Yhdysvaltain ex-presidentti Donald J. Trump

  • 3 410 103
  • 22 739

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Laitatko vähän linkkiä niihin perustuslainkohtiin mihin väität noiden kaatuvan
Siihen kohtaan, joka tulee ensimmäisenä vastaan. Vaaditaan kongressin hyväksyntä. Presidentti ei päätä tai myönnä rahoitusta, joka Trumpin haavelemiin hankkeisiin tarvitaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siihen kohtaan, joka tulee ensimmäisenä vastaan. Vaaditaan kongressin hyväksyntä. Presidentti ei päätä tai myönnä rahoitusta, joka Trumpin haavelemiin hankkeisiin tarvitaan.
Laitatko nyt sitä linkkiä, mä edelleen odottelen. Tiedätkö joku iso mediatalo tai muu sellainen jonka voisi ajatella lähteeksi nimimerkin Erkka Lapanen sijaan, joka vaan laukoo internetin foorumilla.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Laitatko nyt sitä linkkiä, mä edelleen odottelen. .

Vastaisitko sina kysymykseen jonka olen esittanyt kahdesti ja tagannyt myos sinut siihen postaukseen?


Jos on edelleen mennyt ohi niin toistetaan!

"Voisiko joku Trumpetti selittaa tyhmalle, milla tavalla on kansan hyoty etta tieteellisia jarjestoja (EPA, USDA) on kielletty puhumasta julkisesti tutkimustuloksistaan, ja poistamaan kaikki ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutokseen viittaukset sivuiltaan. Siis jarjestot, tutkimukset ja sivut jotka veronmaksajat rahoittaa? Mika jarkiperainen syy on sille?

Paivan pahkina."
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vastaisitko sina kysymykseen jonka olen esittanyt kahdesti ja tagannyt myos sinut siihen postaukseen?


Jos on edelleen mennyt ohi niin toistetaan!

"Voisiko joku Trumpetti selittaa tyhmalle, milla tavalla on kansan hyoty etta tieteellisia jarjestoja (EPA, USDA) on kielletty puhumasta julkisesti tutkimustuloksistaan, ja poistamaan kaikki ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutokseen viittaukset sivuiltaan. Siis jarjestot, tutkimukset ja sivut jotka veronmaksajat rahoittaa? Mika jarkiperainen syy on sille?

Paivan pahkina."
Trumpetti on soitin, enkä miellä itseäni soittimeksi. Sä voit painua sinne mihin aurinko ei paista juttuinesi. Asiallisesti kun osaisit keskustella niin olisin voinut edes heittää jotain arvauksia Trumpin ajatuksista, mutta kun et osaa ja en osaa lukea Trumpin ajatuksia, niin en myöskään vastaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
BlackWolf, Suomen USA:n entinen suurlähettiläs ainakin sanoi äsken A-talkissa, että käytännössä kongressi päättää kaikesta rahoituksesta. En tiedä meneekö ihan kirjaimellisesti noin, mutta näin hän sanoi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
BlackWolf, Suomen USA:n entinen suurlähettiläs ainakin sanoi äsken A-talkissa, että käytännössä kongressi päättää kaikesta rahoituksesta. En tiedä meneekö ihan kirjaimellisesti noin, mutta näin hän sanoi.
Tuohon on monia tapoja kiertää ja toisaalta Fox ilmoitti vasta näin GOP leaders to Trump: Congress will pay for border wall | Fox News (linkki Fox newssiin)

Ei kyllä yllätä, että niitä vastauksia saa täällä kaivamalla kaivaa kun on vähän Yhdysvaltain laki hukassa, varsinkin se perustuslaki.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Trumpetti on soitin, enkä miellä itseäni soittimeksi. Sä voit painua sinne mihin aurinko ei paista juttuinesi. Asiallisesti kun osaisit keskustella niin olisin voinut edes heittää jotain arvauksia Trumpin ajatuksista, mutta kun et osaa ja en osaa lukea Trumpin ajatuksia, niin en myöskään vastaa.

Run Forrest Run!!

Eli et pysty vastaamaan kysymykseen jarkiperaisesti ja sitten alkoi itku ja hammasten kiristys. @BlackWolf

Ei ole kylla ensimmainen kerta kun Trumpin kannattajalta loppuu pelimerkit heti alkuun.

Olisko muilla, hiukan kyvykkaammilla (onko niita?) Trumppaajilla mitaan vastauksia kun tama ensimmainen nero juoksi kadet heiluen karkuun ja itki mennessaan. Tulkaa auttamaan kanssatrumppaajaanne hadassa kun se ei itse osaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei kyllä yllätä, että niitä vastauksia saa täällä kaivamalla kaivaa kun on vähän Yhdysvaltain laki hukassa, varsinkin se perustuslaki.

Heh, useimmilla todellakin on. Pieni osa on ehkä sen perusteellisesti lukenut, mutta noistakin 99% menee sormi suuhun, jos pitäisi todella alkaa sitä tulkitsemaan. Asioista voi kyllä puhua vähän suppeammallakin pohjalla, jos perusteet ovat kunnossa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Heh, useimmilla todellakin on. Pieni osa on ehkä sen perusteellisesti lukenut, mutta noistakin 99% menee sormi suuhun, jos pitäisi todella alkaa sitä tulkitsemaan. Asioista voi kyllä puhua vähän suppeammallakin pohjalla, jos perusteet ovat kunnossa.
Taitaa viimeisin perustulain muutos/lisäys olla jo yli 20 vuotta vanha tuolla, muistaakseni liittyi siihen ettei valitut kongressin edustajat voi kesken kautensa muuttaa omia palkkioitaan. Ei huono muutos. Koko muuri asiahan ei liity tuohon perustulakiin millään tavalla, eikä myöskään kidutus juttu. Tosin eipä taida ihmiset tajuta Suomen lainkaan perään että miten perustuslaki eroaa siitä ajantasaisesta laista.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Jotenkin tässä vaistomaisesti on sellainen olo, että Steve Bannon on se, joka siellä taustalla määrää mitä tehdään ja mitä sanotaan, ja Trump on ikään kuin sätkyukko, joka sätkyy ja heiluu ihan niin kuin Bannon naruista vetelee. Jossain valeuutisissa todettiinkin, että Trumpin virkaanastumispuheen kirjoittivat Bannon ja kumppanit suurelta osin, eikä Trump itse, vastoin sitä mitä Trump oli väittänyt (varmaan Bannonin ohjeistamana näin väittänyt). Siellä on Bannonin kanssa juonimassa joku Steve Miller myös, mutta en oikein hänestä tiedä mitään. Luulen, että Bannon on se jengin nero pomo, mutta tämä on kaikki mutua. Ja tämä Kellyanne Conway on ihan samanlainen sätkyakka kuin Trump on sätkyukko. Tällainen olo on minulle tullut, miten muilla?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Antaa palaa, @Vanha Len ja muut. Valistakaa tyhmaa.

Mistä vitusta minä tietäsin? Olen muutenkin avoimesti kertonut etten tiedä jenkkien asioista. En vaan tuomitse ketään ennenkuin on oikeasti aiheellsta. Tuo, kun kirjoitit, että valistakaa tyhmää...kirjoitit itse. Minusta et ole tyhmä vaan ainoastaan fanaattinen, joka dumaa kättelyssä erilaisesti pohtivat kirkoittelijat.

Ja tämäkin ainoastaan minun näkemys.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Jotenkin tässä vaistomaisesti on sellainen olo, että Steve Bannon on se, joka siellä taustalla määrää mitä tehdään ja mitä sanotaan, ja Trump on ikään kuin sätkyukko, joka sätkyy ja heiluu ihan niin kuin Bannon naruista vetelee. Jossain valeuutisissa todettiinkin, että Trumpin virkaanastumispuheen kirjoittivat Bannon ja kumppanit suurelta osin, eikä Trump itse, vastoin sitä mitä Trump oli väittänyt (varmaan Bannonin ohjeistamana näin väittänyt). Siellä on Bannonin kanssa juonimassa joku Steve Miller myös, mutta en oikein hänestä tiedä mitään. Luulen, että Bannon on se jengin nero pomo, mutta tämä on kaikki mutua. Ja tämä Kellyanne Conway on ihan samanlainen sätkyakka kuin Trump on sätkyukko. Tällainen olo on minulle tullut, miten muilla?

Sama tuntuma täälläkin. Melkoinen taustapiru jonka kädenjälki monessa Trumpin ajamassa asiassa. Pro-Israel ja EU:n hajoittaminen ne näkyvimmät sillä ne ilmestyi Trumpin puheisiin Bannonin myötä ja vahvistuu koko ajan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mistä vitusta minä tietäsin? Olen muutenkin avoimesti kertonut etten tiedä jenkkien asioista. En vaan tuomitse ketään ennenkuin on oikeasti aiheellsta. Tuo, kun kirjoitit, että valistakaa tyhmää...kirjoitit itse. Minusta et ole tyhmä vaan ainoastaan fanaattinen, joka dumaa kättelyssä erilaisesti pohtivat kirkoittelijat.

Ja tämäkin ainoastaan minun näkemys.

Niin, mutta ma en kysellyt mitaan "erilaisia pohdintoja" vaan ihan jarkiperaisia syita. Kukaan ei tunnu niita pystyvan tarjoamaan ja @BlackWolf juoksi karkuun.

Kun niita jarkiperaisia syita ei ole nakopiirissa, jokaisen trumpistin pitaisi tykonaan miettia etta miksi ei ole ja miksi niin tehdaan vaikka siina ei ole mitaan jarkea.

Se on hyvaksyttavaa etta sanot ettet tieda. Se miksi et tieda (ja miksi kukaan muukaan ei tieda) pitaisi herattaa Trumpin kannattajissakin kysymyksia. Jos "vapaan maailman johtaja" tekee jarjenvastaisia ja meille kaikille vaarallisia linjanvetoja, ei siina pitaisi enaa sokean henkilokulttifanituksen paljoa painaa.

Tiedemiehet siirsivat Trumpin temppujen takia symbolista tuomiopaivan kelloa puoli minuuttia lahemmas keskiyota. Apocalypse is 30 seconds closer, say Doomsday Clock scientists - BBC News
 

Tuamas

Jäsen
Kybersota-Trump, joka morkkasi Demokraatteja privaattiosoitteiden käyttämisestä ja hakkeroinnin kohteeksi joutumisesta. Taisipa mies puhua jotain siitä, kuinka hänen hallinnollaan tulee olemaan kaikki paremmin tälläkin saralla.

Kaverin pressipäällikkö sitten twiittasi ilmeisesti oman salasanansa Trump's press secretary Sean Spicer sends then deletes cryptic tweet as Twitter speculates 'he released nuclear codes' - Mirror Online

Ja ilmeisesti sekä tuo Pressec-tili, että Potus-tili oli linkattu alkuun gmail-osoitteisiin.

Shillälailla.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jotenkin tässä vaistomaisesti on sellainen olo, että Steve Bannon on se, joka siellä taustalla määrää mitä tehdään ja mitä sanotaan, ja Trump on ikään kuin sätkyukko, joka sätkyy ja heiluu ihan niin kuin Bannon naruista vetelee. Jossain valeuutisissa todettiinkin, että Trumpin virkaanastumispuheen kirjoittivat Bannon ja kumppanit suurelta osin, eikä Trump itse, vastoin sitä mitä Trump oli väittänyt (varmaan Bannonin ohjeistamana näin väittänyt). Siellä on Bannonin kanssa juonimassa joku Steve Miller myös, mutta en oikein hänestä tiedä mitään. Luulen, että Bannon on se jengin nero pomo, mutta tämä on kaikki mutua. Ja tämä Kellyanne Conway on ihan samanlainen sätkyakka kuin Trump on sätkyukko. Tällainen olo on minulle tullut, miten muilla?


Et ole ajatuksesi kanssa yksin.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Jotenkin tässä vaistomaisesti on sellainen olo, että Steve Bannon on se, joka siellä taustalla määrää mitä tehdään ja mitä sanotaan, ja Trump on ikään kuin sätkyukko, joka sätkyy ja heiluu ihan niin kuin Bannon naruista vetelee. Jossain valeuutisissa todettiinkin, että Trumpin virkaanastumispuheen kirjoittivat Bannon ja kumppanit suurelta osin, eikä Trump itse, vastoin sitä mitä Trump oli väittänyt (varmaan Bannonin ohjeistamana näin väittänyt). Siellä on Bannonin kanssa juonimassa joku Steve Miller myös, mutta en oikein hänestä tiedä mitään. Luulen, että Bannon on se jengin nero pomo, mutta tämä on kaikki mutua. Ja tämä Kellyanne Conway on ihan samanlainen sätkyakka kuin Trump on sätkyukko. Tällainen olo on minulle tullut, miten muilla?

Tottakai strategit on siellä taustalla isosti, on Trumpin heikkoutta mikäli hän – George W. Bushin tyyliin antaa liikaa painoarvoa avustajilleen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jotenkin tässä vaistomaisesti on sellainen olo, että Steve Bannon on se, joka siellä taustalla määrää mitä tehdään ja mitä sanotaan, ja Trump on ikään kuin sätkyukko, joka sätkyy ja heiluu ihan niin kuin Bannon naruista vetelee. Jossain valeuutisissa todettiinkin, että Trumpin virkaanastumispuheen kirjoittivat Bannon ja kumppanit suurelta osin, eikä Trump itse, vastoin sitä mitä Trump oli väittänyt (varmaan Bannonin ohjeistamana näin väittänyt). Siellä on Bannonin kanssa juonimassa joku Steve Miller myös, mutta en oikein hänestä tiedä mitään. Luulen, että Bannon on se jengin nero pomo, mutta tämä on kaikki mutua. Ja tämä Kellyanne Conway on ihan samanlainen sätkyakka kuin Trump on sätkyukko. Tällainen olo on minulle tullut, miten muilla?

Bannon varmaan on monessa takana, mutta en kyllä usko, että hän vetelee Trumpia naruista taoi Trump on sätkyukko. Kummankaan elämä tätä ennen ei tue tällaista johtopäätöstä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Bannon varmaan on monessa takana, mutta en kyllä usko, että hän vetelee Trumpia naruista taoi Trump on sätkyukko. Kummankaan elämä tätä ennen ei tue tällaista johtopäätöstä.

Ei Trumpia kokonaan kukaan kontrolloi. Jos joku kontrolloisi, ei han olisi telkkarissa kertomassa ettei usko todellisuuteen. Mielisairaus kun on huonoksi presidenttiydelle.

Tietysti voisi kai teoriassa olla niin etta joku taustapiru antaisi Trumpin kayttaytya julkisuudessa kuin hemmoteltu kakara, jotta mediat voivat tuhlata aikaansa hanen alyttomyyksiensa ihmettelyyn silla aikaa kun verhon takana hiljaisuudessa yritetaan lyoda lapi kaiken maailman kauheuksia. Tahan mennessa media on kylla naennaisesti onnistunut keskustelemaan myos Trumpin tekemista paatoksista, vaikka toki paljon aikaa on kaytetty hanen vaihtoehtotodellisuutensa ihmettelyyn,

Siis jossain maarin onnistunut taktiikka, jos sellainen taktiikka on. On jotenkin vaikea nahda talla hetkella etta mika se "End game" on. Bannonin motivaatiot saattavat olla enemman "roturealistien" mieleen, kun taas Trumpin motivaatio on Donald J. Trumpin promotointi.
 

Tuamas

Jäsen
Meksikolle on tarjolla 20% veroja. Ei Trump kyllä yhtään aikaile näiden heittojen kanssa ... Tämä pieni muuri projekti varmaan hiukan vaikuttaa Meksikon talouteen. Jännä nähdä tuleeko joku läntinen maa tueksi ja avuksi kun iso kiusaa pienempää...

Trump wants 20% tax on imports from Mexico to pay for wall - CNNPolitics.com

Niin, siis tuo on tullimaksu, jonka käytännössä maksavat tavaroiden ostajat.

Eli amerikkalaiset kuluttajat ja yritykset muurin maksavat kohonneina hintoina.

Toki temppuna menee sukkana läpi kannattajakunnalle.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
BlackWolf, Suomen USA:n entinen suurlähettiläs ainakin sanoi äsken A-talkissa, että käytännössä kongressi päättää kaikesta rahoituksesta. En tiedä meneekö ihan kirjaimellisesti noin, mutta näin hän sanoi.

Jotenkin noin, eli kongressi päättää kyllä rahoituksesta ja tämän lisäksi budjetista. Eli ei Trump voi mielivaltaisesti rakentaa muuria, palkata lisää poliiseja ja keventää verotusta. Eihän tuossa ole mitään järkeä, kyllä jokin järkevä rahoitus tuohon tulee hommata. Toki Trump voi kiristää tuontiveroja, mutta silloin aika moni kääntää katseensa Kiinaan ja Venäjään.

Kyllä Kiinan ja Venäjän johto hierovat käsiään ja nauttivat tästä. Vuoden lopussa USA:lla on turistin rooli maailmanpolitiikassa, vaikka sotilaallisesti tulee olemaan edelleen iso.

Ja ymmärrän kyllä noita virkamiehiä, jotka eroavat tehtävästään. Onhan USA:ssa ensimmäistä kertaa presidentti, joka ei kuuntele neuvoja vaan vetää fiiliksen mukaan. Toki päätökset varmasti ajaa omaa etuaan, mutta ei ainakaan USA:n. Tuo irtaantuminen esimerkiksi Tyynenenmeren kauppasopimuksesta on Kiinalle lottovoitto ja he voivat ottaa alueen haltuunsa. Tuossa oleminen oli USA:lle strategisesti ajateltuna fiksua, taloudellisista hyödyistä siitä ei ollut koskaan kyse. Mutta eihän Trump tätä ymmärrä, ei hän ole politiikko, vain populisti.

Näin kärjistetysti.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Steve Bannon: Who is Donald Trump's chief strategist and why is he so feared?

"The racist, fascist extreme right is represented footsteps from the Oval Office. Be very vigilant America." @Amerikanihme , olen kanssasi samoilla linjoilla mutta en usko että Bannon ihan yksinään tuolla taustalla häärii. Olen jo pitkään miettinyt mikä on tämän uuden äärioikeiston tavoite ja motiivit toiminnalleen,mikä heitä ajaa. Onko se pelkkä vallanjano vai onko taustalla taloudellista voitontavoittelua? Tämä muusta maailmasta eristäytyminen ja protektionismi nostattaa myös kulmakarvoja, ei se sisämarkkina yksin elätä. USA on valtiona pahasti velkaantunut ja tulee Trumpin kaudella velkaantumaan lisää. Katsotaan mitä tuleman pitää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös