Yleisömäärät kaudella 2014–2015

  • 349 586
  • 1 703

Wire

Jäsen
Porissa ja Washingtonissa on hyvin monta eroavaisuutta.
Kerro lisää

Jenkeissä GameCenter maksaa $169 kaudessa ja siitä on geoblokattu oman joukkueen kotipelit pois.

Luuletko etteivät käytä samaa kikkaa kuin me? Maksu Venäjän kautta 75$ ja NHL15 ennakko-ostajat sai vielä 25$ alennuskupongin GCL:ään. Blackout matsit katsotaan dns:n kautta mutta tällä hetkellä GCL:ssä ei ole blackouteja ;)
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Otetaan sitten muu esimerkki. Jenkeissä kaikki pelit saa 50$:lla netistä niin miksi moni seura myy jokaisen kotipelin loppuun ihan törkeeseen jakkara hintaan?

Työkaveri kuuluu siihen ryhmään (normaali katsoja) joka maksaa todellisuudessa koko roskan. Jos ne pari valoa saa hänelle hyvän sijoitetun rahan tunteen niin eikös silloin ole onnistuttu? Kokeillaan näitä samoja valoja liigassa.

Enpä voi kehua tuntevani amerikkalaista urheilukulttuuria kovinkaan tarkasti tältä osin. Sen kuitenkin tiedän, että yhdysvalloissa elää urheiluhullu kansa, siinä missä Suomessa elää menestyshullu kansa. Lisäksi on syytä huomioida, että Yhdysvalloissa asuu reilu 300 miljoonaa ihmistä meidän viittä miljoonaa vastaan. Vaikka siellä onkin tarjontaa huomattavan paljon enemmän, niin eihän nuo luvut ole missään suhteessa hallien kokoluokkien kanssa. Helsingin miljoonan ihmisen metropolialuueella on vaikeampi saada myytyä 8000 lippua kuin New Yorkissa 20 000. Kanadaa en sen enempää viitsi ottaa keskusteluun mukaan, siinä määrin poikkeuksellista heidän jääkiekkohulluutensa on.

Se on kuitenkin selvää, että keskiluokan ostovoima yhdysvalloissa on tällä hetkellä huomattavan paljon suurempi kuin Suomessa. Kun mietitään mistä tämä koko keskustelu on lähtenyt liikkeelle, niin tämä asia on keskiössä. Ostovoiman heikentyminen näkyy ensimmäisenä viihdehyödykkeiden käytössä. Tätä taustaa vasten Suomi on täysin eri tilanteessa kuin Yhdysvallat juuri tällä hetkellä. Lisäksi on huomioitava, että Jenkeissä löytyy myös paljon seuroja, jotka eivät saa kotipeliään loppuunmyytyä vaikka mikä olisi.

Mitä taas tulee tuohon työkaveriisi ja hänen ryhmäänsä, niinn enpä ole vielä kovin vakuuttunut. Yhden ihmisen senomisten perusteella en toivo yhdenkään seuran lisäävän yhtäkään dingeldongelia ottelutapahtumaansa. Lisäksi olen halukas kuulemaan tuosta ryhmästä joka maksaa koko lystin? Mikä se on? Minä itse kuulun ryhmään maksavat katsojat. Enkö siis kuulukaan koko roskan maksavaan ryhmään?
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mitä taas tulee tuohon työkaveriisi ja hänen ryhmäänsä, niinn enpä ole vielä kovin vakuuttunut. Yhden ihmisen senomisten perusteella en toivo yhdenkään seuran lisäävän yhtäkään dingeldongelia ottelutapahtumaansa. Lisäksi olen halukas kuulemaan tuosta ryhmästä joka maksaa koko lystin? Mikä se on? Minä itse kuulun ryhmään maksavat katsojat. Enkö siis kuulukaan koko roskan maksavaan ryhmään?

Tältä seudulta löytyy mielestäni huomattavakin ryhmä, joka maksaa parempi tasoisesta viihteestä samaan hintaan todella paljon mielummin Jokerien kassaan. Meidänkin tehtaalla on ainakin kymmenkunta, ketkä käyvät Jokerien peleissä. Kyllä kaikki ovat olleet vakuuttuneita näkemästään, ja aikovat jatkossakin käydä. Uskon, että vastaavia ryhmittymiä on paljon niissä pitäjissä, missä ei Liigaa pelata. Rajusti on pudonnut niidenkin määrä, ketkä täältä tapasivat käydä Hpk:n peleissä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tältä seudulta löytyy mielestäni huomattavakin ryhmä, joka maksaa parempi tasoisesta viihteestä samaan hintaan todella paljon mielummin Jokerien kassaan. Meidänkin tehtaalla on ainakin kymmenkunta, ketkä käyvät Jokerien peleissä. Kyllä kaikki ovat olleet vakuuttuneita näkemästään, ja aikovat jatkossakin käydä. Uskon, että vastaavia ryhmittymiä on paljon niissä pitäjissä, missä ei Liigaa pelata. Rajusti on pudonnut niidenkin määrä, ketkä täältä tapasivat käydä Hpk:n peleissä.

Ja minä tunnen huomattavan ryhmän ihmisiä jotka käyvät nimenomaan HIFK:n otteluissa. Omalta alaltani tuntemistani ihmisistä tiedän vain yhden, joka käy Jokereiden otteluissa. Muut sitten rahoittavat liigan toimintaa omalta osaltaan. Eihän tämä todista yhtään mitään. Se mikä on ongelma, että tässä minunkin tuttavapiirissäni otteluissa käynti on vähentynyt huomattavasti, ihan jokaisella. Syitä on monia, kiinnostavuuden puute, korkea hinta, parempi tekeminen ja ajan puute nyt muutamia mainitakseni. Yksikään ei ole vielä toistaiseksi kuitenkaan siirtynyt katsomaan Jokereiden otteluita sen vuoksi, että siellä on kivempia valoja.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerro lisää



Luuletko etteivät käytä samaa kikkaa kuin me? Maksu Venäjän kautta 75$ ja NHL15 ennakko-ostajat sai vielä 25$ alennuskupongin GCL:ään. Blackout matsit katsotaan dns:n kautta mutta tällä hetkellä GCL:ssä ei ole blackouteja ;)

Porissa on vähän vähemmän ihmisiä, joten hallin täyttäminen on astetta hankalampaa.
En tiedä ketä tarkoitat tuolla kikalla, muttei itelle tule mieleenkään lähteä kikkailemaan muutaman kympin tähden yhtään mitään. Luulen että vähemmistö jaksaa tai kokee yleensäkään tarvetta kikkailulle noilla hinnoilla.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nykyliiga on ajanut itse itsensä tähän tilanteeseen. Kyllä se vaan niin oli että taklaukset ja tappelut tuovat katsomoon tunnetta ja elämyksiä. Niitä mentiin hallille hakemaan ja kokemaan, pelkkä voittava lätkä ei yksin riitä. Nyt jos tulee vielä tukkaan niin pelit ovat jäätävän tylsiä. Tämän hetken tuote on niin heikossa jamassa että lippujen hinnan pitäisi pyöriä välillä 5-10e.

Etenkin kun netin kautta näet samaa tylsää hokia 20e/kk, nyt pitäisi maksaa se 20e/ottelu jos haluat hallille istumaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Etenkin kun netin kautta näet samaa tylsää hokia 20e/kk, nyt pitäisi maksaa se 20e/ottelu jos haluat hallille istumaan.

Onko todella ollut tuommoinen tarjous jossain kohtaa? Minä olen Liigalle löytänyt hinnaksi vain sen 34€/kk. 240 euroa jaettuna seitsemälle kuukaudelle. Ei se minusta nyt niin halpa ole kuitenkaan.
 
H

HHude93

Näin Suomessa!
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    119,1 KB · kertaa luettu: 486

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Onko todella ollut tuommoinen tarjous jossain kohtaa? Minä olen Liigalle löytänyt hinnaksi vain sen 34€/kk. 240 euroa jaettuna seitsemälle kuukaudelle. Ei se minusta nyt niin halpa ole kuitenkaan.
240€ / 60 ottelua = 4€ per runkosarjamatsi, siihen mahdolliset pleijarit päälle. Minun mielestäni tuo on ihan liian halpa, jos yleisömäärät halutaan pitää edes nykyisellä tasolla.

Olen edelleen sitä mieltä, että tarjolla pitäisi olla mahdollisuus vain vierasottelukausariin kotisohvalle ja kotimatsit sitten yksittäisostoksena selvästi kovemmalla hinnalla.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen edelleen sitä mieltä, että tarjolla pitäisi olla mahdollisuus vain vierasottelukausariin kotisohvalle ja kotimatsit sitten yksittäisostoksena selvästi kovemmalla hinnalla.

Tällä tavalla saattaisi jäädä jokunen paketti ostamatta ja aika pieni osa sieltä päättäisi sen tähden lähteä halliin. Se on hyvä että ihmisillä on vara valita ja seurat joutuvat miettimään miten parantaa tapahtumiaan. Se nyt vielä puuttuisi että jarrutettaisi näkyvyyttä televisiossa, kun liiga tuuppaa katsojia takaapäin.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Kun täällä on kehuttu maasta taivaisiin tota Ruotsin systeemiä ja kuinka paljon enemmän siellä käy porukkaa peleissä, ni päätin tänne lisätä yleisökeskiarvoja ruotsista. Kyllähän sielläkin näyttää yleisömäärä putoavan, kun suljettu sarja ja ketään ei kiinnosta. Eiku..

Omasta mielestä kyse on ollut koko ajan enemmänkin taloudellisesta tilanteesta, kuin mistään urheilullisista perusteista. Ketään ihmistä en tunne, että jättäisi peleissä käymättä sen takia, että on paskaa ku pelsut ei voi pudota divariin.
 

Liitteet

  • tilastot.jpg
    tilastot.jpg
    59,7 KB · kertaa luettu: 398

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen edelleen sitä mieltä, että tarjolla pitäisi olla mahdollisuus vain vierasottelukausariin kotisohvalle ja kotimatsit sitten yksittäisostoksena selvästi kovemmalla hinnalla.

Eihän tv-kanava voi alkaa määrittää, mikä on kenenkin katsojan kotimatsi. Eivät kaikki Ruudun tilaajat ole yhden tietyn joukkueen kannattajia, ja eivät kaikki jonkun joukkueen kannattajat asu lähellä kotimatsia – esimerkiksi minulle kaikki seuraamani pelit ovat vierasotteluita.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin Suomessa!
Niin, mitä sitten? Ei voida vielä mitenkään tietää miten se lopulta tulee yleisömääriin vaikuttamaan. Sun mielestä kun SM-Liiga on pelkkää paskaa ja muualla kaikki on paremmin, niin miten selität nuo SHL:n tippuneet yleisökeskiarvot? En nyt tiedä mikä on tällä hetkellä suhdeluku yleisömäärissä jos jätetään Jokerit ja Sport pois laskuista. Tuskin se ka. ihan helvetisti on laskussa kuitenkaan, jos vaikka verrataan tuonne länsinaapuriin tai oikeestaan ihan mihin tahansa jääkiekon ammattilaisliigaan. Eiköhän se oletettu lasku johdu ihan yleisestä kuluttajan rahatilanteesta, enemmän kuin pelin tasosta tai jostain tulevista sarjasysteemeistä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen edelleen sitä mieltä, että tarjolla pitäisi olla mahdollisuus vain vierasottelukausariin kotisohvalle ja kotimatsit sitten yksittäisostoksena selvästi kovemmalla hinnalla.
Mä olen tässä sun kanssa samoilla linjoilla. Tai jos sitä ei koeta tarpeeksi kanattavaksi esim. niiden pienempien seurojen kohdalla jolla ei ole niin suurta fanipohjaa ,niin sitten pitää vain palata ajassa taaksepäin ja tarjota tv-kanvalla vain yksi matsi per kierros.

Eihän tv-kanava voi alkaa määrittää, mikä on kenenkin katsojan kotimatsi.
Toi on helppo ratkaista koska Ruutu palveluun pitää tehdä tunnarit. Pakettia ostaessa pitää määrittää sinne tunnareihin pakolliseksi kohdaksi määritys että onko a) jonkun tietyn jengin fani b) yleisesti liigasta kiinnostunut kuluttaja. Jos vaihtoehto on b) niin sitten paketin ostajalle voidaan tarjota joka kierokselta yksi-kaksi vaihtoehtoa minkä matsin voi katsoa. Toinen noista matseista voisi olla se kierroksen kiinostavin ottelu ja sitten toinen ihan randomina valittu vaihtoehto. Mutta jos vaihtoehto on a) niin silloin voi tarjota tota vieraspeli pakettia jolloin kuluttaja näkee kaikki suosikkijoukkueensa vieraspelit. Ja niillä kieroksilla kuin oma nimetty suosikkijoukkue ei pelaa niin silloin vaihtoehtona olisi se kierroksen kiinnostavin matsi.

Mutta niin kauan kun on vaihtoehtona että fani pystyy katsomaan oman suosikkijoukkueensa kotimatseja kotoa käsin syö se yleisömääriä. Jos jengiä halutaan takaisin hallille niin katselumahdollisuuksien rajoittaminen on siihen paras keino. Varmaan se tarkottas että tv-oikeuksista irtoaisi vähemmän rahaa, mutta jos yleisömäärät nousee niin seurat sattaisi jäädä silti plussan puolelle.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eihän tv-kanava voi alkaa määrittää, mikä on kenenkin katsojan kotimatsi. Eivät kaikki Ruudun tilaajat ole yhden tietyn joukkueen kannattajia, ja eivät kaikki jonkun joukkueen kannattajat asu lähellä kotimatsia – esimerkiksi minulle kaikki seuraamani pelit ovat vierasotteluita.
Eihän tv-kanava tietenkään sitä itse määrittäisi, vaan kuluttaja valitsisi itse haluamansa kanavapaketin.

Esimerkki, hinnat hypoteettisesta hatusta:

Kaikki Liigapelit 300€/kausi
Kaikki seuran X pelit 250€/kausi
Seuran X vieraspelit 100€/kausi

Miksi tv-kanava ei voisi tarjota paketteja, joilla näkee vain seuran X-vieraspelit? Se ei toki kaikille katsojille soveltuva paketti ole, mutta ei tuollaista pakettia tarvitsikaan pakottaa kaikille kuluttajille. On olemassa suuri joukko ihmisiä joille tuon tyylinen hinnoittelu olisi hyvä. Me etäkannattajat, jotka harvemmin hallille pääsemme (omakohtainen esimerkki pari kertaa kaudessa JYP-KalPa ja muutama satunnainen vierailu Kuopiossa) voisimme maksaa vähän enemmän paketista, jolla näemme kaikki suosikkijoukkueen pelit. Lisäksi voisi olla hyvä olla vielä hitusen kalliimpi paketti jolla näkee kaikki Liigapelit.


Ongelma tietysti on, ettei nykyisen tv-sopimuksen voimassa ollessa tuollaisia muutoksia ole mahdollista toteuttaa, ei nimittäin ole Nelosen intresseissä. Tietysti erillissopimuksella olisi mahdollista, mutta se voisi tulla kalliimmaksi kuin pienoinen yleisömäärien lasku.

Lisäys: toki tuollaiset paketit ovat mahdollisia lähinnä IP-tv:ssä sekä nettipalvelussa.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eihän tv-kanava tietenkään sitä itse määrittäisi, vaan kuluttaja valitsisi itse haluamansa kanavapaketin.

Tarkemmin ajateltuna tässä on ideaa. Jostain syystä ajattelin, että tuollainen mahdollisuus olisi ainut kanavapaketti, jota tv-kanava tarjoaisi. Luulisi tosiaan, että mitä enemmän on mahdollisuuksia, sitä enemmän asiakkaita. Esimerkiksi maksu-tv-paketeissa on ollut se vika, että kuluttajan on ollut pakko ottaa iso kasa muita kanavia, saadakseen vain yhden kanavan, ts. kuluttaja maksaa turhasta. Joukkueetkin voisivat myydä jotain yksittäisen ottelun ja koko kausikortin väliltä, esimerkiksi useamman ottelun lippupaketteja tai kausikortin, joka on voimassa vain lauantaisin.
 

Handyy

Jäsen
Miksi tv-kanava ei voisi tarjota paketteja, joilla näkee vain seuran X-vieraspelit? Se ei toki kaikille katsojille soveltuva paketti ole, mutta ei tuollaista pakettia tarvitsikaan pakottaa kaikille kuluttajille. On olemassa suuri joukko ihmisiä joille tuon tyylinen hinnoittelu olisi hyvä.
Minusta tässä olisi erinomainen paikka myydä kausikortteja. Osta joukkueesi kausikortti, saat lisäksi tietyllä summalla kausikorttiisi liittyvän joukkueen vieraspelit. Itse ostaisin välittömästi, hintaluokassa 100-150€. Nyt en viitsi ottaa mitään Ruudun pakettia, koska joutuisin maksamaan päällekäisyyttä kausikorttini kanssa.

Väittäisin, että tällaisella myynnillä saataisiin edes jonkin verran katsojia lisää halliin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta tässä olisi erinomainen paikka myydä kausikortteja. Osta joukkueesi kausikortti, saat lisäksi tietyllä summalla kausikorttiisi liittyvän joukkueen vieraspelit. Itse ostaisin välittömästi, hintaluokassa 100-150€. Nyt en viitsi ottaa mitään Ruudun pakettia, koska joutuisin maksamaan päällekäisyyttä kausikorttini kanssa.

Väittäisin, että tällaisella myynnillä saataisiin edes jonkin verran katsojia lisää halliin.
Mutta onko kausikorttien myynti se ongelma seuroille? Ainakin Kärpät on tainnut myydä jo pitkään budjetoidut kausikorttinsa ja vähän ylikin. Ongelma on nähdäkseni enemmänkin siellä irtolippujen puolella. Miten saada myytyä ne pari kolme tuhatta irtolippua joka matsiin? Siihen ei paljon Ruutu-palvelun diilit auta.

Luulisin että seurojen intresseissä ei edes ole myydä kausareita niin paljon kuin suinkin. Aina pitää jättää tietty prosenttiosuus lippuja myös irtomyyntiin. Jos homma alkaa menemään siihen suuntaan että matsiin on hankalaa päästä ilman kausaria niin se ei palvele enää seurankaan etua.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tv-näkyvyyttä rajattaisiin, alkaisi yleisö äänestää jaloillaan ihan samalla tavalla kuin hallille menossa. Itse siirtyisin todennäköisesti radioon ja sen rajoittamisen jälkeen seuraavan päivän lehteen. Voin olla ainoa mutta mua ei saada väkisin ostamaan mitään. Hyvän tuotteen ostan sen sijaan mielelläni.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Etäkannattajana tuntuisi aika ikävältä, ettei KalPan kotipelejä näkisi. Alkaisi olla 500km matkaa yhteen "kotipeliin".
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Etäkannattajana tuntuisi aika ikävältä, ettei KalPan kotipelejä näkisi. Alkaisi olla 500km matkaa yhteen "kotipeliin".

Ei kai kukaan ole mitään etäfaneilta ollut pois viemässä. Geoblokkaus olisi hyvä muuten, muttei vaan toimisi Tampereella ja pk-seudulla. Sen sijaan nuo valittavat paketit olisi mielestäni iso juttu. Itsekin toki etäfanina olen sen ulkopuolella, mutta mikäli vieraspelipaketti olisi tuntuvasti edullisempi kuin myös kotipelit sisältävä, niin todennäköisesti valitsisin sen hallille menon kuitenkin. Suurin ongelma näissä on kuitenkin se, ettei Nelonen ikimaailmassa suostuisi rajoittamaan omia palveluitaan. Se taas toivottavasti korjataan seuraavaan tv-sopimukseen. Tuo sadan euron telkkarin vieraspelipaketti olisi yhdessä kausikortin kanssa vain lievästi kalliimpi noilla edellä mainituilla hinnoilla. Toki pelkästään oman joukkueen pelien hinnan voisi Ruudussa nostaa 300 euroon ja vieraspelipaketin hinnaksi sen satasen. Tässä kohtaa ihmettelisin suuresti, mikäli yksittäisfanit edelleen valitsisivat kotisohvan paikanpäällä olon sijaan, mitä tulee kotipeleihin. Mutta, turhaanpa näistä unelmoi, kun Nelonen ei edelleenkään ikimaailmassa suostu moisiin.

Monen monta kertaa olen poistunut hallilta vitutuksen tai äärimmäisen hyvän olon kera. Nyt kun katson etäfanina pelejä telkkarista, se ei herätä enää oikeastaan minkäänlaisia tunteita. Harvemmin yksin tuulettelen kotona maaleja tai manailen hävittyä peliä. Kotona sitä vaan herkästi unohtaa tuntee, kun kääntää kanavaa jonkun leffan pariin jne. Teeveestä katsominen on tappanut ison osan omasta jääkiekkokannattamisestani. Siksi olen ikionnellinen niistä harvoista kerroista, kun oikeasti pääsen hallille itsekin. Ne tunteet kokee jälleen kerran ja lopulta huomaa olevansa tyytyväinen, kun pääsee kokemaan edes sen "miksi minä menin maksamaan tästä paskasta"-tunteen. Se on kuitenkin tunne ja elämys. Valitettavasti nykyään en niihin pääse käsiksi, koska TPS ei sytytä minua millään lailla ja Jyväskylään on kovin pitkä matka. Lisäksi siellä päässä on päätetty, että perjantai on kannattavampi kotipelipäivä, niin edes harvoina Jyväskylä-viikonloppuina en hallille pääse, koska vielä perjantai-iltana on pakottavia velvoitteita Turussa. Valitettavan harvoin ne harvat kotireissut osuvat lauantain pelipäiviin. Toivottavasti lätkämato minussa ei koskaan poistu, vaan jaksan edelleen asettaa mahdollisuuksien mukaan sen pelin etusijalle, mikäli mahdollista.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko tämä rajoittava porukka nyt oikeasti ottanut huomioon kaikki asiat?
Liikuntarajoitteisillä on huomattaviakin vaikeuksia päästä otteluihin. Sama pätee vammaisiin. Vähäosaisetkin ehkä tahtoisivat nähdä otteluita. Etäfanit katsoisivat mielellään oman joukkueensa otteluita. Lapsiperheet haluaisivat katsella otteluita, mutta viikolla otteluun meno ei ole ensinnäkään halpaa, eikä se ole lasten nukkumaanmenon vuoksi useinkaan mahdollista. Osa vanhuksista jotka ei pääse otteluun haluavat katsella niitä. Työläisistäkin osalla on tilanne, ettei voi viettää ottelun parissa sitä 3.5h, kun television äärellä siihen menee tunti vähemmän. Osalla harrastukset menee niin tiukille ettei pääse otteluun, mutta voi katsoa osan televisiosta.
Jos unohdetaan kaikki muut, niin olisihan se yksinäiselle varakkaalle sinkulle hienoa jos otteluita ei näytettäisi televisiossa ja kaikki menisivät hallille. Pitää kuitenkin muistaa ihmisten elämäntilanne, kun se on kaikilla niin erilainen. Eikä kaikille kiekko ole edes se ykkösjuttu. Nämä saattavat katsoa pelin televisiosta jos se näkyy, tai jättää kokonaan katsomatta. Sitten on se pieni rinki, jotka kävisi otteluissa jos sitä ei muualta näkisi mitenkään. Liigalle ja seuroille tv-sopimuksen myötä tämä tosin olisi tappiollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös