Xbox One

  • 94 976
  • 382

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ilmeisesti siis mikään Xbox 360-peli ei toimi nyt, eikä tule toimaankaan Xbox Onella tulevaisuudessa?

Ei ainakaan levymuodossa, mutta streamatut palvelut ym., joita ainakin PS-puolella tohistaan tulevaisuuteen, on ilmeisesti se, joilla ne voisi mahdollisesti nähdä uusillakin konsoleilla. Ehkä. Vanhan konsolin levypelien tukeminen olisi nostanut uuden hintaa.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Expertissä hyvä tarjous konsolista. 15.7 vielä saa 15% hinnasta pois alennuskoodilla. Täytynee laittaa tilaukseen.
Tämä on kyllä melkoisen hyvä tarjous/hinta. Piti itsekin laittaa konsoli tilaukseen eilen. Kiitokset hyvästä vinkkauksesta.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Expertissä hyvä tarjous konsolista. 15.7 vielä saa 15% hinnasta pois alennuskoodilla. Täytynee laittaa tilaukseen.

Oujee, oli kyllä niin hyvä tarjous että peruin aiemman tilaukseni ja nyt on kone ennakkotilattu tuolta Expertiltä. Syksy menee mukavasti autoillessa Forzan parissa, potkiessa palloa FIFA:n muodossa ja erityisesti änäriä pelatessa. Kiitokset tosiaan hyvästä vinkistä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli itsekin tarjoukseen iskettyä. Pari kertaa Gigantti-reissulla tullut konsoliakin harkittua, mutta jäi aina pölyttämään kauppaan. Nyt hyvällä hinnalla piti tilata pois. Sopivasti juuri ennen uuden NHL:n ilmestymistä saa konsolin ja siihen kun kyllästyy tai alkaa vituttamaan, niin voi laittaa Forzan tai Fifan koneeseen ja jatkaa pelailua.

Loistava tarjous!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Piti itsekin iskeä tuohon tarjoukseen kiinni on se sen verran hyvä! Kiitos Oakleylle että ilmoitti asiasta täällä :)
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Kiitokset Oakleylle täältäkin. Piti laittaa tilaukseen vielä viime hetkellä, sillä sen verran hyvältä tarjoukselta tuo näytti.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Voisikos joku listata hieman maallikolle xbonen etuja ps4 vastaaviin yms?

Mikä tämä kinetic vs kinetictön malli eroaa käyttäjälle, ilman että saan kameraa ? Jotenkin ruvennut tämä xbox kiinnostamaan pleikkaria enemmän. Pitänee googletella vielä, mutta jos joku asiaan perehtynyt jaksaisi kertoa syyt xboxin ostoon vs. Ps4 hankintaan :)
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voisikos joku listata hieman maallikolle xbonen etuja ps4 vastaaviin yms?

Mikä tämä kinetic vs kinetictön malli eroaa käyttäjälle, ilman että saan kameraa ? Jotenkin ruvennut tämä xbox kiinnostamaan pleikkaria enemmän. Pitänee googletella vielä, mutta jos joku asiaan perehtynyt jaksaisi kertoa syyt xboxin ostoon vs. Ps4 hankintaan :)

Itse omistan molemmat konsolit ja voin sanoa että molemmat on hyviä konsoleita.

Tykkään Xbox Onen Kinectistä, tai oikeastaan sen äänikomennoista. Esim. Netflixiä käyttäessä on helppo pysäyttää leffa vessakäynnin ajaksi äänikomennolla eikä tarvitse käynnistää ohjainta vain sitä varten. Toinen asia mistä tykkään on Xbox Onen ohjain, se tuntuu hieman jämerämmältä ja paremmalta kädessä kuin PS4 ohjain. Ohjaimen tärinä ominaisuus tuntuu tosin joka kerta oudolta sen jälkeen kun on pelannut Pleikalla koska se on niin voimakas, omaan makuun ehkä vähän liiankin voimakas. Nämä ovat toki makuasioita joten kannattaa itse käydä kokeilemassa ohjaimia ja konsoleita jossain kaupassa jossa se on mahdollista.

PS4 pelit taas näyttää melkein poikkeuksetta paremmilta kuin Xbox Onen pelit koska PS4 on jonkin verran tehokkaampi laite. Itse tykkään myös Pleikan yksinoikeus peleistä enemmän kuin Xboxin. Jos tulee jotain kysymyksiä mieleen niin voin yrittää vastata, kirjoitin tämänkin nyt suht kiireessä.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Itse omistan molemmat konsolit ja voin sanoa että molemmat on hyviä konsoleita.

Tykkään Xbox Onen Kinectistä, tai oikeastaan sen äänikomennoista. Esim. Netflixiä käyttäessä on helppo pysäyttää leffa vessakäynnin ajaksi äänikomennolla eikä tarvitse käynnistää ohjainta vain sitä varten. Toinen asia mistä tykkään on Xbox Onen ohjain, se tuntuu hieman jämerämmältä ja paremmalta kädessä kuin PS4 ohjain. Ohjaimen tärinä ominaisuus tuntuu tosin joka kerta oudolta sen jälkeen kun on pelannut Pleikalla koska se on niin voimakas, omaan makuun ehkä vähän liiankin voimakas. Nämä ovat toki makuasioita joten kannattaa itse käydä kokeilemassa ohjaimia ja konsoleita jossain kaupassa jossa se on mahdollista.

PS4 pelit taas näyttää melkein poikkeuksetta paremmilta kuin Xbox Onen pelit koska PS4 on jonkin verran tehokkaampi laite. Itse tykkään myös Pleikan yksinoikeus peleistä enemmän kuin Xboxin. Jos tulee jotain kysymyksiä mieleen niin voin yrittää vastata, kirjoitin tämänkin nyt suht kiireessä.


Kiitos vastauksesta!

Omistan siis nyt ps3 ja aiemmin pelailin x360:llä, jonka myin sittemin pois, kun en tarvinnut kahta konsolia. Nyt kun tuo ps4 ei ilmeisesti ole edes ainakaan fyysisesti taaksepäin yhteensopiva, niin voisin harkita tuon konsolin myymistä peleineen päivineen ja ostaa tuon edukkaan (ilman kinectiä) tulevan paketin useammalla pelillä. Aikaahan tässä on vielä tuonne uuden änärin julkaisuun miettiä tätä. Aiemmin ostin ensin tosiaan boxin hinnan takia, kun oli niin paljon ps3;sta halvempi.

Pitänee tutustua vielä tuohon XBonen viihdepuoleen tarkemmin, kallistaisiko se lisää vaakakuppia Microsoftin suuntaan..
 
Suosikkijoukkue
KK
Itse omistan molemmat konsolit ja voin sanoa että molemmat on hyviä konsoleita.

PS4 pelit taas näyttää melkein poikkeuksetta paremmilta kuin Xbox Onen pelit koska PS4 on jonkin verran tehokkaampi laite. Itse tykkään myös Pleikan yksinoikeus peleistä enemmän kuin Xboxin. Jos tulee jotain kysymyksiä mieleen niin voin yrittää vastata, kirjoitin tämänkin nyt suht kiireessä.

Tämä loppuhan nyt on aivan täyttä paskaa. Kyllä molemmille on hienoja pelejä ja aiheesta on paljon tietoa muissa foorumeilla ja blogeilla. Toki osa peleistä on nätimpiä kuin toisella konsolilla. Nyt kun xbox luopui ns. Kinect pakosta, niin tehoja menee suoraan pelien kehittäjille. Eli jos pelin tekijä ei halua kinectiä mukaan (suurin osa peleistä), niin yhtä nättejä niistä saadaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä loppuhan nyt on aivan täyttä paskaa. Kyllä molemmille on hienoja pelejä ja aiheesta on paljon tietoa muissa foorumeilla ja blogeilla. Toki osa peleistä on nätimpiä kuin toisella konsolilla. Nyt kun xbox luopui ns. Kinect pakosta, niin tehoja menee suoraan pelien kehittäjille. Eli jos pelin tekijä ei halua kinectiä mukaan (suurin osa peleistä), niin yhtä nättejä niistä saadaan.

Ihmeellistä fanipoikailua ja disinformaation levittämistä. Tuo lainaamasi kohta pitää 100% paikkansa, kuten luulisi niitä "blogeja ja foorumeja" (tai ehkä kannattaisi lukea jopa alan oikeita julkaisuja?) lukevan tietävän. Xbox One ei yksinkertaisesti pysty samaan graafisesti kuin PS4, sillä sen hardis on kriittisiltä osilta heikompaa. Ei siinä foorumikeskustelut paljon paina kun kummassakin konsolissa on saman näytönohjainvalmistajan näytönohjaimet (Radeon 7000 -sarja), joista Xboxissa on hitaampi versio (esim. Extreme Tech arvioi näyttisten suorituskyyvyssä olevan jopa 50% eron Pleikkarin hyväksi). Xbox kärsii myös muistiratkaisusta, PS4:ssä käytetään erittäin nopeaa GDDR5:ttä, Xboxissa tavallista DDR3:sta.

Vaikka käytännössä ero ei ole noin suuri, on se riittävän suuri, että se näkyy. Edellisessä konsolisukupolvessa ero laitteiden välillä kapeni nopeasti, mutta tällä kertaa sitä tuskin tapahtuu, sillä laitteiden arkkitehtuuri on käytännössä samanlaista. Näissä konsoleissa nimenomaan näytönohjain ja sille varatun muistin väylänopeus määrittävät pitkälti sen miltä pelit näyttävät. Ei ole siis ihme, että tähän asti julkaistut multiplatform-pelit pyörivät järjestään kovemmalla resoluutiolla PS4:llä.
 
Suosikkijoukkue
KK
No eipä esim watch dogs ps4:llä paremmalta näytä tietyiltä osin niin hyvältä kuin XBox versio. Ja tämän olen testannut samalla telkkarilla molemmilla konsoleilla. Ei ole paskaa...
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse en ole kumpaakaan konsolia vielä päässyt pelaamaan, mutta paljon kyseisistä laitteista lukenut. Mitä tuohon graafiseen eroon tulee, monessakin paikassa on mainittu että useimmat PS4 pelit ovat kauniimpia kuin Xbox Onen vastaavat, mutta niin vähän ettei sitä välttämättä huomaa kuin isolta ruudulta ja laittamalla pelit pyörimään rinnakkain. Marginaalisesta erosta siis lienee kysymys, jolla ei ole käytännön merkitystä. Itselleni toki riittää vielä hyvin PS3 ja Xbos 360 grafiikatkin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eipä esim watch dogs ps4:llä paremmalta näytä tietyiltä osin niin hyvältä kuin XBox versio. Ja tämän olen testannut samalla telkkarilla molemmilla konsoleilla. Ei ole paskaa...

Vertailu on sinällään typerää tehdä yhden pelin perusteella, koska ymmärtääkseni nämä kuvalaadut ovat aika pitkälti pelikohtaisia. PS3/X360 esimerkiksi jotkut pelit olivat laadultaan parempia Xboxilla ja vuorostaan toiset olivat parempia Pleikalla.

Itse en näistä asioista mitään tiedä, mutta lukemani perusteella PS4:lla on ainakin kapasiteettia parempaan kuvanlaatuun (kuten tuossa ylempänä mainittiinkin).
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jotta ei mene mutuiluväittelyksi, jokainen voi muodostaa oman käsityksensä joko pelaamalla niitä pelejä tai mikäli ei molempia konsoleita omista voi käydä esimerkiksi lukemassa Digital Foundryn Face-Off päätelmiä. Linkki vie Eurogamer.net sivustolle, jonka alasivusto kyseinen Face-Off & Digital Foundry on.

Alla muutama Face-Off Eurogamer.net sivustolta.
30.5.14 Watch-Dogs
23.3.14 MGS5:GZ
1.3.14 Thief
Suosittelen tutustumaan kyseiseen sivustoon kokonaisuudessaan.

Valkoinen X1 houkuttelee itseäni, mutta vasta sitten joskus kun hinta on tippunut. Tällä hetkellä ei ole tarvetta kahdelle uuden sukupolven konsolille. www.neogaf.com keskustelupalstan ketju joka käsittelee valkoisen X1 julkistusta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Vertailu on sinällään typerää tehdä yhden pelin perusteella, koska ymmärtääkseni nämä kuvalaadut ovat aika pitkälti pelikohtaisia. PS3/X360 esimerkiksi jotkut pelit olivat laadultaan parempia Xboxilla ja vuorostaan toiset olivat parempia Pleikalla.

Itse en näistä asioista mitään tiedä, mutta lukemani perusteella PS4:lla on ainakin kapasiteettia parempaan kuvanlaatuun (kuten tuossa ylempänä mainittiinkin).

No on siis myös tyhmää sokeasti väittää, että PS4:n pelit ovat nätinpiä kuin XBonen pelit. Toki molemmat konsolit tarjoavat hyvää grafiikkaa ja erot ovat hiuksen hienoja. Siksi en edes lähtisi vertailemaan konsoleita vertailemalla pelien ulkoasua. Jos haluat nättejä pelejä niin ostat PC:n ja siihen haluamasi padin. Xboxissa itseeni vetoaa pääasiassa ohjain ja yhteisöllisyys. Kun olen pelannut Xboxilla ensimmäisestä versiosta lähtien, sitä ennen playstation, niin en ole enää tuntenut dual shock ohjainta hyväksi. Vaikka pleikkarilla tulee silloin tällöin kaverien kanssa mm. NHL:ää pelattua. Edes uusin dual shock ei pärjää xboxin omalle. Vasen käsi ei vain yksinkertaisesti pysy paikallaan enään. Moni ystäväni onkin joutunut PS4:ään vaihtaessa joutuneet muokkaamaan ohjainta itselleen sopivaksi toivoen laitevalmistajien tuovan paremman ohjaimen PS:lle.

PSN:n viihde tarjonnasta en paljon tiedä, mutta Xboxilla näyttää olevan aika mukavat työkalut käytössä, kunhan saavat vain Suomen lanseerauksen tehtyä. Toki nyt ei oikein skulaa, kun location on päin vittua. Syksyä odotellessa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No on siis myös tyhmää sokeasti väittää, että PS4:n pelit ovat nätinpiä kuin XBonen pelit. Toki molemmat konsolit tarjoavat hyvää grafiikkaa ja erot ovat hiuksen hienoja. Siksi en edes lähtisi vertailemaan konsoleita vertailemalla pelien ulkoasua.

Ensinnäkin, minä en ole missään kohtaa väittänytkään että PS4:n pelit ovat pääsääntöisesti kauniimpia kuin XOnen. Tosin toivon, ettet edes kohdistanut tuota juttua minulle.

Tuosta vertailusta taas olen hitusen eri mieltä. Ei toki sovi vertailla pelikohtaisesti, mutta ainakin minulla vaaka kallistuu pikkuisen lisää PS4 suuntaan, koska Sonyn konsolissa on isompi potentiaali parempaan graafiseen ilmeseen. Vielä tässä vaiheessa peliyhtiöt eivät varmaan osaa käyttämään edes kaikkea tuota potentiaalia, mutta siinä vaiheessa kun he osaavat, grafiikkaerot voivat kasvaa.
Itselleni taas tuo ohjainasia ei ole minkäänlainen vaikuttaja konsolin hankinnassa, koska molemmat ohjaimet istuvat kätösiini oikein mainiosti.
 
Alunperin PlayStationin ja PS2:sen omistajana siirryin NextGen-aikaan XBOX360-miehenä ja oli konsoliin pitkän aikaa tyytyväinen. Kuitenkin vaikka 360:sen yksinoikeuspelitkin olivat hienoja pläjäyksiä (Mass Effect-trilogia, Gears of War-trilogia, HALO:t jne..), niin omaa pelimakuuni PS3:n vei jo pelivalikoimassa voiton. Tarjolla oli paljon GOTY-pelejä, kuten Unchartedit, Last of Us, Heavy Raing, Metal Gear Solid, Beyond Two Souls, God of War jne..

Olikin alusta asti selvää, että tälle sukupolvelleni valintani on PS4, enkä ole yhtään sitä päätöstä katunut. Oli jo alusta lähtien tärkeää, että kyseessä on tosiaankin PELIkonsoli, eikä mikään multimedia-explosaatio ja näin myös on. Tehoa on enemmän pelaamiseen ja muuta härpäkettä. Loistavasti omalla kohdallani myös pelittää Netflixit ym. lisähommat PS4:sen kautta, joten kaikki mitän tarvitsen on käsillä. Se on selvä miinus kuitenkin Sonylle, että PS Store on aivan ripulipaskaa verrattuna XBOX Liven käytännöllisyyteen. Toki plussaa näistä jatkuvista ilmaispeleistä plusjäsenille, mutta se ei vielä riitä näin nelkun omistajalle, kun kyseessä on indie-pelejä, joista puolet on ihan täyttä paskaa. Hienoa huomata, että PS3:lle tarjotaan tällä hetkellä kuitenkin jo blockbuster-pelejä ilmaiseksi ja sitä on myös siis odotettavissa PS4:lle.

Dualshock 4 on huomattavasti parempi ohjain omaan käteen kuin XBoxin, myöskin nuo lisäherkut (valot, kauitin, kosketuspadi) tuovat uutta ulottuvuutta pelaamiseen.

Mutta kuten sanottu, ei makuasioista voi hirveästi kiistellä, kun sopua ei synny. Varmasti tulee jossain välissä vitutus päälle, kun Microsoft lanseeraa yksinoikeudella jonkun superpelin, mutta minkäs teet!
 

Matsku

Jäsen
Sen verran täytyy mehustella, että taisin tehdä ihan ok-kaupat Cittarin kanssa Xbox Onesta. Kuukauden päivät olen hintoja eri puodeista verrannut, ja nyt Citymarketin verkkokaupassa oli hyvä tarjous: 409,90e Basic Edition + FIFA 15 ja Forza Motorsport 5 (norm. 449,90). Tohon päälle vielä Keskon henkilökunta-alennus (en uskonut, että tarjoushinnasta lähtee enää mitään pois), joka tiputti hinnan 348,80 euroon.

Olen tyytyväinen, varsinkin kun olin jo ostamassa 400 eurolla käytettyä Kinectitöntä mallia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös