Yngwie J. Malmsteen – kitarasankari

  • 7 128
  • 43

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Ajattelinpa avata oman ketjun tuolle länsinaapurimme lahjalle rockmusiikille, Yngwie Malmsteenille. Hän jos joka on rockmaailman ja kitaramusiikin piireissä henkilö, josta suurimmalla osalla on joko vain erittäin hyvää tai vähemmän hyvää sanottavaa. Soittotekniikaltaan huikea, musiikkityyliltään omaperäinen ja persoonaltaan varsin egoistinen - persoonallinen muusikko, siis.

Itse hurahdin "Ynkkään" ja hänen kauniisiin melodioihinsa joskus 90-luvun alussa, aikana jolloin 80-lukulainen, tekninen kitarointi alkoi jo hiipua soitoltaan tylsemmän ja sanoituksiltaan ehkä syvällisemmän grungen tieltä. Harmi, etten nuoruuteni 80-luvulla eläneenä löytänyt tätä kitaralegendaa ja liruttelun kuningasta jo aiemmin! Mm. Steeler ja Alcatrazz -bändeissä uransa aloittanut muusikko tekee kyllä parhaat suorituksensa soololevyillään. Mm. Deep Purplea ja Ritchie Blackmorea ihannoinut muusikko vei kitaransoiton uuteen ulottuvuuteen. Nyt, viidentoista vuoden tutustumisen jälkeen voi kyllä sanoa, että upeaa musiikkia mies tekee. Tai ainakin teki, viimeisimmät levytykset eivät kyllä kuulu mielestäni hänen parhaimpiinsa, hän kun tuntuu antaneen hiukan periksi omasta vanhasta linjastaan ja tyylistään.

Omia suosikkejani ovat ehdottomasti ensimmäinen Rising force -levy ja sen huippumelodinen instrumentaali Far beyond the sun. Myös tyyliltään samanlainen Trilogy kolahti sekä vähän kaupallisempi Odyssey. Ehdoton suosikkini on paljon klassisisa vaikutteita sisältävä Fire and ice -albumi, tähtinään biisit Leviathan, How many miles to Babylon, Cést la vie mm. Puhkisoitettua ja ulkoa osattavaa kamaa! Magnum opus ja Seventh sign sisälsivät melko menettevää kamaa. Kitaristina mies ei liene maailman nopein, eivätkä laulujen sanoitukset kummoset, mutta hän on itse sanonutkin, että Deep purplella olivat sanoitukset merkityksellisempiä kuin kitarointi, hän itse panostaa melodioihin ja kitarointiin sanoitusten kustannuksella.

Mites muut palstalaiset, nostaako ruotsalaisten hyljeksimä Rolex-egoisti karvat pystyyn, vai puhutteleeko ilmiömäinen, melodinen ja todella taitava kitaran soitto melodioineen ja sooloineen?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ynkka on kunkku.
Oma fanitukseni yltää niinkin pitkälle kuin aikaan ennen Rising Force -levyä. Tuolloin pre-internet-aikakaudella musiikin jakaminen tapahtui kansainvälisellä hevikasettien vaihtoringillä. Jenkeistä, Saksasta ja Ruotsista hankittiin postitse kopsattuja livenauhoja ja demoja, joita kuunneltiin antaumuksella vaikka kyse saattoi olla kohisevasta 10. polven kopiosta. Sain tuolloin käteeni kaksi 90 minuuttista Ynkan demokasettia. Niitä samoja, joita hän oli lähetellyt Ron Keelille Jenkkeihin ja joka sitten pestasikin porsasposkemme Steeleriin. Toinen noista nauhoista taitaa löytyä laatikosta vieläkin.

Kyllähän äijän tyyli on ainutlaatuista vaikka onkin kerännyt satapäisen klooniarmeijan ympärilleen. Soitossa yhdistyy PARHAIMMILLAAN sekä kekseliäs tekniikkataituruus, huikaisevat melodiat ja myös aina tarpeellinen raskaus. Heikoimmillaan YJ on kuitenkin tylsä, pelkästään nopea ja erittäin tautologinen. Osa tuotannosta on pelkkää kuraa. Mutta ei se silti vähennä Ynkan arvoa kokonaan uudentyyppisen hevin lanseeraamisesta, jossa kumarretaan oikein kunnolla vanhoille klassikoille ja myös klassiselle musiikille. 2000-luvun jutuista autossa kolisee jatkuvalla syötöllä War to end all wars ja sieltä erityisesti Crucify!
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Yläpesä kirjoitti:
Soitossa yhdistyy PARHAIMMILLAAN sekä kekseliäs tekniikkataituruus, huikaisevat melodiat ja myös aina tarpeellinen raskaus. Heikoimmillaan YJ on kuitenkin tylsä, pelkästään nopea ja erittäin tautologinen. Osa tuotannosta on pelkkää kuraa.

Totta. Tiettyä toistoa saattaa hänen tuotannossaan kyllä havaita. Tyyliään hän on kyllä onnistunut vaihtamaan aikojen saatossa, mikä ei varsinaisesti ole minun mieleeni. Pidän erityisesti hänen vanhemmasta tuotannostaan.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Täältä ilmoittautuu ensimmäinen tähän ketjuun, jolle Malmsteenin musiikki aiheuttaa huonovointisuutta. Yngviehän on eittämättä äärimmäisen taitava kitaristi, mutta musiikkinsa on mielestäni yksinkertaisesti kammottavaa. Muu bändi toimii taustabändinä kun hra. Kitarasankari pääsee esittelemään huikeaa nopeuttaan.

Tilulilu-soolot ovat muutenkin aivan kammottavia. Jonkun Maidenin kohdalla ne kestää useiden biisien ollessa muuten riittävän hyviä.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
HN kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, miten Ynkkeli on mielestäsi vaihtanut tyyliään vuosien saatossa. Jos puhutaan nimenomaan miehen soittotyylistä, niin itse en ainakaan kuule siinä mitään merkittäviä muutoksia levyjen välillä. Samat arpeggiot, skaalat, Yngwie-lickit ja klassiset fraseeraukset ovat olleet hallitsevina elementteinä vuodesta toiseen. Miehen sävellyskynä on toki hieman tylstynyt ja biisien sovituksiin löytynyt silloin tällöin uusia ideoita, mutta soittotyyli on aina pysynyt samanlaisena.

Mikä Yngwiestä tekee mahtavan, on se, että hän on (lähes) ainutlaatuisen hyvä siinä, mitä tekee. Yhtä täydelliseen tekniikan, nopeuden, melodisuuden ja sävyn yhdistelmään ei pysty kuin kourallinen kitaristeja koko maailmassa. Äkkiä mieleen tulee vain Paul Gilbert ja uudemman polven sankareista ehkä Symphony X:n Michael Romeo. Neoklassisen lähestymistavan ulkopuolelta sitten tietysti löytyy lukuisia äijiä, jotka ovat monipuolisuutensa tai muiden ansioidensa perusteella Ynkkää parempia soittoniekkoja.


Tarkoitin lähinnä sitä, että tuo hänen musiikkinsa on tyyliltään muuttunut hieman kaupallisempaan ja jotenkin metallimaisempaan suuntaan. Soittotyylihän on pysynyt suhteellisen samana. Piru vieköön tai Luojan kiitos, riippuen kuuntelijasta.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Jet Pilot kirjoitti:
Tilulilu-soolot ovat muutenkin aivan kammottavia. Jonkun Maidenin kohdalla ne kestää useiden biisien ollessa muuten riittävän hyviä.

Kyllä kunnon tilutus, vinguttelu ja melodinen liruttelu aina nykyään niin tavallisen yksitoikkoisen metallijynkytyksen voittaa!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Itse tykkään Ynkän 80-luvun tuotannosta, mutta 90-luvun puoliväliin tultaessa hänen levyistään tuntui häviävän ajatus ja viimeisiä pitkäsoittoja en ole kuunnellutkaan. Trilogy, Odyssey, Fire & Ice ja Trial By Fire soivat silti yhä säännöllisesti levysoittimessani.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuotanto:

1984 Rising Force
1985 Marching Out
1986 Trilogy
1988 Odyssey
1989 Live in Leningrad: Trial by Fire
1990 Eclipse
1992 Fire and Ice
1994 The Seventh Sign
1994 I Can't Wait
1994 Power and Glory
1995 Magnum Opus
1996 Inspiration
1998 Facing the Animal
1998 Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in E Flat Minor Op. 1
1998 Live in Brazil 1998
1999 Alchemy
2000 Young Person's Guide to the Classics, Vol. 1
2000 Young Person's Guide to the Classics, Vol. 2
2000 Double Live
2000 War to End All Wars
2002 Concerto Suite Live with Japan Philharmonic
2002 Attack!!
2002 Genesis
2005 Unleash the Fury
2005 Live


Olen nähnyt sellaisen hulppean Archives -keräilyboksin joka on ollut myynnissä Japanissa tiluliluttelevaan hintaan (taisi olla lähellä 300 €). 8 Cd:tä, 2 DVD:tä, hopeinen ristiriipus ja valokuva-albumi. En muuten ostanut.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei perkele. Ajattelin, että joku on vitsillä vääntänyt tällaisenkin ketjun, mutta täällähän pojat kilpaa kehuvat tätä musiikkityyleistä ehkä hirveintä. Kikkeliheviä puhtaimmillaan, ei pysty kuin hymyilemään myötähäpeässä Ynkän touhuille. Samaa kastia kuin stevevait (jolle tosin plussaa Zappan kanssa soittamisesta) ja joesatrianit: teknisesti äärimmäisen taitavia, musiikillisesti täysiä nollia.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vteich kirjoitti:
Kikkeliheviä puhtaimmillaan, ei pysty kuin hymyilemään myötähäpeässä Ynkän touhuille.

Heilutan sitten kikkeliä sulle, aika lailla pitempää.
On olemassa tyttömusaa, jota kannattaa kuunnella jos tytöt ja niiden seura kiinnostaa. On olemassa äijämusaa, jos äijät ja niiden seura puolestaan kiinnostaa. Ja sitten on olemassa muusikkomusaa, musiikkia muusikoilta (wannabe)muusikoille, jossa pääpaino on tekniikalla ja kikkailulla.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jees, kyllähän Ynkkää täytyy kunnioittaa. Kappaleiden laatu kuitenkin vaihtelee vähän liian paljon, jotta hän kuuluisi aivan suurimpiin suosikkeihini. Soittotekniikan lisäksi mielenkiintoista on se, että hän käyttää edelleen Stratocasteria, vaikka yleensä muut hevikepittäjät käyttävät jotain tähän tarkoitukseen paremmin sopivaa työkalua. Tietääkö joku millaista Stratoa Yngwie soittaa? Siis millaisia modifikaatioita siihen on mahdollisesti tehty? (Vastaus varmasti löytyi netistä helposti, mutta annetaan jonkun palstan omista asiantuntijoista briljeerata, jos sellaisia on)
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaughan kirjoitti:
Jees, kyllähän Ynkkää täytyy kunnioittaa. Kappaleiden laatu kuitenkin vaihtelee vähän liian paljon, jotta hän kuuluisi aivan suurimpiin suosikkeihini. Soittotekniikan lisäksi mielenkiintoista on se, että hän käyttää edelleen Stratocasteria, vaikka yleensä muut hevikepittäjät käyttävät jotain tähän tarkoitukseen paremmin sopivaa työkalua. Tietääkö joku millaista Stratoa Yngwie soittaa? Siis millaisia modifikaatioita siihen on mahdollisesti tehty? (Vastaus varmasti löytyi netistä helposti, mutta annetaan jonkun palstan omista asiantuntijoista briljeerata, jos sellaisia on)

En ole ynkkäfani, mutta vastaan kuitenkin. Ynkkä on ottanut mallia Blackmoresta kitaran suhteen. Duckie taitaa olla yngven kitaran lempinimi. Taitaa käyttää kopiota alkuperäisestä, jonka hän on päästänyt eläkkeelle. Kitara on 70 luvun stratocaster, jossa on vaahterainen otinlauta ja leveä nuppi. Pickupit ovat dimarzion valmistamia. Oliko joku hs3 niitten nimi. Ynkkä on myös viilannut otelaudan nauhojen välit kuperiksi, mikä auttaa taivuttelemaan kieliä ja tuon viilauksen hän kopioi Blackmorelta. Muilta osiltaan on normaali stratocaster. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0107100841
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämäkin perversio minulta löytyy... Eli Ynkka kolahtaa edelleen ja olen ostanut kaikki kaverin mielestäni "oikeat" levyt (osa live-levyistä ja klassisesta tuubasta puuttuu). Välillä herra Malmsteen suoltaa ulos melkoista kuraakin, mutta kyllä niitä uudempiakin levyjä pystyy kuuntelemaan. Inspiration oli ehkä pohjanoteeraus. Kyllä iski melkoinen inspiraatio kaverille, kun suolsi ulos levyllisen covereita...

Vaikka soittotyyli ja kikat ovat niitä samoja, niin on levyjen välillä silti eroja. Osin tuoreuden säilymisessä on varmaan laaja skaala eri laulajia. Vaikkeivat kappaleiden sorvaamiseen ole osallistuneetkaan, niin tuovat kuitenkin oman tulkintaansa ja tyylinsä. Suurin osa laulajista on vielä ollut varsin osaavia sällejä. Luojan kiitos Malmsteenin egoismi ei ole sentään kasvanut niin suureksi, että hän yrittäisi myös laulaa kaikki levyn kappaleet. Ne kappaleet, missä herran määkimistä on joutunut kuulemaan eivät tosiaan ole hunajaa korville.

Yngwie on myös melkoinen tekijämies levyjen kansissa. Valitettavasti kaveri on vaan turvonnut loppuvuosinaan niin paljon, ettei enää kehtaa pistää itseään (kaikkiin) levynkansiin. Ynkka-kannet ovat kuitenkin korniudessaan suorastaan klassikkotasoa. esim. Trilogyn kansi, jossa piirretty Ynkka taistelee lohikäärmettä/lentävää hydraa vastaan kitarallaan, se on taidetta se. Muita herkkupaloja tarjoavat mm. Rising Force, Trial by Fire, Fire & Ice, Alchemy ja Magnum opus.
 

STG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Chicken Wings
Ynkky on Jumala!

Itse hurahdin Ynkkyyn 90-luvun puolessa välissä kun kaveri soitti "Fire and ice"- levyltä kappaleen "Forever is a long time". Kolahti kun lapio polveen. Se kappale ja hetki muutti musiikkimakuni lopullisesti. Jo seuraavana päivänä kirmasin kuin pieni kameli levykauppaan tuhlaamaan vähäiset käteisvarani Y:n tuotoksiin.

Myöhemmin kiinnostuin myös klassisesta musiikista ja myös siitä voi hyvällä syyllä osoittaa sormella Malmsteenin akan poikaa.

Tällä hetkellä levykaapista lähinnä hieman raskaampaa musiikkia, mutta välillä toki liikutuksen kyyneleet silmissä vietän nostalgiahenkistä YM-iltaa. Niin ja ne DJ Bobo ym muut tuotokset jotka olivat ennen tuota edellämainittua iltaa koristanut cd-kokoelmaani lähtivät levyjen taivaaseen ennätysvauhdilla.

Ja se pointtihan oli... Ynkky on Jumala!! (edelleen)
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
zamuel kirjoitti:
T Luojan kiitos Malmsteenin egoismi ei ole sentään kasvanut niin suureksi, että hän yrittäisi myös laulaa kaikki levyn kappaleet. Ne kappaleet, missä herran määkimistä on joutunut kuulemaan eivät tosiaan ole hunajaa korville.

Joo, tuossa edellä mainitsemillani demokaseteillahan Inguwei (japaniksi translitteroitu) "lauloi" itse ja onnistui kuulostamaan vielä surkeammalta määkijältä kuin Henrix tai Uli Roth yhteensä.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Itselläni löytyy muutama Ynkän lätty ( Odyssey, Trial By Fire ja Eclipse) ja noista Eclipse soi jopa suhteellisen usein. 90-luvun puolenvälin jälkeisiä levyjä olen kirjastosta lainaillut ja eipä noista ole mitää jäänyt mieleen, kuraa mitä kuraa. Trilogyn olen myös joskus omistanut ja olen jopa harkinnut sen uudelleen hankkimista, kansi on tosiaan klassikko..

Suosikkikappleita vosi mainita Judas, What Do You Want, Heaven Tonight, Deja Vu, You Don't Remember, I'll Never Forget ja jopa imelän siirappimainen Save Our Love tulee usein skippailtua masiinasta..

Laulajia ja soittajia on melkoinen liuta miekkosen yhtyeessä ja levyillä vieraillut, joku innokashan ne voisi vaikka listata?

Mihin piruun miulta on hävinnyt Fire&Ice levy..
 
Viimeksi muokattu:

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
jesse72 kirjoitti:
Laulajia ja soittajia on melkoinen liuta miekkosen yhtyeessä ja levyillä vieraillut, joku innokashan ne voisi vaikka listata?

Mihin piruun miulta on hävinnyt Fire&Ice levy..

Rising Force, Marching Out - Jeff Scott Soto
Trilogy, Alchemy, War to End All Wars - Mark Boals (Ring of Fire)
Odyssey - Joe Lynn Turner (Deep Purple, Rainbow)
Eclipse, Fire & Ice - Göran Edman
Seventh Sign, Magnum Opus - Michael Vescera (Loudness)
Facing the Animal - Mats Leven
Attact! - Doogie White (Blackmore's Rainbow)

Suluissa listattuna joitain bändejä tms. projekteja, jossa kaverit ovat myös joikuilleet. Joku tietoviisas varmaan voi tarvittaessa täydennellä listaa.

Joku on varmaan pöllinyt Fire & Icesi, ne haluttua tavaraa...
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Yngwie on näköjään aiheuttanut minulle myös jonkin asteisen aivovamman aikoinaan, sillä huomaan vastaavani tähän threadiin.

Silloin joskus teiniviiksinassikkana, kun kitaroita aloin itsekin viritellä ja syntymäpäivälahjakuusen alta löysin ensimmäisen sähkökitarani, herra Malmsteen oli kyllä TOSI kova juttu, täytyy myöntää. Elettiin Trilogyn ja juuri ilmestyneen Odysseyn aikaa... kolahti jopa niin, että piti Kulttuuritalolle saakka matkustaa äijjää ihan keikalle saakka katsomaan.

(Setti aika lailla prikuleen sama, kuin Trial By Fire -live VIDEOLLA. Muistona vielä muutama Yngwien katsomoon "potkaisema" painokoneella nimikirjoittama plektra... ei, ne ei ole keräilyharvinaisuuksia, sillä miehen tapana on keikan aikana syytää plektroja katsomoon varmaan satoja)

Näin jälkeenpäin olen vain tyytynyt toteamaan, että olempa nähnyt Joe Lynn Turnerin livenä, joka tuolloin mikrofoonin varressa lauleskeli, siksi pahoin arvostukseni kitara "virtuoosia" kohtaan on vuosien mittaan tipahtanut.

Eclipse taisi olla viimeinen levy, jonka ostin. Tätä ennen ilmestyneet tulivat kaikki haalittua kasaan. Jälkeenpäin tuli kuunneltua vielä tämä "Inspiration"-levy, jossa olikin pelkkiä covereita... joukossa pari ihan mukiin menevää sovitusta vanhoista klassikoista.

Tänä päivänä "tunnustan" vain kahta Malmsteenin levyä silloin tällöin kuuntelevani - Ne ovat Marching Out ja Odyssey.

Kyllä, Yngwie oli hetken aikaa minulle se THE Kitaristi... sitten tulivat Hammetit, Hetfieldit, Dimebagit, Satriaanit, Vait, Johnny Ramonet, Stevie Ray Vayghanit ja muut. Pesivät ja linkosivat Malmsteeniin mennen tullen ja palatessa.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Yläpesä kirjoitti:
Joo, tuossa edellä mainitsemillani demokaseteillahan Inguwei (japaniksi translitteroitu) "lauloi" itse ja onnistui kuulostamaan vielä surkeammalta määkijältä kuin Henrix tai Uli Roth yhteensä.

Heh, näinhän se menee, että suutari pysyköön lestissään - ja Ynkkä kitarassaan...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minulla oli pienenä nauhoitettu c-kasetti - taisi olla Rising Forcesta tai Trilogy. Tosin jo tuolloin en jaksanut noita kitarasooloja, joten olin nauhoituksen aikana painanut pausea karsiakseni pahimmat/pisimmät soolot pois.

Kyllä tuota kasettia tuli silloin tällöin kuunneltua.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Pyhäinhäväistys!

SergeiK kirjoitti:
Minulla oli pienenä nauhoitettu c-kasetti - taisi olla Rising Forcesta tai Trilogy. Tosin jo tuolloin en jaksanut noita kitarasooloja, joten olin nauhoituksen aikana painanut pausea karsiakseni pahimmat/pisimmät soolot pois.

Kyllä tuota kasettia tuli silloin tällöin kuunneltua.


Joka Ynkän sooloja rippaa sitää pitää rankaiseman! Sehän on kuin söisi pullan rusinoiden ympäriltä!
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
taisto-74 kirjoitti:
Joka Ynkän sooloja rippaa sitää pitää rankaiseman! Sehän on kuin söisi pullan rusinoiden ympäriltä!
No, jos lohduttaa niin minä itseasiassa noukin rusinat pullasta - heittääkseni ne huitsin helvettiin sieltä.

Olen samaa pause-editointia käyttänyt menestyksekkäästi myös Steve Vain tuotannossa. Esimerkiksi vuoden 1993 Sex & Religion levystä sai ihan kuunneltavan kun pahimmat tilulilu-kitaranrunkkailut karsi pois. Kyllä se alle sekunnin pause-napin räpsähdys aina vartin kitaralla kikkailut voittaa. Nykytekniikka onneksi mahdollistaa fiksummat tavat feidata kitarasankarien pahimmat pullistelut bittien hautausmaalle.

Makuasia, sanon ma.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
No niin eli Ynkän ketju ylös. Omat lyhyehköt mietteeni tästä Pohjolan Blackmoresta.

Itselleni kolahti jo aikoja sitten tuo Ynkän Fire and Ice albumi, joka julkaistiin 90-luvun alkupuolella. Se oli ensimmäinen Malmsteenin albumi, jonka käteeni sain ja se oli menoa sitten. Itse en mikään "klassisen metallin"-fani ole, mutta Malmsteenin musiikissa ja kitaroinnissa, jokin tällainen klassinen piirre saa viehättämään. Malmsteenhan on suoraan ottanut klassisesta musiikista vaikutteita ja se on omalla tavallaan mielenkiintoistakin. Olen nyt myöhemmin huomannut, että Ynkän musiikista joko pitää tai sitten se on sitä kaameinta skeidaa. Kaikille ei nämä tilulilu-soolot pure, jota Yngwie kyllä kohtalaisen paljonkin kappaleissaan tuo esille, mutta meikäläiseen kolahtaa kuin tuhat volttia. Itse en Ynkän kohdalla varsinaisesti nostaisi mitään tiettyä albumia ylitse muiden. Odyssey-albumi kuitenkin miellyttää ehkä omalla tavallaan eniten, koska Ynkän skebailu ja Ex-Rainbow Turnerin ääni sopivat yhteen kuin nyrkki silmään. Kaikissa albumeissa on kuitenkin varsin hyvää materiaalia kuunneltuna minun korvaani aina tähän viimeisimpään Unleash The Furyyn.

Oliko moni katsomassa kesällä Perryssä Yngwietä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös