Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 475 312
  • 5 186

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Taas vaihteeksi tällainen yö, ettei uni vaan tule silmään. Se on jännä, että miten näitä aina välillä tulee. Viikonloppunakin menin kuitenkin suhteellisen aikaisin nukkumaan. Noh, Oilers - Sharks alkaa kohta, joten jos sitä vähän aikaa katselisi. Onneksi tällä viikolla ei muuta ohjelmaa ole muuta kuin yhden tehtävän teko ja palautus ennen perjantaita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onhan meillä yö, hetki pimeyden ja ehkä jopa levon. Ja tänään on taas edessä aamu. Ja huomennakin taas ilta. Kuka tietää milloin on missä mitäkin. Eilen olin jotain, tänään sitäkin ja huomenna ehkä jotain muutakin. Kuka kertoo mitäkin...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vatkasin tänään käden kipeäksi piparin parissa.

Piparitaikinaa tein, ja syystä tai toisesta sitä sai pyöritellä oikein urakalla. Ei yleensä ole tarvinnut ihan tuolla lailla vääntää. Toivottavasti on kuitenkin hyvää. Huomenna (tai tänään) se selviää, nyt taikina miettii tekosiaan jääkaapissa yön yli.

Jääkaapissa odottaa myös paketillinen kengurupihvejä, jotka ostin Lidlistä. Kössi pääsee pannulle varmaan huomenna. Tai siis tänään.

Torstaina on odotettu ja kunnioitettu päivä, Talvipäivänseisaus. Vuoden lyhin päivä, pimeyden ja synkkyyden voitonjuhla ja raskain päivä vuodessa. Perjantaina onkin sitten muutamia sekunteja valoisampaa. Sen jälkeen tämänkertainen kaamospaska on päivä päivältä voitetumpi, vaikka raskas taival vielä onkin edessä tammikuussa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olenkohan ainut lapsenmielinen jolle nämä jouluaattoa edeltävät "viimeiset" yöt ovat aika tervan juontia. Ei malttaisi nytkään nukkua kun odottelee jo huomista. Silloin päivä täynnä kiinnostavaa joulutekemistä. Ja tietenkin odottelee kovasti jo neljän yön päässä olevaa joulua.

Ja se viimeinen yö ennen jouluaattoa vasta paha onkin. Sen yleensä melkein valvon. Ei minua enää ne lahjat niinkään kiinnosta mutta muuten sitä odottelee joulua malttamattomana.

Miksi minä sitä joulua sitten niin paljon odotan? Mikä on parasta joulussa?

Varmaan se jouluaaton ohjelma kokonaisuudessaan. Joulusauna, syömiset, television osin jouluinenkin ohjelmatarjonta. Ja sitten ykkösjuttuja on myöskin siskon pojan riemu ja jännitys. Ja muutenkin se kun saa viettää aikaa lähimmäisten kanssa.

Jouluna on myös kaunista, kun erilaiset koristeet koristavat pirttiä ja tunnelmalliset joululaulut soivat. Kyllä joulu onkin vaan vuoden kohokohta ja ykkösjuhla. Oikeastaan ainoa juhla jota oikeasti juhlin.

Olenkohan kovin nolo kun tämän kaiken paljastan? No mutta olkoot, joulu on kuitenkin vain kerran vuodessa. Isänpäivä on joka syksy.
 

Ceeht

Jäsen
Tulin juuri kotiin pyörälenkiltä ja ihmettelen suuresti, miksi kaikki grillit ovat kiinni juuri kun niitä eniten tarvittaisiin hirveän nälän nujertamiseen. Kolme tuli vastaan täysin pimeänä ja yhdestä vain ilmoitettiin, että olemme jo kiinni. Olisiko tässä jollekin hyvä markkinarako: nälkäisten pyöräilijöiden ruokkiminen yön pimeinä tunteina?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Merkitsin kaikki osiot luetuiksi. Kyllästyin siihen, että lukemattomien ketjujen joukossa näytti olevan ties mitä skeidaa ympäri foorumia. Tai siis lähinnä Vapaan puolella, muita osioita en Maajoukkueosion, Yleisen jääkiekko-osion ja TuTo-osion lisäksi juuri luekaan kuin harvoin.

Tänään tuli myös leivottua aiemmin mainitsemani piparitaikina. Kelpo pipareita, maistuvat kyllä.

Tänään saapui myös Verkkokaupan tilaukseni, 2x12 setti 12 unssin jenkkitölkkejä, Dr Pepper USA Real Sugaria. "I never drink... wine", Draculaa mukaellakseni. "I drink... cola beverages!"
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään tein... Eiku se oli eilen. Eli huominen on tänään.

Silloin siivoan saunan ja teen yhden kynttilän. Tänään paistetaan myös kinkku ja tehdään tuuvinki (eli immelletty perunalaatikko). Tunteeko kukaan kyseistä jouluruokaa? Tämä ei tykkää koko laatikosta mutta seuraa kun joku muu tekee ja kommentoi tekemistä. Tuuvinki menee kyllä hyviin suihin ilman minun syömistäkin

Joululiinat ja -koristeet laitellaan tänään... Kuusi tuodaan sisälle ja koristellaan. Viimeiset lahjat voi pakata. Lyhteen ja talipötkön voi laittaa jouluksi linnuille. Onhan tässä ajattelemista yöksi. Ehkä olisi parempi ihan vain nukkua. Aatonaattona...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koko päivän kierros sukulaisilla ja myös haudoilla. Koen sen jälkeen ansainneeni muutaman oluen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hautakäynti minullakin takana, ei tosin ihmishaudalla. Vanhempiani näin samalla reissulla, kotona kävi myöhemmin läheiseni täti ns. kahvilla.

Sitten lämmitin lasagnea, tein mifu-suikaleista, kermasta ja pastasta kakkosaterian ja äsken söin kello viiden unettomuusvitutukseen kaksi juustosämpylää tuhdilla maksamakkarapäällysteellä. Saunaankin ehdin, plus katsoin Outlanderin keskiviikkoisen jakson rästistä.

Lisäksi olen silpunnut paperisilppurilla 10 astiallista vanhoja tarpeettomaksi käyneitä papereita Kelalta, eri oppilaitoksista, laskupapereita, kuitteja ynnä muita ynnä muita. Silppuaa hyvin muuten, mutta kone hyytyy aina noin 3+ astian jälkeen ja pitää odotella pari tuntia, että sitä voi taas käyttää. Kerään silput valtavaan 200l mustaan jätesäkkiin ja vien sitten aikanaan roskiin. Ehkä joku tehokkaampi industrial-malli olisi parempi, mutta sellainen on liian kallis.

Silppuamisessa on tietty meditatiivinen, tyydyttävä puolensa. Saa pistää paskaksi kaikenlaisia lappuja, lippuja ja eri organisaatioiden lähettämiä byrokratiakirjeitä. Kuulosuojaimet on pakko pitää samalla kun silppuroi, muuten lähtisivät loputkin vähäiset kuulosolut.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olisipa nakkeja jääkaapissa. Ei ole. On kalkkunaa kumminkin. Kylmä kalkkuna maittanee, jos en saa unta. Tai enhän minä ole saanut unta, kello on jo kohta viisi aamulla. Vituttaa keli ja vituttaa vuoden vaihtuminen. Juuri kun alkoi tottumaan vuoteen 2017 joten kuten niin jo se kohta vaihtuu noin 43h päästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Niinhän tässä taas kävi etten käynyt ajoissa nukkumaan ja valvon edelleen. Se on ollut vuosia minulle paheena. Välillä luen kirjaa liian myöhään. Tänään olen kuunnellut musiikkia radiosta ja olen mietiskellyt kaikenlaista saamatta unta. Mutta nyt laitan radion kiinni, vedän peiton korville ja yritän nukkua. Kauniita unia...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensimmäinen yö uusien hammaskiskojen kanssa. Onhan tässä tullut sentään 2,5 vuotta kärsittyä helvetin huonoista yöunista, koska on pitänyt herätä viidestä kahdeksaan kertaan yössä hampaiden vuoksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ensimmäinen yö uusien hammaskiskojen kanssa. Onhan tässä tullut sentään 2,5 vuotta kärsittyä helvetin huonoista yöunista, koska on pitänyt herätä viidestä kahdeksaan kertaan yössä hampaiden vuoksi.

Toivottavasti saat nukuttua, huonot yöunet ovat kirous. Täällä minäkin taas olen. Tosin en hampaiden takia vaan muista syistä. Hetken jo luulin saavani unta ns. normaalisti ja yllättävän aikaisin eli ennen puolta yötä. Turha luulo.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vetäydyin omaan sänkyyn onnistuneen ammuntasession ja tälle vuodelle nosteltujen kuohuvien jälkeen. Jotkut jatkaa vielä juomista, napostelua ja juttelua alakerrassa. Minä en viitsinyt enää. Huono emäntä lähti lepäämään. Vieläkin kylillä paukkuu. Kellä riittää näin pitkäksi aikaa paukuteltavaa. Parasta olisi käydä nukkumaan... HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2018!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä taas. Kuuntelen Novan Retro-perjantaita. Mukavaa musiikki minun nuoruudesta. Mainokset vaan häiritsee kuuntelua mutta ne ovat elinehto kaupalliselle radiolle. Olen vetäytynyt omiin oloihini miehestäni huolimatta. Illalla oli kivaa yhdessä, nyt haluan olla omissa oloissani. Koska minua ei taaskaan nukuta ja toinen nukkuu jo rauhassa. Huomenna tavataan taas...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näköjään vahvat huhut Jatkoajan keskustelupalstan inflaatiosta pitävät paikkansa, kun tässä ja joskus aikoinaan vilkkaassa Kalsarikänni-ketjussakin vallitsee vakava matalasuhdanne. KK-ketjuunkaan kukaan ei ole mitään kirjoitellut vai mennäänkö Jatkoajassakin tipattomalla? Kolme päivää vapaata ja vaimokin töissä koko viikonlopun, joten punkku narahti tossa pari tuntia sitten.
Kivaa on olla parisuhteessa ja olla joku, jonka kanssa jakaa arkea, mutta silti arvostan välillä näitä omia hetkiä, kun saa vaan ihan olla yksikseen koko huushollissa ja vaiks lueskella Jatkoaikaa viiniä nauttien ja välillä jopa kirjoitella tänne.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämähän on yö ja ketju. Nukkumaan voisin käydä jos jaksaisin ja viitsisin. Kuuntelen musaa radiosta ja mietin viikonlopun menoja. Ehkä jääkiekkoa Vierumäellä, ehkä hiihtoa pellolla, ehkä ihan vain siivousta kotona.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Voiko etäsuhteet toimia? Pettääkö jompi kumpi automaattisesti välimatkan takia?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas täällä. Valvottaa. Ei kai pitäisi juoda puolen kahdeksan aikaan mukillista kahvia kun ei ole siihen tottunut. Kello alkaa lähennellä kahta eikä vieläkään väsytä. Olen kyllä laittanut päätä tyynyyn ja silmiä kiinni ja odotellut unta. Mutta se on jossain kaukana. Yritetään uudelleen. Pää tyynyyn, simmut kiinni ja mielikuvitusmaailmaan upoksiin. Jostain se rauha ja uni löytyy. Toivottavasti ennen aamua kuitenkin.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Wasted.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
I don't know if you've ever watched CNN for 20 hours in one day. It's the most depression thing you will ever watch. "WAR! FAMINE! DEATH! DEPRESSION! RECESSION! WAR! FAMINE! DEATH! DEPRESSION! RECESSION! And then you look outside and it's all *crickets* Where is this shit happening?

Olen saattanut katsoa liikaa Bill Hicksin komedia spesiaaleja. Ja joo en ole nukkunut noin kahteen päivään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös