :p
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Hirveetä tuubaa tämä Zen Cafe.
Kuuluu samaan kategoriaan näiden ismoalankojen, Radioheadien ja CMX:ien kanssa. Väkisin väännettyä tuubaa "erilaisille" ihmisille.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Zen Café on paras! :)
Joo uusi levy on paluuta Idioottiin (kerrankin pääsee prassailemaan tiedoillaan :), eli hieman raskaampaa rokkia kuin Helvetisti järkeä, joka oli myös hyvä levy.

Levyhän tulee ulos 13.9. ja siitä lähtee sitten kiertue. Toivottavasti bändi löytää itsensä jälleen Lahteen, koska Zen Café on mahtava livenä. Ankkarockissakin bändi esiintyy, joten ehkä sinnekkin on mentävä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Tommy
Väkisin väännettyä tuubaa "erilaisille" ihmisille.

Mutta onneksi on Max Martin joka tekee helposti väännettyä tuubaa "keskiverto" ihmisille.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Zen Cafe on loistava! RMJ 2002:ssa näin ensimmäistä kertaa ZC:n livenä. Ehdottomasti parasta settiä oli "Ua Ua"-levyn materiaali, jota itseltäni ei valitettavasti vielä löydy. Hankinnassa kyllä on, joskus aikanaan ;) Ainoa ZC-levy, jonka omistan on "Helvetisti järkeä", joka on myös erinomaista kuunneltavaa. Putron miehiset lyriikat ja tarttuvat kappaleet purevat kyllä aika hyvin meikäläiseen. Parhaimmistoa kautta aikain: "Jättiläinen", "Harri", "Talo", "Virpi", "Älä tee", "Mies, jonka ympäriltä tuolit viedään" ja "Monta kertaa :D".
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Zen café

Kyllähän Zen café on upea, siitä ei pääse minnekkään. Neljä levyä löytyy, eli uusinkin (Helvetisti järkeä) on tuossa hyllyssä ja tulevatkin levyt tulee takuuvarmasti hankittua, ihan kaupasta asti. Kyllä se on, ainakin tähän asti, ollut sen arvosta. Zen café oli bändi joka laitto mut innostumaan musiikista tauon jälkeen taas kunnolla, nykyään ilman musiikkia ei pärjää.

Toisaalta musiikkimakuni on sen verran laaja, että aika harvat bändit joutuu täysin mun tyrmäämäksi, melkein kaikki menee, riippuen tietenkin tilanteesta ja olotilasta jne.

IRC(net):n puolella on tullut tuolla #zencafe-kanavalla roikuttua yli vuosi, joten eiköhän tuolla Zen cafélla ole aika suuri vaikutusvalta kaikinpuolin, vaikka viimeaikoina ZC:n kuuntelu onkin aika vähälle jäänyt.

Täältä tähän :)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tänään kuulin minäkin tuon uuden ZC-sinkun. Ensimmäinen ajatus oli, että jopas rokkaa, mutta sitten alkoi kyllä (sanoja kuunnellessa) ihmetyttämään etteikö ne muuta keksi?

On kyllä huomattavasti keskikertoradiosoittobändiä parempi yhtye. Pidin kuitenkin enemmän varhaisista tuotoksista, jotenkin bändiin istui paremmin tuollainen "halvalla ja ilman tuottajaa" -meininki, tai sitten niillä ammoisilla hyvin vähäkatsojaisilla keikoilla joita olin todistamassa oli tuollainen vaikutus.
 

Voittaja

Jäsen
Zen Cafe on ihan hyvä suomalainen bändi. Suomessa on kuitenkin niin vähän sellasia bändejä, joita viitsii kuunnella, joten kyllähän sitä Saken bändiä pitää sen verran kannattaa. Itse asiassa ekan ZC levyni ostin vain sen takia, että satun tuntemaan Putron pojan jollain tavalla. Suomeksi laulavista bändeistä ZC taistelee ihan kärkipäässä CMX:n, Rautiaisen ja ....hmmm...kanssa:confused:
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Zen Cafen levyistä ainoa, josta en pidä on uusin eli Helvetisti Järkeä. Vaikka tuo sigi onkin poimittu kyseiseltä levyltä, en vaan jaksa innostua noin rauhallisesta menosta ja teennäisiltä kuulostavista sanoituksista. Itse taisin ekalla keikalla olla Ilosaaressa vuonna 2000. Siitä lähtien on jokunen keikka tullut katsastettua, ja Putrolla on kyllä loistava lavakarisma ja täysin omalaatuinen tyyli. Uusi materiaali, jota olen kahdella keikalla kuullut ei ainakaan vielä ole jaksanut sytyttää.
 

Aksu

Jäsen
Suht tasalaatuista ja komeaa musaa. Ehkä parasta ovat sanat ja helvetin vetoavat live-keikat. Pitänee taas metsästää bändi jostain ja lähteä paikalle. Viime kerrasta on jo vuoden päivät aikaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ossi
PS. Kaikki Sistiksen suosikkibändit on surkeita :p

Niin... valitettava tosiasia, että musiikkimaut eivät kohtaa toisiaan.:)

Sinulta jää kuitenkin varsin suuri osa suomalaisesta rock-musiikista kokematta, kun kerran inhoat Ismo Alangon, CMX.n, Don Huonojen, Sir Elwoodin, Pohjannaulan, Eppujen, Trio Niskalaukauksen, Yön, Mana Manan, Viikatteen, Ultra Bran, Juicen ja Lauri Tähkän & Elonkerjuun musiikkia.

Kuten sanoin, niin tuo 'Todella kaunis' on mielestäni niin hirvittävä kappale, että olen saanut siitä aivan kamalat traumat koskien kyseistä yhtyettä. Pikkusisko aikanaan soitti minulle Zen Cafén levyä, jolla tuo 'Todella Kaunis' on, eli olisiko kyseessä ollut Idiootti-LP? Täytyy vaan rehellisesti sanoa, että se oli minulle karmea kokemus.

Myöhäisempi Zen Café -materiaali on ollut selkeästi parempaa, muttei siltikään ole mitään fania minusta saanut. Kerran olen nähnyt k.o. bändin jopa livenä Bommareissa, MM-kyykän jälkeen vuonna 2001, ja rehellisesti sanottuna huolimatta 2,6 promillen humalastani, keikka oli aika huono.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kuuntelen juuri tuota uutta sinkkua radiosta, ja täytyy sanoa, että hyvältä kuulostaa. Zen Cafe on yksi suomalaisista suosikkibändeistäni. Tässä musiikissa on oikeasti ideaa. Ehkä tämä siksi ei vetoakaan tyyppeihin, jotka haluavat kaiken valmiiksi pureskeltuina ja mielellään ilman mitään sävyjä.
 

ace

Jäsen
Muhun aikoinaan vetos Zen Cafeen soiton rosoisuus. Putrohan ei oo omastakaan mielestään mikään hyvä kitaristi, ja se kyllä kuuluu varsinkin vanhemmilla levyillä. Mutta sen sijaan sanoittajana mies on tällä hetkellä ihan Suomen kärkipäässä. Vaikka eihän sen sanoituksetkaan niitä tavallisimpia ole, ja hyvä niin.
Mä kanssa tykkäsin enemmän niistä vanhemmista levyistä. Helvetisti järkeä kuulostaa jo vähän liian tuotetulta ja vähän ehkä kaupalliseltakin levyltä. Mutta kuten sanottu, hyvä levy sekin. Livenä oon nähnyt zenkkarit viisi kertaa, ja täytyy sanoa että kehitystä on niiden esiintymisessäkin tapahtunut. Lieneekö osansa asialla Mara Salmisella joka nykyään on myös lavalla soittamassa. Mutta Samulin persoonallinen live-esiintyminen on kyllä säilynyt samana vuosien varrella.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Zen cafe on kuulunut meikäläisen suosikkeihin jo romuna-levystä alkaen. Toivottavasti uusi levy jatkaa sinkun viitoittamalla tiellä ja zen cafe palaa vanhaan kunnon simppeliin ja suoraviivaiseen rokkiin. Olennainen osa zen cafetahan on juuri Putron simppelit kitararallit ja suomalaista elämää kuvaavat sanoitukset, jotka ovat monesti pieniä tarinoita elämästä. Tässä sitten pieni omakohtainen arvio zen cafen edellisistä levyistä.

ROMUNA : Ensimmäinen levy, minun mielestä toiseksi paras. Ei nostanut zen cafeta vielä suuren yleisön tietoisuuteen. Tähän suuntaan saisivat palata uudella levyllään. Levyltä löytyy yksi zc:n parhaimmista kappaleista kautta aikojen, eli herra heroiini.

IDIOOTTI : Eroaa musiikillisesti aika paljon ensimmäisestä levystä, ikäänkuin olisivat alkaneet uudelleen etsiä omaa tyyliään. Varsinkin palaa on jopa punkahtava kappale. Tutut kitararallit puuttuvat lähes kokonaan. Taxi ja todella kaunis pieniä hittejä.

UA UA : Ehdottomasti paras levy, ei löydy oikeastaan yhtään heikkoa hetkeä ja Putron kitarisointi pääsee kunnolla esille. Eihän se mitään mestarillista tai mullistavaa, mutta ainakin minulle kolahtaa aika hyvin. Paluu romuna aikaiseen simppeliin rokkiin. Harri ja mies eikä poika enää nostavat yhtyeen lopullisesti suurenkin yleisön tietoisuuteen. Levyltä löytyvä talo-niminen kappale on mielestäni zen cafen paras kappale.

HELVETISTI JÄRKEÄ : Harrin jälkeisen suosion takia todella odotettu levy, mutta ei odotuksien arvoinen. Ua Ua:n menestys paistaa läpi ja jotenkin levystä jää päällimmäisenä mieleen tekemällä tehty, ikäänkuin levy-yhtiö olisi käskenyt hiomaan levyä hieman liikaa. Hyvä levy, mutta se jokin puuttuu. Liian tasainen levy, ei ollenkaan särmää ja ihme kikkailuita täynnä. Loistavien kappaleiden lisäksi muutama, jotka olisi voinut jättää poiskin. Idiootin kanssa poikkeaa eniten perinteisestä zen cafesta.

Toivottavasti uusi levy on ennekaikkea musiikillisesti paluu ua ua-levylle. Zen cafe on loppupeleissä simppeliä, mukavilla kitararalleilla säestettyä sekä osuvia sanoituksia sisältävää rokkia.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti ace
Löytyykös jatkoajasta Zen Cafe diggareita? Kuulin just äsken radiosta biisin Aamuisin, joka ilmeisesti julkaistaan lähiaikoina sinkkuna.

EDIT: Ei ollutkaan Chipillä vaan Sopulilla

Minä tykkään paljon. Hyvää rock-musaa ja ei montaa huonoa kappaletta. Omistan kaikki Zen Cafen tähän mennessä ilmestyneet levyt, tosin Romuna-albumia oli hirvittävän vaikea löytää silloin joskus.

Milloinkohan tuo uusi levy mahdollisesti julkaistaan? Kyllä se on pakko ostos :)
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täs humalas zen cafe rokkaa :) bändin ensimmäinen levy rokkaa tässä taustalla Herra Heroiini joka itseasiassa on lähes yksí parhaimmista biiseistä.

Putron sanat rokkaa ja uudessa levyssä tullaan kuulemaan rokkaavampaa tunnelmaa kuin parissa viime levyssä ollaan tottuttu.
 

ace

Jäsen
Nostetaanpa ylös.


Aamuisin sinkku saapui kauppoihin viimein eilen, ja hetihän se oli ostettava. Itse nimibiisi on kyllä edelleen ihan loistava, mutta pikkuisen pisteitä on puottanut radiokanavien loputon soitto. Eräänä päivänä aamupäivän aikana laskin Mafialta sen tulleen viisi kertaa.
Sinkku sisältää myös kaksi biisiä Vuokralainen ja Keskustassa rauhallista, jotka eivät tule kuukauden päästä ilmestyvälle CD:lle. Sinänsä kummallista ettei levyn nimibiisi päädy itse levylle. Nämä kaksi biisiä oli kuitenkin ainakin minulle jonkinlainen pettymys. Ammuisin biisin perusteella odotin kunnon rokkia, mutta nämä ovatkin rauhallisia, pelkästään kitaralla säestettyjä slovareita. Putron loistavaa sanoitusta kyllä saa ihailla molemmissa, ja Vuokralainen biisissä sinänsä on potentiaalia jopa hittibiisiksi, mutta ainakin minun mielestä pelkkä kitara ei riitä saestykseksi. (Idiootilta löytyvä Taksi kyllä on poikkeus) Keskustassa rauhallista sitten meneekin samaan sarjaan Idiootin viimeisen biisin (nimee en nyt millään muista), sekä Ua Ua:n Taakan kanssa: Todella seesteinen biisi. Ei kyllä kolahda minuun.

Nyt vaan odottelemaan itse pitkäsoittoa, ja toivomaan että siltä löytyis myös sitä rajumpaa osastoa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuota ace...

En nyt aivan varma ole, mutta olettaisin kuitenkin, että nuo versiot eivät tule levylle. Eli kyseessä on levytettyjen biisien akustiset versiot. Sinkkua en ole siis nähnytkään, mutta näin uskaltaisin veikata. Enkä hämmästyisi vaikka sinkussa annettaisiin krediittejä RadioMafialle, sillä muistaakseni S.Putro esitti juuri kyseiset kappaleet kanavan jossain mökkispesussa muutama aika taaksepäin. Sanoi muuten siinä biisiä esitellessään muistaakseni juuri tuosta Vuokralaisesta, että levyllä kyseinen biisi kulkee jonkun väärähtäneen diskokompin tahdissa.

Tällaisia epäilyjä täältä.
 

ace

Jäsen
Viestin lähetti Everton
Tuota ace...

En nyt aivan varma ole, mutta olettaisin kuitenkin, että nuo versiot eivät tule levylle. Eli kyseessä on levytettyjen biisien akustiset versiot. Sinkkua en ole siis nähnytkään, mutta näin uskaltaisin veikata. Enkä hämmästyisi vaikka sinkussa annettaisiin krediittejä RadioMafialle, sillä muistaakseni S.Putro esitti juuri kyseiset kappaleet kanavan jossain mökkispesussa muutama aika taaksepäin. Sanoi muuten siinä biisiä esitellessään muistaakseni juuri tuosta Vuokralaisesta, että levyllä kyseinen biisi kulkee jonkun väärähtäneen diskokompin tahdissa.

Tällaisia epäilyjä täältä.


Noin mäkin asian ensin ajattelin, mutta singlen kansiteksteissä sanotaan aika selvästi: "Kappaleet 2 ja 3 eivät ole 13.9.2002 ilmestyvällä vuokralainen-albumilla." Samoin jostain luin tai kuulin kun Putro sanoi että nämä kaksi biisiä eroavat muun materiaalin linjasta sen verran ettei niitä viitsitty pistää levylle, vaan ne julkaistaan vain sinkun b-puolina. Myös bändin nettisivut kertovat että näitä kahta biisiä ei levyllä kuulla. Vuokralainen-biisissä olis kyllä ollut ainesta ihan menevään rokkikipaleeseen vähän erilaisella sovituksella.

No varmuus tähänkin asiaan saadaan sitten vajaan kuukauden päästä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näyttää tuo Vuokralainen olevan tulevan levyn neljäs biisi. Sen sijaan Keskustassa... ei siltä löydy. Eli ällös huoli, Vuokralaisesta saat kuulla menevämmän version. 100% varma en ole koskiko tuo diskokomppi juuri ko biisiä, mutta aika varma kuitenkin - eli eroa pitäisi löytymän.

Tuo sinkkujen mainostus noilla muuallajulkaisemattomilla biiseillä on yleistä ja toisinaan harhaanjohtavaakin. Mutta, ihan mielenkiinnosta vielä, että onkohan kyseessä ne Mafiassa äänitetyt versiot vaiko jotkut studioajantappoversiot? Löytyy varmaan kansilehdistä tieto, jos viitsit katsoa. Ei kyllä tuntunut ihan nappiin se Mafia-osuus menneen.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti vision
IDIOOTTI : Eroaa musiikillisesti aika paljon ensimmäisestä levystä, ikäänkuin olisivat alkaneet uudelleen etsiä omaa tyyliään. Varsinkin palaa on jopa punkahtava kappale. Tutut kitararallit puuttuvat lähes kokonaan. Taxi ja todella kaunis pieniä hittejä.

Joo, idiootti on erilainen kun muut julkaisut, mutta mielestäni se on Zen Cafen levyistä ehdoton nro.1
Taxi, Todella kaunis, jos etsit miestä tjsp. ja idiootti ovat mielestäni Zen Cafe parhaita tuotoksia, joille vetää vertaa vain tämä uusi kappale Aamuisin.
Minä ainakin Idiootin jälkeen petyin levyyn UA UA. Idiootti oli ilmestyessään minulle ainakin suuri postiivinen yllätys ja selvästi parempi kuin levy Romuna.
Mutta haluaisin korostaa kuin Paavo M petäjä konsanaan, nämä ovat makuasioita, näistä ei voi kiistellä.

Ne jotka eivät ole vielä olleet Zen Cafen keikalla, niin suoisttelen menemään. Olen itse nähnyt n.5 keikkaa ja kyllä ROKKAA!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös