XIX Pitsiturnaus, Rauma, 3.8.2012

  • 62 117
  • 81

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Eihän noista kaikista lauluista selvää saa mutta suurimmasta osasta kyllä. Pääasia, että ääntä lähtee.

Ja Rommelin kanssa samaa mieltä. Tuo Satakunnan laulu on opittu jo kerhoaikana. Kyllä se pitää osata.

Sama kuin ei osaisi suvivirttä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällaisena nuoremman sukupolven edustajana täytyy todeta, ettei tuota satakunnan laulua ihan kovin usein tule kuultua. Sanoista ei ollut tuon taivaallista tietoa ennen boikien versiota.

Eli kai mä olen sivistymätön, tai vaan nuori? :D
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tällaisena nuoremman sukupolven edustajana täytyy todeta, ettei tuota satakunnan laulua ihan kovin usein tule kuultua. Sanoista ei ollut tuon taivaallista tietoa ennen boikien versiota.

Eli kai mä olen sivistymätön, tai vaan nuori? :D

Eikö satakuntalaisissa kouluissa enää opeteta kyseistä laulua? Silloin joskus muinoin kun itse koulua kävin, ala-asteella laulettiin jossain vaiheessa läpi kaikki maakuntalaulut. Tuota omaa kotoista toki selvästi eniten, joten se jäi ainakin jollain tavalla mieleen.

Ei kai se siinä tapauksessa sivistymättömyydestä kerro, jollei kyseinen kipale kuulu opetusohjelmaan. Lähinnä se kertoo opetuksen puutteellisuudesta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No ei ainakaan mun aikana sitä laulettu. Siitäkin on melkein 15vuotta kun ala-asteen alottelin...Eikä mitään muistikuvia että olisi moista laulua hoilattu koskaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
No ei ainakaan mun aikana sitä laulettu. Siitäkin on melkein 15vuotta kun ala-asteen alottelin...Eikä mitään muistikuvia että olisi moista laulua hoilattu koskaan.

Kyllä sitä piti 80-luvun alussa hoilata vähän joka jeesuksen juhlapäivä. Tämä siis ala-asteella Porissa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ja niillä ihanilla musiikin tunneilla. Luvialla opettaja polki harmoonia ja oppilaat lauloi kaiken maailman merimieslauluja ja tuo satakunnan laulu oli myös ohjelmistossa.

Olipas tuskaa muistella tuota aikaa... Hitto siinä harmoonissa on ankea ääni.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä sitä piti 80-luvun alussa hoilata vähän joka jeesuksen juhlapäivä. Tämä siis ala-asteella Porissa.

Juu juu... 90-luvun puolen välin jälkeen ei ilmeisesti olla enää laulettu. Tai sitten meidän koulussa oltiin vaan erikoisia...No eipä sitä kyllä pikkuveljen koulussakaan ole laulettu.

Eli kai sen laulaminen on vähentynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös