www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 595 544
  • 6 774

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
En ole muistanut TV:n takaa tai ostokuitista käydä katsomassa ja muutenhan noita numerosarjoja ei ulkoa muista, mutta joku viime vuoden 6000 sarjalainen 55" curved 4K malli se on.
Testailin tässä HU7005 mallia ja onhan se tosiaan aika nykivää / välkkyvää tuo kiekon liike.
Toisin kuin aiemmin neuvoin niin kuvanparannuksista kytkemällä motion plus -parannuksen päälle asentoon "pehmeä", on kuva jo hieman siedettävämpi mutta edelleen hieman nykivä. Suosittelen kokeilemaan tätä
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Nojoo, en lähde sentään toiselle puolelle Suomea lippuja hakemaan. Jos edes kaakkois-suomesta löytyisi niin voisi ajoittaa jollekin kaupunkikäynnille

Heh, pahoittelut. Tuli automaattisesti katseltua Porin tarjontaa suosikkijoukkueen takia.
 

Herra Perkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käytössä on ollut iPad + Chromecast + Ruutu+ sovellus. Tai ainakin olen yrittänyt käyttää.
Saako joku muu tuolla kombinaatiolla kelattua jo alkanutta lähetystä?
Itsellä ei tuo vaan onnistu ja siksi ei voi alkaa katsomaan matsia alusta sen jo ollessa käynnissä.

Tietokoneella onnistuu, mutta siinäkin voisi olla tuo monien mainitsema vaihtoehto aloittaa lähetys alusta.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Testailin tässä HU7005 mallia ja onhan se tosiaan aika nykivää / välkkyvää tuo kiekon liike.
Toisin kuin aiemmin neuvoin niin kuvanparannuksista kytkemällä motion plus -parannuksen päälle asentoon "pehmeä", on kuva jo hieman siedettävämpi mutta edelleen hieman nykivä. Suosittelen kokeilemaan tätä

Keväällä ja kesällä totesin TV signaalin kautta urheilua katsoessa että Motion Plus pois päältä ja elokuvatilat pois päältä tarjosi parhaan kuvan. Pitää kokeilla nyt tuo pehmeä ja muutkin asetukset uudelleen kun kuvalähde on eri. Mitään 50Hz asetusta tuossa tuskin saa päälle TV:n tai Samsungin Appin puolelta että sellaista pääsisi kokeilemaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Syyllistyn nyt vähän itse kammoksumaani asiaan, mutta: oliskos kellään lojumassa vailla käyttöä mitään 24h ilmaiskoodia Ruutuun? Erinäisistä syistä johtuen pystyn tilaamaan ko. palvelun vasta ensi viikon alkupuolella, ja tuo tämän illan Mikkelin Lukko vs. Rauman Lukko -matsi kiinnostaisi.

Jos joku em. koodin pystyisi lahjoittamaan, niin kiitollisuudellani ei olisi rajoja. Voisin myös tarjota jostain Äijänsuon/minkä tahansa muun liigahallin juottolasta oluen, jos joskus samaan aikaan satuttaisiin pelipaikoille.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähän harmittaa tuo, että ei tajunnut tilatessa Ruutua ettei noilla entisillä tunnuksilla voi kirjautua Ruutuun joka on ElisaViihteessä. Pitää näköjään Elisan kautta olla tuo Ruutu tilaus jotta toimisi.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tämäkin on nyt nähty. Mikkelissä pelattu toista erää minuutti, kun studio ja mainokset saatiin loppumaan.

Ei se, että olisin jotain menettänyt mutta ihan periaatteessa, kun kiekon katselusta olen maksanutkin.
 

Mr.Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja saksalainen jalkapallo
Tämäkin on nyt nähty. Mikkelissä pelattu toista erää minuutti, kun studio ja mainokset saatiin loppumaan.

Ei se, että olisin jotain menettänyt mutta ihan periaatteessa, kun kiekon katselusta olen maksanutkin.
mistä studiosta puhut? ei mulle ainakaan ruutuun mitään studiota tullut?
edit. siitä uusinnasta taisit puhua, ei siis mittää
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
mistä studiosta puhut? ei mulle ainakaan ruutuun mitään studiota tullut?
edit. siitä uusinnasta taisit puhua, ei siis mittää

Tarkoitan sitä Köllin, Nyholmin ja Lehterän jauhantaa erien välissä, miksi sitä kutsutaankin. Oli mitä oli mutta toista erää oltiin pelattu minuutti, kun lähetys Mikkelin pyhättöön siirtyi.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Nyt huomasin, että ainakin iOS sovelluksessa kun avaa live-ottelun se kysyy aloitetaanko alusta vai siirrytäänkö live-kuvaan. Loistava parannus, vielä viime syksynä piti odottaa pelin päättymisen jälkeen muutama tunti ennenkuin pystyi katsomaan "jälkilähetyksenä". Nyt jos ehtii katsomaan vasta kesken pelin niin voi katsoa alusta ja hyppiä sitten erätaukojen yli.
Jaahas, en huomannutkaan tuota. Pitää kokeilla lauantaina...
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Ruudun kautta olen nyt katsonut yhden pelin suorana ja kolme arkipeliä aloitellut noin 19.30. Vähän ikävä tulee edellisvuosina Sonera Viihteen kautta tilattua pakettia extra-kanavineen.

Ensinnäkin jos tietokoneella aloittaa katsomaan kesken pelin, puuttuu kohta josta voisi valita "suora" tai "aloita alusta". Eli joutuu manuaalisesti kelailemaan ottelun alkuun. Toiseksi kun lähetys loppuu kuten eilen esim. 21.05, myös jälkilähetys katkeaa vaikka olisin vasta toisessa erässä menossa. Tästä voi kyllä vielä jatkaa päivittämällä selaimen, mutta taas joutuu kelailemaan siihen kohtaan missä peli oli menossa.

Kolmas kaikista ärsyttävin hienous on se kun kerran-kaksi kertaa erässä kuva jumittuu mutta ääni jatkaa normaalisti. Joten eikun taas kelailemaan hetki taaksepäin.

Onneksi marraskuussa saa loppukaudeksi taas Soneran paketin käyttöön...
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Minulle ei nyt aukea miten tuon opiskelija-alennuksen saa käyttöön Frankista. Ihan vitun kryptistä tavaraa, ja ainut yhteystieto koko Frankkiin on sähköposti, johon menee yli vuorokausi vastata.

edit. Eli opiskelijakortin tilaaminen ei tosiaan rekisteröinyt minua tuonne sivuille, vaan se piti tehdä erikseen, vaikka laitoin kaikki nuo samat tiedot tuonne korttia tilatessakin. Asia kunnossa.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Noniin, taas on se aika vuodesta kun pitäisi saada jääkiekot näkyviin. Olen pahoillani etten ole jaksanut selata aiempia viestejä ajatuksella läpi. Mutta siis, mistä tuon Ruutu+:n nyt saa parhaalla hinta/käytännöllisyys-suhteella? Jollain lahjakorttivekslauksella?

Entä tuleeko se "kausikortti"-tarjous kaikkien seurojen kausikorttilaisille? Jukureillahan ensimmäinen vieraspeli on vasta tiistaina eli tarjous voi tulla vasta lähipäivinä jos on tullakseen. Sillä ei siis näy muut kuin oman joukkueen pelit? Periaatteessa tämä ei itselle tule kysymykseen kun tulee muitakin pelejä katsottua, mutta jos tuo nyt oikein edullinen on, niin sitten otan sen ja katson loput haluamani pelit "muuta kautta"..

Olisin kiitollinen, jos joku kertoisi, mistä menen jääkiekkokattaukseni hakemaan.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minulle ei nyt aukea miten tuon opiskelija-alennuksen saa käyttöön Frankista. Ihan vitun kryptistä tavaraa, ja ainut yhteystieto koko Frankkiin on sähköposti, johon menee yli vuorokausi vastata.

edit. Eli opiskelijakortin tilaaminen ei tosiaan rekisteröinyt minua tuonne sivuille, vaan se piti tehdä erikseen, vaikka laitoin kaikki nuo samat tiedot tuonne korttia tilatessakin. Asia kunnossa.
Sehän on vaan kun rekisteröidyt Frankin sivuille, jossa annat oppilaitoksesi nimen. Sitten kun sen tehnyt niin se taisi ohjata suoraan Ruutuun ja kirjaudu niin se on heittänyt suoraan koodin siihen lahjakortti tjsp juttuun ja sitten vaan tilaat siitä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Sehän on vaan kun rekisteröidyt Frankin sivuille, jossa annat oppilaitoksesi nimen. Sitten kun sen tehnyt niin se taisi ohjata suoraan Ruutuun ja kirjaudu niin se on heittänyt suoraan koodin siihen lahjakortti tjsp juttuun ja sitten vaan tilaat siitä.

Jep, kyllä se lopulta oli ihan kätevä. Vähän epäselvä tuo kuitenkin on, ei voi mitään. Kun yritin kirjautua aiemmin sähköpostilla, jonka antoi opiskelijakorttia tilatessa, ei sivu antanut mitään "väärä salasana/tunnus" -ilmoitusta tai mitään. Se vaan heitti takaisin siihen ruutuun mistä yritin kirjautua.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eipä kovin vahvasti taas alkanut Ruudun tilaus. Laitoin HPK-JYP pyörimään (puhelimesta Ruutu-appi päälle ja chromecastiin), kuva näkyi ehkä minuutin verran ja sitten pysähtyi ja tulee vain musta ruutu. Tuo tapahtui jo kolmesti putkeen, piti aina käynnistää lähetys uudelleen. Testasin ottaa puhelimesta datan pois eli pelkkä wlan päällä ja nopeus n. 50/10MB eli varmasti riittävä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

edit: Testasin TPS-KooKoo peliä ja se pyöri ongelmitta ainakin muutaman minuutin. Nyt testasin uudemman kerran HPK-JYP ja se toimi pari minuuttia kunnes taas sama juttu, musta ruutu eli sekä ääni että kuva häviää.

Voiko tuo johtua jostain WLANin asetuksista vai mistä?
 
Viimeksi muokattu:

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
No eipä kovin vahvasti taas alkanut Ruudun tilaus. Laitoin pelin pyörimään (puhelimesta Ruutu-appi päälle ja chromecastiin), kuva näkyi ehkä minuutin verran ja sitten pysähtyi ja tulee vain musta ruutu. Tuo tapahtui jo kolmesti putkeen, piti aina käynnistää lähetys uudelleen. Testasin ottaa puhelimesta datan pois eli pelkkä wlan päällä ja nopeus n. 50/10MB eli varmasti riittävä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Jep, kaikilla muilla välineillä toimii, mutta Chromecast heittää parin minuutin sisällä striimin käynnistyksestä pimeäksi.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, kaikilla muilla välineillä toimii, mutta Chromecast heittää parin minuutin sisällä striimin käynnistyksestä pimeäksi.

Onko tuo tehnyt sulla siis tuota aiemminkin vai vaan tänä iltana?

Nyt toimi muutaman minuutin, ja taas sama homma. Vittu! Ois sittenkin pitäny tilata se kanavapaketti kaapeli-tv:n vaikka kalliimpi onkin.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onko tuo tehnyt sulla siis tuota aiemminkin vai vaan tänä iltana?

Nyt toimi muutaman minuutin, ja taas sama homma. Vittu! Ois sittenkin pitäny tilata se kanavapaketti kaapeli-tv:n vaikka kalliimpi onkin.
Vain tänään, aiemmin on kyllä toiminut Chromecastillakin.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noniin, taas on se aika vuodesta kun pitäisi saada jääkiekot näkyviin. Olen pahoillani etten ole jaksanut selata aiempia viestejä ajatuksella läpi. Mutta siis, mistä tuon Ruutu+:n nyt saa parhaalla hinta/käytännöllisyys-suhteella? Jollain lahjakorttivekslauksella?
Minä otin R-kioskilta 3 kk lahjakortin hintaan 74,90 €. Se on 15 € halvempi kuin vastaava suoraan palvelusta tilattuna.

Opiskelija-viritykset eivät olleet vaihtoehto, enkä halunnut koko kautta/vuotta kerralla.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Entä tuleeko se "kausikortti"-tarjous kaikkien seurojen kausikorttilaisille? Jukureillahan ensimmäinen vieraspeli on vasta tiistaina eli tarjous voi tulla vasta lähipäivinä jos on tullakseen. Sillä ei siis näy muut kuin oman joukkueen pelit? Periaatteessa tämä ei itselle tule kysymykseen kun tulee muitakin pelejä katsottua, mutta jos tuo nyt oikein edullinen on, niin sitten otan sen ja katson loput haluamani pelit "muuta kautta"..
Luulisi ainakin, että tulee kaikille seuroille sama tarjous. Epäreiluahan se muuten olisi. Ja tuo on normaali ruutu+ palvelu eli sillä näkee kaikkien joukkueiden kaikki matsit.

Ja, kun hinta on tuon 14,95€/kk niin ei sitä paljon edullisemmin enää voi saada. Tietysti tilaus on 12kk märäaikainen mutta siltikin mielestäni edullinen. Itse ainakin tartuin tuohon tarjoukseen.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kiitokset selvennyksistä. Kartoitin päivemmällä eri vaihtoehtoja, joista päädyin hommaamaan 3kk lahjakortin Ticketmasterilta hintaan 80€. Ei muuten, mutta kun muistin että Presentcard.fihin oli kertynyt turhanpäiväistä rahaa, jolla saa noita Ticketmasterin lahjakortteja, jolla puolestaan saa noita Ruutu+ lahjakortteja... Ei varmaan edullisin vaihtoehto ja Veikkausliigat ym. jää kesällä katsomatta, mutta kun ilmaiseksi saa, niin mennään nyt ainakin ensimmäiset 3kk näin.
 

Superper

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ruutu+ tietokoneen kautta telkkarille. On ainakin minulla ollut nyt surkea kuvanlaatu. Ei pätki, mutta ei tuosta kyllä nauti.VLC ei liene enää olevan vaihtoehto, joten onko chromecast hyvä ratkaisu? Käytän nyt Chrome selainta ja joku muu selain voisi kai helpottaa sulavuutta myös.
 
Otin Ruutu+ Palvelun lähinnä tämän viimeisen pesäpallofinaalin takia 29,9€/kk hinnalla. Eli voin lopettaa tilauksen milloin tahansa. Halua jatkaa tätä tilausta kuukautta pidempää ei ole. Voinko iritisanoa tilaukseni käytännössä heti ja tilaukseni on voimassa tästä päivästä kuukauden ja homma on sillä ok?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös