YUP

  • 4 459
  • 28

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Tämä ei ole mikään varsinainen keskustelun aihe vaan, kun täällä näyttää olevan niin paljon YUP:n kuuntelijoita, joten kysynpä oletteko kuulleet uutta materiaalia? Jos olette, niin minkä nimistä? Olen kuullut uudelta levyltä kaksi kappaletta; Ihana elämä ja Saalemin karttumiehet. Lupaavia biisejä!
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä ole kuullut!
<BR>
<BR>On muuten loistava bändi livenä tuo YUP!!!
<BR>
<BR>*sarjassamme tarpeellinen viesti*
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ihanaa Elämää ei ole oikein voinut välttyä kuulemasta... tarttuva on ainakin eikä huono ollenkaan.
<BR>Sen verran lupaava kappale, että odotan uuden albumin nousevan suosikikseni..
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Onnistuin kopioimaan Napsterilta biisin nimeltä Saalemin karttumiehet.. Se ei kuulosta alkeismateriaalilta eikä sitä ole millään pitkäsoitollakaan, joten onko se uudella levyllä? Mitenkä se on nettiin päässyt leviämään??
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Onnistuin kopioimaan Napsterilta biisin nimeltä Saalemin karttumiehet.. Se ei kuulosta alkeismateriaalilta eikä sitä ole millään pitkäsoitollakaan, joten onko se uudella levyllä? Mitenkä se on nettiin päässyt leviämään??
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Se on varmaan radiost \"revitty\". Martikaisen ainakin piti olla keskiviikkona radiomafias ja tulevan levyn materiaalia vissiin olis kuullu jos olis muistanu herätä....
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
hyh

Yup:n laulajan ääni saa minut voimaan pahoin.
 

Akseli

Jäsen
Niin, mutta se lauluääni on hyvä!

YUP on Suomen parhaita musiikkivirityksiä tällä hetkellä.
Tarpeeksi vaikeaa musaa, jotta sitä jaksaa kuunnella vielä syksylläkin. Kuitenkin sen verran tarttuvaa, että voi kuunnella sen kuuluisan toisenkin kerran.

Martikainen on mainio
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Joo, tämä Saalemin karttumiehet olikin Keinuva lahna-yhtyeeltä. Ei muuten voisi laulaja kuulostaa enemmän Martikaiselta. Ties vaikka olikin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Se muuten on Martikainen, joka laulaa siinä biisissä... Keinuva lahna oli Martikaisen entinen yhtye. Äskettäin tuli Mafiasta yks kappale tulevalta levyltä. Tais olla Rankat ankat, mut oli laulu kuin suoraan Toppatakkien levyltä.. Outo kipale...
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähettänyt käyttäjä Yuppi
Se muuten on Martikainen, joka laulaa siinä biisissä... Keinuva lahna oli Martikaisen entinen yhtye.

Itse asiassa Martikainen vaikutti ainakin 90-luvun alkupuoliskolla molemmissa virityksissä yhtä aikaa, niin Keinuvissa Lahnoissa kuin YUPssakin. Molemmat bändit kun ovat saaneet alkunsa Savonlinnassa, missä minäkin olen aikaani silloin muinoin viettänyt.

ps. Mullapas on kaikki ihan ne ensimmäisetkin YUP:n vinyyliblätyt, tuli ostettua kaukaa viisaana silloin, kun puhuttiin vielä omakustanteisista. :)
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Yhdyn edelliseen näkemykseen täysin... tällaisia levyjä ei kovin usein ilmesty.
 

danzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks
Yup!

Yksinkertaisesti 90-luvun paras bändi Suomessa.

Martikaisen (+oliko pari muuta bändin jäsentä) vanhan bändin nimeä en muista, mutta mieleen jäi biisi, jossa laulettiin "pää räjähtää, soramonttuun tipahtaa..." jotenkin noin. Heiluva lahna taitaa olla levyttänyt Yup:een ensimmäisten levetysten jälkeen ja taitaa muutenkin olla enemmän humppaa, itse en suuremmin innostunut.

Se, joka englanninkielistä YUP-materiaalia omistaa, voi olla tyytyväinen. Itse olen joskus yrittänyt löytää, mutta ei ole kävellyt vastaan. Keräilyarvokin näillä tuotoksilla on melkoinen.

Biiseistä Turpasauna lienee se henkilökohatisesti tärkein, herättäjä. Ensimmäinen YUP-biisi, jonka jälkeen piti lähteä kauppaan etsimään levyä. Oskun Divarista (ilmainen mainos!) sitten löytyikin kokoelma vanhoista EP:istä/sinkuista.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
YUP:n klassikko, LP "The Hippos from Hell" vuodelta 1990 on ehdottomasti kokoelmani helmi. Osaisiko joku asiantuntija arvioida, paljonko kyseisen blätyn arvo on tänä päivänä, aikanaan se maksoi muistaakseni jotain 40-50 mk.

Itse asiassa pitääkin ehdottaa JYP:lle, josko ottaisivat kyseisen LP:n nimikkobiisin valikoimiinsa ensi kaudelle...
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Uskonpa, ettet paljoa saa tuosta levystäsi.. Se on vaan nyt niin, että kuka tahansa tallaaja voi hankkia itselleen Napsterin ja kopioida koko levyn itselleen. Reilua, eikö totta??
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No joo, mutta ei kai todellinen keräilijä moiseen sorru... Jos joku nyt haluaa tarjouksen tehdä, olen valmis neuvottelemaan.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähettänyt käyttäjä Suomi-Salama
YUP:n klassikko, LP "The Hippos from Hell" vuodelta 1990 on ehdottomasti kokoelmani helmi. Osaisiko joku asiantuntija arvioida, paljonko kyseisen blätyn arvo on tänä päivänä, aikanaan se maksoi muistaakseni jotain 40-50 mk.


Tuon kyseisen levyn hinta mitä kyselet on minun vinyyli hintaoppaassa joka on painettu vuonna 2000 arvioitu 200 mk.
Hinnat on osviittaa antavia eikä niillä ole varmaan oikeeta hintaa lainkaan sillä kaikkihan riippuu kaikesta eli lähinnä tarkoitan kansien kuntoa ja itse vinyylin kuntoa. Kaikesta houlimatta olet saanut kokoelmaan kyllä aikamoisen helmen.

Itse kävin tänään ostamassa uuden YUP:n levyn spesiaali painoksena jossa on puukannet. Painos on kuulemma 1000 kappaletta. Itse levyä en vielä voi juurikaan arvostella koska en ole kuin kerran sen kuullut mutta tod.näk se on aika hyvä. Tosin ei se kyllä varmasti tule voittamaan toppatakkeja ja toledon terästä levyä siinä on sellanen levy,että oksat pois.

Vielä noista tämän vinyylioppaan hinta politiikkaan mennäkseni. Elikkä minun yksi helmi mikä löytyy omista kokoelmista (vieläpä kaksin kappalein toinen on kuunneltu ja toinen korkkaamaton). Oma helmi on Don Huonojen omakustanne sinkku vuodelta 1990 joka sisältää kappaleet aavaa preeriaa/ onko trupaduuri kuollut on hinnoiteltu tämän oppaan mukaan 120mk. Voitte olla varmoja että ei muuten tulisi kauppoja tolla hinnalla.
 

JanJ

Jäsen
No sitten vaan katsomaan Tampereen Pakkahuoneelle 23.5.
kun keikalla ovat Manboy ja YUP.
Kaksi erityylistä bändiä, mielenkiintoinen yhdistelmä.

Miten sopii yhteen A Bore ja Myyrä Mätäpussi?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
LP

J.Karjalainenhan julkaisi uuden Marjaniemessä - albuminsa sekä cd:nä että wanhana kunnon vinyylinä. Olen kuullut hieman tuota vinyylijulkaisua ja vaikuttaisi olevan parin biisin laatu jopa parempi kuin cd:llä.

Ja Potaitshuk#67:

Tuota Suomi-Salaman tapausta koskien: Eihän se nyt olekaan pointti, etteikö kuka tahansa saisi niitä biisejä napsterista. Mutta vaikka biisit olisivat koneella, niin sitä alkuperäistä vinyyliä kansilehtineen ja oheismateriaaleineen ei kotipiraateilla silti olisi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin menin ostamaan tuon Lauiluja Metsästä-lätyn. Ensimmäinen YUP-levyni ja senkin ostin hetken mielijohteesta vain siksi, että se sattui olemaan Stockalla Hullujen päivä-tarjouksena vain 89 mk. En voi väittää, että se ainakaan ensimmäisellä kuuntelukerralla hirveästi olisi vakuuttanut, mutta ehkä se on vain hyvä merkki. Yleensä ne levyt, jotka aukeavat hitaasti ovat niitä parhaiten kuuntelua kestäviä.

Minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että mitkään mp3-kopiot eivät korvaa alkuperäistä, varsinkaan silloin kun on kysymys harvinaisista keräilykappaleista. Jonkinlaisena vertauksena vaikkapa taiteen puolelle voisi sanoa, että alkuperäinen levy on kuin alkuperäinen taulu ja mp3-kopio olisi valokuva siitä. Vastaavasti joku virolainen piraatti olisi taas jonkun amatöörin töhertämä kopio.

Minä muuten avoimesti halveksin ihmisiä, jotka ostavat levynsä jostain Mustamäen torilta ja samalla tukevat mafian toimintaa. No, okei. Olen minäkin kopsaillut kavereiden ja kirjaston levyjä (itse asiassa se taitaa olla jopa laillista), mutta silloin ainakaan kukaan mafiapomo ei rikastu. Tosin ne levyt, joita olen kopioinut ovat sellaisia, joita tuskin olisin ostanut. Suosikkibändeiltäni aina hankin alkuperäiset, vaikka kymmenellä tuttavalla olisi jo sama levy.
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Joo, enhän minä sitä puollakaan, että se olisi oikein kopioida vaikkapa Napsterista ne alkeisbiisit. Mutta jos joku ne kenties haluaa kuulla, niin hän voi yhtähyvin kopioida ne netistä ilmaisena, kuin ostaa ne. Joka taas on väärin. Minä pidin tuosta levystä jo heti alkuun ( johtunee kai siitä, että olen kuunellut YUP:tä jo niin pitkään ). Mutta esim. sellaiset levyt, kuin 90-92, Toppatakkeja ja Toledon terästä ja ehkä vielä Homo Sapienskin veivät oman aikansa.
 
Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: YUP

Viestin lähettänyt käyttäjä filmirulla


Tuon kyseisen levyn hinta mitä kyselet on minun vinyyli hintaoppaassa joka on painettu vuonna 2000 arvioitu 200 mk.
Hinnat on osviittaa antavia eikä niillä ole varmaan oikeeta hintaa lainkaan sillä kaikkihan riippuu kaikesta eli lähinnä tarkoitan kansien kuntoa ja itse vinyylin kuntoa. Kaikesta houlimatta olet saanut kokoelmaan kyllä aikamoisen helmen.

Kiitän ja kumarran! YUP:sta vielä sen verran, että omistan lisäksi niistä ensimmäisistä tuotoksista alkuperäisinä EP:t "Julmasti juhlallista" ja "Turpasauna" sekä singlen "Daavidin Fuzz/Paratiisin sahakielet", plus sitten tuotannon sen jälkeen. Kaikki edellä mainitut ovat hyvässä kunnossa kaikin puolin. Osaatko arvioida noiden mainittujen arvon noin suurin piirtein? En ole tosin niitä myymässä, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kuten sanoin, kävi aikoinaan siinä mielessä säkä, että majailin samassa kaupungissa, osittain vietin aikaani jopa samoissa piireissä YUP:n ihmisten kanssa ja niinpä tuli sitten hankittua heidän tuotoksiaan jo silloin, kun bändistä ei juuri Savonlinnan ulkopuolella tiedetty mitään.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: YUP

Viestin lähettänyt käyttäjä Suomi-Salama


Kiitän ja kumarran! YUP:sta vielä sen verran, että omistan lisäksi niistä ensimmäisistä tuotoksista alkuperäisinä EP:t "Julmasti juhlallista" ja "Turpasauna" sekä singlen "Daavidin Fuzz/Paratiisin sahakielet", plus sitten tuotannon sen jälkeen. Kaikki edellä mainitut ovat hyvässä kunnossa kaikin puolin. Osaatko arvioida noiden mainittujen arvon noin suurin piirtein? En ole tosin niitä myymässä, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kuten sanoin, kävi aikoinaan siinä mielessä säkä, että majailin samassa kaupungissa, osittain vietin aikaani jopa samoissa piireissä YUP:n ihmisten kanssa ja niinpä tuli sitten hankittua heidän tuotoksiaan jo silloin, kun bändistä ei juuri Savonlinnan ulkopuolella tiedetty mitään.

No tokihan tämä onnistuu kuomaseni! Laitankin samantien kaikki luettelossa olevat vinyylihinnat niin voit jatkaa metsästämistä.

Whlap-zap-ninja (EP) omakustanne (-89) 150,-
Who dares farts (EP) SHJ-Records (-89) 150,-
The hippos from hell (LP) SHJ-Records (-90) 200,-
Turpasauna (EP) SHJ-Records (-90) 70,-
Julmasti juhlallista (EP) Ulo-Records (-91) 70,-
Huuda harkiten (LP) Elme-Records (-91) 80,-
Huuda harkiten (LP) Elme-R.(uusintapainos(-91) 60,-
Daavidin fuzz/Paratiisin sahakielet (Single)(-92)40,-

Eli tällänen lista tää nyt sit on. Tais jäädä pari lättyä puuttumaan sulta! Eli ei muuta,kun onnea metsästysreissulle. Kuten jo aikasemmassa viestissä sanoin niin nää hinnat ei ole mitään faktaa vaan jonkinlaista suuntaa antavaa osviittaa.

Laitan vielä tähän tämän kirjan nimen josta hinnat on bongattu tekijöiden kera:

Suomalaisten vinyylilevyjen hintaopas
Timo Rauhaniemi- Mika Tamminen

Tästä teoksesta on käsittääkseni tehty tänävuonnakin jo uusi painos joten en tiedä onko hinnat ehtinyt muuttua. Sillä onhan se selvä,että levyissäkin niinkuin muissakin tuotteissa kysyntä saattaa vaikuttaa korottavasti tuotteeseen ja päinvastoin.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Re: Re: YUP

Viestin lähettänyt käyttäjä filmirulla


Whlap-zap-ninja (EP) omakustanne (-89) 150,-
Who dares farts (EP) SHJ-Records (-89) 150,-


Eli tällänen lista tää nyt sit on. Tais jäädä pari lättyä puuttumaan sulta! Eli ei muuta,kun onnea metsästysreissulle. Kuten jo aikasemmassa viestissä sanoin niin nää hinnat ei ole mitään faktaa vaan jonkinlaista suuntaa antavaa osviittaa.

Jälleen kiitän! Täytyy tunnustaa, että omistan nuo kaksi ensimmäistä EP:tä ainoastaan ihan tavalliselle C-kasetille kopioituna. Musiikillisestihan emme voi (minun mielestäni) puhua vielä YUP:n olleen tuolloin kovinkaan kaksisen, eikä suoraan sanottuna äänen laatukaan niissä ole päätä huimaava, mutta harvinaisuuksina nuo lätyt tosiaan kiinnostaisivat. Metsästetään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös