Ylioppilaskirjoitukset

  • 288 865
  • 1 533

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Pelottaa ajatella keskiviikon reaalia... Lukeminen on ollut kohtalaisen laiskahkoa läpi lukuloman. Enköhän silti ainakin läpi pääse. Pakko niihin on vielä nämä loppupäivät lukea.
Kielet pelottaa vielä enemmän. Kuuntelut meni lievästi sanottuna päin helvettiä. Ruotsista masentavat 17 pistettä, englannista sentään 30... Aineeseen on panostettava tosissaan, jos meinaa edes läpi päästä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Viestin lähetti Ikijokeri
Pelottaa ajatella keskiviikon reaalia... Lukeminen on ollut kohtalaisen laiskahkoa läpi lukuloman. Enköhän silti ainakin läpi pääse. Pakko niihin on vielä nämä loppupäivät lukea.
Kielet pelottaa vielä enemmän. Kuuntelut meni lievästi sanottuna päin helvettiä. Ruotsista masentavat 17 pistettä, englannista sentään 30... Aineeseen on panostettava tosissaan, jos meinaa edes läpi päästä.


Ei kannata pitopalvelua varata..Aika pahalta kuulostaa, kai ruotsi vapaaehtoinen.
 

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
Mä taidan vetää koko Suomen pohjat kirjoituksissa. Vielä ei tullu luettua kun historian ja biologian vihot ja mä sentään yritän panostaa vähän enemmän fysiikkaan ja kemiaan. Matikasta tulee vaikee, ku viime kursseista on vaan nelosia ja vitosia.
Matikan ope sano vielä viimeisenä päivänä, että muistathan sitten levätä ja koko luokka nauroi.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti puuha-pete
Ei kannata pitopalvelua varata..Aika pahalta kuulostaa, kai ruotsi vapaaehtoinen.

Niin, onneksi vahvin osa-alueeni kielissä on aina ollut kielioppi. Kuuntelut ovat menneet aina heikosti, siksi olin hyvin pessimistinen ennen yo-kuunteluitakin.
Ruotsi on keskipitkä, joten 95 pistettä aineesta, avoista ja luetusta riittää. Enkussa sama tilanne on suurinpiirtein sama. Pidetään peukkuja.
 

rinkeli22

Jäsen
Tässä minun neuvoni. Tärkeintä on olla jännittämättä. Ota rennosti, ja usko siihen, että kyllä sä osaat. Kun tehtävä tulee eteen, niin jossain sä olet siitä lukenut, kuullut tai tehnyt vastaavanlaista tehtävää jossain tunnilla. Keskity siis antamaan ajatuksillesi tilaa tuoda oikeat vastaukset esiin.

Täyttä tervanjuontia oli aikanaan koko lukioaika. Loppujen lopuksi kirjoitukset olivat melkeinpä hauskin asia siinä laitoksessa. Valmistautumisaikana vaan naureskelin kuinka kaverit jaksaa stressailla ja opiskella kirjoituksia varten, ja itse tyydyin lähinnä ottamaan rennosti, kun ei tarttenut olla koulussa, ja lähdinkin sitten kirjoituksiin aika huumorimielellä. Ja tulokset olivat erinomaiset..

E, M, C, C.. Siinä minun sarjani.. Aika hyvin kaverilta, jonka lukion päästötodistuksen keskiarvo on noin 6.0
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Minun sarjani oli tasaisen laskeva (tai nouseva, ihan miten sen haluaa nähdä). M, M, C, C, B, B. Keskiarvoa löytyy väliltä 7,3-7,5. Joskus sen laskin, mutta siitä on aikaa, enkä vain tämän tähden viitsi kaivaa sitä esille. Olin sellainen keskitason suorittaja oikeastaan koko lukioajan. Todella laiska olen lukemaan nyt vielä Ammattikorkeakoulussakin, ehkä vielä laiskempi olin lukiovuosina.

Jokainen tietää, kuinka paljon tulisi tehdä valmistavaa harjoitetta YO-kisojen vuoksi, kaipa sekin on vähän yksilöllistä. Itse kyllä jälkeenpäin harmittelin, että tuli niin vähän panostettua, mutta on myönnettävä toki, että kirjoitusten aikaan oli muutenkin vähän vaikeaa, eivätkä ne nyt sitten ainakaan mitään hermolepoa olleet, kolmen vuoden projektin tärkeimmät kokeet. Paniikki on kuitenkin sellainen juttu, että sitä kannattaa vältellä, sillä silloin saattaa pomminvarmatkin jutut mennä aika metsään. Peesailen siinä suhteessa edellistä kirjoittajaa, että kun rauhassa niitä kysymyksiä pohtii (varsinkin reaalin ei-laskentaosuudella), kyllä niihin jotain löytyy. Reipasta mieltä ja tsemppausta jokaiselle Jatkoajan keskustelupalstan YO-kisailijalle!!
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Viestin lähetti Ikijokeri
Niin, onneksi vahvin osa-alueeni kielissä on aina ollut kielioppi. Kuuntelut ovat menneet aina heikosti, siksi olin hyvin pessimistinen ennen yo-kuunteluitakin.
Ruotsi on keskipitkä, joten 95 pistettä aineesta, avoista ja luetusta riittää. Enkussa sama tilanne on suurinpiirtein sama. Pidetään peukkuja.

Mulla taas on täysin päinvastoin. Kun yleensä kai on ollut kieliopista maksimit 20 pistettä niin tasaista 2-4 pistettä on rapsunut. Aineesta taas on tullut 65, sain preleist 207 pistettä ja C. Onnea vaan!
Muita kirjoittajiakin lainaillen olen todella keskittynyt lepäämiseen lukulomalla ja naureskelen muille jotka lukevat n.24h tuntia viikossa..Itse luin noin 7 h! Olen suhteellisen tyytyväinen lukemaani sillä itse lukiossa en todellakaan lukenut mitään. Kieliä en lue lainkaan, muutaman vaikean sanan ruotsiin joita sitten ujutan sekaan ja kenties opettelen yhdren vaikeas s-passiivilauseen mikä tekee vaikutuksen niihin paskiaisiin siellä lautakunnassa! Hah..
Matikkaa alan lukemaan vasta pääsiäisenä. Koomista kyllä on, että vaikeinta taitaa olla äidinkielessä, kuten varmasti tästä viestistäkin voitte päätellä. Viimeisten 14 aineen pisteet on väliltä 63-67. Aika tosin on outo käsite sillä teen yleensä 4 sivua tekstiä reilussa tunnissa, nyt on pakko olla 3 tuntia paikalla..Huh huu, pitää ottaa paljon eväitä.

PS, huomenna alkaa! Kaikki jatkoaikalaiset, aloitetaan kirjoitukset syömällä eväitä! Näin saadaan porukkaan heti hieman rennompi fiilis :) Kuten joku täällä on kertonut, itse ainakin repeilisin jos joku niin tekisi..
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Abi ilmoittautuu

Itsekin osallistun tämän kevään kirjoituksiin ja ylioppilaslakin pitäisi olla itselleni täysin varma tapaus. ..ellen sitten nuku pommiin jonain aamuna tai onnistu tekemään jotain muuta yhtä täydellistä mokaa.

Lukemisen suhteen itselläni on hieman kehnot fiilikset. Eka lukulomaviikko meni osittain käsille itseni takia, ja toinen ja kolmas taas tekivät saman itsestäni riippumattomista syistä. Psykologiaa, joka on itselleni kyllä pohjatietojenkin avustuksella melko vahva, olen lukenut nyt viisi kirjaa enemmän ja vähemmän huolellisesti. Ennen keskiviikkoa ja reaalikoetta aion kuitenkin vielä ehtiä kertaamaan paljon. Lukemattomuuden lisäksi reaalissa pelottaa kenties eniten vähäinen aika: 6 tuntia on liian vähän kahdeksaan essee-vastaukseen ainakin minulle! Kieliä en ole lukenut yhtään, mutta esim. saksasta ja ruotsista täytynee vielä vilkaista muutamat kielioppikohdat.

Huomisen äidinkielen kokeen suhteen minulla on ainakin toistaiseksi erittäin rento fiilis. Äidinkielessä minulla on kuitenkin myös kovimmat tavoitteet: jos M tulee, niin olen pettynyt ja varmasti harkitsen myös uusintaa. Tosin eihän sitä vielä voi tietää, mihin loppujen lopuksi olen tyytyväinen. Joka tapauksessa tällä hetkellä tunnelma huomisen suhteen on hyvä, ja uskoisin, että ainakin E on täysin mahdollinen arvosana itselleni.

Kävin jo syksyllä kirjoittamassa pitkän englannin ja lyhyen matematiikan. Matikan uusin nyt keväällä, vaikka se meni jo syksyllä odotuksia paremmin (B), mutta tasooni verrattuna melkoisen pieleen mennyttä englantia en voi ottaa uusiksi, sillä kirjoitan myös pitkän saksan. Matikan lisäksi kevään ohjelmassani ovat siis äidinkieli, reaali, keskipitkä ruotsi, lyhyt venäjä ja pitkä saksa.

Tsemiä vain kaikille kevään yo-kokelaille! Ikijokerille sen verran "lohdutusta", että muistaakseni ystäväni sai viime kevään ruotsin kuuntelusta paljon heikommat pisteet kuin sinä, ja silti tytön päässä keikkui lakki kesän alussa.
 
Viimeksi muokattu:

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Keväällä 2003 kävin vääntämässä omat kirjoitukseni. Tein kaikki kokeet samalla tutkintokerralla, syksyille en jättänyt mitään. Harmittamaan jäi oikeastaan vain pitkä matikka, koska siinä loppui jopa aika kesken. Tajusin vasta aivan viimeisellä minuutilla yhden tehtävän ratkaisun, mutta en ehtinyt tehdä sitä paperille. Valvoja tuli jo hakemaan papereita ja armoton v*tutus jäi päälle. No onneksi tuon kokeen pisterajat tulivat lopulta kokeen vaikeuden takia historiallisen alas, joten sain kohtuullisen arvosanan (C).

Mitä eväisiin tulee, niin muutenkin vähäruokaisena en viitsinyt niihin panostaa. Keskityin mieluummin kokeisiin, vaikka jotkut olivat selvästikin eväsmääriensa perusteella toista mieltä. Vähän huvittavaakin toisaalta, jos ei pysty olemaan muutamaa tuntia syömättä. Pienet napostelut ja energiapiristeet ymmärrän, ne ovat oikeasti hyväksikin.

Heti kirjoitusten jälkeen moni ajattelee korottavansa arvosanojaan, mutta hyvin harva siihen hommaan lopulta kuitenkaan päätyy. Itsekin tällaisia hävyttömyyksiä suunnittelin, mutta kun sain hakemani opiskelupaikan, ei noilla YO-arvosanoilla ole eikä ollut enää merkitystä. Paitsi ehkä sitten, jos kokee tarvetta hehkuttaa niitä lukuisia älliään hämyisellä baaritiskillä.
 

NHL

Jäsen
Huomenna kirjotukset, otin äsken kolme bisseä niin vähän rentoutu. Ei sillä että äikkä jännittäis, mutta...Lukulomalla on tullut keskityttyä pääasiassa reaaliin. Kaikki kirjotan nyt. Kuunteluista tuli 75 enkusta ja 62 ruotsista. Ajattelin että ne meni perseelleen, mutta sitten luin Ikijokerin vuodatuksen ja...Elämä etenee, viina vähenee...

Edit: Kukapa ei olisi kahden L:n YLIOPPILAS? :)
 
Viimeksi muokattu:

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, eli kahden lakin opinnot

Itse kävin NUKOn, enkä tiedä onko täällä NUKO-opiskelijoita, joten täsmennän tässä ennen yo-kirjoituksiin menemistä mikä tämä on.

Lyhenne NUKO tulee nuorisoasteen koulutuskokeilusta, jossa nuorelle lisätään yksilöllisiä valinnan mahdollisuuksia omaan opinto-ohjelmaan: pakollisten opintojen määrää on vähennetty sekä lukio- että ammattitutkinnoissa ja valinnaisia opintoja lisätty.

Samalla siis opiskellaan sekä lukiossa, että ammatillisessa oppilaitoksessa. Opintoja järjestetään mm. kaikkien oppilaitosten ns. yhteistoiminta-aikana, jolloin opiskelijat voivat liikkua oppilaitoksesta toiseen.

Omalla kohdallani kyseessä oli yhdistelmäopinnot (lukiossa ja kauppiksessa). Opiskeluaika on 2-4
vuotta, kuten lukiossakin.
(Kaikissa tutkinnoissa on neljä yhteistä ainetta: äidinkieli, toinen kotimainen kieli, vieras kieli ja matematiikka. Ammatilliset tutkinnot sisältävät tietyn määrän pakollisia ammatillisia opintoja.)

Suoritin siis lukion ja kauppiksen hyppimällä oppilaitoksesta toiseen. Päivät olivat hieman pidempiä kuin jos olisin pelkästään käynyt lukiossa tai kauppiksessa, mutta se ei tahtia haitannut, sillä kauppiksessa ei olisi tarvinnut ottaa mitään vaihtoehtoisia opintoja eikä lukiossa lukea kuin neljää perusainetta.

Päätin kuitenkin käydä lukiossa psykologian tunneilla koska se niin valtavasti kiinnosti ja kauppiksessa osallistua muutamiin vapaaehtoisiin aineisiin.

Kirjoitin ajallani ja valmistuin ajallani myös kauppiksesta ulos.
Lukiossa numerot olivat kallellaan vähän parempaan suuntaan, kauppiksessa hieman heikompaan.

Yo-kirjoitusten eväistä voisin kertoa sen verran että hyvin meni kun vihreään 7 up- pulloon laitoin äidinkielessä shampanjaa, ja matematiikassa valkoviiniä ja mussutin samalla purkkaa.
Eikä kukaan tarkastanut mitä pullossa milloinkin oli, kun etiketit olin liottanut pois.

Lisänä oli tietysti perinteisesti leipää läpinäkyvässä pussissa ja nämä eväät olin pakannut koriin.

Toivotan kaikille tasapuolisesti ONNEA kirjoituksiin!
 
Viimeksi muokattu:

Vaahtera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huomenna tosiaan minäkin istun salissa kirjoittamassa aineistoainetta. Äikkä ei sinänsä jännitä, viimeisimmät aineet ja preli menivät hyvin, enkä siihen ole erityisemmin valmistautunut.
Sen sijaan reaali ahdistaa aika paljon. E:n pitäisi periaatteessa olla ihan realistinen tavoite, kun kemiasta, johon aion vastata, on todistuksessa 9. Mutta mutta, kun on noita aikaisempia kemian tehtäviä katsellut, niin tulee vähän sellainen olo että pulassa ollaan...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jumankauta täällä on hyviä opiskelijoita ollut. Kaikki hakee E:tä ja M:mmiä, minä ja Ikijokeri(kai) ollaan ainoat heikomman tason kulkijat :) Mutta onnea nyt kaikille! Huomenna kirotaan ja toiset juhlii..Heipsis

EDIT: Jos kaikki menee putkeen rivi voisi olla jopa: pitkä eng C, ruotsi keskipitkä C, matikka lyhyt B, äikkä B ja jos käy munkki niin reaali M, mutta näin jos kaikki onnistuu tosi hyvin!
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti puuha-pete
Jumankauta täällä on hyviä opiskelijoita ollut. Kaikki hakee E:tä ja M:mmiä, minä ja Ikijokeri(kai) ollaan ainoat heikomman tason kulkijat :) Mutta onnea nyt kaikille! Huomenna kirotaan ja toiset juhlii..Heipsis

Joo, tyytyväinen olen B:n papereihinkin, jos tiukaksi menee niin A:kin menee. Pääasia, että lakin saa. Äikästä lähden kyllä hakemaan vähintään C:tä!
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti puuha-pete
Jumankauta täällä on hyviä opiskelijoita ollut. Kaikki hakee E:tä ja M:mmiä, minä ja Ikijokeri(kai) ollaan ainoat heikomman tason kulkijat :) Mutta onnea nyt kaikille! Huomenna kirotaan ja toiset juhlii..Heipsis

Minun ei tarvitse vielä huomenna mennä kynää pyörittelemään ja eväitä ahmimaan, äikkä meni ihme kyllä niin hyvin jo syksyllä. Aineistoaineen silloin kirjoitin Etelä-Amerikan ongelmista ja otsikkoaineen kasvihuoneilmiöstä. Eximianhan se sieltä lykkäsi. Heh, onneksi löytyi maantiedon aiheita silloin, koska muista topikeista nyhjäämällä olisi aika saletisti tullut B:tä tai korkeintaan C:tä.
 

Tikru

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huomennahan se sitten alkaa. Saa nähdä kiinnostaako mikään aihe, vai iskeekö valinnanvaikeus. Pitäisi onnistua arpomaan aihe niin, ettei ensimmäisten lähtiessä tarvitse vaihtaa tehtävää.
Jostain olen onnistunut hankkimaan kunnon nuhan+yskän (kuumetta ei ole) opettajat saavat liikuntaa, kun tuovat nenäliinoja. Harmittaa vaan muiden puolesta, kun häiriköin toisten kirjoittamista, ei sillä että itse nauttisin niistämisestä ja yskimisestä hiljaisessa salissa.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Ja huomenna kirjoittamaan!

Lukuloman ensimmäinen viikko fysiikan kasikurssin uusintoineen ja abiristeilyltä palautumisen jälkeen ei oikein onnistunut, vaan toisella viikolla aloitin lukemisen lähes täysin alusta. Tarkoitus on ollut lukea reaaliin historiaa ja fysiikkaa. Historian lakitiedon osion lukemisen jätin suosiolla väliin, muuten kummankin aineen koko oppimäärän lukeminen on tavoitteena. Historia on noin sataa sivua vaille ja fysiikka pari kurssia...

Luulen että äidinkielen ja reaalin kirjoitukset menevät suht' paineettomasti, mutta pitkän matematiikan kohdalla saattaa jännittääkin.. Kuudessa tunnissa 10 tehtävää niin, että saa tarkistettua kunnolla on miltei mahdottomuus minulle. Luultavasti se tarkistus jää tälläkin kertaa vajaaksi/väliin :(

Pitkän venäjän kuuntelusta irtosi 75p (?!) kuten myös lyhyestä englannista. Ensimmäiseen en ollut tyytyväinen, jälkimmäiseen hyvinkin tyytyväinen.

Tavoiterivinä on L (matikka) L (a-venäjä) M (reaali, pieni mahdollisuus myös E:hen) M (äidinkieli) C (c-englanti)
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Tein sitten sen kamalimman ja pahimman mahdollisen virheen ja unohdin laittaa tehtävän numeron.

Ilmeisesti 0 pistettä on tiedossa tälläisessä tilanteessa?
 

Staind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti rama
Tein sitten sen kamalimman ja pahimman mahdollisen virheen ja unohdin laittaa tehtävän numeron.

Ilmeisesti 0 pistettä on tiedossa tälläisessä tilanteessa?
Näin se taitaa mennä...

Itsehän kirjoitin komeasti aiheen vierestä, että ei mitenkään suuret odotukset tämän suhteen.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko siitä jo tosiaan 6 vuotta?
Mä taidan olla vanha. Ou fak. Niin no, sille nyt ei vaan voi mitään.

Kirjoitukset oli mun mielestä ylimainostettu juttu. Opettajat katsoivat asiakseen pelotella niillä koko lukion ajan, eikä siinä sitten loppujen lopuksi ollut mitään kamalaa. Jos nyt suurin piirtein oli kokeisiin lukenut lukion aikana niin ei niissä kysymyksissä suurempia yllätyksiä ollut. Ruotsi hoitui niin nopeasti että jouduin istuskelemaan ja syömään eväitä viimeiset kolme varttia ennenkuin sai lähteä pois. Reaali oli ainoa mikä vähän jännitti, turhaa sekin. Eniten varmaan jännitti se, että jos iskee vessahätä niin meidän yli-irstas matikanopettaja olisi varmaan tunkenut sinne vessakoppiin "valvomaan".

Ylivoimaisesti suurin hyöty lukion käymisestä on muuten ollut se, että mä olen aika haukka Trivial Pursuitissa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti rama
Tein sitten sen kamalimman ja pahimman mahdollisen virheen ja unohdin laittaa tehtävän numeron.

Ilmeisesti 0 pistettä on tiedossa tälläisessä tilanteessa?

Itse hoksasin tekstisi luettuani, että tulipa tehtyä sama moka. Voi perkele...

Noh, aiheen vierestä se meni muutenkin. Ei olisi tullut kovinkaan hyvää arvosanaa. Nyt on sitten panostettava kaikki otsikkoaineeseen.
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Viestin lähetti Ikijokeri
Itse hoksasin tekstisi luettuani, että tulipa tehtyä sama moka. Voi perkele...

Noh, aiheen vierestä se meni muutenkin. Ei olisi tullut kovinkaan hyvää arvosanaa. Nyt on sitten panostettava kaikki otsikkoaineeseen.

Itse tajusin asian heti kokeen jälkeen ulkona jutellessani yhden kaverini kanssa. Ensi maanantaina on kyllä tämän vuoksi aivan järjettömät paineet. Tämänhetkisessä tilanteessa olen nyt tyytyväinen jo C:nkin, vaikka M alkuperäinen tavoite olikin.

Aivan jäätävästi tämä kyllä vituttaa, enpä muista koska olisin ollut näin maissa kuin nyt.

Keskiviikkona aion kyllä vetää reaalista veren maku suussa sen L:n.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onko tuo muka tosiaan noin, että numeron unohtaminen tarkoittaa nollaa pistettä? Vaikka aine olisi kuinka hyvä ja selkeästi nähtävissä mistä aiheesta kirjoitettu.

Haiskahtaa taas siltä turhantärkeältä YTL-spedeilyltä, jossa ei ole mitään järkeä, kunhan vain eläkkeellään turhautuneet sensorit saavat yhä käyttää valtaa.

Sinänsä hupaisana kuriositeettina mainittakoon etten koskaan lukioaikana saanut aineista juurikaan yli 65-70 pistettä, mutta kirjoituksissa sensori nosti aineeni 67->85 pisteeseen ja sittemmin olen saanut julkaistua käytännössä muuttamattoman artikkelin isossa aikakauslehdessä (ts. in your face äidinkielen opettaja, joka jaksoi aina vittuilla milloin käsialasta, milloin mistäkin).

YTL on syöpä.
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Viestin lähetti varjo
Onko tuo muka tosiaan noin, että numeron unohtaminen tarkoittaa nollaa pistettä? Vaikka aine olisi kuinka hyvä ja selkeästi nähtävissä mistä aiheesta kirjoitettu.

Haiskahtaa taas siltä turhantärkeältä YTL-spedeilyltä, jossa ei ole mitään järkeä, kunhan vain eläkkeellään turhautuneet sensorit saavat yhä käyttää valtaa.



YTL on syöpä.

Kyllähän tuo melkoiselta vittuilulta vaikuttaa, mutta ainakin kaikista lähteistä, joista sitä olen nyt heti kokeen jälkeen kysynyt, olen saanut tuon "0 pistettä"-vaikutelman. Täytyy ehkä tänä iltana vielä yrittää soittaa äidinkielen opettajalleni ja kysyä onko mitään tehtävissä. Arvioisin, että noin 80 pisteen aine olisi ilman tuota unohdusta ollut, sikäli on kyllä aivan järjettömän raakaa, jos 80 pistettä viedään pois yhden numeron puuttumisen vuoksi.

Itseäni tässä kuitenkin syytän, enkä ketään muuta oli kyseessä sitten YO-lautakunta tai kokeen vastaanottanut valvoja, joka ei huomannut minulle asiasta mainita.

Nimimerkki: Ensi maanantaina tehtävän numero paperiin klo 9.00
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös