www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 595 319
  • 6 774

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Uusi päivitys tullut näköjään iOS -softaan, joten jäädään jännityksellä odottelemaan illan otteluita.
Muuten näyttäisi toimivan hyvin, mutta satunnaisesti vieläkin heittää toiselle kanavalle (mulla tuli ainakin pari kertaa sivu, jossa näytettiin käynnissä olevien otteluiden tulokset). Tätä tapahtui pari kertaa, ja lähti kuntoon ainoastaan vaihtamalla kanavan ensin pois ja sen jälkeen taas uudestaan päälle.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
En ainakaan itse saa.Käytössä pc ja selaimena chrome.Kaikki paskaflashit ym.päivitettynä. Kun painaa jotain tiettyä laatua alkaa siinä pyöriä latausrinkula ja mitään muuta ei tapahdu.

Minullakaan ei toimi tuo laadun lukitseminen Flashilla. Ruutu appi taas iOS:lle on toiminut täysin moitteetta.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
iPadilla katsominen on ollut kyllä yhtä tuskaa. Selostusääni katoaa jatkuvasti n. kymmeneksi sekunniksi ja tulee sitten satunnaisesti takaisin. Kuva pomppaa välillä johonkin testiruutuun ja pitää valita uudelleen ottelu, jos haluaa live-kuvan takaisin. Näin on käynyt ainakin kolmen pelin aikana, kunnes tyydyin katsomaan pelit kannettavalta tietokoneelta. Se onkin toiminut pääosin moitteetta, tosin eilen kun pienen lag-jakson jälkeen painoin live-nappulaa niin alkoikin koko lähetys alusta. Muutenkin tuo streamin laatu heittelee yllättävän paljon verrattuna esim. NHL Gamecenterin lähetyksiin.

Kokonaisuutena ei voi kyllä olla täysin tyytyväinen tähän tuotteeseen. Vähän kuin viallisesta tuotteesta maksaisi täyttä hintaa. Jos toimisi aina moitteetta, niin palvelu olisi erinomainen, mutta näiden jatkuvien pikkuvikojen takia jää vähän paskan maku suuhun.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicans - HPK lähetys ei sitten toimi millään iPadilla. Pari sekuntia se näyttää lähetystä, kunnes vaihtaa sen johonkin helvetin futikseen. Muut lähetykset toimii kyllä normaalisti.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Toronto Maple Leafs
Itellä on ongelmia Chromella, aivan tajuton nytkytys. Firefoxilla jää koko ruudulta katsoessa yläreunaan harmaa palkki mutta kuva on sulava. Interner Explorerilla kuva nykii jonkun verran, sama Edgellä. Operalla tuntuu toivan tänään parhaiten. Huomenna tilanne voi olla jo toinen...
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Pelicans - HPK lähetys ei sitten toimi millään iPadilla. Pari sekuntia se näyttää lähetystä, kunnes vaihtaa sen johonkin helvetin futikseen. Muut lähetykset toimii kyllä normaalisti.
Itse huomasin saman. Lähetys Urheiluvalikosta valittuna heittää näköjään kanavalle Pro 9. Sama matsi tulee myös Pro kakkoselta. Se toimii normaalisti.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Toimiiko muilla kunnolla tuo livelähetyksen eteen- ja taaksepäin kelaaminen? Minulla toimi aiemmin, mutta playerin päivittymisen myötä ei ole pelittänyt enää lainkaan. Heittää ihan mihin sattuu, kun tuota yrittää kelata taaksepäin, esim. katsellakseen uudestaan jonkun hetki sitten menneen tilanteen. Ja live-nappulasta minulla ei ainakaan eilen mennyt suoraan lähetykseen, vaan siitäkin nakkasi jonnekin ihan mihin sattuu.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ruudusta myönnettiin 2 päivän tilauksen jatkamisen ohessa, että android-sovellus ei toimi ohjelmaversiossa 4.2.2. Harmi vain, että minulla ei missään kolmesta laitteestani ole tuota versiota eikä niillä silti pysty katselemaan sovelluksen kautta. Läppärin selaimella pystyy siedettävästi.
Onkohan tähän tulossa korjausta... jää pelit tabletilla katsomatta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Toimiiko muilla kunnolla tuo livelähetyksen eteen- ja taaksepäin kelaaminen?

Täällä ihan sama vika. Kelauksen jälkeen Live-nappulan painaminen sen sijaan heittää vielä enemmän taaksepäin. Ainoa ratkaisu on ladata koko sivu uudestaan.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Täällä ihan sama vika. Kelauksen jälkeen Live-nappulan painaminen sen sijaan heittää vielä enemmän taaksepäin. Ainoa ratkaisu on ladata koko sivu uudestaan.

Täällä samat ongelmat, taaksepäin kelaaminen ei onnistu ja live nappi vie minne sattuu.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Onko muilla ollut ongelmaa, että Ruudun kautta katsottaessa lähetyksessä on sellainen viive, että Liigan sivuille on juuri ehtinyt ilmestyä maali? Viive johtuu käsittääkseni siitä ettei valittu peli lähde pyörimään heti, vaan lataa sitä about 20-30 sekuntia ennen kuin lähtee pyörimään. Nettiyhteydessä ei ole mitään vikaa, luulisi että 24megan netti riittäisi pyörittämään ilman ongelmia. Aikaisemmin tätä ongelmaa ei minulla ole ollut, vaan vasta tällä kaudella.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko muilla ollut ongelmaa, että Ruudun kautta katsottaessa lähetyksessä on sellainen viive, että Liigan sivuille on juuri ehtinyt ilmestyä maali? Viive johtuu käsittääkseni siitä ettei valittu peli lähde pyörimään heti, vaan lataa sitä about 20-30 sekuntia ennen kuin lähtee pyörimään. Nettiyhteydessä ei ole mitään vikaa, luulisi että 24megan netti riittäisi pyörittämään ilman ongelmia. Aikaisemmin tätä ongelmaa ei minulla ole ollut, vaan vasta tällä kaudella.
Mä kokeilin tossa alkukaudesta jossain pelissä hallilla tota viivettä. Tabletilla se oli silloin noin 40sek. IP-lähetyksissä on aina viivettä joka johtuu sekä siirtotekniikasta, että puskuroinnista. Puskuroinnilla pyritään välttämään kuvan pätkimistä. Siihen en osaa sanoa, onko 40sek paljon vai vähän viiveenä.

Mullakin muuten Androidilla katsoessa tapahtuu tota pikselöintiä. Luurissa (Sony Z3) pikselit ovat harmaita ja tabletissa (Sony Z4) mustia. Se on kyllä todella ärsyttävää. Kuvasta ei pariin sekuntiin saa mitään selvää.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Mä kokeilin tossa alkukaudesta jossain pelissä hallilla tota viivettä. Tabletilla se oli silloin noin 40sek. IP-lähetyksissä on aina viivettä joka johtuu sekä siirtotekniikasta, että puskuroinnista. Puskuroinnilla pyritään välttämään kuvan pätkimistä. Siihen en osaa sanoa, onko 40sek paljon vai vähän viiveenä.

Mullakin muuten Androidilla katsoessa tapahtuu tota pikselöintiä. Luurissa (Sony Z3) pikselit o vat harmaita ja tabletissa (Sony Z4) mustia. Se on kyllä todella ärsyttävää. Kuvasta ei pariin sekuntiin saa mitään selvää.

Minulla ihan samat laitteet ja samat viat. Päivitysten jälkeen Androidin kautta kaikki muuttunut totaalisesti paskaksi. Olen asiastavannut reklamoinut ja vastaus on ollut luokkaa, olemme pahoillamme. Vittu niin olen minäkin asiakkaana varsinkin kun maksan täyttä hintaa tästä. Taidan irtisanoa ja alkaa käyttämään ilmaiseksi streameja. Kuvan laatu huonompi mutta silti parempi kokonaisuutena.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Eikös tuosta viiveestä ollut virallistakin juttua. Viive todellakin on tuo 40sek. Mulla on live-tulokset sovellus. Kun katson ruudun lähetystä niin live-tulos sovellus ilmoittaa muuttuneesta tilanteesta ja ruudulla seuraavasta hyökkäyksestä tulee maali.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Toronto Maple Leafs
Mulla on läppäri kiinni telkkarissa ja etenkin uusimman Ruudun selainversion päivityksen jälkeen on aina hirveä säätö saada hyvä kuva näkymään.

Ketjussa on puhuttu iPadin kytkemisestä töllöön. Jos laitan iPadin telkkariin kiinni HDMI-piuhalla niin onko kuva yhtä hyvä kun selaimesta? Saako kuvan koko ruudulle, kuvasuhde kun on eri? Kannattaako?

Ei viitsisi turhaan ostaa 50e adapteria...
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oudolta kuulostaa nuo ongelmat mitä tänne on paljon postailtu. Itse katson pelit kotona ollessani läppäri+hdmi-piuha telkkariin ja 40meganen kaapeli yhdistelmällä. Aina on pelannut moitteitta.

Muuten katselen puhelimella Samsung s6 edge + Elisan 4g. Tämäkin toiminut erinomaisesti. Olen nähtävästi ollut todella onnekas.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ketjussa on puhuttu iPadin kytkemisestä töllöön. Jos laitan iPadin telkkariin kiinni HDMI-piuhalla niin onko kuva yhtä hyvä kun selaimesta? Saako kuvan koko ruudulle, kuvasuhde kun on eri? Kannattaako?

Ei viitsisi turhaan ostaa 50e adapteria...

Mun mielestä kuvanlaatu on samaa luokkaa. Kuvasuhteen saa mun töllössä ruudun kokoiseksi zoomaamalla. 50 e adapterista kuulostaa suolaiselta. Tohon hintaan jo melkein saa appletv:n ja siinä ei tuota kuvasuhde ongelmaa taida olla. Mulla toi kiinalainen halpis adapteri on toiminut hyvin...
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Mun mielestä kuvanlaatu on samaa luokkaa. Kuvasuhteen saa mun töllössä ruudun kokoiseksi zoomaamalla. 50 e adapterista kuulostaa suolaiselta. Tohon hintaan jo melkein saa appletv:n ja siinä ei tuota kuvasuhde ongelmaa taida olla. Mulla toi kiinalainen halpis adapteri on toiminut hyvin...
Mulla on käytössä tuollainen noin 50 euron arvoinen adapteri ollut jo pitkään. Tuon kuvasuhdeongelman on voinut aina kiertää käynnistämällä lähetyksen selaimesta. Kuukausi sitten tämä ongelma poistui, kun tuli iso päivitys sovellukseen; nyt se toimii oikein. Se, että onko kuvanlaatu parempi vai yhtä hyvä kuin PC:llä, riippuu koneen tehoista. Jos on tehokas kone ja paljon kaistaa, voi saada ulos laadukasta kuvaa. Itse saan saman terävän kuvan 10 megan netillä ja iPad 2:lla. Suosittelen kaikille; olkoonkin, että tuo 50 euroa mokomasta palasta on melkoista ryöstöä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lueskelin ketjua taaksepäin, mutten huomannut että kukaan muu olisi valittanut tästä. Katson pelejä Ruudusta IE11:llä. Yleisesti ottaen toimii ihan hyvin, mutta pari viikkoa sitten ilmaantui sellainen vika, että kun siirryn koko näytön tilaan, kuva hypähtelee ärsyttävästi n. minuutin ajan, harvakseltaan tosin. Tuona aikana kuva ei ole vielä ihan koko näytöllä, vaan reunat ovat mustina. Kun kuva lopulta muuttuu koko näytön kokoiseksi, hypähtely loppuu. Onko vastaavaa ongelmaa muilla?
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Älkää nyt tuhlatko kolmannen osapuolen valmistamiin adaptereihin 50€! Kaiken kruunaa se että osa niistä näyttää kuvasuhteen vituillaan ja osa oikein kun appletv maksaa muutaman kympin enemmän ja siitä on muutakin iloa varmasti käyttäjälle.
Kuva siirtyy langattomasti ja ääni tulee mukana, ylivoimaisesti paras kompo ruudun katseluun.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Älkää nyt tuhlatko kolmannen osapuolen valmistamiin adaptereihin 50€! Kaiken kruunaa se että osa niistä näyttää kuvasuhteen vituillaan ja osa oikein kun appletv maksaa muutaman kympin enemmän ja siitä on muutakin iloa varmasti käyttäjälle.
Kuva siirtyy langattomasti ja ääni tulee mukana, ylivoimaisesti paras kompo ruudun katseluun.

Varmaankin 50€:n adapterilla tarkoitetaan sitä applen valmistamaa adapteria. Tuskin mikään kolmanne osapuolen adapteri olisi noin kallis. Apple TV vaan ei kaikille sovi. Jos vaikka on simmi paikallinen ipadi eikä sitä wifi verkkoa ole niin vähän köyhäksi kokemukseksi jää Apple TV. Jos taas pitää hommata reititin vielä apple tv:n kaveriksi, mahdollisesti vielä sellainen että saa sen sim-kortin sieltä ipadista tungettua sinne + apple tv niin hinta rupeaakin olemaan jo vähintään 200€.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Toronto Maple Leafs
Joo AppleTV minulla oli aikanaan ja sille ei ole käyttöä nykyään kun vahvarissa on AirPlay äänelle ja Spotify. Applen virallinen adapteri on sen 50e. Vinkkejä toimivasta halvemmasta adapterista otetaan vastaan. Nopeasta toimituksesta plussaa, Kiinasta kestää puoli ikuisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös