Xbox 360: Jatkoajan AHL 09 liiga

  • 18 821
  • 283
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Voittputki ohi, tappioputken alkua..

Darkmanni katkaisi 25 ottelun voittoputken, onnea!

Itse peli oli hemmetin tasainen ja todella tarkkaa puolustuspelaamista.
Rankkareissa Darkmanni veti pidemmän korren ja otti itselleen kaksi pistettä!

Kiitos pelistä!
 

Schadowan

Jäsen
Lord Eikkaa vastaan kaks peliä, toisesta voitto, toisesta ja tappio. Toinen matsi oli ihan vastustajan, ja pikkasen monipuolisemmalla hyökkäyspelillä peli olisi ratkennut Eikalle jo ekassa erässä. Siis meinaan, että aika paljon tuli vetoja p-pisteen kaarelta etukulmiin. NHL 08:ssa olisi tullut pataan mulle aika paljo enemmän.

Sitten liigajohtajaa vastaan peli. Erittäin hyvä peli, jossa olin altavastaajana koko kolmannen erän, ja kivasti pyöri peli vastustajalla. Pikeissä sitten sain kolme sisään ja siinäpä se. Eka kerta taisi olla Perdonoota vastaan ja erittäin miellyttävä tuttavuus. Monipuolista hyökkäyspeliä kaveri esitti, mitä on aina kiva katsoa myös näin vastustajan näkökulmasta. Pari kertaa lähti ns. bugiranne tosin, mutta luultavasti vahingossa.
 

Teukka Teräs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Rangers
Lord Eikkaa vastaan kaks peliä, toisesta voitto, toisesta ja tappio. Toinen matsi oli ihan vastustajan, ja pikkasen monipuolisemmalla hyökkäyspelillä peli olisi ratkennut Eikalle jo ekassa erässä. Siis meinaan, että aika paljon tuli vetoja p-pisteen kaarelta etukulmiin. NHL 08:ssa olisi tullut pataan mulle aika paljo enemmän.

Tuolla pötköttelyllä ja taklauksien väistöillä(jäähyjä hakien) en kyllä puhuisi yhtään mitään toisten yrittämisistä.
 

Schadowan

Jäsen
Tuolla pötköttelyllä ja taklauksien väistöillä(jäähyjä hakien) en kyllä puhuisi yhtään mitään toisten yrittämisistä.

Siis ihan oikeasti, olisit voittanut molemmat matsit helposti pikkasen monipuolisemmalla hyökkäyspelillä. En nyt mitenkään kritisoi pelityyliäsi, lähinnä meinasin sitä, että on pirusti vaikeampaa puolustaa, jos vastustaja yrittää vähän erilaista joka kerta. Eikä tämä ole mitään pottuilua.

Ja noista taklaustenväistelemisistä, niin eihän niissä ole mitään vikaa. Myönnettäköön, joskus käytän pelin heikkoutta hyväksi (jos kiekko on menossa päätyyn ja kaveri selässä kiinni kädet ylhäällä, niin pysähdyn ja useimmiten siitä tulee jäähy...jos jotakuta muuta tämä häiritsee, niin voin tietty lopettaa sen...), mutta 80% niistä tilanteista, (joissa väistän taklausta) yritän todella väistää taklausta, jotta saisin kiekon, en siksi, että hakisin jäähyä. Onhan se hauskan näköstä, kun pakki ajaa laitaa päin ja ite saa kíekon, kivoja hetkiä.
 

Schadowan

Jäsen
Jokkea vastaan kaks matsia, voitto ja häviö, maalit menivät tasan 2-2. Yhden erän olin parempi, seuraavat viisi erää aika tavalla huonompi, joten hillolla taas voitto saatiin puserrettua. Varsinkin tokassa matsissa olin totaalisen aseeton ja peli meni jäähyilyksi, kun en muuten perässä pysynyt. Tähän mennessä 14 voittoa ja 6 häviötä, mikä on aika heikko saldo siihen nähden, että tätäkin peliä on aika paljon tahkottu verrattuna useimpiin vastustajiin. No, jospa se siitä lähtisi taas rullaamaan.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Jokkea vastaan kaks matsia, voitto ja häviö, maalit menivät tasan 2-2. Yhden erän olin parempi, seuraavat viisi erää aika tavalla huonompi, joten hillolla taas voitto saatiin puserrettua. Varsinkin tokassa matsissa olin totaalisen aseeton ja peli meni jäähyilyksi, kun en muuten perässä pysynyt. Tähän mennessä 14 voittoa ja 6 häviötä, mikä on aika heikko saldo siihen nähden, että tätäkin peliä on aika paljon tahkottu verrattuna useimpiin vastustajiin. No, jospa se siitä lähtisi taas rullaamaan.

Juu kiitokset! Hyvät matsit oli ja oikeutettua sinänsä et pisteet meni tasan. Toisessa matsissa muistin miten sua kannattaa pelata. :)
Tasaista oli kuten aina. Schneider on vaan nhl tason veska ja se etenkin näkyi molemmissa peleissä. Hieno maali oli kyllä sun ekan matsin 1-0 osuma.
Meinas toisessa iskeä itselleni hieman tuskakin kun ei vaan onnistunu millään ohittamaan sun 5miehen puolustusta. Pleijareissa sitten taas ;)
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mikä on muuten RB-lämy? Meikäläisellä ei ole pienintäkään käsitystä..
Vetää tatin alas->rb pohjaan->tatti ylös. Vähän sama juttu kuin slapAssi edellisessä versiossa. Toki sillä erotuksella et ton kaa ei saa oikeastaan ikinä maalia ja jos JiVe sitä yrittää niin kiekon pitäisi tulla rännin kautta vastustajan haltuun. Poikkeuksetta.

Pakko nostaa kissa itse pöydälle. Pelasin Manitobaa vataan pelin ja satuin kerrankin osumaan (oliskohan nyt jotain 2/200) RB-lämärillä maaliin. Ilmeisesti tästä sitten suivaantuneena tulee viestiä pelin jälkeen, että "voi herranjestas noita slappasslattymaaleja" Eli se on ilmeisesti nimetty nyt bugimaaliksi? Noh avautuminen sisälsi myös lätinää realistisuudesta jnejne. Noh vastustajan jauhamat syöttömyllythän ne olivatkin juuri sitä itseään parhaimillaan....
 

Schadowan

Jäsen
Pakko nostaa kissa itse pöydälle. Pelasin Manitobaa vataan pelin ja satuin kerrankin osumaan (oliskohan nyt jotain 2/200) RB-lämärillä maaliin. Ilmeisesti tästä sitten suivaantuneena tulee viestiä pelin jälkeen, että "voi herranjestas noita slappasslattymaaleja" Eli se on ilmeisesti nimetty nyt bugimaaliksi? Noh avautuminen sisälsi myös lätinää realistisuudesta jnejne. Noh vastustajan jauhamat syöttömyllythän ne olivatkin juuri sitä itseään parhaimillaan....

Sillehän ei voi mitään, että syöttäminen on tässä pelissä kovin helppoa. Mutta paha ilman syöttelyä on pärjätä, paitsi tietty jos pyörii yhdellä pelaajalla ympyrää p-pisteen kaarella yms. kaikkialla.. kumpi on sitten fiksumpaa?

Mutta otin tuon realistisuus aspektin ihan siinä mielessä, että kuinkakohan usein sellaisia maaleja nähdään lätkämatseissa, että pakki vetää viivalta about p-pistettä kohti, noin parikolme metriä maalista ohi, jossa on hyökkääjä joka ohjaa lämärin ilmasta maaliin.. hmm, niin. Tai, kaveri on laidan vieressä hyökkäysalueella ja lämää kiekon keskelle p-pisteitä, jossa kanssapelaaja ohjaa maalia kohti kenttää poikittain liikkuvan kiekon, ilmassa... Joten kyllä siinä mielessä voisin sanoa, että nämä syöttömyllyt ovat ehkä enemmän jääkiekkoa kuin tuollaiset. Siis mitä ihmettä, släplättypass, miten tuollainen on edes kehitelty tähän peliin:) Normaalit ohjurithan ovat ihan ok, ei siinä mitään.

Ja sen takia lähinnä avauduin tuosta, että niitä yrityksiä tosiaan oli aika monta. Sama kun jotkut yritti aikoinaan sitä etukulmarannaria tai mitä ikinä, kaiken aikaa.

Mun mielestä näitä liigoja pelataan sen takia, ettei tartte kaiken näkösiä skeidamaaleja katella, ja ainakin yritetään pelata ns. "realistista" jääkiekkoa, siinä määrin kun se on tässä pelissä mahdollista. En mä nyt väitä, että oma pelini on realistista kauttaaltaan (heittäydyn aika paljon, mutta ne saa kierrettyä niin heeeelposti..), mutta ainakin yritän niin.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Sillehän ei voi mitään, että syöttäminen on tässä pelissä kovin helppoa.
Tämä tietty kertonee aika paljon. Mun puolesta voit alkaa vetämään noita slappassejakin sitten. Ei nekään niin kauheen hankalia ole, vaikka ekat pari kuukauttaa saattaa suurin osa vedoista karata aivan hevonvitunhumppaan...
Joten kyllä siinä mielessä voisin sanoa, että nämä syöttömyllyt ovat ehkä enemmän jääkiekkoa kuin tuollaiset.
Syöttö, syöttö ykkösellä maalinkulmalta jalkojen välistä rystyllä viivaan, josta syöttö kulmaan, josta taas suoraan ykkösellä jalkojen välistä rystyllä poikkikentän. Mut joo, realistisuus on tietty makuasia.

En mä nyt väitä, että oma pelini on realistista kauttaaltaan (heittäydyn aika paljon, mutta ne saa kierrettyä niin heeeelposti..), mutta ainakin yritän niin.
No joo, enpä noihinkaan jaksanut puuttua, kun ei niin kauheesti häriinnyt, mutta pakko myöntää, että kyllä ne heittäytymiset saavat myös oman heittäytymisinnon lisääntymään. Kyllähän se tietty vähän hassun näköstä on kun kiekonmenetyksen jälkeen ukko on välittömästi pitkin pituuttaan jäässä. Ja sen jälkeen kakkoskarvaaja tuleekin vastaan korkeessa polviasennossa. Noh tämähän on toki vaan videopeli ja sulla on näkemys siitä, että sun tapasi pelata on se oikea tapa.

Toinen peli menikin sitten kusi sukassa, kun ei uskaltanut juuri edes vetää, kun ei tiennyt. että olisiko se ollut bugi vai ei ;)
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Toinen peli menikin sitten kusi sukassa, kun ei uskaltanut juuri edes vetää, kun ei tiennyt. että olisiko se ollut bugi vai ei ;)
Toivotaan että tuo NHL10 olisi vihdoin sellainen peli, jossa näitä keskusteluja ei tarvitse käydä.

Hienot ja tiukat pelit joku aika sitten McJokkea vastaan ja joiden hienoutta toki korosti se että tuli voitettua molemmat. =)
 

Schadowan

Jäsen
Tämä tietty kertonee aika paljon. Mun puolesta voit alkaa vetämään noita slappassejakin sitten. Ei nekään niin kauheen hankalia ole, vaikka ekat pari kuukauttaa saattaa suurin osa vedoista karata aivan hevonvitunhumppaan...

Syöttö, syöttö ykkösellä maalinkulmalta jalkojen välistä rystyllä viivaan, josta syöttö kulmaan, josta taas suoraan ykkösellä jalkojen välistä rystyllä poikkikentän. Mut joo, realistisuus on tietty makuasia.


No joo, enpä noihinkaan jaksanut puuttua, kun ei niin kauheesti häriinnyt, mutta pakko myöntää, että kyllä ne heittäytymiset saavat myös oman heittäytymisinnon lisääntymään. Kyllähän se tietty vähän hassun näköstä on kun kiekonmenetyksen jälkeen ukko on välittömästi pitkin pituuttaan jäässä. Ja sen jälkeen kakkoskarvaaja tuleekin vastaan korkeessa polviasennossa. Noh tämähän on toki vaan videopeli ja sulla on näkemys siitä, että sun tapasi pelata on se oikea tapa.

Toinen peli menikin sitten kusi sukassa, kun ei uskaltanut juuri edes vetää, kun ei tiennyt. että olisiko se ollut bugi vai ei ;)

Eka kerta muuten kun kuulen jonkun valittavan syöttöpelistä:) Siis jos sä nyt väität, että syöttömyllyt ovat samassa linjassa näiden ilmastaohjattujen maalien kanssa, niin sitten vaikka niin. Mun mielestä syötöillä saa aika siistejä maaleja aikaseksi, toiset sitten varmaan tykkää heittää keskityskiekkoja ppisteille ja joku vetää volleysta sisään. Pakko ottaa fudistermejä, koska siltä se melkein näyttää.

Noi heittäytymiset ja polvenkastot, joo ne eivät varmaan silmää miellytä, mutta onhan ne hyviä tapoja katkoa syöttöjä. Ja edelleen painotan, että useimmiten pelaan itseni täysin ulos tilanteesta noiden takia. Paha tapa.

Enkä mä väittänyt, että mun tapa pelata on se oikea/realistinen tapa, eihän se niin tietenkään ole. Mutta voin sanoa, että tuskin se nyt sieltä paskimmastakaan päästä on.

Sovitaan niin, että mä en lopeta syöttelyä ja sä et lopeta slappasslättyvolleymaalien tekemisiä, kaikki on sitten iloisia.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Toivotaan että tuo NHL10 olisi vihdoin sellainen peli, jossa näitä keskusteluja ei tarvitse käydä.

Hienot ja tiukat pelit joku aika sitten McJokkea vastaan ja joiden hienoutta toki korosti se että tuli voitettua molemmat. =)

Oli ihan mukavat pelit, vaikka hieman haastetta antoi ekassa ottelussa hajonnut ohjain :D
Varmaan huomasit kun minun hyökkääjät jumittuivat välillä ja jäi tervaan tarpomaan. Ohjain pakotti kokoajan alaspäin ja itselläni oli varaohjain kateissa.
Tyytyväinen täytyy kuitenkin edes pisteeseen olla.
Ja älä käsitä tätä selittelynä, hyvin sä pelasit ja olit tällä kertaa parempi :) Kiitos peleistä!!!
 

Schadowan

Jäsen
Nostetaas vähän liigaketjua ylööspäin.

Pelasin tuossa toissapäivänä nimimerkki joni22 vastaan matsin. Ei oltu mun mielestä ennen kohdattu. Kaikkien vaiheiden jälkeen (rankkareissa, n. 10 vetäjä ratkaisi) vastustaja vei ansaitusti voiton lopulta siis 1-2. Ihan loistava puolustus-trappi oli kaverilla, joka nollasi oman hyökkäykseni aivan täydellisesti, sain kulmissa vähän pyöriteltyä kiekkoa mutta siinäpä se. Jatkoajalla kaksi tuhannen taalan mestaa oli tosin peräkkäin mutta vastustajan veskari otti molemmat. Kaverilla oli simppeli ja vaarallinen yv, jonka kanssa olin täysin kusessa. Oikeutettu lopputulos mielestäni. Ihme, ettei kaverilla ole enemmän voittoja tässä liigassa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekin pelasin pari peliä jotain ihme heittopussia vastaan, oliko se graphiksi vai mikä? No Leino pyöritti jätkän solmuun molemmissa peleissä, eikä kaverilla paljon jakoa ollut ;) ;)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelasin tuossa toissapäivänä nimimerkki joni22 vastaan matsin. Ei oltu mun mielestä ennen kohdattu. Kaikkien vaiheiden jälkeen (rankkareissa, n. 10 vetäjä ratkaisi) vastustaja vei ansaitusti voiton lopulta siis 1-2. Ihan loistava puolustus-trappi oli kaverilla, joka nollasi oman hyökkäykseni aivan täydellisesti, sain kulmissa vähän pyöriteltyä kiekkoa mutta siinäpä se. Jatkoajalla kaksi tuhannen taalan mestaa oli tosin peräkkäin mutta vastustajan veskari otti molemmat. Kaverilla oli simppeli ja vaarallinen yv, jonka kanssa olin täysin kusessa. Oikeutettu lopputulos mielestäni. Ihme, ettei kaverilla ole enemmän voittoja tässä liigassa.
Tuohon viimeiseen lauseeseen löytyy vastaus meikäläiseltä. Noin 20 ekaa peliä pelasin kunnon coast to coast-pelillä ja ei tullut kauheasti mietittyä puolustamista. Sitten sitä huomasi, ettei voittoja tule ja omissa vain soi ja tuli muutettua taktiikkaa. Kunnon suorastaan vittumaista sumppua vain ja kiekon saamista pois nopeasti omalta alueelta.

Oli kyllä todella hyvä peli meillä ja rankkarit oli kunnon trilleriä. Taisi olla kolme kertaa sellainen tilanne, että jos en olisi tehnyt maalia, niin olisit voittanut. Aina tuli tehtyä maali siinä tilanteessa, mutta kun tilanne oli toisinpäin eli jos minä olisin maalin tehnyt, niin olisin voittanut. Tuli se voitto sieltä sitten hienon pelin ja trillerin jälkeen. Kiitos.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkosarja loppuu 19.7

Sen verran taitaa olla pelitahti hiljentynyt että voitaisiin aloitella pleijareita pikkuhiljaa.

Sovitaan että runkkaria on aikaa pelata vielä reilu viikko eli su 19.7 asti ja pleijarit alkavat ma 20.7.

Nhlgamerin 16 parasta mukaan ja parit menevät 1 vs 16, 2 vs 15 jne. Pelit pelataan paras 3:sta.

Itse pystyn pelaamaan seuraavan kerran vasta la 18.7 joten täytyy koittaa vielä tuolloin viikonloppuna ottaa noita rästimatseja mahdollisuuksien mukaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sen verran taitaa olla pelitahti hiljentynyt että voitaisiin aloitella pleijareita pikkuhiljaa.

Tämähän on selvä salaliitto meikäläistä kohtaan. Menee ainaki kaks viikkoa et saan boksin takaisin..pitäkää tunkkinne saatana! Kaks pistettä olis matkaa pudotuspeleihin..

HUOM!: Matsku voi kuvitella johonkin vapaavalintaiseen kohtaan jonkun sopivan hymiön jottei kuvittele, että tässä ollaan ihan vakavissaan.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Voe elämä, 3 viikon hiljaiselon jälkeen playoffeihin pääsyni näyttää kinkkiseltä. Eroakin jo lähes 10 pistettä viivalle. No katsellaas josko tuossa viikon aikana sattuis vastustajia joita vastaan ei vielä olla pelailtu.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruvetaans pelailemaan niitä pleijareita. Mulla on tietokone paskana ja en rupea kännykällä näpyttelemään ottelupareja joten katsokaa ne gamerista ja sopikaa pelit keskenänne. Koskas Jayrusteelle kävisi aloitella meikää vastaan?
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Gamerin playoffit ei pidä paikkaansa. Sinne ei saa 16 joukkueen poffeja, joten vedetään yksittäisinä peleinä ainakin toi eka kierros ja jos haluatte niin 8 parasta kun on jäljellä, voidaan loput kierrokset merkata gameriin. Kunhan nyt saadaan vain alta pois tämäkin.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Ketäs vastaan nyt minun pitäisi pelata? Gamer näyttää Lihasadetta eli Viliä, mutta nyt en muista kuka oli miten nämä nyt sitten todellisuudessa meni? Oliko jotain säälipleijareita vai 1vs16, 2vs15, 3vs14.........?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös