www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 595 420
  • 6 774

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nuokin mainokset jotka tuossa vain pyörii ovat menneiden otteluiden mainoksia :D hyvillä valoilla Ruutu.

e: nyt täällä näkyy
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Joo ei näy täälläkään, vitun jees

Edit: valittaminen auttoi, ny näkyy. Dänks.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
En tiedä heitänkö nyt helvetin tyhmän kysymyksen, mutta onko jotain kikka kolmosta, jolla Ruudun lähetykset pyörisivät sulavammin. Tasaisen varma töktök häiritsee peliä katsellessa, päähän tässä tulee kipeäksi. Esimerkiksi VLC:llä änärihetykset pyörivät täydellisesti parhaalla kuvanlaadulla. Onko koneeni kuitenkin paska?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ei täällä vaan. Kari laitto meikäläisen jollekkin estolle, kunnes kadun.

Edit, Kiitos Kari!
 
En tiedä heitänkö nyt helvetin tyhmän kysymyksen, mutta onko jotain kikka kolmosta, jolla Ruudun lähetykset pyörisivät sulavammin. Tasaisen varma töktök häiritsee peliä katsellessa, päähän tässä tulee kipeäksi. Esimerkiksi VLC:llä änärihetykset pyörivät täydellisesti parhaalla kuvanlaadulla. Onko koneeni kuitenkin paska?

Vanha juttu... mutta itselläni aikoinaan "kaikki" ongelmat loppuivat, kun siirryin iOS:n kautta katsomaan Ruutu.fi-palveluja. Ei pätki koskaan ja lähetys HD-tasoa. Aina, kun testaan esim. MacBookin kanssa (Safari) niin pätkiminen (satunnaista tosin) alkaa... Eli iPhone tai iPad ja sillä Apple-Tv:n kautta striimi telkkuun...
 

Themoron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vanha juttu... mutta itselläni aikoinaan "kaikki" ongelmat loppuivat, kun siirryin iOS:n kautta katsomaan Ruutu.fi-palveluja. Ei pätki koskaan ja lähetys HD-tasoa. Aina, kun testaan esim. MacBookin kanssa (Safari) niin pätkiminen (satunnaista tosin) alkaa... Eli iPhone tai iPad ja sillä Apple-Tv:n kautta striimi telkkuun...

Tähän +1 iPad+appletv. Toimii pirun hyvin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Voiko joku vahvistaa, että jos toistaiseksi tilaus päättyy 18.11 ja sen irtisanoo nyt niin se päättyy vasta tuolloin 18.11.? Eli mitään hyvitystä ei saa vaikka lopettaisi hyvissä ajoin? Joissain palveluissa laskutus menee katsottujen päivien mukaan ja jos keskeyttää niin jäljelle jääneet päivät hyvitetään rahallisesti.
 
No ei tietenkään, jos tilaat 1kk paketin, niin se on se 1kk kerrallaan. En ole ikinä kuullut/nähnyt, että missään ikinä olisi tarjottu katselupaketteja jotka on "1pv toistaiseksi" sopimuksella.
 
Jaksoinpa valittaa kerrankin Ruudun toimimattomuudesta. Otin 10 viikon sopimuksen, joka alkoi 30.10. Saman iltana oli tarkoitus katsoa tuota JYP-SaiPa -ottelua. Avattuani palvelun menin tietenkin myöhemmin "perumaan" tilauksen ettei palvelu/laskutus jatkuisi enää automaattisesti laskutuskauden jälkeen eli 8.1.2015. JYP-SaiPa -lähetyksessä olikin sitten ongelmia ja ensimmäinen erä jäi näkemättä. Ruutu myönsi ongelmat omalla FB-sivuillaan ja täälläkin monet huomasivat saman. Päätin sitten laittaa 2.11. palautetta tuosta JYP-SaiPa ottelusta ja yleensä aikaisemmin ovat näissä tapauksissa hyvittäneet ylimääräisen päivän. Samana iltana tulikin vastaus ja olivat samalla huomanneet, että tilaukseni oli päättynyt -tilassa. Eli tilaus oli ilmeisesti saman tien päättynyt, kun olin sen päättänyt. Yleensähän se päättyy vasta laskutuskauden lopussa (lukee sopimusehdoissa) eli tässä tapauksessa 10 viikon jälkeen.

Ei tässä vielä kaikki. Sain vastauksen palautteeseeni ja "hyvitykseksi" lupasivat 1kk katselukoodin ja lupasivat lisätä siihen 2 viikkoa??? Ajattelin, ettei tämä nyt voi näin mennä, että olin maksanut 50€ 10 viikosta ja palvelu näkyi pari päivää ja lisäksi puolet jäi haluamastani ottelusta näkemättä ja hyvitys on 6 viikkoa!!! Lisäksi palvelu on nyt ollut poissa käytöstä jo muutaman päivän. Laitoin tietenkin taas palutetta asiasta ja eilen tuli uusi vastaus, joka menee näin... "Kuten näet tilauksen tilasta, tilaus on päättynyt. Kyseessä on näin ollen käynyt jokin virhe. Kannattaa käyttää esimieheni antama 1 kk lahjakortti, jonka jälkeen hän lisää tilaukseen kaksi viikkoa katseluaikaa. Näin saat palvelun takaisin käyttöösi."

Ei muuta kuin laitoin taas eilen uutta palautetta asiasta. En todellakaan aio tyytyä "1kk+2 viikkoa -hyvitykseen" jos olen maksanut 50€ 10 viikosta ja palvelu on ollut käytössä vain pari päivää. Tänää tuli sitten taas vastaus eilen laittamaani palautteeseen. Siinä kerrottiin, että palautteeni on välitetty eteenpäin asiasta vastaavalle taholle ja minuun otetaan pikaisesti asian tiimoilta yhteyttä. Saa nähdä mikä on tämän casen lopputulos. Jotenkin on vaan hieman outo fiilis koko tapauksesta :-)
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen ollut tähän palveluun jatkuvasti 100%:n tyytyväinen ja jos rehellisiä ollaan niin en ymmärrä tuota, että ihmiset purkavat sopimuksiaan hyvitysten toivossa jäätyään yhdessä pelissä paitsi yhdestä erästä, kun palvelu toimii 99,9% ajasta moitteetta. Olin myös viime kauteen enemmän kuin tyytyväinen. Jos pelejä on tarjolla 60 niin yhdestä yhden erän tippuminen on lähes maksimaalinen suoritus. Mielestäni melkein pikkumaista valittaa näistä :)
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ole
Ei muuta kuin laitoin taas eilen uutta palautetta asiasta. En todellakaan aio tyytyä "1kk+2 viikkoa -hyvitykseen" jos olen maksanut 50€ 10 viikosta ja palvelu on ollut käytössä vain pari päivää. Tänää tuli sitten taas vastaus eilen laittamaani palautteeseen. Siinä kerrottiin, että palautteeni on välitetty eteenpäin asiasta vastaavalle taholle ja minuun otetaan pikaisesti asian tiimoilta yhteyttä. Saa nähdä mikä on tämän casen lopputulos. Jotenkin on vaan hieman outo fiilis koko tapauksesta :-)

Et todellakaan tyydy tuollaiseen. Olet maksanut 10 viikosta, joten se on sinulle palautettava. Lisäksi sinulle on luvattu 1kk+2vko hyvitystä, joka siis pitää tulla tuon 10 viikon päälle. Ei tuollaisista lupauksista voi luistella. Sinuna en käyttäisi vielä sitä lahjakorttia tai jos käyttäisin, niin vaatisin, että 10 viikosta puuttuvat päivät lisätään sen perään.
 
Ole


Et todellakaan tyydy tuollaiseen. Olet maksanut 10 viikosta, joten se on sinulle palautettava. Lisäksi sinulle on luvattu 1kk+2vko hyvitystä, joka siis pitää tulla tuon 10 viikon päälle. Ei tuollaisista lupauksista voi luistella. Sinuna en käyttäisi vielä sitä lahjakorttia tai jos käyttäisin, niin vaatisin, että 10 viikosta puuttuvat päivät lisätään sen perään.
Itse olen ollut tähän palveluun jatkuvasti 100%:n tyytyväinen ja jos rehellisiä ollaan niin en ymmärrä tuota, että ihmiset purkavat sopimuksiaan hyvitysten toivossa jäätyään yhdessä pelissä paitsi yhdestä erästä, kun palvelu toimii 99,9% ajasta moitteetta. Olin myös viime kauteen enemmän kuin tyytyväinen. Jos pelejä on tarjolla 60 niin yhdestä yhden erän tippuminen on lähes maksimaalinen suoritus. Mielestäni melkein pikkumaista valittaa näistä :)

Siis en edes ole "vaatinut" mitään hyvitystä. Laitoin vain palautetta ja usein ovat sitten lisänneet yhden päivän hyvitykseksi. Usein tämä hyvitys on yhtä tyhjän kanssa, koska aina ei ole edes hyvityspäivänä peliä. Nyt vaan tilanne on se, että 10 viikoksi maksamani tilaus päättyi parin päivän jälkeen ja saadakseni Ruutu.fi-palvelun takaisin käyttööni niin tuolla koodilla saisin palvelun näkyviin kuudeksi viikoksi. Häviäisin siis neljä viikkoa jo maksamastani tilauksesta eli lopputulos olisi, että saisin 50€:lla kuusi viikkoa (plus JYP-SaiPa 2 erää). Ilmeisesti eivät ole edes viitsineet tarkistaa tuon tilaukseni statusta/kestoa ja olettaneet, että 1kk jatkuva tilaus olisi katkennut saman tien.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Itse olen ollut tähän palveluun jatkuvasti 100%:n tyytyväinen ja jos rehellisiä ollaan niin en ymmärrä tuota, että ihmiset purkavat sopimuksiaan hyvitysten toivossa jäätyään yhdessä pelissä paitsi yhdestä erästä, kun palvelu toimii 99,9% ajasta moitteetta. Olin myös viime kauteen enemmän kuin tyytyväinen. Jos pelejä on tarjolla 60 niin yhdestä yhden erän tippuminen on lähes maksimaalinen suoritus. Mielestäni melkein pikkumaista valittaa näistä :)

Sama täällä. Vanhalla koneella oli juuri samanlaisia ongelmia, kuin tässä ketjussa esiintyy. Päivitin koneen tehokkaampaan ja simbsalabim, ei ole esiintynyt kuin jotain todella harvoin esiintyneitä ongelmia. Minusta tuntuu, että paljon on kiinni näytönohjaimesta, nettiyhteyden nopeuksilla ei näinä päivinä ole mitään tekemistä asian kanssa.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Sama täällä. Vanhalla koneella oli juuri samanlaisia ongelmia, kuin tässä ketjussa esiintyy. Päivitin koneen tehokkaampaan ja simbsalabim, ei ole esiintynyt kuin jotain todella harvoin esiintyneitä ongelmia. Minusta tuntuu, että paljon on kiinni näytönohjaimesta, nettiyhteyden nopeuksilla ei näinä päivinä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Kaikki muut nettipalvelut (Netflix, Viaplay jne.) toimii täysin moitteetta, miten sitten on mahdollista, että ainoa palvelu, mikä ei toimi kunnolla on Ruutu?
Ihmetyttää vain kovasti tämä asia...
Olen kyllä paljon tyytyväisempi kaapelin kautta tulevaan kuvaan kuin Ruudun jaskaan...
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Kaikki muut nettipalvelut (Netflix, Viaplay jne.) toimii täysin moitteetta, miten sitten on mahdollista, että ainoa palvelu, mikä ei toimi kunnolla on Ruutu?
Ihmetyttää vain kovasti tämä asia...
Olen kyllä paljon tyytyväisempi kaapelin kautta tulevaan kuvaan kuin Ruudun jaskaan...

Koska niissä on Silverlight, tuo Ruudun flash vaatii ok tehoja ja näytönohjainta. Minullakin toimi tuossa vanhassa koneessa kaikki muu mm. mainitsemasi, mutta ei Ruudun liigalähetykset mainitsemastani syystä
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sama täällä. Vanhalla koneella oli juuri samanlaisia ongelmia, kuin tässä ketjussa esiintyy. Päivitin koneen tehokkaampaan ja simbsalabim, ei ole esiintynyt kuin jotain todella harvoin esiintyneitä ongelmia. Minusta tuntuu, että paljon on kiinni näytönohjaimesta, nettiyhteyden nopeuksilla ei näinä päivinä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Toin aiemminkin jo ilmi että tuota on testattu jopa ammattilaiskäyttöön tarkoitetulla koneella (lupaan että näyttis ja prossu ovat riittävän tehokkaita), pätkimistä oli silti. En tiedä onko asia parantunut jo. Itsellä lähetys pätkii jopa gt640m le:llä (ei tietysti ole huippunäyttis, mutta pitäisi olla riittävän uusi ja Flashin ei pitäisi tuottaa ongelmia). Muutenkin mielenkiintoista että flashit toimivat muilla sivustoilla ja muita pystyy katselemaan livenä ilman ongelmia.

En ymmärrä miksei tehdä samantien Linuxille, Macille ja Winukalle omia ohjelmiaan tuon ajamiseen, porttauskaan noiden välillä ei ole iso homma. Tai samantien HTML5-soitin.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No kyllähän nuo nyt 99% ajasta on kone/käyttäjäkohtaisia nuo ongelmat, sillä kuten jo aikoinaan mainitsin niin on useita joilla palvelu toimii moitteetta paitsi tuolloin kun Ruutu itsekkin ilmoittanut ongelmistaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmaan koneen teholla ja näytönohjaimella on merkitystä, mutta onhan netin nopeudellakin sikäli, että yhteyden on oltava vakaa, ts nopeusvaihtelut aiheuttavat pätkimistä jos liikutaan miniminopeuden lähellä. Mun vanhan 3g-yhteyden nopeus vaihteli välillä 3-9 megaa, ja ongelmia oli. Nykyisellä 4g-yhteydellä (20-30 megaa) ei ole ollut juuri mitään ongelmia, sen paremmin tabletilla kuin tietokoneella (1gt näytönohjain muistaakseni, ruudunpäivitys ei ole ihan tv-laatua).
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse on tullut kokeiltua omaa ruutu-palvelua seuraavilla vempeleillä:
pöytäkone, kannettava, kännykkä, iPad ja Samsung-tabletti.
Kaikilla näillä ruutu on aina toiminut itsellä moitteettomasti. Ainoat ongelmat ovat syntyneet oman internetin heikosta toimivuudesta (isälläni kaukana perämetsissä internet on heikko ja siellä ruutu ei oikein toimi jatkuvasti) mutta ikinä ongelmat eivät ole olleet peräisin mistään muusta kuin omasta internet-yhteydestä. Tämähän on palaute ketju, joten ihan yhtä lailla varmaan positiivista saa tänne kirjoittaa. Mielestäni palvelu on hintaansa nähden loistava. Varsinkin suurkuluttajat (kuten minä) joka saattaa vaikka vapaapäivänä katsoa jonkun toisen jengin pelin kun Tappara lepää. Onhan siinä nyt niin paljon vastinetta rahalle, että huh! :)
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Varmaan koneen teholla ja näytönohjaimella on merkitystä, mutta onhan netin nopeudellakin sikäli, että yhteyden on oltava vakaa, ts nopeusvaihtelut aiheuttavat pätkimistä jos liikutaan miniminopeuden lähellä. Mun vanhan 3g-yhteyden nopeus vaihteli välillä 3-9 megaa, ja ongelmia oli. Nykyisellä 4g-yhteydellä (20-30 megaa) ei ole ollut juuri mitään ongelmia, sen paremmin tabletilla kuin tietokoneella (1gt näytönohjain muistaakseni, ruudunpäivitys ei ole ihan tv-laatua).


On varmaan, mutta ajattelin vain, että lähes kaikilla on nykyään ainakin 10 megan yhteys, joka riittää erinomaisesti lähes kaikkeen normijuttuun, myös Ruudun jääkiekkolähetyksiin. Itselläni on 10megan yhteys ja todellinen on mittauksissa ollut siellä 8-9 välissä.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Toin aiemminkin jo ilmi että tuota on testattu jopa ammattilaiskäyttöön tarkoitetulla koneella (lupaan että näyttis ja prossu ovat riittävän tehokkaita), pätkimistä oli silti. En tiedä onko asia parantunut jo. Itsellä lähetys pätkii jopa gt640m le:llä (ei tietysti ole huippunäyttis, mutta pitäisi olla riittävän uusi ja Flashin ei pitäisi tuottaa ongelmia). Muutenkin mielenkiintoista että flashit toimivat muilla sivustoilla ja muita pystyy katselemaan livenä ilman ongelmia.

En ymmärrä miksei tehdä samantien Linuxille, Macille ja Winukalle omia ohjelmiaan tuon ajamiseen, porttauskaan noiden välillä ei ole iso homma. Tai samantien HTML5-soitin.

Ruudun käyttämä playeri on vain niin raskas. Kyllä mullakin toimi sillä vanhalla koneella KAIKKI kokeilemani, paitsi NFL game pass taisi olla samanlaista kuraa kuin Ruudun jääkiekkolähetykset, mutta kun kone vaihtui tehokkaseen, niin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, kuva on laadultaan ainakin minulle riittävä, ei tuo mitään lisä-arvoa vaikka se jotenkin tuosta vielä tarkemmaksi muuttuisi. Ai niin Soneraviihteen CHL-paketti ei ole tälläkään toiminut, mutta se ei ole toiminut kenelläkään muullakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös