Ystävällisiä ihmisiä...

  • 5 168
  • 41

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti HN

Kyseessä on pelkkä trolli, jolla on Jatkoaika-tarkoituksia varten keksitty "tausta".

Kaveri luonnollisesti siirtää uskollisesti lokia johonkin xxxxxxx-sivustolle ja tumputtaa himassa, kun omasta mielestään "onnistuneesti" kusettaa täällä jengiä.

Jos noi jutut olis edes hauskoja, mutta ei...säälittävä tapaus.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti HN
Kyseessä on pelkkä trolli, jolla on Jatkoaika-tarkoituksia varten keksitty "tausta".
Koko tarinahan oli niin keksitty kuin olla voi. Kuinka joku voi mennä siihen? Huono pöytälaatikkokirjoitus, ei muuta. Olisi ollut edes hauska. *plonk* tuollaisille.

EDIT. Kas, Fläppis ehti ensin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Ruotsi
Viestin lähetti krobbe
Voi pyhä sylvi(a)! Kukaan ruotsalainen ei käytä moista ilmaisua, koita nyt hyvä mies tulkata hieman paremmin sitä sanakirjaasi.

Kumma epeli kun ensin hyvästelee, jonka jälkeen alkaa vielä kyselemään käskymuodossa apua, tää kaveri ei ole Ruotsissa edes käynytkään.

No saipas juttuni "yllättäen" kansan kohahtamaan.
En ymmärrä mikä siitä tekee niin epäuskottavan.

En ole missään ilmauksissa sanonut olevani ruotsalainen, vaan suomalainen joka asuu ruotsissa nyt toista vuotta.
Ruotsini on kaukana täydellisyydestä tiedän sen. Itse asiassa kun menin ruotsiin en osannut kieltä juuri lainkaan.

Niinpä puhuessani ruotsia kiinnitän huomiota siihen että tekstini ymmäretään, en niinkään pilkun tarkkaan kielioppi asuun.

Tämä ketju on kyllä täynnä ei niin ystävällisiä henkilöitä.
Ystävällinen ihminen on kohtelias, ja pystyy käyttäytymään asiallisesti myös äkillisen tunteen purkauksen aikana.

Suomalaiset tuntuvat kadottaneen tämän taidon. Tilastoilla on todistettu suomalaisten olevan entistä töykeimpiä ja epäystävällisimpiä etenkin siellä oleville ulkomaalaisille. Asia on sinänsä käsittämätön, koska kaunis luonto houkuttelisi maahanne paljon turisteja ym. mutta epäystävällinen ja töykeä käytös ajaa helposti ulkomaalaiset pois maastanne, ja sehän se vahinko olisi.

Suomessa on varmasti paljon myös ihmisiä jotka osaavat olla ystävällisiä ja kohteliaita. Sen osoittaa myös tämä minun ns.Rovaniemen keikka. Tarkoitukseni ei ollut missään nimessä arvostella suomalaisia, vaan pikemminkin kehua tätä ihmistä joka minut lopulta määränpäähäni auttoi. Hän on sellainen henkilö jolta kaikkien pitäisi ottaa mallia, niin teidän kuin varmasti myös minun itseni.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Mister-Finland

Suomalaiset tuntuvat kadottaneen tämän taidon. Tilastoilla on todistettu suomalaisten olevan entistä töykeimpiä ja epäystävällisimpiä etenkin siellä oleville ulkomaalaisille.

Muakin kiinnostaa nuo tilastot. Mistäs niitä pääsisi tarkistelemaan? Laitatko vaikka linkin.

Viestin lähetti Mister-Finland
Asia on sinänsä käsittämätön, koska kaunis luonto houkuttelisi maahanne paljon turisteja ym. mutta epäystävällinen ja töykeä käytös ajaa helposti ulkomaalaiset pois maastanne, ja sehän se vahinko olisi.

Saako kysyä varovasti, että mistä päin maailmaa sitä herra on? Asut toista vuotta Ruotsissa ja käytät Suomeen viitatessa muotoa "maahanne". Et siis luultavastikkaan ole Suomen kansalainen.

Kumman hyvin suomen kieli kuitenkin tuntuu sujuvan, vaikka toisen kotimaisen kohdalla olikin "hiukan" ongelmia. Mutta tosiaan, missäpäin olet oppinut noin hyvää finlandskin kieltä puhumaan?

EDIT:

Viestin lähetti Mister-Finland
No saipas juttuni "yllättäen" kansan kohahtamaan.
En ymmärrä mikä siitä tekee niin epäuskottavan.

Kysyisin niinpäin, että mikä kohta siitä tekis edes hiukan uskottavan. Koko viesti oli pelkkää perusteinin pullistelua. Kansa tosiaan "kohahti"...säälistä.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Trollin elinkaari: ärsyttävä tai hämmennystä herättävä --> hupia tarjoava --> sääliä herättävä --> vieläkö tuokin on täällä?

Tässä tapauksessa mennään jo hyvää vauhtia kakkosvaiheessa.

Ne ulkomaalaiset, jotka tunnen, pitävät suomalaisia varautuneina, mutta ystävällisinä ulkomailta olevia ihmisiä kohtaan. Sama kuulemma pätee muihin pohjoismaalaisiin. Oman kokemukseni mukaan tuntemattomien kanssa keskustellessa sanonta "metsä vastaa niinkuin sinne huutaa" pitää aika hyvin kutinsa. Poikkeuksia tietysti on, luonnollisesti.
 

krobbe

Jäsen
Aina paranee, tämä kaverihan hauska, ellei peräti naurettava

Mister kirjoitteli:

En ole missään ilmauksissa sanonut olevani ruotsalainen, vaan suomalainen joka asuu ruotsissa nyt toista vuotta.

Et ole ruotsalainen, mutta et kyllä vaikuta suomalaiseltakaan. Mikä on kansalaisuutesi kun käytät suomalaisista koko ajan te suomalaiset muotoa.

Niinpä puhuessani ruotsia kiinnitän huomiota siihen että tekstini ymmäretään, en niinkään pilkun tarkkaan kielioppi asuun.

Kielioppiasu ei liity mitenkään vääriin sanavalintoihin. Kiinnität sanojesi mukaan huomiota siihen, että tekstisi ymmärretään. Siinä näyttäisit onnistuneen ihan hyvin, tekstisi kyllä ymmärretään, mutta ymmärretään väärin.

Tilastoilla on todistettu suomalaisten olevan entistä töykeimpiä ja epäystävällisimpiä etenkin siellä oleville ulkomaalaisille.

Millä ihmeen tilaistoilla, kerro ihmeessä, sanahelinää sanon ma. Sinä tuskin tilastoista mitään ymmärtäisit, vaikka sellaiseen kompastuisit.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Ruotsi
Kylläpäs tuntuu olevan vaikea asia ymmärtää..


Viestin lähetti Fläppis
Muakin kiinnostaa nuo tilastot. Mistäs niitä pääsisi tarkistelemaan? Laitatko vaikka linkin.


Saako kysyä varovasti, että mistä päin maailmaa sitä herra on? Asut toista vuotta Ruotsissa ja käytät Suomeen viitatessa muotoa "maahanne". Et siis luultavastikkaan ole Suomen kansalainen.

Kumman hyvin suomen kieli kuitenkin tuntuu sujuvan, vaikka toisen kotimaisen kohdalla olikin "hiukan" ongelmia. Mutta tosiaan, missäpäin olet oppinut noin hyvää finlandskin kieltä puhumaan?


Luin artikkelin ja siihen liittyvän tilaston, jostakin ruotsalaisesta aikakausilehdestä jota en nyt muista. Siinä oltiin paneuduttu asiaan kunnolla, ja haastateltu eri maiden edustajia. Myöntänet itsekkin että Suomea ei kauheesti noteerata ystävällisenä kansana ulkomaisten keskuudessa.

NO jos mulla on ongelmia ruotsini kanssa, joka ei suikaan ole äidinkieleni, niin sulla tuntuu olevan ongelmia vielä sen äidinkielesikin kanssa. Vai osaatko jo lukea? Nimittäin aikasemmassa viestissäni totesin jotenkin näin: " Olen suomalainen joka asuu nyt toista vuotta ruotsissa". Niin minkähän maalainen mä silloin olen, kenties Länsi-Meksikosta?
Eli luetaan niitä viestejä, jooko?

Olen asunut Ruotsin lisäksi mm. Ranskassa, Kanadassa ja Italiassa, joten mulla on vertailupohjaa tälle ystävällisyys keskustelulle. Toki saahan näistä asioista eri mieltäkin olla..

Designerille sen verran, että kuten totesin poikkeuksia löytyy varmasti myös sieltä Suomesta. Väität olevasi hyvin käyttäytyvä ihminen, kysynkin käyttäydytkö nyt esimerkiksi hyvin minua kohtaan? Se että arvostelet sitä että asun ruotsissa on erittäin alaarvoista käyttätymistä.
Lisäksi tämä suomalaisten miesten harrastama "hurriviha" ei todellakaan ole täällä Ruotsissa mikään vitsi. Sitä ihmetellään täällä suuresti, koska koskaan Ruotsi ei ole Suomea pulaan jättänyt esim.historian valossa. No jääkiekossa ollaan parempia, mutta se nyt on kuitenkin tässä maailmassa pieni asia..

Krobbe: Olen suomalainen, ja käytän suomalaisista te muotoa, koska asun nyt ruotsissa. Eli no big deal...
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Mister-Finland
Designerille sen verran, että kuten totesin poikkeuksia löytyy varmasti myös sieltä Suomesta. Väität olevasi hyvin käyttäytyvä ihminen, kysynkin käyttäydytkö nyt esimerkiksi hyvin minua kohtaan? Se että arvostelet sitä että asun ruotsissa on erittäin alaarvoista käyttätymistä.
Trolli menettää suuren osan hauskkudestaan, jos se alkaa väittää sellaisia paikkansa pitämättömiä asioita, joiden valheellisuus on todistettavissa liian helposti. Nyt esimerkiksi minusta esitetään väitteitä, joiden totuudenmukaisuuden saa selville lukemalla, mitä tähän ketjuun olen kirjoittanut. Ei löydy väitteitä oman käytökseni hyvyydestä tai huonoudesta, saati arvostelua sitä kohtaan, että trolli väittää asuvansa Ruotsissa.

Kolmosvaiheeseen ollaan kovaa vauhtia menossa, tylsää.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Designer
Trolli menettää suuren osan hauskkudestaan, jos se alkaa väittää sellaisia paikkansa pitämättömiä asioita, joiden valheellisuus on todistettavissa liian helposti. Nyt esimerkiksi minusta esitetään väitteitä, joiden totuudenmukaisuuden saa selville lukemalla, mitä tähän ketjuun olen kirjoittanut. Ei löydy väitteitä oman käytökseni hyvyydestä tai huonoudesta, saati arvostelua sitä kohtaan, että trolli väittää asuvansa Ruotsissa.

Kolmosvaiheeseen ollaan kovaa vauhtia menossa, tylsää.

Eikä unohdeta sitä, että näitä Ruotsi-trolleja on ilmestynyt samoihin aikoihin kaksi, joka myös vähentää vitsin iskuvoimaa. Mahtanevatko molemmat olla samalta sivustolta pulpahtaneita?

Ainakin toinen on jo avannut sisarketjun eräällä sivustolla olevalle suojeluskuntakeskustelulle.

Ko. palstaa lainaten, teidät on nähty. Ettekä vahvista jne..jne...
 
Miksi helvetissä muuten suomalaisia juntteja viihava heppu ylipäänsä rekisteröityy tällaiselle forumille keskustelemaan suomalaisten junttien kanssa, ja käyttää vielä nimeä Mister-Finland?

Mitäköhän nämä soccernet "veijarit" seuraavaksi keksivät?
Venäjällä asuvia suomalaisia, jotka hehkuttavat kuinka Venäjällä on asiat paremmin jne.?

Mutta nää Ruotsi trollit ei oikein enää säväytä, jos ne koskaan säväyttivätkään, ehkä Mister-Finlandin pitäisi avata lisää "koska opit pyyhkimään?"-ketjuja?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
HERRA-SUOMELLE!

Lieneekö tekstisi provo, jos ei ole, niin äkkiäpä entisen kotimaan historia unohtuu. Vai ei ole Ruåtti koskaan pulaan jättänyt...Talvisodan aikana Ruotsi kielsi liittoutuneiden mahdollisen kauttakulun Suomen avuksi. Samalla unohtui pitkälle suunniteltu ja toteutettu pohjoismainen yhteistyö puolustusasioissa. Sormuskultakin kelpasi ruotsalaisille halvalla...
Täältä tähän.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: HERRA-SUOMELLE!

Viestin lähetti Holocaust
Lieneekö tekstisi provo, jos ei ole, niin äkkiäpä entisen kotimaan historia unohtuu. Vai ei ole Ruåtti koskaan pulaan jättänyt...Talvisodan aikana Ruotsi kielsi liittoutuneiden mahdollisen kauttakulun Suomen avuksi. Samalla unohtui pitkälle suunniteltu ja toteutettu pohjoismainen yhteistyö puolustusasioissa. Sormuskultakin kelpasi ruotsalaisille halvalla...
Täältä tähän.

Hyvä ihminen, anna sen trollin olla. Ainoa mikä niihin tehoaa, on välinpitämättömyys.
 

Dave T

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jos palattaisiin tähän ystävällisyys-aiheeseen. Jos toimii ystävällisesti joillekin, niin ainakin joskus saa ystävällistä palautetta itselleen.

Ketjun avaajalle voin hurskastelematta sanoa, että toimin viikko sitten Helsingissä yhdelle peruuttajalle lähes samalla tavalla kuin mitä kuvailit. Olin juuri aiemmin peruuttanut taskuun, kun seuraava auto yritti päästä ahtaaseen paikkaan. En tarvitse kiitosta, enkä tunnustusta, enkä kirjoittanut niiden vuoksi tähän ketjuun. Halusin tuoda asian esiin vain siitä syystä, että toivoisin että ihmiset pyrkisivät tekemään vastaavalla tavalla myös muulloin.

Esimerkiksi jos jossain paikassa palvelu on epäonnistunutta, ei siitä syystä välttämättä tarvitse haukkua ihmisiä pystyyn ja soittaa esimiehille. Mokan tehnyt ihminen on monesti jo valmiiksi pahoillaan tapahtuneesta. Ei häntä tarvitse enempää grillata.

Mielestäni on paljon mukavampaa elää ystävällisesti. Kyynisyys on liian helppo valinta.
 

azimov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, AFC Ajax, Montreal Canadiens
Tapahtui reilu vuosi sitten Wanhojen päivänä: minä ja muutama kaverini olimme ennen viimeistä tanssiesitystä paikallisessa marketissa ostamassa kurkunkostuketta myöhempää käyttöä varten. Kassajonossa huomaamme tanssien alkuun olevan aikaa pari minuuttia ja edessä jonottavan pari keski-ikäistä täti-ihmistä hirvittävät ostokset muassaan. Yksi meistä huudahti suht kuuluvasti: "Ei helvetti, vanhojen tanssit alkaa kohta". Kumma kyllä, nämä naikkoset päästivät meidät itsensä ohi kauheasta kaljamäärästämme huolimatta.

Kassalta selvittyämme syöksyimme autoon ja kaahasimme juhlapaikalle myöhästyen lopulta avaustanssista. Voin kertoa että "muutama" ihminen keskitti katseensa meikäläisiin, eikä ilme ollut kaikkein herttaisin ainakaan minun tanssiparillani.

En pidä tätä jonon ohi päästämistä niinkään erikoisena ystävällisyyden eleenä, mutta kun kyseessä oli nuoriso kaljanhakureissulla ja päästäjinä kaksi vanhempaa naisihmistä, sitä voi jo pitää jonakin. Toivottivatpa tädit vielä hyvät tanssiaiset!

Edit: ajatuskatko
 
Viimeksi muokattu:

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Mister-Finland
Luin artikkelin ja siihen liittyvän tilaston, jostakin ruotsalaisesta aikakausilehdestä jota en nyt muista. Siinä oltiin paneuduttu asiaan kunnolla, ja haastateltu eri maiden edustajia. Myöntänet itsekkin että Suomea ei kauheesti noteerata ystävällisenä kansana ulkomaisten keskuudessa.

En sinällään tahdo puuttua Mister-Finlandin juttuihin, mutta siteeraan häntä, sillä tämä pätkä liittyy ainakin jollain määrin itse ketjun aiheeseen. Olen nyt asunut kahdessa eri maassa Suomen lisäksi ja asenne suomalaisia kohtaan on yllättänyt minut. Opiskeluaikana vietin noin vuoden Pohjois-Saksassa ja nyt olen asunut suunnilleen pari vuotta Itävallassa ja molemmissa maissa suomalaisia pidetään todella mukavina ihmisinä. Sen kyllä huomaa esim. Wienissä. Monesti jos olen muiden suomalaisten kanssa ja puhumme suomea niin paikalliset kysyvät hieman nenänvartta pitkin katsoen, että olette vissiin unkarilaisia? Siihen kun toteaa, että ei kun ihan suomalaisia niin juttu alkaa luistaa ja kysellään hirveästi Suomesta jne. Meillä on karkeasti yleistäen täällä hiljaisen, ahkeran, mukavan ja ennenkaikkea rehellisen kansan maine. Joten kyllä ainakin siellä missä minä olen viettänyt aikaani niin suomalaisilla on ihan ystävällisen kansan maine.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kermapers..

Viestin lähetti scholl
Itse en ainakaan alkaisi rengasta vaihtamaan. Se on ihan varma.
Tyhmää elvistelyä osata jotain tollaista turhaa likaista puuhaa....


Niin, et varmaan käy paskallakaan, koska se on joskus likaista puuhaa.

En malta olla sanomatta, että ko. taito on ihan kiva osata, jos sattuu vaikka rengas puhkeamaan keskellä ei mitään, kun olet vaikkapa matkalla sinne Kalliovuorten hiihtokeskukseesi.

Toisaalta voithan aina soittaa rengasmikoille, tai siis lähettää savumerkkejä, jos sattuu vaikka niin, että kännykässä ei olekkaan kentää tai akku on lopussa.

Täältä tähän
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Gyll ainagi Raumall

Jostain syystä en osaa liikkua Raumalla paikasta A paikkaan B, en edes kartan avulla. Aina kun Raumalla käyn saan ajella ympäri tuota ihan kaunista kaupunkia ja lopulta sitten kysäisen joltain, että missäs nyt olen ja miten pääsisin sinne. Paikallisten ihmisten opastuksella olen aina etsimäni löytänyt.
Näin kävi taas äskettäin Rauman reissullani, en löytänyt tarpeeksi nopeasti kartan avulla etsimääni. Tällä kertaa minulla oli tosi kiire joten jätin ajelut sikseen ja kysyin nopeinta ajoreittiä kadulla seisoskelevalta henkilöltä.
Tämä ystävälliseksi luokittelemani paikallinen katsahti minuun ja kehoitti "ajamaan portista sisään, kävelypolkua hetken matkaa ja sitten nurmikon poikki".
Seurasin hänen ohjeistustaan ja ehdin tärkeään paikkaani juuri kalkkiviivoilla.

Minun tuurillani tuo henkilö tietysti lukee Jatkoaikaa joten terveisiä vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös