Yup

  • 21 058
  • 134

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Yhdistyneet Urbaanit Puoskarit lienee esiintynyt monella levyllä.
 

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Abu
Loistava bändi, kaikki YUP:n levyt on minullakin. Sen sijaan odotan kauhulla uutta levyä. Lauluja metsästä on selvästi yhtyeen huonoin levy ja hitti Rakkaus on pesti hulluuteen on huonoimpia heidän koskaan levyttämiään kappaleita. Jos samanlainen "kehitys" jatkuu, uusin tekele ei tule päätymään levyhyllyyni. Toivottavasti olen väärässä. Parhaaseensa bändi yltää kahdella ensimmäisellä levyllään - 1990-1992 sekä Toppatakkeja ja Toledon terästä ovat aivan loistavia paketteja.

Olkoonkin, että Rakkaus.. ei musiikillisesti ole todellakaan parasta YUP:tä, niin kyllähän ne sanat osuvat täysin maaliin (tai tietenkin kierolla Martikaistavalla) ainakin niille, jotka ovat joskus parisuhteessa eläneet. En kyllä ole samaa mieltä että Lauluja metsästä olisi huonoin levy. Luulisi sinun esim pitävän Rankoista Ankoista, jos alkupään tuotanto iskee. Kyllä mielestäni Normaalien Maihinnousu oli PALJON mitäänsanomattomampi levy, ja itse pidän sitä huonoimpana. Omat suosikkilevyt ovat Yövieraat ja Homo Sapiens.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Mistä nimi?

Viestin lähetti Lint
Oon joskus miettiny, mitä nimi YUP tulee? Jos joku tietäjä vois valottaa?
Eihän se vaan tule lausahduksesta "Why you pee?" (YUP englanniksi lausuttuna)
Ainakin silloin englanninkielisten HC-tuotosten aikaan se taisi olla "Young Urban Perverts", tai jotain. Veikkaisin, että kyseessä on ollut enemmänkin kunhan-ny-joku-on -tyylinen neronleimaus. Sittemminhän tuo pasil:n mainitsema versio tuli viralliseksi selitykseksi.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Siis virallisesti YUP on lyhennös sanoista Yhdistyneet Urbaanit Puoskarit, sitä uteleville.

Omalla kohdallani tuo YUP on vähän niin, että kun se on vakiinnuttanut paikkansa niin vahvasti sydämessäni, niin lähes aivan mitä he tekevätkin kuulostaa vitun hyvältä.
Kokonaisuutena voidaan sitten tarkastella, että ehkäpä Normaalien maihinnousu ja Lauluja metsästä ovat olleet lyhinaikaisia levyjänsä mitä olen kuunnellut, vaikka toki nekin hyviä.

Pitää toivoa, että uudella levyllä musiikki olisi mennyt vähän vaikeampaan/rankempaan suuntaan. Uudet näytteet ainakin kuulosti hyvältä ja varsinkin se "Maailman viimeinen yö". Kunnon heviä suorastaan. Ainakin positiivisesti ajateltuna saatanat näyttää tulleen mukaan lyriikoihin ja sehän on aina positiivista.

Tuskin maltan odottaa perjantaita. Kai se kohta tulee.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pitänee rynnätä kauppaan silloin. Myös muita ilonaiheita kuului korviini tänään.

YUP Tavastialla: pe 21.3 ja la 22.3 , eli varmaan pitänee mennä ainakin perjantaina rokkaamaan.

Ja sitten YUP Espoossa!!! Kyllä espoolaisessa rock-musiikin kehdossa, Tapiola Gardenissa YUP 19.4! Kaikki rokkaamaan ja aiheuttamaan pahennusta viiskymppisten sekaan!
 

Akseli

Jäsen
No niin

Hain aamutuimaan uuden levyn kaupasta. Olen muun touhuamisen ohessa kuunnellut sen nyt kaksi kertaa ja minusta kuulostaa varsin vakuuttavalta. Tämä on nyt aika rokkia. Ei juurikaan hömpötyksiä.
Muutamia kappaleita kolahti heti.
Ihmiskunnan tuomiopäivä tms. napsahti ekalla (mikä ei ole yup tyyppistä), Joutilashan on tunnetusti erittäin mainio eikä joukosta erottunut mitään kamalaa paskaa.
Näin äkkipäätä hyvä levy, joka kuulostaa siltä, että se ei kulu käytössä vaan kasvaa vaan isommaksi.

Tosin kaverin kanssa jo todettiin, että tämä ei ole se levy joka tekee YUP:sta Neljä Ruusua tai jonkin muun radionovasuosikin.
Onneksi.

Eli erilaista suomirokkia erilaisin sanoituksin, kolisee meikäläiseen.
Kuuntelen levyn noin kymmenen kertaa ja ajattelin sitten askarrella tuonne levyarvosteluketjuun enemmän materiaalia.

*****
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä levy on ensikuuntelussa ja ihan mukavaltahan tämä vaikuttaisi. Levy on jo tällä kuuntelulla parempi kuin lauluja metsästä. Jotenki vähän mieleen tulee normaalien maihinnousu ja muutkin vähän vanhemmat levyt.

Jos YUP:sta aikasemmin tykännyt, niin kyllä tämä sen verran taattua kamaa on, että uskalla suositella ostoa.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Tänään koulussa ehdin kuunnella levyn kaksi kertaa läpi korvalappustereoilla, joskin opettajan pälpättäessä miltei korvan juuressa, mutta kuitenkin, vaikuttaa erittäin positiiviselta.
Tai sikäli juuri erittäin positiiviselta, että se ei vaikuta liian positiiviselta, koska usein sellaiset heti alkuun älyttömän positiiviselta kuulostavat levyt (YUP - Lauluja metsästä, CMX - Isohaara) tuppaavat olevan suht. lyhytikäisiä. Onneksi tämä vaikuttaisi olevan suhteellisen pitkäikäinen siitä huolimatta että kappaleet kuulostivat jo nyt hyvältä.
Taidanpa alkaa oikeastaan kuuntelemaan sitä nyt.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mistä nimi?

Viestin lähetti Lint
Oon joskus miettiny, mitä nimi YUP tulee? Jos joku tietäjä vois valottaa?

Eihän se vaan tule lausahduksesta "Why you pee?" (YUP englanniksi lausuttuna)

Kyllä Lint varmaan heitti juuri oikean vastauksen, koska YUPithan
kuolivat sukupuuttoon n. 1995.

YUPia ei muutenkaan ole kuunneltu kotitaloudessamme kovalla
innolla, mutta sen sijaan Laura Pausini ja AC/DC on kohtuullisen
kovalla soitolla päivittäin.

Lisäksi kaikki Bossanova äänitteet on viime aikoina sorvanneet
musiikkikorvaa.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Nimen alkuperästä

Yhdistyneet Urbaanit Puoskarit lienee tosiaankin jälkikäteen laadittu selitys. Muistan, että tätä kysyttiin bändiltä eräässä varhaisessa radiohaastattelussa joskus Turpasaunan ilmestymisen aikoihin, ja silloin vastaus oli jotain sellaista kuin "se tulee yhden kaverin lempinimestä" tai jotain muuta yhtä epäromanttista.

Juppien pilkkaamista saattaa taustalla kyllä hyvinkin olla. Tätä ihmisryhmää halventavan tendenssin voi havaita esimerkiksi katsomalla Martikaisen nuoruudenprojektin Euthanasian "Ölöriefot putkosessa, kemoryölöt kabinessa" -ep:n kantta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
NYLON BEAT ja YUP...

Naikkarit + YUP... kuka muistaa tuloksen, mitä tästä yhteistyöstä tuli? Ainakin siitä tuli aivan loistava "kimppaesitys" ... eräästä Tuomari Nurmion biisistä... huda hudaa huda hudaaaa...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: NYLON BEAT ja YUP...

Viestin lähetti Predator
Naikkarit + YUP... kuka muistaa tuloksen, mitä tästä yhteistyöstä tuli? Ainakin siitä tuli aivan loistava "kimppaesitys" ... eräästä Tuomari Nurmion biisistä... huda hudaa huda hudaaaa...
Livenähän esittivät paljokin, en nyt muista mitä sitten levyille (lähinnä kai sinkkujen b-puolia) päätyi. Ainakin kappale 'Rakastuin sinuun liian helposti' löytyy albumilta 'Hajota ja hallitse'. Ihan hauskaa kuunneltavaa, mutta ennemmin kuuntelen Martikaisen laulua kuitenkin, se honotus ei vaan sovi tähän musiikkiin.

edit:
Andrej: jeps, niin löytyykin. 'Unohdin' sen, kun Preda sen jo mainitsi...
 
Viimeksi muokattu:

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
YUP, Nylon Beat ja Huda huda

Viestin lähetti Footless
Livenähän esittivät paljokin, en nyt muista mitä sitten levyille (lähinnä kai sinkkujen b-puolia) päätyi. Ainakin kappale 'Rakastuin sinuun liian helposti' löytyy albumilta 'Hajota ja hallitse'.


Samalta levyltä löytyy myös Huda huda. Ja onhan tuo ihan hupaisa viisu. Jotenkin tuo "sun ei tarvii peiton alla / imee namua" kuulostaa naisen laulamana jotenkin eroottisemmalta kuin Nurmion. Mutta mielestäni ihan reipas versio muutenkin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tylsä ja ennalta-arvattava ovat varmaankin juuri ne kaksi adjektiivia, joilla herrat Martikainen ja Tynkkynen eivät haluaisi lastaan kutsuttavan.

Valitettavasti minä en enää löydä yhtyeen nykytuotannosta sitä innovatiivisuutta mistä yhtyeessä alunperin innostuin.

Eli: erittäin hyvä bändi, jolla olisi kaikki mahdollisuudet tehdä jotain muuta kuin sitä huttua, mitä se nyt jauhaa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
YLÖS!

Tässä esittäytyy suhteellisen tuore YUP-fani. Kollektiivin kannatus on ollut omalla kohdallani useamman vuoden ajan sellaista hiljaista hymistelyä tyyliin "Jaa, tämmöistä, no meneehän tää nyt tässä" mutta joka ei kuitenkaan ole innoittanut suurempiin diggailutuokioihin. No nyt on kuitenkin homma mennyt täysin uusiksi ja YUP noussut tämän vuoden aikana suosikkiyhtyeideni kärkeen.

Jaa miksikäkö? No, monen asian summa. Leppymättömät nosti YUP:n jälleen tietoisuuteeni muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen, ja levyn erinomaisuudesta innostuneena hankin nopeaan tahtiin myös yhtyeen aikaisempaa tuotantoa. (Näinhän siinä käy, kun tosissaan hurahtaa, heh.) Parhaimmaksi levyksi tarjoaisin tässäkin ketjussa esille noussutta Yövieraita - hyviä biisejä alusta loppuun ilman yhtään täytenumeroa.

Mutta romautan kyllä varmaankin katu-uskottavuuteni vanhempien heimoveljien silmissä kun totean, että Homo Sapiensia edeltävä tuotanto ei juurikaan iske meikäläiseen. TT&TT - levyltä oikeastaan vain Myyrä toimii täysillä. Se alkuvuosien repiminen ja raastaminen ei vain lähde selkärankaa kutittamaan niin tehokkaasti.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Viestin lähetti Ossi
...Siitä ei sitten kauan nokka tuhissut, kun tuotanto Yövieraista lähtien löytyi hyllystä. Vanhemmista levyistä en juuri välitä.

Mutta Ossi, Ossi, missä on Homo Sapiens -alpumi? Täyteviisuja nolla.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Itsekö tämä taas pitää nostaa? YUP-faneille kuluva syksy on melkoisen kiireistä aikaa - juuri ilmestyi singlekokoelma Helppoa kuunneltavaa ja tulossa ovat vielä nuottikirja ja DVD syssymmällä. Puhumattakaan Martikaisen soololevystä, joka miellyttänee varmasti myös monia YUP-mielisiä. Uudet biisit vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta ja uutta pitkäsoittoa pukkaa taas keväällä. Jännä kuulla, mihin suuntaan tällä kertaa musiikillinen linja vie - YUP:han tunnetusti osaa uudistua eikä jää paikalleen polkemaan.
 

Akseli

Jäsen
Martikaisen levyä olen pyöritellyt aika tiiviisti ja olen kovin tyytyväinen hankintaani. Oiva hieman rauhallisempi vaihtoehto kun on sellaisella päällä. Ja meininki on kuitenkin aitoa Martikaista. DVD lienee pakkohankinta, CD menee hankintaan myös jos on erilainen kuin DVD sisällöltään. Eli mainiosti onnistuvat rahastamaan meikäläistä jälleen, kunhan vain paikallinen myymälä kyseisiä tuotoksia hyllyilleen saa.

Nuottikirjalla en taida mitään tehdä...

DVD:stä taitaa tulla aikasta makea. Linkissä sisältöä...http://www.yup.ms/dvd/index.html
 

Akseli

Jäsen
Ja nyt sitten odotellaankin jo keppijumppaa...

"Minä en tiedä mitään" kuulostaa ainakin ihan mainiolta YUP-sinkulta, jolle perinteisesti ei Radio Novalta soittoaikaa taida irrota. Kertaalleen YleX on onnistunut läsnäollessani kyseistä tuotosta soittaa.

EP tuli odotteluun hankittua. 5.49€ oli kohtuullinen korvaus neljästä kappaleesta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kyllähän kaikki levyt hyllystä löytyy, mutta mielestäni kolme niistä on erinomaisia( toppatakkeja, Homo Sapiens ja Yövieraat), yksi oikein hyvä(eka, johon on koottu alkupään tuotannot yksiin kansiin).
loput levyt ovatkin sitteen tyyliin ihan OK, joilta saattaa löytyä levyä kohti jopa yksi tai kaksikin hyvää biisiä. YUP:ltä löytyy aikamoisia kammotuksiakin biisivalikoimasta kuten: Suomen suurin TV, Rasvainen Tiistai, Tavaroiden Taikamaailma, Joutilas, Mullan Alla, hyvä Hypnoosi jne...

Minua ärsyttää se, että jotkut kutsuvat bändiä JUPiksi, vaikka se on selkeesti YUP. Pientähän tämä on, mutta kuitenkin....
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
YUP:ssa on hyvää sekin, että koska tuotanto on niin laajaa ja poukkoilee tyylistä toiseen, jokaiselle löytyy omat suosikkinsa. Esimerkiksi minä pidän noita Mäkkäri67:n luettelemia kammotuksia poikkeuksetta YUP:n onnistuneina vetoina.

Tuo Minä en tiedä mitään - EP tuli hommattua ja uusia biisejä on tullut maisteltua. Niistä ilmenee tyypillinen YUP - efekti - ensin ihmettelee, mitä helvettiä ne taas ovat menneet tekemään, sitten kun enemmän kuuntelee, alkavat biisit avautua ja niistä paljastua uusia koukkuja, joita ei ensimmäisellä kerralla vielä hahmottanut. Suurella mielenkiinnolla odotan Keppijumppaa - levyä ja sitä, millä lailla YUP tällä kertaa uudistuu.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
"Minä en tiedä mitään"-EP:n nimibiisissä on muuten melko St. Angerilta haiskahtavat rumpusoundit.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Anteeksi nyt vaan kaikki YUP-diggarit ! Itse olen AINA inhonnut kyseistä bändiä. En vain yksinkertaisesti voi sietää sitä ! Selkäpiitä suorastaan karmii, jos kuulen YUP:tä. Minulle siinä ei ole kerrassaan yhtään mitään, enkä voi ymmärtää, mikä siinä tai heidän sanoituksissaan muka on niin mahtavaa... Yleensäkään en pidä MISTÄÄN suomeksi lauletusta... LISÄYS: Paitsi Pelle Miljoonasta. Mutta tämä nyt vain MINUN mielipiteeni bändistä... Kaikesta ei vaan voi, eikä tarvitsekaan pitää.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Redalert
Anteeksi nyt vaan kaikki YUP-diggarit ! Itse olen AINA inhonnut kyseistä bändiä. En vain yksinkertaisesti voi sietää sitä ! Selkäpiitä suorastaan karmii, jos kuulen YUP:tä.

Vastataanpa laulun sanoin tähän viestiin:

"Herra on häpeä itselleen, mutta hävetä ei ymmärrä
et ymmärrä siis paljoakaan mutta ymmärrä tämä:

Voi olla, että herraa pian viedään pikku kävelylle...
Voi olla, että herra voi pian ripotella
tuhkaa ylleen."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös