Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 471 440
  • 11 230

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko multa mennyt jotain ohi? Miten Liigan imago on ryvettynyt kuluneen viikon aikana?
Deko varmaankin meinasi ulosajojen, herkän jäähylinjan ja huonojen yleisömäärien kombinaatiota. Viimeisin on osaksi todnäk. seurausta kahdesta ensimmäisestä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Deko varmaankin meinasi ulosajojen, herkän jäähylinjan ja huonojen yleisömäärien kombinaatiota. Viimeisin on osaksi todnäk. seurausta kahdesta ensimmäisestä.

Itse en kyllä noista vielä saa aikaiseksi ryvettymistä, puhumattakaan pahasta ryvettymisestä. Ulosajoissa ja jäähyherkkyydessähän on loppujen lopuksi kyse joka kautisesta ilmiöstä. Liiga ja tuomarit määrittävät linjan, millä kausi tullaan viemään läpi. Mikäli tälle kaudelle jo osittain määritettyä linjaa ei noudateta läpi kauden tai linjassa on tuomariparista riippuen suuria heittoja, voidaan minun näkemykseni mukaan puhua ryvettymisestä kurinpidon tai tuomaritoiminnan linjattomuuden johdosta. Mitä taas tulee yleisömääriin, niin pitää nyt katsoa kuinka liigaseurat saavat väkeä innostettua kauden edetessä. Ilman muuta myönnän, että tähänastiset yleisömäärät ovat olleet pettymys paikkakunnasta riippumatta. Lienee kuitenkin, tässä täysin poikkeuksellisessa tilanteessa missä suomalainen jääkiekkoilu tämän kauden alussa on, syytä katsoa mikä on Jokereiden alkuhuuman vaikutus Liigan yleisömääriin. Mikäli yleisömäärät laahaavat jokaisella paikkakunnalla vielä 10-15 kierroksen jälkeenkin, niin sitten on syytä olla kovastikin huolissaan. Toki edelleen mielelläni kuulen Dekolta itseltään, että mikä tämän ryvettymisen on aiheuttanut. Itse en sellaista ole huomannut, mutta se ei tarkoita, etteikö sellaista voisi olla havaittavissa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Väitteet yleisökadosta ovat suuresti liioiteltuja. Nothing to see here!

Tai no, ehkä talousvastaavat ei oo yhtä hekumoissaan. Mutta jostain luin kommentin, kuinka Ilveksellä kulkee ja peleissä on tunnelmaa, media kirkuu kaikkea muuta. Tätä levyä nyt pyöritetään puhki asti, ehkä se pian puhkeaakin ja päähuomio palaa taas itse peleihin.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tässä on nyt pelattu vasta muutama peli, niin antakaa joukkueille aikaa totutella uuteen keskialueeseen, hybridiin ja tiukempaan tuomari linjaan. jos jouluna on edelleen 60% yv maaleja tehdyistä maaleista niin sitten voidaan huolestua.
Sitten kun uusi kenttä rupee olemaan tuttu pelaajille, valmentajille ja tuomareille niin uskon vahvasti siihen että tuo prosentti tippuu alas päin.
Eikö kannattaisi tehdä tilasto vertailua viime kauden liiga starttiin?
Sm- liiga on kyllä ryvettynyt jo parin viime kauden aikana huomattavasti alaspäin mutta niin on myöskin koko suomen maa! Mielestäni tämän hetkinen talous tilanne vaikuttaa huomattavasti enemmän hallille saapuviin katsojiin kun jokereiden loikka Siperiaan tai tämän hetkinen tuomari linja/linjattomuus.

Palstaveljille ja siskoille suosittelen ottamaan vähän happea, kukapa meistä tykkäisi muutoksesta mutta pakko se on yrittää.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Toki edelleen mielelläni kuulen Dekolta itseltään, että mikä tämän ryvettymisen on aiheuttanut. Itse en sellaista ole huomannut, mutta se ei tarkoita, etteikö sellaista voisi olla havaittavissa.

Lähinnä viittasin ennennäkemättömän surkeisiin yleisömääriin. Toki myös tiukempi tuomarilinja ja kasvaneet jäähymäärät ovat herättäneet paljon porua, mutta tälle ei siirtymävaiheessa mahda mitään. Ehkä ryvettynyt oli liian raju sananmuoto, mutta kuitenkin ensimmäisen viikon aikana SM-liiga ei kokonaisuutena ole liiemmin ollut otsikoissa myönteisessä valossa.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Lähinnä viittasin ennennäkemättömän surkeisiin yleisömääriin. Toki myös tiukempi tuomarilinja ja kasvaneet jäähymäärät ovat herättäneet paljon porua, mutta tälle ei siirtymävaiheessa mahda mitään. Ehkä ryvettynyt oli liian raju sananmuoto, mutta kuitenkin ensimmäisen viikon aikana SM-liiga ei kokonaisuutena ole liiemmin ollut otsikoissa myönteisessä valossa.

Mä en sitä paitsi saa tuosta tiukemmasta linjasta huonoa uutista millään. Kertoo jotain nykyisestä keskustelusta liigan ympärillä, kun kahvaamisen kitkeminenkin saadaan jo negatiiviseksi. Olihan siellä vielä tuo Pelicans- sääntö siniviivojen osalta. Minusta olisi voitu kylmästi määrätä hoitamaan se uusiksi, vittuako sähläävät noin pahasti. Ei kai Pelsut saa koko kautta noilla vetää. Pienen siirtymäajan vielä ymmärrän. Ei tuo sinänsä mikään iso asia ole, onhan nuo kaukalot jo muutenkin metritolkulla eri mittaisia, samoin hyökkäysalueet.
 
Lähinnä viittasin ennennäkemättömän surkeisiin yleisömääriin. Toki myös tiukempi tuomarilinja ja kasvaneet jäähymäärät ovat herättäneet paljon porua, mutta tälle ei siirtymävaiheessa mahda mitään.

No jaa. Vaikkapa 6,700 ja rapiat IFK:n Tiistai-illan pelissä Sportia vastaan ei mielestäni ollut huono lukema vaikka toki tyhjiä paikkoja näkyikin kohtuullisen paljon. Liiga hakee nyt vähän uudelleen asemaansa muutenkin jo laajassa urheilu- ja muussa vapaa-ajan tarjonnassa, mutta uskon että tilanne tasaantuu ajan myötä.

Mitenkään kotiinpäin vetämättä tuossa IFK- Sport ottelussa tuomareihin ei kiinnittänyt mitään huomiota eikä vihellyksiä tarvinnut pahemmin ihmetellä. Vertailun vuoksi Jokereiden KHL- matsissa kaverikin kyseli toistuvasti hämmentyneenä että "mistä toi tuli" kun ukkoa toimitettiin jäähylle vuoronperään vaikka peli noin muuten oli salibandymäisen siistiä.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
No jaa. Vaikkapa 6,700 ja rapiat IFK:n Tiistai-illan pelissä Sportia vastaan ei mielestäni ollut huono lukema vaikka toki tyhjiä paikkoja näkyikin kohtuullisen paljon. Liiga hakee nyt vähän uudelleen asemaansa muutenkin jo laajassa urheilu- ja muussa vapaa-ajan tarjonnassa, mutta uskon että tilanne tasaantuu ajan myötä.

Kokonaisuutena yleisömäärät ovat olleet jopa vuodenaikaan nähden hyvin alhaisia. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö muutaman ottelun (esim. juuri IFK-Sport) yleisömäärä olisi ollut yli odotusten.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Lähinnä viittasin ennennäkemättömän surkeisiin yleisömääriin. Toki myös tiukempi tuomarilinja ja kasvaneet jäähymäärät ovat herättäneet paljon porua, mutta tälle ei siirtymävaiheessa mahda mitään. Ehkä ryvettynyt oli liian raju sananmuoto, mutta kuitenkin ensimmäisen viikon aikana SM-liiga ei kokonaisuutena ole liiemmin ollut otsikoissa myönteisessä valossa.

Kiitos vastauksesta. Kovasti olen kyllä eri mieltä siitä, miten suurena ongelmana pienentyneitä yleisömääriä tulee pitää vielä tässä vaiheessa kautta. Itse uskon, ehkä naivistikin, että mielenkiinto Liigan ympärillä olisi huomattavasti suurempaa pelkästään sillä, jos päättäjät ymmärtäisivät järjestää täysiä kierroksia. Liiga olisi pitänyt aloittaa ryminällä, eikä ripotella ensimmäisen kierroksen otteluita neljälle päivälle. Pelipäivien maksimointia voidaan harjoittaa sitten kesken kauden. Should've, would've, could've.
 

Katto

Jäsen
Mun mielestä liigan tuote ei ole kunnossa niin kauan, kun liiga on suljettu. Vaikuttaa typerältä kilpasarjalta, kun kukaan ei putoa. Huonoin voi puuhastella miten paljon tahtoo. Välillä liigaan nostetaan divarista se vähiten köyhä joukkue jolla on vähän isompi halli, vaikka se olisi sarjassa sijalla 5.

Joillain paikkakunnilla tätä merkityksetöntä läpsyttelyä pääsee katsomaan halvimmillaan jollain 28e. Taidan viedä koko perheen ensi kerralla katsomaan...
Mutta ei lipun hintoihin varmaankaan kosketa vaikka hallit olisivat tyhjät. Pitäisi olla hieman varakkaampi niin ei tarvitsisi itkeä tälläisestä asiasta.
Mun mielestä hienot syksysäät ovat kuitenkin vähän huono selitys vähäisille katsojamäärille. Eikös joku liigan puolelta tälläistäkin selitystä esittänyt, en nyt muista kuka.
Kuitenkin hienosti on Rannisto ja muut saanut liigan alamäkeen.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yleisöä ei käy, koska tuote ei ole kunnossa. Kuka viitsii lähteä katsomaan peliä, jossa ei tapahdu yhtään mitään. Siitä puuttuu tunne, taistelu ja ylilyönnit. Taklauksia ja varsinkaan isoja pommeja ei kukaan halua edes enää yrittää, koska heti on seurauksena jäähy tai jopa ulosajo. Peli on valtaosin pelkkää puolustustaistelua ja vastaiskuja.

Halleissa on hiljaista, koska pelin aneemisuus tarttuu myös yleisöön. Miksi syttyä katsomossa, kun ei kentälläkään tapahdu mitään. Miksi tuomarit eivät anna pelaajien pelata samalla tunteella kuin pleijareissakin. Miksi yritetään kaikin keinoin tappaa pelistä kaikki tunne. Kysymyksiä, joihin ei ainakaan minulla ole vastauksia.

Yleisön reaktioista näkee heti mitä siellä kaivataan. Taklauksia, kahinoita, tappeluita, kovaa yrittämistä, loppuun asti pelaamista. Nämä kaikki kuuluvat jääkiekkoon tai ainakin ovat joskus kuuluneet. Katsojat haluavat kokea peleissä tunteita laidasta laitaan eivätkä vain katsoa päästä päähän nopeasti luistelevia pelaajia. Tämän kaiken näkee myös kotona telkkarista, joten miksi vaivautua paikalle.

Laittakaa Liiga nyt ihmeessa tuote kuntoon ja sanokaa tuomareille, että pleijarit ovat jo käynnissä, jotta saadaan edes tunnetta kentälle. Antakaa pelaajien pelata jääkiekkoa, kuten sitä on tarkoitettu pelattavan älkääkä tehkö siitä ringetteä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mun mielestä liigan tuote ei ole kunnossa niin kauan, kun liiga on suljettu. Vaikuttaa typerältä kilpasarjalta, kun kukaan ei putoa.

Suljettu sarja sellaisenaan ei voi olla syy, koska suljettu sarja, jääkiekon osalta veti eilen Hartwallille, KHL:n sivujen mukaan taas yli kymmenentuhatta katsojaa. Vai onko stadissa keksimääräistä enemmän muovin ystäviä?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovimpien fanien ulkopuolella harva tuskin edes miettii sitä, onko sarja suljettu vai ei... tai edes tietää, että liigassa on nyt tapahtunut muutos tuossa asiassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mun mielestä liigan tuote ei ole kunnossa niin kauan, kun liiga on suljettu...

Ainakaan Porissa ei viimeisten vuosikymmenten katsojamäärä-kehityksen perusteella ole havaittavissa, että Liigan sulkemisella tai auki olemisella olisi mitään merkitystä yleisömääriin. Yleisömääriin vaikuttaa muutama erillinen asia, joukkueen peliesitykset, lipunhinnat, istumakapasiteetti, mahdollinen oheisohjelma, hallin palvelut, se ettei ole liikaa perättäisiä pelejä, onko viikonloppu vai arkipeli jne jne jne.

Liigan kiinni tai auki oleminen ei vaikuta Porissa mitenkään, kukin liigapaikkakunta toki vetäköön omat johtopäätöksensä.
 

Katto

Jäsen
Voi olla ettei liigan sulkeminen vaikuta katsojamääriin, niin suuresti kun ajattelin. Loppukauden osalta väkeä kävisi kuitenkin varmaan enemmän jos olisi joku karsintasarja mestiksen kanssa. Ei tainnut Porissakaan olla ihan väljää siinä Sport-sarjassa. Nyt kausi läpsytellään ilman panosta kun huomataan ettei pisteet riitä säälipelijareihin. Korjaan, lomarengaskierrokseen :-)
Ruotsissakin viimekaudella karsintasarjassa eräs ottelu, olikohan se nyt Malmössä veti 13 000 katsojaa.

Mutta joo harva varmaan tietää onko liiga auki vai ei. Itsekään en tiedä onko voiko mestiksestä pudota tällä kaudella. Ei kai sitä ole varmaan edes päätetty, sääntöjä voidaan rukata sitten kesken kauden.
 

Katto

Jäsen
Suljettu sarja sellaisenaan ei voi olla syy, koska suljettu sarja, jääkiekon osalta veti eilen Hartwallille, KHL:n sivujen mukaan taas yli kymmenentuhatta katsojaa. Vai onko stadissa keksimääräistä enemmän muovin ystäviä?

Ei stadissa ole sen enempää muovin ystäviä. Ja joo käyhän NHL:ssäkin paljon katsojia vaikka sarja on suljettu. Jotenkin vain ajattelen, että sarjoille joista on perinteisesti noustu ja pudottu, karsinta on tärkeä asia. NHL:ssä ja KHL:ssä ei ole koskaan voinut pudota ja sen asian kanssa on sitten helpommin sinut. Mutta jos valioliiga esimerkiksi suljettaisiin, niin kyllä siitä nyt jonkinlainen poru nousisi.
Kyllä musta ois surullinen asia, jos kaikki maailman urheilusarjat suljettaisiin ja ajateltaisiin ettei tämä nyt mitään haitaa. Joillekin sarjoille se sopii ja joillekin ei.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Varmaan paljon syitä noihin paskoihin katsojamääriin. Itselläni vaikutti yllättävän paljon se, että lipunhintaan tuli tuo Lippupalvelun ryöstömaksu päälle. Opiskelijana vitutti, että opiskelijalipun piti maksaa 5€, sitten sitä ei tuohon hintaan mistään saakkaan kun tulee nuo Lippupalvelumaksut päälle. Vitutti, ja tuntui kusetukselta. Enpä toisten hallille mennyt, vaikka eihän elämä pariin euroon kaadu.

Nyt asun niin kaukana, ettei ole pariin vuoteen peleissä tullut käytyä. Liiga voisi pistää pystyyn jonkun oman Lippupalvelun, joka suoraan kertoo lippujen hinnat. Pasla tuo nykyinen systeemi. Paska mielikuva jäi ja vaikutti pitkään ostokäyttäytymiseen.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Nuo välityskulut harmittavat minuakin, ja olen monesti pohtinut, paljonko Lippupalvelukin nettosi vaikka viime kaudella Tapparan peleillä. 30 runkosarjaottelua + 10 playoff-ottelua + n. 5 European Trophy/harjoitusottelua, ja jokaiseen myytiin varmaan keskimäärin karkeasti joku 3 000 irtolippua. Halvimmista lipuista ottavat väliä muistaakseni 1,5 euroa, suuresta enemmistöstä 2,5 euroa ja kalleimmista 3,5. Tuosta kun laskee, niin saa

45 ottelua * 3000 lippua/ottelu * 2,5 euroa/lippu = 337 500 euroa

Lisäksi oli stadionottelu Ratinassa, josta nettosivat varmaan yksinään jonkun 50 000 euroa. Eikö mokomaa suht' yksinkertaista palvelua saisi jostain halvemmallakin kuin maksamalla siitä satoja tuhansia vuosi toisensa jälkeen?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nuo välityskulut harmittavat minuakin, ja olen monesti pohtinut, paljonko Lippupalvelukin nettosi vaikka viime kaudella Tapparan peleillä. 30 runkosarjaottelua + 10 playoff-ottelua + n. 5 European Trophy/harjoitusottelua, ja jokaiseen myytiin varmaan keskimäärin karkeasti joku 3 000 irtolippua. Halvimmista lipuista ottavat väliä muistaakseni 1,5 euroa, suuresta enemmistöstä 2,5 euroa ja kalleimmista 3,5. Tuosta kun laskee, niin saa

45 ottelua * 3000 lippua/ottelu * 2,5 euroa/lippu = 337 500 euroa

Lisäksi oli stadionottelu Ratinassa, josta nettosivat varmaan yksinään jonkun 50 000 euroa. Eikö mokomaa suht' yksinkertaista palvelua saisi jostain halvemmallakin kuin maksamalla siitä satoja tuhansia vuosi toisensa jälkeen?
Niin minua ihmetyttää että miten joukkueilla on varaa jättää tuo 300 000+€ ottamatta omaan kassaansa. Se pari tuntia opiskelijalle duunia jossain lippupisteessä peli-iltoina tai diili jonkun R-kioskien kanssa kun ei oikeasti kummosia kustanna. Minä uskallan väittää että moni R-kioski ottaisi noi liput itselleen myyntiin lähes 0 hintaan, koska on oletettavaa että se lisää myös muuta tavaraa ostavien, veikkaavien yms. määrää. Itse kusee omille kintuilleen joukkueet tuolla systeemillä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin minua ihmetyttää että miten joukkueilla on varaa jättää tuo 300 000+€ ottamatta omaan kassaansa. Se pari tuntia opiskelijalle duunia jossain lippupisteessä peli-iltoina tai diili jonkun R-kioskien kanssa kun ei oikeasti kummosia kustanna. Minä uskallan väittää että moni R-kioski ottaisi noi liput itselleen myyntiin lähes 0 hintaan, koska on oletettavaa että se lisää myös muuta tavaraa ostavien, veikkaavien yms. määrää. Itse kusee omille kintuilleen joukkueet tuolla systeemillä.
Kyllä ainakin Kärppien peleihin myydään lippuja Lippupalvelun lisäksi muutamalla Neste-asemalla, parilla R-kioskilla, Oulun alueen Prismoissa ja jopa yhdessä musiikkitarvikeliikkeessä. Jokainen näistä ottaa oman provisionsa lipun kirjoittamisesta. Myös Kärppien toimisto myy lippuja matseihin ennakkoon ja se onkin ainoa paikka mistä saa ostettua ilman kirjoituspalkkiota.

Noin muutoin olen kyllä samaa mieltä siinä että törkeän kovat on nuo kirjoituspalkkiot ja siinä olisi jengeille mietittävää miten sekin raha saataisiin omaan kassaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä ainakin Kärppien peleihin myydään lippuja Lippupalvelun lisäksi muutamalla Neste-asemalla, parilla R-kioskilla, Oulun alueen Prismoissa ja jopa yhdessä musiikkitarvikeliikkeessä. Jokainen näistä ottaa oman provisionsa lipun kirjoittamisesta. Myös Kärppien toimisto myy lippuja matseihin ennakkoon ja se onkin ainoa paikka mistä saa ostettua ilman kirjoituspalkkiota.

Noin muutoin olen kyllä samaa mieltä siinä että törkeän kovat on nuo kirjoituspalkkiot ja siinä olisi jengeille mietittävää miten sekin raha saataisiin omaan kassaan.
Tarkoitinkin sitä että siinä on iso ero myydä lippua 10€ hintaan + palvelumaksu ja isolla lukee että lippupalvelu tms. kuin että menet ostamaan Nesteeltä lipun hintaan 12€ jossa se palvelumaksu on leivottu suoraan sinne lipun hintaan ja vaikka siitä euro menisikin sille Nesteelle, niin se kulkee siellä kahden yrityksen kirjanpidossa, eikä näy ulospäin laillistettuna rystönä. Varsinkaan näissä osta lippu, jonka saat tulostaa omalla musteellasi ja maksa siitä palvelumaksua tapauksissa. Mielikuvat myy, siinä on hurja ero maksaa 10€ lipusta + palvelumaksu jollekkin kolmannelle taholla, kuin maksaa 12€ mielessään joukkueelle, vaikka siitä menisikin oikeasti jotain sille myyjälle. Se "jotain" kun voi olla myös vaikka laita/paita tms. mainos tai jotain muuta vastaavaa.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tarkoitinkin sitä että siinä on iso ero myydä lippua 10€ hintaan + palvelumaksu ja isolla lukee että lippupalvelu tms. kuin että menet ostamaan Nesteeltä lipun hintaan 12€ jossa se palvelumaksu on leivottu suoraan sinne lipun hintaan ja vaikka siitä euro menisikin sille Nesteelle, niin se kulkee siellä kahden yrityksen kirjanpidossa, eikä näy ulospäin laillistettuna rystönä.

Näinhän se olisi, mutta kun lipusta kannetaan ALV 10% ja palvelumaksusta ALV 24%, niin eri verokannat kuittipakon aikana pitää eriyttää. Toisaalta kun joukkueet myisivät itse pelkkiä lippuja ilman toimituskuluja, niin tulisi siinäkin pieni lisätulo joukkueelle, kun voisi käyttää tuon palvelumaksun ALV-erotuksen omaksi hyödyksi tai toisin päin antaa hinta-alennuksena lipunostajalle. Kuka keksii ekana?

Tuosta Karotenoidin mainitsemasta 337 500 eurosta kannetaan ALVia yli 50 000 euroa eli tuota osuutta ei jää Lippupalvelulle, mutta onhan se siltikin helvetinmoinen summa. Ehkä joukkueet vaan näkevät, että se on helppoa ulkoistaa lipunmyynti, koska asiakkaat maksavat viulut ja itse ei tarvi juuri tehdä mitään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Samaan aikaan kun Jokeri-fanien avustamana käydää läpi yleisömääriä, niin kerronpa nähneeni pari erinomaista kiekkopeliä vuorokauden sisään.

Eilen katselin Ässät-Sportin, jossa oli alusta asti kova lataus, taklauksia ja tunnetta, hienoja maalejakin.

Nyt katselin tässä illan päätteeksi tunnelmia Lappeenrannasta, kyllä täytyy sanoa, että loistavaa ja fyysistä peliä. SaiPa on hieno joukkue.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Nyt katselin tässä illan päätteeksi tunnelmia Lappeenrannasta, kyllä täytyy sanoa, että loistavaa ja fyysistä peliä. SaiPa on hieno joukkue.

Ei voi valittaa, kun katsoo Jokerien ja SaiPan pelejä. Tulee nautitta täysin siemauksin jääkiekosta tällä hetkellä. Ja hyvin riittää porukkaa molempiin halleihin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tarkoitinkin sitä että siinä on iso ero myydä lippua 10€ hintaan + palvelumaksu ja isolla lukee että lippupalvelu tms. kuin että menet ostamaan Nesteeltä lipun hintaan 12€ jossa se palvelumaksu on leivottu suoraan sinne lipun hintaan ja vaikka siitä euro menisikin sille Nesteelle, niin se kulkee siellä kahden yrityksen kirjanpidossa, eikä näy ulospäin laillistettuna rystönä. Varsinkaan näissä osta lippu, jonka saat tulostaa omalla musteellasi ja maksa siitä palvelumaksua tapauksissa. Mielikuvat myy, siinä on hurja ero maksaa 10€ lipusta + palvelumaksu jollekkin kolmannelle taholla, kuin maksaa 12€ mielessään joukkueelle, vaikka siitä menisikin oikeasti jotain sille myyjälle. Se "jotain" kun voi olla myös vaikka laita/paita tms. mainos tai jotain muuta vastaavaa.
Se Neste myy Lippupalvelun lippuja, Lippupalvelun laitteilla, tulostaa ne Lippupalvelun tulostimilla ja ne luetaan sisäänkäynnissä Lippupalvelun lukulaitteilla. Jos itse printtaat, niin ostat Lippupalvelun lipun joka luetaan Lippupalvelun lukulaitteella. Ei lipunmyynti netissä ole mikään ihan triviaali homma. Taustalla täytyy kuitenkin toimia paljon online-logiikkaa, mm siitä ettei samaa lippua myydä kahteen kertaan jne. Tuo palvelumaksun määrä on toki melkoisen suuri suhteutettuna lipun hintaan, mutta bisneshän tuokin on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös