Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 465 217
  • 11 223

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Boldasin oleellisen.

Ei pidä. Jos Lahti haluaa muutaman kymmenen vuoden päästä muistaa muovisia perinteitään, niin siitä vain. Seuraavaa logoa odotellessa. Täältä tähän.

Samoin. Eiköhän Lahdessa ole parinkymmenen vuoden päästä seuralla taas uusi nimi ja ties kuinkamones logo. Absoluuttisen Nollapisteen sanoin: Muovi antaa periksi.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eiköhän Lahdessa ole parinkymmenen vuoden päästä seuralla taas uusi nimi ja ties kuinkamones logo. Absoluuttisen Nollapisteen sanoin: Muovi antaa periksi.

Eikös tässä ole viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana vaikka kuinka ja moni joukkue muuttanut logoansa? Muovi käy kaupaksi.
 
Suoraan sanottuna vituttaa tämä keskustelu muovisuudesta. Tuolla logiikalla missään ei saisi ikinä perustaa uutta joukkuetta, kun se kuitenkin on muovinen ainakin seuraavat 50 vuotta. Ja jos tuon jälkeen on vielä jotain 200v perinteitä omaavia seuroja, niin ei tuo 50v merkitse mitään ja vieläkin ollaan muovisia.

Kyllä oli ennen vaikeaa, kun liigassa oli pelkästään muoviseuroja.
 
Suoraan sanottuna vituttaa tämä keskustelu muovisuudesta. Tuolla logiikalla missään ei saisi ikinä perustaa uutta joukkuetta, kun se kuitenkin on muovinen ainakin seuraavat 50 vuotta. Ja jos tuon jälkeen on vielä jotain 200v perinteitä omaavia seuroja, niin ei tuo 50v merkitse mitään ja vieläkin ollaan muovisia.

Kyllä oli ennen vaikeaa, kun liigassa oli pelkästään muoviseuroja.
Kaiken huippu kun jotkut 20v kollit huutelee oman seuransa perinteistä
 
Kaiken huippu kun jotkut 20v kollit huutelee oman seuransa perinteistä
Mitäs huippua tässä on? Onko kaiken huippu kun me kolme-neli-viisikymppiset ensi vuonna hehkutetaan satavuotiasta Suomea? Käsittääkseni ne perinteet on yhteisöllisyydessä aika keskeinen juttu. Olen ylpeä KTP:n Suomen- ja cupmestaruuksista vaikka minun aikanani sellaisia ei olla nähty. Olen myös lähes yhtä ylpeä siitä että KooKoo nousi kasari-ysäri taitteessa liigaan suurien joukkoon. Onko ensin mainittu jotenkin huonompaa ylpeyttä kun sitä ei itse ole elänyt todistamassa?

Pelicansissa nyt ei ole mitään muuta muovista kuin typerä nimi, mutta se oli ymmärrettävä aikansa tuote. Enää moista vetoa ei ikimaailmassa nähtäisi, paitsi luonnollisesti joltain salonojalta, valevuorelta ja muilta elämänkoululaisilta.
 

Mr.Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja saksalainen jalkapallo
Suoraan sanottuna vituttaa tämä keskustelu muovisuudesta. Tuolla logiikalla missään ei saisi ikinä perustaa uutta joukkuetta, kun se kuitenkin on muovinen ainakin seuraavat 50 vuotta. Ja jos tuon jälkeen on vielä jotain 200v perinteitä omaavia seuroja, niin ei tuo 50v merkitse mitään ja vieläkin ollaan muovisia.

Kyllä oli ennen vaikeaa, kun liigassa oli pelkästään muoviseuroja.
Kiteytit oman mielipiteeni asiaan täydellisesti. Naurettavaa tää huutelu muovisuudesta...
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Eikös tässä ole viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana vaikka kuinka ja moni joukkue muuttanut logoansa? Muovi käy kaupaksi.
Kun tekee hommat kerran kunnolla, niin ei tarvitse muuttaa logoa tai nimeä. Esimerkkeinä vaikkapa Ässät ja Tappara.
Tosin Lahden tapauksessa nimi on jo niin hirveä ettei hienokaan logo pystyisi tilannetta pelastamaan. Toisaalta voiko pelikaanista saada edes hienoa logoa aikaiseksi? Nyt ovat sekä joukkueen nimi että logo yhtä kauheita. Suoritus sekin!
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Eikös Ässät ollut ennen Karhut? Vai astuinko johonkin hienoon miinaan? Miksi oli tarvetta vaihtaa logo ja nimi kun oli kerran perinteitäkin?
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Lahtelaisten nimi on itsessään täysin käyttökelpoinen, sillä siitä saa halutessaan käyttökelpoisen suomen käännöksenkin helposti: Lahden Pelikaanit.

Jos nyt oikeaa muoviseuraa ruvetaan etsimään, sellaiseksi voi luokitella lähinnä sellaisen seuran jolla ei ole koskaan ollut mitään luonnollista kysyntää, kannatusta tai tarjontaa, ja joka perustetaan sellaiselle paikkakunnalle tai kaupunginosaan jossa lajia ei ole kukaan edes koskaan kysynyt. Lahdessa on luisteltu kiekkoa muistuttavan kappaleen perässä siitä asti, kun napajää erottautui salpausselästä ja HC Luolamiehet alotti hommaa ja kohtasi ekassa matsissaan HT neaderdalesin. Suomi on niin suurenmoinen valtakunta, ettei täällä muovista perusteta tosissaan.
Oikean muoviseuran mallikappale lajista riippumatta, ja näitä ei ole monta ollut:
Pesäpallo, Kaisaniemen Tiikerit.

Lahtelainen jääkiekkojoukkue niine pakollisine muutamine tehtyine nimen ja logonvaihtoineenkin on siis jo aikojen takaa edeltäjineen viipurin reippaan ajoista asti ns.perinneseura, jos ruvetaan puhumaan muovista niin puhutaan kunnolla eikä säästellä polyesterissä, ja tämä sama koskee muitakin kurjan markkinatalouden pyllistysten kohteeksi joutuneita seuroja jotka on joutuneet hässimään nimien ja logojen parissa jotta elonkorjuu edistyisi. Sielu pysyy, kuteet voi vaihtua.
Kunnioitetaan hyviä vihollisia edes senverran ettei muovisiksi haukuta, eihän viha ja inhokaan ole muovista : D
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Kun ei ole tietoa, ei kannata yrittää päteä. Ässät syntyi Karhujen ja RU-38:n yhdistyessä.
Mitä mä yritän päteä? Kysyin asiasta, mutta näköjään menee Porissa niin tunteisiin, että aloitetaan heti kuittailu. Ni ei siin mitään jos ette osaa muuten keskustella niin etsin itse tiedon. Ajattelin vaan että keskustelupalstalla voi keskustella, mutta ei ainakaan hitsareittenkaa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Mitä mä yritän päteä? Kysyin asiasta, mutta näköjään menee Porissa niin tunteisiin, että aloitetaan heti kuittailu. Ni ei siin mitään jos ette osaa muuten keskustella niin etsin itse tiedon. Ajattelin vaan että keskustelupalstalla voi keskustella, mutta ei ainakaan hitsareittenkaa.
Yritit vittuilla, mutta epäonnistuit.
Porissa ei joukkueitten yhdistyessä voitu jatkaa kummankaan joukkueen vanhalla nimellä, joten keksittiin kokonaan uusi nimi ja logo, mitkä on todettu toimiviksi.
Lahdessa tässä on epäonnistuttu jo useaan otteeseen.
 
Enpä tiennytkään että Ässätkin on muovinen fuusioseura.

Onkohan Porissa vielä paljon ketkä vannovat Karhujen ja RU-38 nimiin? Vähän samaan tapaan kun Lahessa Reippaan ja Kuusysin vaikka joukkue on FC Lahti.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Enpä tiennytkään että Ässätkin on muovinen fuusioseura.

Onkohan Porissa vielä paljon ketkä vannovat Karhujen ja RU-38 nimiin? Vähän samaan tapaan kun Lahessa Reippaan ja Kuusysin vaikka joukkue on FC Lahti.
Ei tiennyt kukaan muukaan. Ässät on fuusioseura, mutta muovisuuden määritelmä ei täyty, koska Porissa fuusiojoukkueelle kehittyi nopeasti oma identiteetti, joka oli katsojien helppo omaksua.
Sen jälkeen ei ole tarvinnut vaihtaa nimeä eikä logoa tai haikailla vanhoja seurojen perään. Tosin Pori onkin jääkiekkokaupunki, kun taas Lahti on enemmän potkupallokaupunki.
 
Ässät on fuusioseura, mutta muovisuuden määritelmä ei täyty, koska Porissa fuusiojoukkueelle kehittyi nopeasti oma identiteetti, joka oli katsojien helppo omaksua.

Identiteetti vähän samaan tapaan kuin Lahessa Pelicansin suhteen? Joskin se tietysti on ollut varmaan Lahessa oli helpompaa rakentaa yhteinen identiteetti kun ei kahta vierasta porukkaa esitelty toisilleen ja väkisin väännetty kuten Porissa vaan yksi ja sama jatkumo.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Identiteetti vähän samaan tapaan kuin Lahessa Pelicansin suhteen? Joskin se tietysti on ollut varmaan Lahessa oli helpompaa rakentaa yhteinen identiteetti kun ei kahta vierasta porukkaa esitelty toisilleen ja väkisin väännetty kuten Porissa vaan yksi ja sama jatkumo.
Mikä se Lahen identiteetti sitten on?
Identiteettiin kuuluu mielestäni tietty pelityyli, logo ja pelipaidan värit, jotka säilyvät vuodesta toiseen. Lahdessa ei ole mitään näistä.
Lahti ei ole lätkäkaupunki ja Pelicans on muoviseura, jonka epäonnistunut nimikin jouduttiin keksimään, kun Lahden Reippaan nimijohdannaiset loppuivat kesken. Olisitte ylpeitä futisperinteistä ja tyytykää siihen, että jääkiekko on kaupungissa kakkoslaji.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Identiteetti ei tarkoita samaa kuin muuttumattomuus. Futiksella on Lahdessa perinteitä, samoin jääkiekolla, mutta katsojamääristä voi päätellä jotain ykköslajista. Ja pöytäpuheista.

Mutta uskomattoman muovi-itkun tämä logon vaihdos on saanut aikaan. Ja nimenomaan itkun. Ottaa jostain syystä koville varsinkin Lahden ulkopuolella.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eikös tässä ole viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana vaikka kuinka ja moni joukkue muuttanut logoansa? Muovi käy kaupaksi.

Kysymys ei ole vain logomuutoksesta vaan muovisesta nimestä. Ensin apinoidaan Ameriikoista muovinen nimi kaupallisuus mielessä ja nyt muutetaan logo, mitä perustellaan muka identiteetillä vaikka kysymys on vain kaupallisuudesta. Mitä enemmän logovaihdosta tarvitsee perustella, sitä muovisemmalta se kuulostaa. Siltä se kuulosti Lukonkin tapauksessa, kun kettulogoa perusteltiin ketun viekkauden kuvaavan joukkuee pelitapaa ym. paskapuheella, vaikka kysymys oli puhtaasti fanituotemyynnin lisäämisestä, mikä sekin epäonnistui.

Identiteetti ei tarkoita samaa kuin muuttumattomuus.

Ei niin, mutta syyt muutokselle tarkoittavat. HIFK, HPK, KalPa ja Lukko pyrkivät lisäämään myyntiä surkeilla hahmologoillaan. Kaikki ovat kuitenkin palanneet takaisin vanhaan, KalPa jopa alkuperäiseen. Turussa logovaihdos tyssähti ennen kuin se edes tapahtui. Raumalla paluu vanhaan logoon lähti kannattajista. Aika monessa kiekkokaupungissa nousisi vastarinta, mikäli perinteinen kiekkoseura muuttaisi nimensä englanninkieliseksi. En ole lyhenteiden ystävä, mutta

Mutta uskomattoman muovi-itkun tämä logon vaihdos on saanut aikaan. Ja nimenomaan itkun. Ottaa jostain syystä koville varsinkin Lahden ulkopuolella.

Minä itkin itkuni ja nauroin nauruni, kun Lahden kiekkojoukkueesta tuli Pelicans. Tämän jälkeen olen vain koputtanut muovia, ja kuunnellut älähtääkö kukaan. Pelicansin logonvaihdos on vain jatkoa seuran muovisuudelle, mihin tässä on reagoitu. Minua harmittaa se, että Lahdessa on tehty näin Viipurin Reippaan perinnölle.

e. lainaus korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Minä itkin itkuni ja nauroin nauruni, kun Lahden kiekkojoukkueesta tuli Pelicans. Tämän jälkeen olen vain koputtanut muovia, ja kuunnellut älähtääkö kukaan. Pelicansin logonvaihdos on vain jatkoa seuran muovisuudelle, mihin tässä on reagoitu. Minua harmittaa se, että Lahdessa on tehty näin Viipurin Reippaan perinnölle.

e. lainaus korjattu.

Kyllä se on ihmisen elämä näköjään pienestä kiinni, kun radiopää jaksaa nillittää viestistä toiseen meidän rakkaan jääkiekkojoukkueen logosta ja nyt vielä nimestäkin ja tuskin reppana vieläkään tästä yli pääsee.

Pelicans on nimenä jo iskostunut ihmisten mieliin ja mun mielestä on vain hyvä, ettei kaikki joukkueet ole palloseura kerhoja. Reippaat teki niin monta konkkaa, että hyvä että pesäeroa uuden nimen muodossa aikanaan tehtiin.

Logomuutoksesta sanon sen, että alkujärkytyksestä toivuttuani (n.10sekuntia) on tuo uusi logo mielestäni aiempaa parempi ja nyt, jos koskaan on aika tuota logoa päivittää, niin paljon seuran taustalla on kesän aikana tapahtunut.

Huvittavaa että iso osa joukkueen faneista tykkää logosta, mutta joillekkin toisten joukkueiden faneille tämä tuntuu olevan elämää suurempi kysymys, luulisi, että se on heille aivan sama, minkälainen pussileuka se meidän rakkaan muoviseuran paitaa koristaa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lahdessa tässä on epäonnistuttu jo useaan otteeseen.

Miten niin on epäonnistuttu? Lahdessa on Pelicans otettu hyvin omakseen ja vanhojenkin nimien perään haikaillaan Poria ja Raumaa myöten. Aika hyvinhän nimien keksimisessä on onnistuttu.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mulle se olisi kyllä yks vitun maku vaikka SaiPasta, eli Saimaan Pallosta tulisi joku "Carelian Hockey Team". Hassultahan se voisi tuntua alussa, mutta se jengi tuon nimen ja samalla vaihtuvan logon takana merkitsee kuitenkin eniten. Eikä sen hylkääminen siis olisi vaihtoehto. Täällä Kotkassakin itkettiin lutuurijengin toimesta monta vuotta, että KTP ry on se oikea KTP ja FC KooTeePee muovia. Noh, joukkueet yhdistyivät ja todellinen kliimaksi koettaneen pian jos (ja kun) yhdistynyt KTP tipahtaa 2.divariin, missä ry:kin majaili ennen yhdistymistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös