www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 595 641
  • 6 774

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ainoa vaan, että se katseluoikeus ei ole allekirjoittaneella varmaan kertaakaan loppunut juuri silloin kun se minuutilleen on ilmoitettu loppuvan! Esim. viime viikolla meni 1vk testijakso loppuun pelipäivänä pari tuntia ennen matsin alkua. Tilaukset-sivu kertoi päättyneen mutta ei kuitenkaan antanut tilata mitään uutta pakettia. Noh, katsoin sitten illan pelin kokonaan vielä ilmaiseksi. Viime kaudella kerran kävi niin, että tilauksen piti loppua ennen matsin alkua mutta en taaskaan saanut tilattua uutta heti sen jälkeen, ja sain katseltua 1 tai 2 erää kun meni poikki. En kyllä ymmärrä miten tuo järjestelmä oikein toimii.
Ahaa, eipä tuo tietysti yllätä. Ruudun toiminnasta kirjoittaessa/puhuessa pitäisi aina muistaa lisätä disclamer.

Näin X:n luulisi menevän. Mutta vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäisi toimia näin tavalla X, se on aiemmin toiminut tavoilla X ja Y, alustoilla Z ja W ja 2000 eri käyttäjällä, niin juuri nyt kaikki voi olla toisin. Ruutu osaa aina yllättää.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Onko tietoa, mihin asti Urheilusanomien mukana tuleva 2 viikon katselukoodi on voimassa? Mietin lehden ostamista koodin takia...

EDIT: Korjattu Urheilulehti --> Urheilusanomat
 
Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tietoa, mihin asti Urheilusanomien mukana tuleva 2 viikon katselukoodi on voimassa? Mietin lehden ostamista koodin takia...

EDIT: Korjattu Urheilulehti --> Urheilusanomat

Ainakin joku US:n 2 viikon koodi oli yleiskoodi eli 2VKO-RUUTU. Kokeile tuota ennen kuin ostat lehden.
 

sinikettu

Jäsen
Onko mobiililaitteelle mitään kikkaa, jolla saisi kuvanlaadun pysymään vakiona? Tulee viikonloppuna oleskeltua alueella, jossa ei 4g toimi ja täytyy tyytyä 5 megan 3g:hen. Ja se perkele hyppää varmaa puolen minuutin välein huonommasta parempaan tai toisinpäin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Latasinpa tämän ja kun menin kirjautumaan Ruutuun Nightlyllä, ei päästänyt sisään. Ei valittanut mistään, mutta ei tullut "Oma Ruutu", vaan tuli vain se sama "Kirjaudu" siihen. Koklasin mennä kirjautuu ulos tästä Chromesta että auttaisko, no eipä auttanut. Elikkä mulla tuli ongelma vastaan jo kirjautumisessa. Mikäköhän avuksi :D?

Ihan mielenkiinnosta. Oletko jatkanut tuon Mozillan Nightlyn käyttöä? Ja onko se toiminut?

Olen asentanut tuon nyt seitsemään sukulaisen ja kaverin koneeseen, ja kaikilla on pätkiminen loppunut. Kaikilla on ollut 64 bittinen windows, en tiedä ratkaiseeko tämä ongelmaa jos käyttöjärjestelmä on 32-bittinen.

Jos ihmiset haluatte selvittää onko teidän windows 32- vai 64-bittinen:
Vasemman alakulman "Käynnistä" nappi -> Oma tietokone linkin päällä hiiren oikean puoleista näppäintä -> valites valikosta ominaisuudet.

Aukeaa infoikkuna mistä näet mikä käyttöjärjestelmä sinulla on.

Olen aina asentanut tältä ( https://nightly.mozilla.org/ ) sivulta tuon Windows ( Standard ) vaihtoehdon.

Tää on varmaan jo kolmas kerta kun kirjoitan tästä, mutta kun tän ratkaisun toimivuusprosentti on ollut 100%. Ja kaikki varmaan ymmärtää, että tuo on ilmainen ohjelma eikä minulle mitään taloudellista hyötyä tuo.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ihan mielenkiinnosta. Oletko jatkanut tuon Mozillan Nightlyn käyttöä? Ja onko se toiminut?
Käytän sitä oikeastaan vain pelipäivinä, silloin kun Ruudusta matsin katson. Silloin ei välttämättä jaksa vaihtaa selainta kesken kaiken mennäkseen vaikka Liigan tai muulle sivulle. Mutta noin muuten tykkään Chromesta vielä enemmän, joten sitä on tullut enemmän käytettyä. Kuitenkin, Nightly on toiminut selauksessa suht hyvin ja Ruudun kanssa miltei erinomaisesti kuten lupailitkin (Kiitokset!), vaikkakin on pari-kolme kertaa kaatunut. Itellä käytössä Windows 8.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Käytän sitä oikeastaan vain pelipäivinä, silloin kun Ruudusta matsin katson. Silloin ei välttämättä jaksa vaihtaa selainta kesken kaiken mennäkseen vaikka Liigan tai muulle sivulle. Mutta noin muuten tykkään Chromesta vielä enemmän, joten sitä on tullut enemmän käytettyä. Kuitenkin, Nightly on toiminut selauksessa suht hyvin ja Ruudun kanssa miltei erinomaisesti kuten lupailitkin (Kiitokset!), vaikkakin on pari-kolme kertaa kaatunut. Itellä käytössä Windows 8.

Joo, itselläkin se on kaatunut pari kertaa. Enkä minäkään käytä sitä mihinkään muuhun, kuin ruudun katseluun. Chrome on parempi selain muuten.

@sinikettu ansaitsee tästä kiitokset. Hän linkkasi sen ensimmäisenä tänne.

E: Ja jos testaatte tuota Mozilla Nightlyä, niin kirjoittakaa tänne palautetta toimiiko vai ei.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ekaa kertaa tällä kaudella Ruutu vähän tökkii, laatu heittelee huonoimman ja parhaan väliä ja muutenkin töksähtelee. Muilla samaa?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Järjetöntä puskorointia HIFK-Lukko pelissä. Nyt katson netistä Pro2 päälähetystä eli sama ottelu. Ei pätki yhtään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onkos muilla ongelmia Sport - Kärpät kosteen kanssa, katkeaa noin minuutin kohdalla sport kulmaan juuri kun on ollut puhetta Sportin paidoista, tehnyt saman useammalla latauksella.
 

444

Jäsen
Ei ole ainakaan täällä päässä ollut mitään vikaa tämän kauden osalta. Kolme peliä olen nyt katsonut olosuhteiden pakosta Ruudun puolelta, ja hyvältä näyttää. Alustoina on toiminut tällä kaudella OSX + Chrome sekä iOS + Ruutu-sovellus. Lähetyksiä olen striimannut telkkariin sekä puhelimesta että tietokoneelta, ja hyvin toimii.
Ainoastaan eilisestä HIFK-Lukko -pelistä löytyy pieni miinus: aivan lähetyksen alussa (siinä vaiheessa kun kuva siirrettiin hallille) kuului äänessä sellaista outoa pätkintää. Aivan kuin ääni olisi leikkaantunut jatkuvasti selostajan puhuessa. Vika kuitenkin ilmeisesti huomattiin ajoissa ja se katosikin ihan muutamassa minuutissa.

Juuri nyt siis tuntuu siltä, että on hintansa väärti.
 

Adam Jensen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, itselläkin se on kaatunut pari kertaa. Enkä minäkään käytä sitä mihinkään muuhun, kuin ruudun katseluun. Chrome on parempi selain muuten.

@sinikettu ansaitsee tästä kiitokset. Hän linkkasi sen ensimmäisenä tänne.

E: Ja jos testaatte tuota Mozilla Nightlyä, niin kirjoittakaa tänne palautetta toimiiko vai ei.

Chromestakin on jo olemassa vakaa 64-bittinen versio. Sitä käytän itse pelien katseluun ja se pieni nykiminen on loppunut oikeastaan kokonaan. Tuo nightly taas on 64-bittisen Firefoxin kehitysversio, eli bugeja ja kaatuilua saattaa esiintyä.

http://www.google.com/chrome/browser/?platform=win64 Linkki 64-bittiseen Chromeen.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hmh, te joilla oli ongelmia MasterCardin tietojen syöttämisessä sivuille, saitteko korjattua? Koitin anoppia auttaa moisessa, eikä menny millään perkeleelläkään, vaikka oli Nordeasta laitettu nettimaksaminen päälle ja kortti toimii ja käytettävää massia oli... Laitoin siitä mailia sinne, mut siinä ny menee pari ottelua ennenku vastaavat... Siellä vanhan kortin tiedot ja Nordea päivitti Visan MC:hen niin pitäs saada päivitettyä.

Erittäin tyhmästi vielä se ilmoitus, että epäonnistui tulee sellasella vihreällä "kaikki ok"-tyylisellä taustalla ja semmosella CHECK-merkillä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Päätimpä ulkona käydessäni lauantaina testata miten Ruudun mobiiliversio Androidilla toimii. Koneella pyöri samanaikaisesti kyseinen Ässien peli. Ensin näytti tulevan kuvaa jotenkin mutta sitten se alkoi lataamaan ja kun koitin uudelleen käynnistää lähetystä valitti jotain että ei ole oikeuksia katsoa samanaikaisesti tai että käyttäjällä ollaan jo sisällä tjsp. Vaihdoin vielä varmuuden vuoksi tietysti WIFIin jotta olisin samassa verkossa, kun käsittääkseni samassa taloudessa voi useampaakin matsia katsoa samanaikaisesti. Vai voiko?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Päätimpä ulkona käydessäni lauantaina testata miten Ruudun mobiiliversio Androidilla toimii. Koneella pyöri samanaikaisesti kyseinen Ässien peli. Ensin näytti tulevan kuvaa jotenkin mutta sitten se alkoi lataamaan ja kun koitin uudelleen käynnistää lähetystä valitti jotain että ei ole oikeuksia katsoa samanaikaisesti tai että käyttäjällä ollaan jo sisällä tjsp. Vaihdoin vielä varmuuden vuoksi tietysti WIFIin jotta olisin samassa verkossa, kun käsittääkseni samassa taloudessa voi useampaakin matsia katsoa samanaikaisesti. Vai voiko?

Mä ainakin voin kunhan Nelosen suuntaan näkyy sama IP. Eli pitää olla samassa sisäverkossa ja verkko pitää olla NATin takana.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin siinä luulossa että vanha vuoden määräaikainen tilaus hyvityksineen loppuu syyskuun lopussa, mutta olikin kerrankin mukava yllätys huomata että hyvitysviikot alkoivatkin vasta nyt. Eli vielä pari viikkoa ainakin ruutu näkyy, jatkotilaus mietintämyssyssä, hyvä tarjous tähän rakoon auttaisi :)
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ihan mielenkiinnosta. Oletko jatkanut tuon Mozillan Nightlyn käyttöä? Ja onko se toiminut?

Olen asentanut tuon nyt seitsemään sukulaisen ja kaverin koneeseen, ja kaikilla on pätkiminen loppunut. Kaikilla on ollut 64 bittinen windows, en tiedä ratkaiseeko tämä ongelmaa jos käyttöjärjestelmä on 32-bittinen.

Jos ihmiset haluatte selvittää onko teidän windows 32- vai 64-bittinen:
Vasemman alakulman "Käynnistä" nappi -> Oma tietokone linkin päällä hiiren oikean puoleista näppäintä -> valites valikosta ominaisuudet.

Aukeaa infoikkuna mistä näet mikä käyttöjärjestelmä sinulla on.

Olen aina asentanut tältä ( https://nightly.mozilla.org/ ) sivulta tuon Windows ( Standard ) vaihtoehdon.

Tää on varmaan jo kolmas kerta kun kirjoitan tästä, mutta kun tän ratkaisun toimivuusprosentti on ollut 100%. Ja kaikki varmaan ymmärtää, että tuo on ilmainen ohjelma eikä minulle mitään taloudellista hyötyä tuo.

Mä latasin Nightlyn ja siinä sivussa se päivitti myös flashin uusimpaan versioon (oma järjestelmä win7 64-bit). Mutta... nykii vielä enemmän kuin Explorerilla tai Chromella. Kokeilin myös 50Hz:ssa, ei jeesannut. Mikä flashin versio teillä on käytössä? Tämä on kyllä sellaista helvetin henkien taistoa jotta saisi sulavan kuvan näköradiosta esille (niin netti on 110mb/s ja tietokone kaksi vuotta vanha, jolloin maksoi 1400e). Ainoa missä olen saanut ruudun toimimaan moittetta oli kaverin Ipadissä. Huhhuh kun menee hermo...
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä latasin Nightlyn ja siinä sivussa se päivitti myös flashin uusimpaan versioon (oma järjestelmä win7 64-bit). Mutta... nykii vielä enemmän kuin Explorerilla tai Chromella. Kokeilin myös 50Hz:ssa, ei jeesannut. Mikä flashin versio teillä on käytössä? Tämä on kyllä sellaista helvetin henkien taistoa jotta saisi sulavan kuvan näköradiosta esille (niin netti on 110mb/s ja tietokone kaksi vuotta vanha, jolloin maksoi 1400e). Ainoa missä olen saanut ruudun toimimaan moittetta oli kaverin Ipadissä. Huhhuh kun menee hermo...
Sama ongelma täällä. Se selaimessa oleva player ei vain saa omassa koneessanikaan sulavaa kuvaa, riipumatta millä selaimella sitä ajaa. Kone on suht tehokas pelikäyttöön pyhitetty PC, johon ei ole asennettu mitään ylimääräistä. Sulavan kuvan saan ainoastaan aiemmin keskustelulla VLC-virittelyllä. Siinäkin on se ongelma, että peli pitää katsoa livenä. Vai tietääkö joku miten sillä onnistuu viivästetty katselu?
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aika jännä. Laitoin viestiä Ruudulle että onko mahdollista peruuttaa 12kk määräaikainen tilaus ja vastaus oli tietysti kielteinen. Nyt äsken kuitenkin onnistuin peruuttamaan tuon tilauksen omista asetuksista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös