Yhden illan jutut

  • 6 346
  • 10

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Yhden yön jutut

No niin, en nähnyt tästä ketjua joten ajattelin avata sellaisen. Olen jo pitkään ihmetellyt tätä asiaa. Miksi ihmiset yleensäkään harrastavat yhden illan(yön) juttuja, mikä niissä kiinnostaa? Kyseessä on mielestäni hyvin selvästi nykyajan luoma ilmiö, ehkä siksi se risoo niin itseäni paljon. Ajattelin tässä tiedustella kanssakirjoittajien mielipiteitä. Myös siitä kumpi on parempi, parisude vai irtoseksi.

No niin, sana on vapaa. Mietteitä asian tiimoilta.

EDIT: otsikon tarkennus
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Yhden illan juttuhan voi syntyä ihan sattumalta. Siis illan päätteeksi jonkun luokse, josta tosiasiassa ei niin välitä muuten kuin juuri sen yhden yön verran ja silloin on kysymyksessä vain seksi.

Vaikea sanoa kumpi on se oikea ja parempi, vakaa parisuhde vai yhden yön juttu. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Itse harrastan molempia ja myös pidän molemmista.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkuun lienee paikallaan todeta, että vaikka yhden illan jutut ovat varmaan viimeisten vuosikymmenten aikana lisääntyneet (onko faktaa kellään), ei kyseessä suinkaan ole mikään nykyajan keksintö. Kyllä kautta aikain ollaan oltu holtittomaan sukupuolikäyttäytymiseen taipuvaisia, joskin asiaa on aiemmin harrastettu enemmän piilossa ja häpeillen, eikä sitä ole samalla tavalla hyväksytty osaksi normaalia toimintaa.

Itse olen aina sitoutumattomana ollessani harrastanut yhden illan juttuja mahdollisimman paljon ja estoitta, joskaan en niitä ole mitenkään ensisijaisesti metsästänyt, vaan jonkun kanssa on päädytty yksiin enemmänkin muun hauskan pidon ohessa. Ja turha sitä kai on käydä kiistämään, että kyseessä on lähes pelkästään seksistä. Muita pienempiä syitä ovat läheisyyden kaipuu ja oman viehätysvoiman ja ehkä miehisyydenkin testaus.

Yhden illan juttuihin saattaa monesti liittyä ikäviäkin piirteitä, kuten turhaan soittoa odottamaan jäävä toinen osapuoli tai jonkinlainen hyväksikäytetyksi tulemisen tunne, mutta jos pelisäännöt ovat kummallekin selvät ja samat, on yhden illan juttuja vaikea paheksua.

Nykyään en naineena miehenä suin surminkaan heittäydy irtosuhteeseen, mutta vapaille miehille ja naisille voin yhden illan juttua vilpittömästi suositella tasaisen arjen piristäjäksi. Pitäkää kuitenkin toisistanne sekä itsistänne huoli niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Snakster
Alkuun lienee paikallaan todeta, että vaikka yhden illan jutut ovat varmaan viimeisten vuosikymmenten aikana lisääntyneet (onko faktaa kellään), ei kyseessä suinkaan ole mikään nykyajan keksintö. Kyllä kautta aikain ollaan oltu holtittomaan sukupuolikäyttäytymiseen taipuvaisia, joskin asiaa on aiemmin harrastettu enemmän piilossa ja häpeillen, eikä sitä ole samalla tavalla hyväksytty osaksi normaalia toimintaa.

Tässä olet kyllä aivan oikeassa. Olisi pitänyt avauksessa tarkentaa, että oikeammin yhden yön juttujen määrä ja "julkisuus" on räjähtänyt käsiin. Vai onko sittenkään.. Jos yhden yön juttujen todellinen laajuus onkin liioiteltu?
 

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen "pitkän linjan sinkku", enkä suinkaan välttämättä omasta tahdostani. Siis kuka nyt ei haluaisi löytää ihmistä, johon pystyisi rakastumaan sekä henkisellä että fyysisellä tasolla ja rakentaa tasapainoisen ihmissuhteen tämän kanssa??!! Yhden illan jutut voi olla ok, jos pystyy olemaan "estoton" eli ei jännitä tai tunne oloaan epämukavaksi. Itse kun satun kumminkin edustamaan naissukupuolta (jotka keskimäärin kai suhtautuvat yhden illan suhteisiin ei-niin-kevyesti kuin miehet) ja kun vielä on vähän taipumusta jännittää, yhden illan jutut ei todellakaan ole mun juttuni. Niitä on kokeiltu ja huonoksi todettu, ainakin yleensä. Omien kokemusteni mukaan miehillä vielä on omituinen tarve tivata "kerro mulle mitä sä haluat!", mikä ei ollenkaan auta asiaa. Omista mieltymyksistä on tarpeeksi vaikeaa kertoa omallekin kumppanille, saatika sitten ihan vieraalle miehelle. Sitten vielä päälle se seuraavan päivän morkkis... OH SHIT!

Kuitenkin tahdon korostaa, etten käy yhden illan juttuja harrastavia tuomitsemaan. Päin vastoin! Toivoisin itsekin, että pystyisin niihin, sillä pitkä sinkkuaika yhdistettynä siihen faktaan, ettei syystä tai toisesta voi harrastaa yhden illan juttuja, tarkoittaa mitäpä muutakaan kuin pitkää ja helvetin masentavaa kuivaa kautta!;) Ei ole kuulkaa helppoa minullakaan!
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti ShakesBier
Omien kokemusteni mukaan miehillä vielä on omituinen tarve tivata "kerro mulle mitä sä haluat!", mikä ei ollenkaan auta asiaa. Omista mieltymyksistä on tarpeeksi vaikeaa kertoa omallekin kumppanille, saatika sitten ihan vieraalle miehelle.

Älä muuta sano, itselläni nämä "mitä sa haluut" -jutut on kyllä yksi suurimmista turn offeista mitä voin kuvitella. Ja ikävä kyllä kuulen sitä aika usein naisilta, touhua siinä nyt sitten jotain kun toinen hokee koko ajan että "mitä sä haluut, ihan mitä tahansa, sano nyt, kerro vaan, mä teen ihan mitä sä haluut..." Tsiisös. Minne on hävinnyt spontaani seksi missä kumpikin pitää turpansa kiinni, nai niinkun kanit, ja antaa ruumiin puhua?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No yhden illan juttuja on ollut minullakin, kuten varmaan kaikilla. en niitä ole koskaan metsästänyt vaan niihin olen ajautunut, ihan molempien omasta tahdosta vietistä johtaen. Toki joillain saattaa olla liina suuret odotukset, mutta mitään tuskin on luvattu, joten säännöt ovat selvät. Mikään suurkuluttaja en sen sijaan koskaan ole ollut, joten sellaista minusta ei saa. En tosin paheksu heitäkään.

Enemmän paheksun ihmisiä, jotka eläävät parisuhteessa, joka on "ihan kiva" mutta annetaan toisen osapuolen ymmärtävän enemmän kuin koskaan ollaan valmiita antamaan. parisuhde ilman oikeaarakkautta on turhaa, ja useimmiten toisen osapuolen huijausta, toki jos homma on molemmille selvä niin ei siinä mitään. Pelkän tavan vuoksi sen sijaan minusta on turha seurustella, mutta näin taitaa monesti tapahtua yhteiskunnan painostuksesta ja tavoista johtuen, sekä pelkästä läheisyyden kaipuusta.

Yhden illan juttuja en nykyajan jutuksi: Niitä on ollut mailman sivuun asti, mutta nykyään se tavallaan on trendikästä, kuten sinkkuilu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En harrasta vakiosuhteita, enkä sen enempää yhden illan juttujakaan. Jälkimmäiset tekisivät varmasti huonoa henkiselle tasapainolleni, luulen minä.
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti Snakster
Alkuun lienee paikallaan todeta, että vaikka yhden illan jutut ovat varmaan viimeisten vuosikymmenten aikana lisääntyneet (onko faktaa kellään), ei kyseessä suinkaan ole mikään nykyajan keksintö. Kyllä kautta aikain ollaan oltu holtittomaan sukupuolikäyttäytymiseen taipuvaisia, joskin asiaa on aiemmin harrastettu enemmän piilossa ja häpeillen, eikä sitä ole samalla tavalla hyväksytty osaksi normaalia toimintaa.

Runks, runks, lisätarkennusta: naiset ovat olleet niitä, joille irtoseksin ihanuus on avautunut vasta sekularisaation myötä. Sitä ennen suurin osa heistä on joutunut tosiaan häpeilemään ja piilottelemaan. Miehet puolestaan ovat aina osanneet, paitsi nauttia kauniimman sukupuolen tarjoamista mahdollisuuksista, myös jakaa nämä kokemukset toistensa kanssa, herraseurassa tosin, ei niinkään iltapäivälehdissä ja "tolkkareissa".

Kaikille, jotka pystyvät luontevasti suhtautumaan näihin yöllisiin piipahduksiin ja päiväkahveihin täytyy vain todeta että go for it. Ehkä se on tottumuskysymys...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
En käytä. Ei ole tarvetta.
Mun mielestä yhden illan jutuissa ei ole mitään hohtoa. Ainakaan itselleni. Seksi tuntuu paljon paremmalta, kun tuntee toisen vähän paremmin kuin vain parin tunnin ( tai vähemmän ajan ) perusteella.
Vähän on tutustunut toiseen, niin on edes pieni tuntemus ja läheisyys. Silloin seksikin on paljon parempaa, kun on tieto, että se toinen ei välttämättä lähde aamulla heti ennen puuronkeittoa pois.

Minun mielestä yhden illan suhteessa on huonoa seksiä. Myönnän, että poikkeuksia voi olla, että tapaus onkin villiä, huikeata seksiä.
Hyvä masturbaatiokin voittaa huonon seksin. Ihan koska vaan sata-nolla.

Muutaman kerran olisi ollut paikka yhden illan juttuun( tai mistä sen tietää, mitä siitä olisi tullut). Yhdellä kertaa vastapuoli oli selkeästi miestään pettämässä. Ei käy. Ei ikinä. Toisten naisiin ei kosketa. Piste. Mulla on jotain periaatteita, tämä on yksi niistä.
Takaisin aiheeseen, niin ei tee edes mieli kokeilla yhden illan juttua. Jos se nainen on todellakin kiinnostunut musta, kyllä se haluaa vielä nähdä.
Toki nukkuminen vierekkäin samana yönä on sallittua, ja ehkä pari muuta asiaa myös, mutta pissavehkeitä ei soviteta yhteen ekalla kertaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tatzka
.
Enemmän paheksun ihmisiä, jotka eläävät parisuhteessa, joka on "ihan kiva" mutta annetaan toisen osapuolen ymmärtävän enemmän kuin koskaan ollaan valmiita antamaan. parisuhde ilman oikeaarakkautta on turhaa, ja useimmiten toisen osapuolen huijausta,

Enpä voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi!!! Ja näitä parisuhteita on Todella paljon, joka on todella valitettavaa ja surullista.

Viestin lähetti Pärde
.
Miksi ihmiset yleensäkään harrastavat yhden illan(yön) juttuja, mikä niissä kiinnostaa?

Lyhyesti sanottuna romut reppuun ja himaan!



nimim.Irtoseksi kunniaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös