www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 595 641
  • 6 774
Aika jännä. Laitoin viestiä Ruudulle että onko mahdollista peruuttaa 12kk määräaikainen tilaus ja vastaus oli tietysti kielteinen. Nyt äsken kuitenkin onnistuin peruuttamaan tuon tilauksen omista asetuksista.
Niin, se taitaa sitten loppua sen 12kk määräaikaisuuden jälkeen. Eli lopetit ainoastaan sen, että määräaikaisuuden jälkeen ei jatku toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Vai saitko muka 12kk poikki?
 

444

Jäsen
Mä latasin Nightlyn ja siinä sivussa se päivitti myös flashin uusimpaan versioon (oma järjestelmä win7 64-bit). Mutta... nykii vielä enemmän kuin Explorerilla tai Chromella. Kokeilin myös 50Hz:ssa, ei jeesannut. Mikä flashin versio teillä on käytössä? Tämä on kyllä sellaista helvetin henkien taistoa jotta saisi sulavan kuvan näköradiosta esille (niin netti on 110mb/s ja tietokone kaksi vuotta vanha, jolloin maksoi 1400e). Ainoa missä olen saanut ruudun toimimaan moittetta oli kaverin Ipadissä. Huhhuh kun menee hermo...
Täällä käytössä Mac Mini, OS X Mavericks ja Chrome -> ei niin minkäänlaista ongelmaa vielä ainoassakaan syksyn pelissä. Potkua on takuuvarmasti vähemmän kuin lähes missä tahansa pari vuotta vanhassa pc:ssä, joten tehopuolelta ratkaisu tuskin löytyy. Nettikin on Soneran valokuitu, josta ei muistaakseni yli 100mb/s edes luvata, eli siinäkään ei eroa.
Ongelmia ei myöskään iPad- tai iPhone-toistossa.

Sinällään vähän huolestuttavaa, jos tuota ei tosiaan saada koodattua sellaiseen muotoon, jota varmaan yli 90 % suomalaisista käyttää kotonaan. Vai ovatko ongelmat edes tällä kaudella laajamittaisia vai vain satunnaistapauksia?
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitokset. Mahtaakohan toi metodi toimia vielä?
Kuten sanottu, itse katselen matsit kotona VLC:tä käyttäen ja oma viritys pohjautuu tuohon metodiin. En pääse nyt tarkastamaan kuinka lähellä se on tuota alkuperäistä ohjetta, jotain pieniä virityksiä siihen muistaakseni tein (kuten VLC:n puskurin hienoinen kasvatus).
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Auttakaas taas urpoa. Ostin uuden Samsung Galaxy Tab 4.sen ja ajattelin iltojeni iloksi tsiigata edellisellä kierroksella IFK:n matsia Ruutu.fi:stä, kuten viime kaudellakin kymmeniä kertoja. Padi vaan vittuili, että asenna flash tai jotain. Sitten kun koitin asentaa flashin, niin sitä ei androidille saanut ladattua. Mites hemmetissä mä sitten tolla uudella härvelillä voin tsiigata Ruutua? Koko viime kaudenkin tsiigasin android tabletilla, mutta ei vaan muistu mieleen teinkö jotain kikkoja ennen aloitusta.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Auttakaas taas urpoa. Ostin uuden Samsung Galaxy Tab 4.sen ja ajattelin iltojeni iloksi tsiigata edellisellä kierroksella IFK:n matsia Ruutu.fi:stä, kuten viime kaudellakin kymmeniä kertoja. Padi vaan vittuili, että asenna flash tai jotain. Sitten kun koitin asentaa flashin, niin sitä ei androidille saanut ladattua. Mites hemmetissä mä sitten tolla uudella härvelillä voin tsiigata Ruutua? Koko viime kaudenkin tsiigasin android tabletilla, mutta ei vaan muistu mieleen teinkö jotain kikkoja ennen aloitusta.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Chromella ainakin itse olen saanut pelit näkymään Ruutu.fi:n kautta Android-tabletilla. Eli ei käytä flashia, vaan html5:sta. Flashinkin saanee kyllä asennettua tablettiin, mutta en usko että Ruutu.fi:n laatu tulisi flashilla olemaan yhtä hyvä kuin Chromella katsottuna.

Sitten on myös Ruutu-sovellus Androidille, josta voi katsoa myös livenä pelejä. Tätä mahdollisuutta ei viime kaudella muistaakseni ollut kuin vasta ihan keväällä, eikä se silloin toiminut kunnolla. Nyt on toiminut sen mitä olen kokeillut.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minä huomasin eilen ilokseni, että ovat saaneet korjattua sen Android 4.2:sta koskeneen vian ja nyt omallakin tabletilla pelit näkyy lähes livenä. Eli siis samalla IPTV-viiveellä kuin koneellakin. Kuvanlaatukin oli hyvä. Katselin ruutu -sovelluksella, mutta eiköhän tuo ihan selaimellakin olisi toiminut.

Oma vuoden määräaikainen sopimus hyvityksineen muuten päättyi maanantaina. Nyt siihen on tullut jostain ilmainen kahden viikon kokeilu perään. En valita siitä.
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä huomasin eilen ilokseni, että ovat saaneet korjattua sen Android 4.2:sta koskeneen vian ja nyt omallakin tabletilla pelit näkyy lähes livenä. Eli siis samalla IPTV-viiveellä kuin koneellakin. Kuvanlaatukin oli hyvä. Katselin ruutu -sovelluksella, mutta eiköhän tuo ihan selaimellakin olisi toiminut.

Android-tabletilla on tullut täälläkin katseltua, olen kokeillut ruutu-sovelluksella ja selaimella. Molemmissa näkyy erittäin hyvällä kuvanlaadulla, mutta kuva jostain syystä jähmettyy tasaisin väliajoin. Äänet kuuluu koko ajan, kuva pysähtyy noin 15sek ajaksi, jonka jälkeen jatkuu normaalisti. sitten taas parin minuutin päästä sama uudestaan. Onko muilla ollut tätä ongelmaa?

Käytössä uusin Samsung Galaxy tabletti ja android 4.4.

Edit: lisätään vielä, että aluksi saattaa näkyä noin vartin ilman jähmettymisiä, mutta siitä eteenpäin niitä tulee tasaiseen tahtiin.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oma vuoden määräaikainen sopimus hyvityksineen muuten päättyi maanantaina. Nyt siihen on tullut jostain ilmainen kahden viikon kokeilu perään. En valita siitä.

Se sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana a´ 29,95€/kk ilman irtisanoutumista.

Lähettelin viime kuun alussa ensimmäisen sähköpostin ruudulle ja tiedustelin mitä pitää tehdä että tilaus jatkuu 12kk määräaikaisena 19,95€/kk hinnalla. Muutaman päivän päästä ruudulta vastattiin että kerrot haluatko jatkaa tilausta ja he hoitaa kuntoon. Ilmoitin haluni jatkaa ja kiitin sekä pyysin kuittausta uudesta tilauksesta.

No, tätä kuittausta ei sitten koskaan tullut ja edellinen tilaus umpeutui kuun lopulla. Omista tilauksista selvisi että tilaus on voimassa mutta hintaan 29,95€ / kk. Tästä lähetin reklamaation ruudulle ja aikaisemmat viestit tietenkin samassa sähköpostissa.

Ruudulta vastattiin että irtisanot tilauksen ja otat uuden määräaikaisuuden nykyisen loputtua. Tämä kuvio sopi itselleni ihan hyvin mutta tiedustelin piruuttani ylimääräisen 10 € maksun perään ja en kyllä odottanut mitään vastausta asiaan.

Tähän tiedusteluun 10 € vastattiin ja ilmoitettiin vian olevan heidän päässään ja palauttavat summan tilille 3vko sisällä.

Mitä vittua ruutu, onko teillä toimiva asiakaspalvelu?
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Otin eilen paketin viikon try-outille. Eilinen Lukko-Kärpät näkyi pätkimättä, MUTTA kuvanlaatu oli ala-arvoisen huono.
Koko lähetyksen ajan sillä alimmalla tasolla.
Kohta alkava Ässät-Kärpät määrittää onko edellytyksiä loppukauden kattavalle sopparille. Jos jatkuu samalla tasolla, sopimus puretaan.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kohta alkava Ässät-Kärpät määrittää onko edellytyksiä loppukauden kattavalle sopparille. Jos jatkuu samalla tasolla, sopimus puretaan.

Ainakin täällä ihmeen pätkivää meininkiä, tuntuu noin 15 sekunnin välein pysähtelevän hetkeksi. Yhteys on hyvä, eikä esim. GCL:n kanssa koskaan mitään ongelmia. 2 viikon kokeilujakso, ei todellakaan mene jatkoon.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Ainakin täällä ihmeen pätkivää meininkiä, tuntuu noin 15 sekunnin välein pysähtelevän hetkeksi. Yhteys on hyvä, eikä esim. GCL:n kanssa koskaan mitään ongelmia. 2 viikon kokeilujakso, ei todellakaan mene jatkoon.

Kuvan laatu on ollut pikselimäinen koko matsin ajan. Tuttu ja turvallinen pätkiminen alkoi tosin vasta kolmannessa erässä.
Päädyn sanomaan: Juuri nyt meillä ei ole käyttöä tämänkaltaiselle ratkaisulle. Mielelläni voisin maksaa toimivasta tuotteesta, mutta koska jopa ilmaisstriimit toimivat paremmin, päädymme tällä kertaa tähän ratkaisuun.
 

Wire

Jäsen
Kuvan laatu on ollut pikselimäinen koko matsin ajan. Tuttu ja turvallinen pätkiminen alkoi tosin vasta kolmannessa erässä.
Päädyn sanomaan: Juuri nyt meillä ei ole käyttöä tämänkaltaiselle ratkaisulle. Mielelläni voisin maksaa toimivasta tuotteesta, mutta koska jopa ilmaisstriimit toimivat paremmin, päädymme tällä kertaa tähän ratkaisuun.

Sama huomio täällä eli kuvanlaatua on vedetty rankasti alas viime vuotisesta. Ilmeisesti sen takia että pätkimätöntä kuvaa saadaan useammalle. Vaikuttaisi että päälähetys nauttii paremmasta datavirrasta. Harmi koska itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvin on toiminut tähän saakka, ts. huomattavasti paremmin kuin viimekaudella. Tänään oli jonkin verran nykimistä, eilen ei ollenkaan. Aloin käyttämään Operaa, koska Chromella näyttää kuva olevan huonompi ja nykivämpi. Ruutu tosin herjaa heti alkuunsa, että "Palvelu ei tue tätä Operan versiota", mutta kylläpä vain toimii, ja paremmin kuin Chromella.
 
Sama huomio täällä eli kuvanlaatua on vedetty rankasti alas viime vuotisesta. Ilmeisesti sen takia että pätkimätöntä kuvaa saadaan useammalle. Vaikuttaisi että päälähetys nauttii paremmasta datavirrasta. Harmi koska itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa.
Olen kyllä eri mieltä. Ihan samalta laadulta näyttää minun silmään (jopa isosta smart-telkkarista) kuin viime vuonna, päälähetyksessä (pro1/2) kuva on parasta ja sellaista mitä voisi vähintään odottaa kun mainostetaan 720p-laatua, muut ovat vähän surkeita laaduiltaan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistähän vitusta pystyy päivittämään luottokorttinsa tiedot? Olen tehnyt sen kyllä aikaisemminkin, mutta nyt ei tunnu löytyvän mistään. Meinaa hermot mennä.

Katsoin tilaukset ja yritin muokata sitä, mutta ei näkynyt vaihtoehtoa...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En tiedä, onko ollut täällä jo aiemmin, mutta tiedoksi, jos meinaatte hankkia Samsungin 2014 vuosimallin Smart-tv:n, Ruutu ei voi varmuudella taata livelähetyksien toimivuutta.

Käytännössä ainakaan mulla ei toimi lainkaan. Hieno laite. :)
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Millä selaimella katsotte Ruutu + pro palvelua mikäli katsotte puhelimella? Latasin sen Ruutu + Play kaupasta, mutta sehän on ihan paska. Mozzillalla viimeksi puhelimella katsoessani välillä kuva hävisi, mutta ääni kuului.

Tai olisiko jotakin neuvoa antaa parhaat niksit ja ohjelmat, että voisi toimia kunnolla vai saako ylipäänsä toimimaan kunnolla.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Turku
Mistähän vitusta pystyy päivittämään luottokorttinsa tiedot? Olen tehnyt sen kyllä aikaisemminkin, mutta nyt ei tunnu löytyvän mistään. Meinaa hermot mennä.

Katsoin tilaukset ja yritin muokata sitä, mutta ei näkynyt vaihtoehtoa...

Ei kuulemma pysty päivittämään, kerrottiin mulle elokuussa. Ainoa keino oli "avata" uusi tilaus uudelle kortille, kun taas samalla nykyinen tilaus yrittää vielä ottaa rahaa vanhalta kortilta jonkin aikaa, mutta luovuttaa kun ei onnistu. Tämä siis, jos nykyinen eli vanha kortti ei ole enää aktiivinen. Syvältähän tuo on, etenkin jos on tilausjakso jollain halvennuksella. Itsellä sattui juuri vanha menemään umpeen niin sain tilattua uuden uudelle kortille myös halvennuksella.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Millä selaimella katsotte Ruutu + pro palvelua mikäli katsotte puhelimella? Latasin sen Ruutu + Play kaupasta, mutta sehän on ihan paska. Mozzillalla viimeksi puhelimella katsoessani välillä kuva hävisi, mutta ääni kuului.

Tai olisiko jotakin neuvoa antaa parhaat niksit ja ohjelmat, että voisi toimia kunnolla vai saako ylipäänsä toimimaan kunnolla.

Ei taida saada. Katselen itse Chromella tai Ruutu sovelluksella. Mulla molemmissa on kuvanlaatu hyvää ja pyörii ihan ok. Ainoa ongelma on tuo timesift-toiminnon puute eli pelkää liveä kokoajan. Se puuttuu sovelluksesta ja selaimesta. Luurina S4 4g ja 4.4.2 android. 4g:tä mulla ei ole eli katselen 3g verkossa matseja.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mistähän vitusta pystyy päivittämään luottokorttinsa tiedot? Olen tehnyt sen kyllä aikaisemminkin, mutta nyt ei tunnu löytyvän mistään. Meinaa hermot mennä.

Katsoin tilaukset ja yritin muokata sitä, mutta ei näkynyt vaihtoehtoa...

Siellä oma ruudussa se on. Tilaukset kohta ja päivität. Keväällä ainakin lähettivät jopa sähköpostia vanhentuvasti kortista ja pystyi päivittämään ihan normaalisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös