Yleisömäärät & lippujen hinnat

  • 2 350
  • 8

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin tästäkin asiasta on keskusteltu jo monessa ketjussa joten ajattelin vetää asian yhteen nippuun.

JYP pelaa parasta syyskauttaan pitkään aikaan. Musta Marraskuu on historiaa ja 14 ottelun pisteputki ei ota katketakseen. Silti kotiotteluiden yleisökeskiarvo on noin 3700 katsojaa. Miksi tämä luku on niin alhainen?

Suurinpana syynä tähän on pidetty nousseita lippujen hintoja.

Jyvässeudulla, joka kattaa Jyväskylän, Jyväskylän maalaiskunnan, Muuramen, Laukaan ja Uuraisen, asuu 150 000 asukasta. Opiskelijoita tuosta luvusta on 29 000. Itse kuulun myöskin tuohon jaloon juokkoon. JYPin kotiotteluissa ei kuitenkaan ole käytössä minkäänlaista opiskelija-alennusta. Olen kuullut kyllä tästä "osta 2 saat 3" alesta, mutta miksei hinnat voisi mennä suoraan näin: "SEISOMAAN: aikuinen 10€, opiskelija 8€".
Sergei K kertoikin jo toisessa ketjussa syyn lippujen kalleuteen. Hän kuvasi sitä yhtälöllä:
lippu 10€: ykkössentteri = Perrin
lippu 4€: ykkössentteri = Riutta

Mutta miltä kuulostaisi tämmöinen yhtälö:

lippu 10€: 3700 katsojaa = ok summa rahaa
lippu 9€: 4150 katsojaa = ok summaa rahaa + parempi tunnelma

Lisäksi nostetut lippujen hinnat (12€) Jokereita, Hifkiä, Tapparaa ja Kärppiä vastaan ovat aiheuttaneet paljon vastarintaa fanien keskuudessa. Itse olin katsomassa JYPin 2-1 voittoa Jokereista ja vaikka 12€ iso raha onkin niin tällä kertaa se antoi vastinetta koko rahan edestä.

Kommentteja aiheesta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
jaahas, jos minua lainataan, niin raijaampa vastineeni tännekin aiemmasta ketjusta.

clip
------

Taitaa olla totta, että Keski-Suomi ei kykene elättämään liigaseuraa. Ongelma on juuri siinä, että Jyväskylän suurin kohderyhmä on 23-vuotiaat opintotuella kitkuttelevat nuoret, joille 4 euroa olisi sopiva maksu SM-liiga pelin näkemisestä. Nämä samat henkilöt valittavat kesällä bednarien, tonien ja chlubnien siirtymisen muihin seuroihin vahingoittavan seuran uskottavuutta. Pelimiehiä halutaan nähdä pienen kaljatuopin hinnalla. Yhtälö on yksinkertainen: lippu 10 euroa--->ykkössentteri Perrin; lippu 4 euroa ---> ykkössentteri Riutta. Tässä vaiheessa kannattaa jättää ne parahdukset "mutta tunnelma, entäs tunnelma?!?" parkaisematta. Tunnelmalla ei osteta yhtään pelimiestä tai makseta ainoatakaan ylihintaista hallivuokraa.

JYPillä on tällä hetkellä kunnia taistella liigassa pienimmällä pelaajabudjetilla pienimmässä hallissa. Oletteko ajatelleet mitä tapahtuu jos tähän yhtälöön lisätään vielä liigan halvimmat liput? Sitten nähdäänkin pian tiukkoja paikalliskampailuita Suomi-Sarjan länsilohkossa Diskoksen ja JYPin välillä...

----
clip
 

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
Viestin lähetti Kobe


Mutta miltä kuulostaisi tämmöinen yhtälö:

lippu 10€: 3700 katsojaa = ok summa rahaa
lippu 9€: 4150 katsojaa = ok summaa rahaa + parempi tunnelma

Lisäksi nostetut lippujen hinnat (12€) Jokereita, Hifkiä, Tapparaa ja Kärppiä vastaan ovat aiheuttaneet paljon vastarintaa fanien keskuudessa. Itse olin katsomassa JYPin 2-1 voittoa Jokereista ja vaikka 12€ iso raha onkin niin tällä kertaa se antoi vastinetta koko rahan edestä.

Noin paljoa ei yhden euron hintaero missään tapauksessa vaikuta. Toisaalta on syytä arvioida vain myytyjä seisomapaikkalippuja:

lippu 10€: 1000 myytyä sp-lippua = ok summa rahaa

lippu 9€: 1100 myytyä sp-lippua = ok summa rahaa + parempi tunnelma + parempi sponsoreille
=>Hieman enemmän katsojia seuraavassa pelissä. Hieman enemmän mainostuloja odotettavissa seuraavalle kaudelle.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Kobe
Lisäksi nostetut lippujen hinnat (12€) Jokereita, Hifkiä, Tapparaa ja Kärppiä vastaan ovat aiheuttaneet paljon vastarintaa fanien keskuudessa.

Tämä on muuten aivan perseestä! Tietysti, Jypillä on pieni halli ja se voidaan myydä täyteen tuollakin hintaa, mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä korotettujen lippujen ideaa. Eikös valmentajatkin aina paasaa että "Jokainen vastustaja on samanarvoinen". Miksi sitten seurajohdon mielestä näin ei olekaan?

Meillä ei onneksi vielä tunneta tuota ideaa. Itse käyn vuorotöissä eli joudun valitsemaan pelin sen mukaan milloin olen vapaalla, mutta jossain vaiheessa voisin alkaa harkitsemaan maksanko korotettua hintaa varsinkin jos olisin lähdössä jonkun lapseni kanssa peliin. Kaksi tai jopa kolme korotusta alkaa näkymään jo lompakossa varsinkin kun vielä tarvitsee kioskilta ostaa kaikenlaista.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Pitäiskö JYPin ottaa samanlainen peli mitä Ässillä oli?


Ässät hävisi pelin, ja yleisöäkään ei ottelussa odotetusti varmaan ollut, voisiko sama kuitenkin paremmin toimia täällä ja olisiko vastaavalla tilausta?
 
Viimeksi muokattu:

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Pitäiskö JYPin ottaa samanlainen peli mitä Ässillä oli?


Ässät hävisi pelin, ja yleisöäkään ei ottelussa odotetusti varmaab ollut, voisiko sama kuitenkin paremmin toimia täällä ja olisiko vastaavalla tilausta?
Ihan hyvä idea olisi kyllä. Ja uskon, että toimisi täällä paremmin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitäiskö JYPin ottaa samanlainen peli mitä Ässillä oli?


Ässät hävisi pelin, ja yleisöäkään ei ottelussa odotetusti varmaab ollut, voisiko sama kuitenkin paremmin toimia täällä ja olisiko vastaavalla tilausta?

Käsittääkseni Ässillä oli melkein halli loppuunmyyty muutamaa sataa seisomapaikkaa lukuunottamatta, kun kaikki kausikorttilaiset ei ole paikalla tai olivat ostanut lipun istumaan niin tulee vaje yleisömäärään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nytkin kun katsoo vapaiden paikkojen määrää keskiviikon matsiin niin myytyjen irtolippujen määrä todennäköisesti lasketaan kymmenissä, että ei tuommoisessa kovin iso riski edes olisi taloudellisesti, varsinkin jos on vielä sponsorit mukana tapahtumassa. Voisihan tuota myös hienosäätää että ykköskategorian liput olisi vaikka 10e tai vastaavaa.

Tärkeintä että se hinta houkuttaisi isoja massoja. Nyt oleva tarjous on hyvä esimerkki 40e yhteislippu istumalippu keskiviikon ja perjantain matsiin. Juuri sen verran laskee hinta että oma kate laskee mutta ei kiinosta kun yksittäisiä henkilöitä ja niitä jotka todennäköisesti matsiin olisi muutenkin tullut.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Käsittääkseni Ässillä oli melkein halli loppuunmyyty muutamaa sataa seisomapaikkaa lukuunottamatta, kun kaikki kausikorttilaiset ei ole paikalla tai olivat ostanut lipun istumaan niin tulee vaje yleisömäärään.
Muistelinkin, että kun asiaa seurasin oli hyvää pöhinöö ja puhuttiin täydestä hallista. Yllätti kun katsoin yleisömäärän olevan vain noin puolet hallin kapasiteetista. Ässät toki ilmoittaa vain paikalla olleet, ei ostettuja lippuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös